Triki i taktyki #1
Z myślą o nowych graczach i nowo powstałych klanach postanowiłem rozpocząć serię artykułów odnośnie map, jakie dostępne są w aktualnej wersji gry America’s Army. Głównym celem jaki sobie postawiłem, to przybliżenie nowym graczom jak i klanom, jak należy się zachowywać podczas gry wolnej lub meczowej, by nie zginąć na samym początku rundy, tylko wyeliminować swoich przeciwników i wygrać. Niestety nie zdołam w jednym artykule opisać od podszewki wszystkich pól walki, dlatego każda następna seria o tytule Triki i taktyki będzie przedstawiała jedną mapę. Dziś zaprezentuję mapę, która jest moją ulubioną i nie ukrywając, znam na niej położenie każdego kartonu.SF Hospital to jedna z najbardziej popularnych map, a zarazem jedna z bardzo rzadko wybieranych na pojedynki drużynowe. Jak sama nazwa wskazuje rozgrywka toczona jest w szpitalu, ale również na zewnątrz i można powiedzieć, że częstotliwość walk w obu tych miejscach jest na równi. Każda osoba lubiąca walki zamknięte lub otwarte znajdzie tu coś dla siebie. Drużyny podzielone zostały na Escort i Ambush. Ta pierwsza za zadanie ma uratować, a następnie przeprowadzić VIP-a ze szpitala do miejsca ewakuacji, jakim w tym wypadku jest Helipad. Budynek ten położony jest na zewnątrz szpitala do którego, prawie obie drużyny mają jednakowo blisko. Trzeba również pamiętać, że nasz główny cel misji, jakim jest VIP, nie jest sterowany przez komputer, lecz przez żywego gracza i właśnie tu zaczynają się schody, ale o tym później. Natomiast głównym zadaniem drużyny Ambush jest zapobiegnięcie ewakuacji VIP-a ze szpitala, czyli krótko mówiąc, wyeliminowanie go z gry.
Na początek moich podpowiedzi dla nowych graczy zaprezentuję stronę Ambush, uważaną przez większość graczy za trudniejszą. W pojedynczym pojedynku możemy sprawdzić każdą taktykę z każdą bronią, ale by Wam to ułatwić, każdą nazwę broni oznaczę numerkiem, który odpowiadać również będzie za pozycje startową gracza podczas nowej rundy. Zakładam również, że jedynym dostępnym trybem na serwerze jest 5 vs. 5. Pozycja numer 1 to dowódca z bronią M4a1 SOPMOD, dostępną wyłącznie dla graczy, którzy ukończyli trening Special Forces. 2 i 3 miejsce to również karabiny M4a1 SOPMOD, a 4 to AKS-74U. Nie zapomnijmy również o numerze 5, który odpowiedzialny jest za RPK – najcięższą broń dostępną w tym trybie rozgrywki. Głównym przywilejem pozycji 1 jest większa liczba otrzymanych punktów na koniec rundy, ale również najbliższe startowe miejsce w kierunku przeciwników.
Biorąc 1 potrafimy szybko zaskoczyć wbiegających przeciwników do szpitala przez dolne wejście strzałem z granatnika z „west wingu”. By móc się tam dostać, musimy wejść do hangarów, a następnie skierować się klatką schodową w dół, zamiast do góry. Jeżeli chcemy mieć 99% prawdopodobieństwo zlikwidowania przeciwnika należy albo na samym stracie w trakcie ruszenia zacząć otwierać swój granatnik, albo schodząc po schodach. Pamiętaj również, że jeżeli choć raz się zatrzymasz lub jakaś osoba cię zablokuje, prawdopodobieństwo zdobycia przeciwnika spada do 30%. Jeżeli znudziło ci się chodzenie do „west wingu”, zawsze możesz udać się również bardzo szybko po schodach w stronę dachu, gdy zatrzymujesz się przy otwieraniu drzwi należy równocześnie otwierać granatnik, a następnie biegiem wskoczyć na drabinkę i wycelować „na pamięć” w główne wejście do „helipada”. Pamiętaj jednak, że wyjście zza metalowych wywietrzników, osłaniających cię przed wrogiem, który może czyhać w „budynku eskort” musi być szybsze od jego refleksu, maksimum to 1,5 sekundy!
Strzał z granatnika z “west wing” w stronę dolnego wejścia do szpitala. |
Jeżeli nie chcesz bawić się w „spamowanie” możesz szybko ruszyć w stronę „Helipad bulding”, zamiast biec w hangarach w stronę lewą, kierujesz się na prawo do wyjścia z nich, a następnie biegniesz ile sił w nogach do klatki schodowej i... Tutaj masz dwa wyjścia, albo wchodzisz z wyciągniętą bronią i kierujesz się w stronę drugiego końca budynku likwidując złowrogie siły, albo wchodzisz po woli. Rzucasz „flashe”, granaty dymne i czekasz, aż jakiś przeciwnik do ciebie przyjdzie. Jednak musisz pamiętać, że im dłużej czekasz tym VIP ma większe szanse na dojście do miejsca ewakuacji, które znajduje się dokładnie pośrodku Helipada, budynku w którym jesteś aktualnie. Z pozycją numer 1 możesz również udać się w stronę szpitala poprzez „west wing”, z którego wcześniej możesz wystrzelić pocisk na dolne wejście. Niestety nie zawsze drzwi do szpitala są otwarte, więc możesz ryzykować nadaremno.
Pozycja numer 5 położona jest w stronę garażów do szpitala, dlatego najlepiej z tą bronią walczyć jest w zamkniętych pomieszczeniach. Pamiętaj, że to ty decydujesz jak szybko ma się zakończyć runda przez wyeliminowanie głównego celu, dlatego musisz się śpieszyć i „grać na słuch”. Gdy będąc 6 metrów od wejścia do szpitala w garażu usłyszysz otwierające się drzwi w środku, to właśnie twój cel przez nie ucieka lub otwiera je dla swoich kompanów. Nie możesz się zastanawiać, wbiegasz do środka tak szybko jak potrafisz i kierujesz się w stronę „operating room”, gdzie owe drzwi zostały otwarte. Jeżeli przeciwnika nie ma nigdzie w pobliżu, kierujesz się równie szybko jak wcześniej, do wyjścia ze szpitala na zewnątrz i to właśnie tam możesz zlikwidować VIP-a. Jeżeli już go nie będzie, to nie pozostaje ci nic innego jak pójść za nim lub wejść po klatce schodowej na drugie piętro i obserwować ze szpitala czy eskortowana osoba nie wbiega do Helipada. Natomiast jeżeli nie usłyszysz otwierających się drzwi w szpitalu będąc w garażu, musisz być bardzo ostrożny podczas wchodzenia do środka, ponieważ przeciwnik może wychylać się tuż po lewej lub prawej stronie.
Jeżeli go nie zobaczysz możesz powtórzyć zaproponowaną przeze mnie taktykę i biec do wyjścia lub udać się po „back stairs” na górne piętro szpitala. VIP rodząc się w budynku jest koloru czerwonego i posiada wyłącznie jeden magazynek w broni, dlatego nie trudno jest go zabić. Bardzo często nie rusza się z miejsca w którym się narodził dlatego warto przeszukać „vip room” bardzo uważnie. Pamiętaj, że VIP ma mnóstwo miejsc, w których może się na ciebie zaczaić, dlatego warto powoli sprawdzić każdy pokój i łóżko. Pozycje numer 2, 3 i 4 startują podobnie jak 5, dlatego to już zależy od ciebie czy wybierzesz nimi taktykę dla broni numer 1 czy 5. Pamiętaj jednak, gdy wybierzesz dla tych pozycji taktykę dla broni numer 1, nie będziesz miał najmniejszych szans na zlikwidowanie przeciwników wbiegających do szpitala. Jednak możesz zaczekać w „west wing” lub na „west wing roof” z otwartym granatnikiem, gdyż V.I.P wybiega z dolnego wyjścia dokładnie w przedziale 28-30 sekund od startu rundy. Jeżeli dolne wyjście ze szpitala będzie zadymione, jest wielkie prawdopodobieństwo, że właśnie tą drogą drużyna przeciwna będzie eskortować swojego dowódcę.
Strzał z granatnika przez lewe okno Escort przed wejście do hangarów. |
Po stronie Escort mamy takie same bronie dlatego numerację pozostawię bez zmian, jednak dowódca z numerem 1, znajdujący się w szpitalu posiada wyłącznie jeden magazynek w takiej samej broni jak numer 4. Miejsce 2 i 5 startuje praktycznie na równi, a 3 i 4 za nimi. Posiadając numer 2 możemy szybkim biegiem udać się w stronę okien i wybić drugą szybę po stronie lewej, a następnie strzelić z granatnika w wyjście z hangarów, z których mogą kierować się przeciwnicy do Helipada. Jeżeli nie chcesz zużyć swojej broni w taki sposób możesz pójść na prawą stronę za samochód i odpalić z tego miejsca 203 w stronę „spamujących” przeciwników z „west wing”. Mamy mnóstwo możliwości. Dla osób lubiących szybkie spotkanie wroga proponuję szybko wbiec po betonowych schodach do Helipada, a następnie wskoczyć na skrzynki lub wyjść z lewej ich strony i wystrzelić pocisk do hangarów albo przed, jeżeli oczywiście zauważymy spóźnionych „rusherów”. Pamiętaj, że często w twoją stronę mogą polecieć granaty oślepiające lub z prawej strony, ze schodów betonowych, może wyjść przeciwnik, również jest wielkie prawdopodobieństwo, że przeciwnika możesz spotkać wchodzącego do Helipada przez drzwi od klatki lub nawet stojącego na balkonach dołączonych do budynku Ambush.
Musisz niestety być czujny i szybki, gdyż z każdego miejsca może nadejść obstrzał, nawet z „west wing roof”. Jeżeli nie chcesz, aż tak bardzo ryzykować, możesz podjąć się biegu w stronę górnego wejścia do szpitala, oczywiście mowa, gdy runda dopiero się rozpoczęła. Będąc już obok skrzyń położonych obok górnego wejścia otwieraj swój granatnik, a następnie nie biegnąc już nakieruj go w stronę „west wing”. Jeżeli tam nikogo nie zauważysz, spójrz w stronę położonych samochodów po lewej, możesz tam zobaczyć biegnących przeciwników do klatki schodowej. Następnie zeskocz z góry i pójdź do „west wing”, a później na dach w celu poszukiwania przeciwników. Broń numer 5 ma tą zaletę, że posiada 75 pocisków, czyli raz jeszcze tyle co normalna, niestety ma również wadę, otóż na dalekie odległości bez używania celownika ma dość duży rozrzut. Z tą bronią możesz zaryzykować i na szybkim biegu udać się pod „underpass” w stronę „west wingu”, będąc 2-3 metry od końca ściany, która powinna znajdować się po twojej lewej stronie, a po prawej wejściu do dolnego szpitala, powinniśmy wziąć broń do ręki, a następnie wyjść zza rogu z przygotowanym palcem do strzału.
Jeżeli nikogo nie zobaczysz, możesz udać się w kierunku „westa” lub pójść na lewo do hangarów lub na balkony, a następnie na dach. Pamiętaj, że za każdym pojazdem może czyhać na ciebie leżący przeciwnik, dlatego bez pośpiechu! Broń ta, przede wszystkim stworzona została do obrony naszego dowódcy, dlatego najlepiej udać się z nią przez dolne wejście do szpitala. Uważaj jednak na przeciwników, którzy mogą strzelić do ciebie z granatnika naprzeciwko. Najskuteczniejsza obrona, to wbiegnięcie do „operating room” przez drzwi lub udanie się na skrzyżowaniu w prawy korytarz, który bezpośrednio doprowadzi cię do „vip roomu”. Musisz pamiętać, że przeciwnicy wchodzą 2-4 sekund szybciej przez wejście do szpitala od garaży, niż ty tam dobiegniesz. Pozycje numer 3 i 4 mogą wykonać taką samą taktykę jak 1 czy 5. Zadaniem 1 pozycji, jakim niewątpliwie jest VIP, to najtrudniejszy orzech do zgryzienia. Przede wszystkim musimy przeżyć, ale nie zawsze, ponieważ wszystko zależy od naszego humoru, dlatego przedstawię obie taktyki.
Na początek zaprezentuję taktykę na szybkiego łowcę punktów, otóż możemy szybko wybiegać dolnym wyjściem ze szpitala przez sale operacyjną, lecz musimy uważać na granatnik, który często wystrzelony jest dokładnie w czasie w którym my wychodzimy. Jeżeli nie chcemy ryzykować możemy udać się górnym wyjściem biegnąc po klatce schodowej od garaży, a następnie przez korytarz do wyjścia. Jednak często zawodzi nasza eskorta i możemy napotkać na strzały przeciwników w nasze plecy, jeżeli oczywiście usłyszą, że ktoś biegnie po schodach na pierwsze piętro szpitala. Jeżeli, tak jak już wspomniałem, z naszej eskorty nie ma pożytku, możemy zacząć liczyć tylko na siebie i tu mamy wiele możliwości. Na początku rundy możemy schować się w miejscu w którym zaczynamy rundę lub schować się w „back roomie”, w pokoju za operacyjną dokładnie za firanką. Jeżeli kucniesz w tym miejscu, będzie widać dużą część twojego ciała i nie trudno wtedy zostać zlikwidowanym. Dlatego proponuje stać w tym miejscu. Jeżeli ten sposób nie wypali, możesz udać się pod frontową klatkę schodową. Niestety często możesz być wyrzucany z serwera za zbyt długie wyczekiwanie, dlatego przeczekaj tylko to co musisz i udaj się dalej w drogę.
Każdy z nas kiedyś trafi na 1 pozycję, nawet wtedy, gdy niema ochoty na niej grać. Jeżeli chcesz troszkę pozabijać i być przy tym często również zabitym możesz udać się w szybkim biegu na przeciwników, którzy będą zaskoczeni twoim wbiegnięciem do garażu. Jeżeli masz dobrą celność to dwóch zaskoczonych w biegu przeciwników wyeliminujesz. Możesz również stanąć w drzwiach do klatki schodowej i czekać na wrogów wbiegających do szpitala, którzy nie zawsze będą się spodziewać twojej wychylonej broni za ściany. Kucając na połowie piętra klatki schodowej z bronią skierowaną w drzwi, możesz również spotkać przeciwników, którzy na pełnym biegu będą do niej wchodzić. W każdym razie, zawsze zdobędziesz jednego przeciwnika przy czym możesz również sam zostać zdobytym, dlatego, przede wszystkim, liczy się szybki refleks i samodyscyplina. Tak oto przedstawia się taktyka dla pojedynczego gracza. Oczywiście możliwości jest o wiele więcej, ale przedstawiam przede wszystkim te, które osobiście używałem i są przeze mnie przetestowane. Inaczej bym ich nie polecał, prawda?
Taktyki drużynowe używane podczas meczów są bardzo często podobne do siebie. Dlatego, ja podam te, które sam wykorzystywałem, a już sami ocenicie czy są to pospolite taktyki, czy nie. Oczywiście pod uwagę biorę tryb rozgrywki pięć osób z drużyny X przeciwko pięciu osobom z drużyny Y. Tym razem zaczniemy od bardziej skomplikowanej strony, czyli Escort. Polecam nie wybierać osoby na VIP-a na podstawie słabej znajomości mapy, czy braku umiejętności strzeleckich. Osoba, która weźmie dowódcę musi znać bardzo dobrze mapę, umieć dobrze strzelać, a nawet potrafić robić uniki. Dlatego osobą tą musi być druga pod względem umiejętności w klanie. Taktyki na stronę Escort są dwie, na szybkie wygranie lub na wyczekanie. Obie są w jakimś stopniu do siebie podobne. Pierwsza na szybkie zwycięstwo wygląda następująco. Zawodnik numer 2 musi szybko zbić lewą szybę, a następnie wystrzelić granatnik w stronę hangarów. Jeżeli wystąpi jakiś „bug” w stylu braku wystrzału, należy szybko w trakcie poruszania się w kierunku betonowych schodów wyrzucić broń, a następnie podnieść ją i udać się w stronę skrzynek na helipadzie.
Strzał z granatnika ze strony Escort do “west wing”. |
Głównym jej celem jest wypatrywanie przeciwnika w west wing, a następnie bezpieczne eskortowanie wybiegającego VIP-a. Może również zamienić się funkcjami z numerem 5, ale o tym za chwilę.
Osoba posiadająca najmocniejszą broń, czyli 5 wbiega do szpitala i stara się powstrzymać wchodzących przeciwników od garaży. Można również przetestować w tej taktyce wariant z wysuniętym numerem 5, czyli RPK. Na szybkim biegu pędzi w stronę west wing, wyciąga broń, gdy kończy się ściana po jego lewej stronie, sprawdza teren, a następnie biegnie do west wing i stara się wyeliminować przeciwników. Wtedy natomiast osoba numer 4 podąża do szpitala i to ona stara się powstrzymać biegnących za VIPem przeciwników. Można również użyć wariant z granatami dymnymi przy górnych i dolnych drzwiach w ramach zdezorientowania przeciwników, jak również rzucić jeden dym przy końcu betonowych schodów, jeżeli dowódca chciałby biec właśnie przez nie, a nie przez klatkę schodową od strony Escort.
Taktyka na wyczekanie przeciwników wygląda następująco. Osoba numer 2 i 3 robią to samo co w poprzedniej taktyce, lecz obie te osoby muszą potrafić dobrze strzelać i orientować się na mapie, gdyż są osamotnione. Mogą również użyć granatów dymnych w celu zdezorientowania przeciwników. Dowódca z numerem 1 podąża na drugie piętro szpitala i chowa się pod stół przy górnym wyjściu. Numer 4 również znajduje się za stołem, lecz stoi i nasłuchuj kroków z klatki schodowej. Pozycja numer 5 obserwuje z „observating room” klatkę od strony garaży i stara się nie przepuścić przeciwników. Jeżeli zostanie zauważona przez kogoś musi szybko zmienić swoją lokalizację, ponieważ może zostać oślepiona przez granat wlatujący z dołu szpitala przez szybę. Kolejnych możliwości jest wiele, wszystkie zależne są od tego, ilu zostało przeciwników i ilu zostało Was. Jeżeli przeciwników zostało mniej polecam wybiegnięcie przez zadymiony szlak na „helipad roof” lub „underpass”, a jeżeli to Wy jesteście w osłabieniu, to ucieczka przez garaże, a następnie przez spawn przeciwników.
Po stronie Ambush potrzebujemy osobę, która dobrze funkcjonuje z pozycją numer 5 i posiada dobra kartę dźwiękową, jak i słuch, gdyż to od niej będzie zależało, jak szybko runda dobiegnie końca. Numer 5 biegnie do garaży, a następnie wysłuchuje czy VIP udał się przez drzwi do dolnego wyjścia, czy może jednak po schodach na górne. Musi na bieżąco informować swoich kolegów gdyż numer 1, czeka z otwartym granatnikiem na wybiegającego dowódcę przeciwników. Zadaniem numer 5 jest poszukiwanie VIP-a w szpitalu, natomiast jeżeli kompletnie nie wie, gdzie mogła się udać poszukiwana osoba, proponuję biec na górne wyjście ze szpitala i z tamtego miejsca obserwować cały przebieg meczu. Osoba numer 1 może szybko biec do west wing i strzelić granatnik na dolne wyjście do wbiegających przeciwników lub wstrzymać się i zużyć ten strzał na główny cel misji. Numer 2, 3 i 4 mają za zadanie wedrzeć się do Helipada. Numer 2 lub 3 wchodzi po betonowych schodach i stara się oślepić przeciwnika znajdującego się za skrzynią na helipadzie lub wroga leżącego obok skrzyni na Helipad roof. Może również bezpiecznie zerknąć czy za skrzyniami na górnym wejściu do szpiatal i w budynku eskort nie znajdują się złowrogie siły.
Strzał z granatnika za skrzynie przy górnym wejściu do szpitala. |
Osoba, która znajdowała się na schodach betonowych również dołącza do kolegów idąc za skrzynie i wchodząc przez okno lub przez główne wejście do środka.
Jeżeli wcześniej wspomniana para poradzi sobie ze zdobyciem helipada, osoba znajdująca się na schodach może skierować się przez „underpass” w kierunku budynku eskorty by sprawdzić schody po stronie eskort klatkę, reklamę, skrzynie u góry szpitala i cały budynek przeciwników.
Głównym zadaniem numer 1 jest zapobiegnięcie dostania się dowódcy przeciwników na schody betonowe. Jeżeli granatnik nie pomoże, można zastosować ślepe strzały przez dym lub nawet ruszyć ile sił w nogach w stronę dolnego wyjścia w poszukiwaniu w gęstym dymie naszego przeciwnika.
W taki oto sposób przedstawiają się taktyki na mapę SF Hospital. Mam nadzieję, że początkującym graczom, czy nowopowstałym klanom, które mają wielką ochotę powalczyć już teraz w rozgrywkach coś pomogą i podpowiedzą. Wszystkie taktyki zostały sprawdzone ze skutkiem pozytywnym, dlatego dopóki świeży klan nie zdobędzie osoby odpowiedzialnej za strategię, warto spokojnie używać właśnie tych. Kolejny artykuł na temat kolejnej popularnej mapy już wkrótce.
#0 | edwa
2007-11-26 09:40:43
#0 | j0k3r
2007-11-26 11:48:51
#0 | edwa
2007-11-26 11:51:37
#0 | michal12o
2007-11-26 11:57:26
#0 | edwa
2007-11-26 11:58:55
#0 | Krolewicz
2007-11-26 12:54:07
#0 | mateck
2007-11-26 13:06:50
#0 | j0k3r
2007-11-26 13:44:17
w sumie to wkrecalo mi sie AAO
#0 | j0k3r
2007-11-26 13:44:36
#0 | edwa
2007-11-26 13:44:41
#0 | Krolewicz
2007-11-26 14:01:43
#0 | infin
2007-11-26 14:24:57
#0 | michal12o
2007-11-26 14:29:46
www.americasarmy.com
www.americasarmy.pl
najnowsza wersja to 2.8.2
Wymagania ma dość spore:
System Requirements (have not changed)
The current Minimum System Requirements for AA:SF (Overmatch) are as follows:
* 3-D graphics card with 128 MB memory and support for hardware transformation and lighting
* 2.4 GHz processor or equivalent
* English version of Windows(r) 2000/XP Operating System with latest updates
* 512 MB RAM
* 3.5GB of uncompressed hard disk space for game files
* 4X DVD-ROM (not required for downloaded installations)
* Windows 2000/XP compatible system (including compatible 32-bit drivers for CD-ROM drive, video card, sound card, mouse and keyboard)
* DirectX(r)9.0
* 100% Compatible DirectX 9.0 soundcard
* 56kbps Modem or other network connection
* Nvidia® nForce™ or other motherboard/soundcards containing Dolby Digital® Content Encoder required for Dolby Digital® audio.
The current Recommended System Requirements for AA:SF (Overmatch) are as follows:
* 3-D graphics card with 256 MB memory and support for hardware transformation and lighting
* 3.0 GHz processor or equivalent
* English version of Windows(r) 2000/XP Operating System with all updates
* 1 GB RAM
* 3.5GB of uncompressed hard disk space for game files
* 4X DVD-ROM (not required for downloaded installation)
* Windows 2000/XP compatible system (including compatible 32-bit drivers for CD-ROM drive, video card, sound card, mouse and keyboard)
* DirectX(r) 9.0
* 100% Compatible DirectX 9.0 soundcard
* Broadband Network Connection
* NVIDIA(r) nForce(tm) or other motherboards/soundcards containing the Dolby(r) Digital Interactive Content Encoder required for Dolby Digital audio
Jest to gra taktyczna, dlatego akcja nie rozgrywana jest z taka p[redkoscia jak w CS czy Cod4.
w skali 1-10 - 7,5
#0 | edwa
2007-11-26 14:34:10
#0 | DAD
2007-11-26 17:15:52
Tak jak w tekscie napsiano, dla poczatkujacych graczy jak znalazl.
#0 | Pavilon
2007-11-26 21:25:06
GJ Michał aby więcej takich newsów, jeśli nie tutaj to może jakaś konkurencja Ciebie podkupi :) prawda DAD ^^
spam spam spam :)
#0 | edwa
2007-11-26 21:45:44
#0 | michal12o
2007-11-26 21:54:17
#0 | edwa
2007-11-26 21:58:59
#0 | j3sh
2007-11-26 23:03:16
#0 | j3sh
2007-11-26 23:03:59
#0 | j0k3r
2007-11-26 23:13:34
#0 | j3sh
2007-11-27 13:56:40
#0 | j0k3r
2007-11-27 14:40:33
Ja pykalem kiedys troche w css, jak jeszcze bylem w Delcie. Szybko mi sie znudzil, 1.6 jest bardziej... skillowy imo.
#0 | TheBill2
2007-11-28 00:09:45
#0 | Dged
2007-11-28 19:45:53
Może nie czytałem, bo nie jestem początkującym, ale przeglądając widzę, że wartościowe.
Pewnie Michał napisze artykuł \"Jak zacząć w AA\", ale uprzedzę go i powiem, że wszyscy, co lubią strzelanki realistyczne i podobnie jak ja zaczynali grać w CS\'a dobre pare lat temu ze względu na realizm (na tamte czasy) i fajną zabawę to warto się zainteresować AA.
Ogólnie to jest gierka bardziej dla dorosłych (charakterem), czyli po prostu poważniejszcza. Trzeba trochę mieć cierpliwości, wyobraźni i zamiłowanie do realistyki inaczej będzie drażnić, że będąc rannym tak wolno się biega, że więcej niż 0,5 sekundy wyjmuje się granata, że nawet naboje mogą się zaklinować w magazynku, że flash to prawdziwy granat bojowy unieszkodliwiający przeciwnika na dobre kilkadziesiąt nawet sekund, a zwykły granat zabija, a nie tylko szczypie :)
W AA nie leci się kupą mości panowie, bo wszyscy dostaną jednym flashem lub granatem i koniec rundy. Tu jeden w biega, drugi koweruje. Jeden dostaje flashem to drugi wyskakuje i ratuje sytuację.
Chcesz zabić kogoś nie widząc jego mor.. twarzy? Nagrzej granat na około 3 sekundy i wyrzuć, a przeciwnik nie zdąrzy uciec, tylko uważaj na rękę, bo każdy granat ma minimalnie inny zapłon (różnice do 1,5 sekundy) i nie zapomnij go wyrzucić daleko lub schować się za ściane (duży promień rażenia)
Jak zacząć pytacie?
1. americasarmy.com
tam rejestrujecie swoje konto i z tamtąd można ściągnąć grę za darmo.
2. Po ściągnięciu gry logujecie się w niej na swoim utworzonym koncie i zaczynacie przechodzić podstawowe treningi
Kilka banalnych ćwiczeń opanowania ruchów i broni i możecie dołączyć do rozgrywki na serwerach (w najnowszej wersji jest chyba możliwość pogrania dla testu nawet bez zakładania konta)
3. Gracie z tradycyjną bronią na tradycyjnych mapach, albo przechodzicie zaawansowane treningi by uzyskać możliwość grania na specjalnych mapach i używania specjalnych broni i funkcji.
Nie polecam tej gry zbyt młodym dzieciom, osobom nerwowym oraz tym, co lubują się w bardzo dynamicznej rozgrywce. AA może być dynamiczne, ale mozna też czekać pare minut widząc, jak ktoś czeka za rogiem na przeciwnika i boi się tupnąć nogą by się nie zdradzić.
#0 | Pavilon
2007-11-29 22:15:30
#0 | koperta
2007-11-30 16:38:52
jesli chcecie pograc na full detalach to athlon 64bit 3000+ 1 GB ramu i gf 7300gt i chodzi lajtowo...;)