TMN Forever - warto ściągać?
TrackMania Forever, czyli dwa darmowe dodatki do wcześniejszych gier z serii Trackmanii - Nations oraz United, zostały wydane zgodnie z obietnicą producenta, 16 kwietnia. TMU Forever waży około 900 MB i jest jedynie aktualizacją. Dodano w niej sporo nowości, między innymi odnowiono trzy najstarsze środowiska gry, czyli Rally, Desert oraz Snow. Ponadto nowe tekstury na sześciu środowiskach z TM Original oraz Sunrise. Jest ona dostępna oczywiście tylko dla posiadaczy oryginalnych kopii TM United. Skupmy się jednak na bardziej popularnym dodatku, czyli TrackManii Nations Forever.Wiele osób, po długich pracach producenta, oczekiwało przede wszystkim odmienionej graficznie TrackManii Nations oraz poprawienia błędów. Różne zdania padały również na temat nowej fizyki jazdy oraz żużlu, który można łączyć z asfaltem na stadionie. Co prawda, wszystko to potwierdziło się, jednak obecnie gra wymaga nieco lepszych komputerów do odpalania. Gra prezentuje się lepiej pod względem graficznym, jednak porównajmy co nam obiecali, a co dostarczyli panowie z Nadeo.
Czego oczekiwaliśmy? |
Francuski producent gry, firma Nadeo obiecała przygotować nieco odmienioną grę, która będzie jedynie małą aktualizacją do TrackManii Nations. Pierwotnie miała ona być gotowa już pod koniec ubiegłego roku. Przygotowania trwały jednak dłużej i TMNF zobaczyliśmy dopiero w połowie kwietnia roku bieżącego. Najważniejszą cechą dodatku miał być tzw. antyboost, który zapobiegać miał oszustwom w drabince on-line. Gracze bowiem zostawiali swoje konta na serwerach i jeżdżąc na jednej trasie zdobywali ogrom punktów bez żadnego wysiłku.
Równie ciekawy wydawał się być żużel, którego znali jedynie posiadacze United. Jednych zniechęcał, u innych zaś powodował większe zaciekawienie grą. Jednak dla wielu zdawał się on być niczym, bo bardziej interesująca miała być odmieniona fizyka jazdy. Ta się jednak nie zmieniła na tyle, aby można było odczuć ogromne różnice. Na dodatek nie powiedziano nic o wymaganiach sprzętowych gry, które oficjalnie się nie zmieniły. Najprościej więc mówiąc - Forever miało być patchem, który znacznie ułatwi i uprości nam grę.
Co otrzymaliśmy? |
Na wszystkich dość trudne do pobicia czasy, aby zdobyć złoty medal z obwódką. |
Menu główne w nocy |
Trzecią sprawą na minus są wspomniane udogodnienia graficzne. Prościej mówiąc, jest zbyt dużo „pierdół”, które obciążają nasze komputery i doprowadzają do częstych opóźnień, choć są też i dobre tego strony. Dla nowych graczy przygotowano pomoc, jak obsługiwać się klawiaturą a w trybie Solo mamy ranking światowy, do którego liczone są medale zdobyte na trasach stworzonych przez Nadeo. Fizyka jazdy, która miała odstraszać, nie różni się praktycznie niczym od tej z poprzedniej wersji stadionu, choć niektórym zdaje się, że jest całkiem inaczej.
[…]cheaterów w grze sieciowej nie spotkamy. |
Widok trójwymiarowy |
W edytorze mamy do wyboru masę bloków do tworzenia tras. Między innymi mnóstwo szerokich platform oraz przyspieszacz 150% szybkości wyraźnie dają do zrozumienia, że postawiono na mapy z dużą prędkością. Łatwiej też dzięki temu łączy się techniczne klocki i zarazem wykonuje się prościej tory techniczne. Do wyboru mamy również cztery pory dnia - świt, południe, zachód słońca oraz noc. Także menu główne zmienia się wraz ze zmianą pory dnia.
Podsumowanie |
Nieznane są losy platformy TrackManii zarówno na kwalifikacja krajowych, jak i finałach Electronic Sports World Cup. Banner na stronie głównej ESWC zawiera zrzut z gry z żużlem, co wskazywałoby na TMN Forever. Z drugiej strony, w regulaminie ESWC wyczytać możemy, że używana będzie „najnowsza wersja TrackManii Nations ESWC”, a Forever nie zawiera przecież cząstki ESWC. Pewien jest natomiast fakt, że Forever zagości na najbliższym Pucharze Narodów oraz wszelkich innych turniejach organizowanych przez największego organizatora lig i turniejów dla TrackManii, czyli portalu Electronic Tournaments.
Zachód słońca w TMNF |
[…]otrzymaliśmy wycięty stadion z TrackManii United[…] |
Zapraszamy również na nasze serwery, których adresy znajdziecie w tym newsie, na które wejść można zaledwie jednym kliknięciem.
Powyższy tekst jest subiektywną opinią autora i nie jest oficjalnym stanowiskiem serwisu eSports.pl
#1 | cwirek
2008-04-20 11:15:20
#2 | czesio z klanu
2008-04-20 11:27:10
#5 | shadow
2008-04-20 13:48:49
jedynie w TMU sa podobno roznice, ale ja nie jezdzilem ;]
#6 | kSn!
2008-04-20 14:26:38
#7 | Tabulator
2008-04-20 16:37:12
Ja w ogóle nie grałem nigdy w TMN i tu mam pytanko czy trzeba miec TMN żeby pograć w TMNF, czy jak sciągne TMNF to spokojnie moge grac na necie i jakis ligi ?
#8 | kSn!
2008-04-20 16:48:55
#9 | sir_nera
2008-04-20 16:57:23
#10 | wii
2008-04-20 19:40:28
btw. calkiem znosna ta wasza trackmania :)
#11 | Tabulator
2008-04-20 20:09:19
P4 2,4 GhZ
512 DDR
Gf 5200 Ultimate 128mb
?
#12 | shadow
2008-04-20 20:31:39
#13 | Tabulator
2008-04-20 20:33:39
#14 | rml
2008-04-20 21:22:55
nations i nations forever to zupelnie rozne gry?
albo inaczej - która zassac xO
#15 | kSn!
2008-04-20 21:52:08
#16 | HSTV.KonradM
2008-04-20 22:13:02
#17 | z1ppi
2008-04-20 22:52:27
#18 | ...
2008-04-27 21:56:03
nadeo mowilo, ze glowny server tmn bedzie wylaczony na koniec roku.
z tego wynika, ze bedzie trzeba sie przestawic na tmnf.
ale jednak jest jeszcze cos takiego jak scena i gracze, zobaczymy czy oni przyjmja tmnf, bo jak nie, moze byc trudno.
pozatym klocki w tmnf sa inne, niz na tmn, wiec trasy moga sie sporo roznic.
mi osobiscie tmn sie lepiej podoba, ale takze chetnie sie przestawie na tmnf, jak trzeba bedzie.