Tipsy
Używanie różnych tipsów i kodów (a także dodatkowych wspomagających programów) podczas internetowych zmagań w grze Quake 3 Arena jest niedozwolone i w większości przypadków niemożliwe do zastosowania. Serwery są odpowiednio zabezpieczone przed takimi praktykami. Przedstawimy w tym miejscu zatem kilka komend, które sprawią, że gra po sieci będzie dużo przyjemniejsza. Niektóre wartości komend pomogą także uzyskiwać lepsze wyniki podczas internetowej rozgrywki, są to swego rodzaju dozwolone wspomagacze. Nie narzucamy oczywiście takich wartości, każdy powinien poznać bliżej działanie tych komend i ustawić je odpowiednio do swoich preferencji.Komendy sieciowe:
/snaps "30" - określa liczbę snapshotów otrzymywanych z serwera
/rate "25000" - określa szybkość wymiany danych między klientem i serwerem
/cl_maxpackets "125" - określa maksymalny rozmiar pakietu wysyłanego przez klienta
/cl_packetdup "0" - określa ilość zdublowanych wysyłanych przez klienta pakietów
/cg_optimiseBW "1" (CPMA) - redukuje liczbę błędnych danych wysyłanych z serwera
Komendy dodatkowe:
/cl_timenudge "-10" (OSP) - określa opóźnienie w grze, wartość ujemna zwiększa predykcję klienta przez serwer
/cl_timenudge "0" (CPMA) - komenda została zastąpiona komendą cg_nudge
/cg_nudge "0" (CPMA) - określa opóźnienie w grze
/cg_trueLightning "1" - umożliwia zlikwidowanie opóźnienia broni LightingGun
/cg_lagHax "-1" (CPMA) - zwiększa predykcję klienta przez serwer
/cg_xerpClients "1" (CPMA) - dodatkowa predykcję mającą na celu zmniejszeniu efektu "klatkowania" innych modeli