Tricks
W UT wyróżniamy 3 główne rodzaje tricków.Jednym z nich jest wyskok z windy. Jeśli skoczysz będąc w windzie, prędkość windy zostanie dodana do twojej, więc skok będzie o wiele wyższy niż zazwyczaj. Jest to bardzo popularne zwłaszcza na decku, gdzie możesz wyskoczyć nad armorem, gdy winda jest tylko w połowie drogi. Tak samo na Codexie można wyskoczyć z windy po snajpę, lub z głownej windy na Cursie na środkowy mostek.
Następny trick jest możliwy do wykonania tylko z dodgowaniem i gdy w pobliżu znajdzie się jakaś ukośna ściana. Jeśli wykonasz dodge'a przeciwko takiej ścianie boczna prędkość zostanie zamieniona w górną, wiec będziesz mógł dosięgnąć wyższe miejsca niż byś skakał normalnie. Szczególnie użyteczne jest to na cursie, gdzie pełno jest takich ścian. Jest to także użyteczne na Liandri gdzie możesz zrobić dodge'a na górę po biorifle.
Ostatnim trickiem jest skok na młotku (Impact Hammer jump lub trickjumping), o czym wspominałem. Wystarczy abyś spojrzał na podłogę, załadował primary, i w jednej chwili wykonał skok i puśćił młotek. Skoczysz o wiele wyżej niż wykle, ale kosztuje cię to 54 punkty życia. Możesz próbowac skakać drugim trybem, stracisz tylko 13 życia, ale twój skok nie będzie już tak wysoki. Jest to wymarzone dla skoku po ampa na turbinie. Ten trick działa jeszcze z ASMD, RL tylko, że młotek ma najlepszą efektwność. Jedyną okazją gdy użyłbym innej broni jest skok na turbinie do shielda. Najszybszym sposobem jest otworzenie pokoju z shieldem i szybki skok na ASMD.
Tutaj demo ukazujące wszystkie 3 tricki zrobione na curse.