Tryby gry
Capture the FlagTryb dobrze znany z wielu gier - celem obydwu rywalizujących drużyn (optymalnie 4on4) drużyn jest wykradzenie flagi przeciwnika, i przyniesienie jej do własnej bazy, którą jednocześnie trzeba zabezpieczac przed jego atakami. W CTF niejednokrotnie bardziej od umiejętności liczą się taktyka i zgranie teamu. Obecnie najpopularniejszy tryb do rozgrywek klanowych.
Deathmatch
Klasyczna walka wszyscy przeciw wszystkim. Na mniejszych mapach przeradza się w prawdziwą masakrę. Tryb najpopularniejszy wśród nowych graczy, którzy jednak mogą łatwo zniechęcić się do gry, jeśli wybiorą niewłaściwy (zbyt duża liczba graczy) serwer.
Team Deathmatch
To samo co wyżej, lecz w wydaniu drużynowym. Najpopularniejszy tryb na serwerach publicznych, niestety w wykonaniu "czołowych" klanów często strasznie wolny i nudny.
Control (Capture hold)
Tryb polegający na zdobyciu i kontrolowaniu trzech znajdujących się w różnych miejscach mapy punktów kontroli. Za każde pięć sekund utrzymania punktu pod swoją kontrolą, drużyna otrzymuje punkt. Walka toczy się więc nie tylko o zdobycie, ale też utrzymanie i kontrolę punktów. Dobry, szybki tryb, wymagający współdziałania w zespole.
Conquer (Capture all)
Tryb podobny do Control, lecz z paroma istotnymi różnicami. Punktów kontroli jest pięć, a nie trzy, zaś drużyna poprawia swój wynik nie utrzymując zdobyte punkty, lecz zajmując kolejne. Ponad to do dorobku wliczają się także fragi, co wymusza bardziej defensywny styl gry.
Elimination
Wygrywa ten, kto ostatni zostanie na mapie. Emocjonujący tylko, kiedy grają gracze zbliżeni poziomem. Tryb ten został praktycznie zapomniany.
Team Elimination
Analogicznie do trybu wymienionego powyżej - wygrywa ta drużyna, która wyeliminuje cały team przeciwny. Oznacza to w praktyce, że zazwyczaj wygrywa zespól, w którego barwach gra najlepszy gracz na serwerze.
SlowMo
Jak pisałem przy okazji SlowMo na poprzedniej stronie - tryby te są po prostu odpowiednikami zwykłych, tyle że bogatszymi o strzykawkę ze SlowMo. W Deathmatch oraz Elimination spowolnienie czasu daje korzyść tylko posiadaczowi strzykawki, zaś w trybach zespołowych rozciąga się ona na cała jego drużynę.