F.E.A.R dla każdego
F.E.A.R o którym będzie dziś mowa, to gra FPS (First-person shooter, strzelanina pierwszoosobowa), która swoją premierę miała w październiku 2005, a więc mniej więcej dwa i pół roku temu. Tytuł ten zrobił sporo zamieszania, jednak głównie wśród pozycji adresowanych do samotnego gracza. W internecie dużo lepiej rozwinął się chociażby Call of Duty 2, mający premierę w zbliżonym do Strachu terminie. Biorąc jednak pod uwagę, że tryb wieloosobowy był ledwie dodatkiem do promowanej kampanii dla pojedynczego gracza, F.E.A.R poradził sobie dużo lepiej, niż podobne tytuły, jak S.T.A.L.K.E.R czy Prey, o których dziś mało kto pamięta.fear (za dictionary.reference.com)
1. a distressing emotion aroused by impending danger, evil, pain, etc., whether the threat is real or imagined; the feeling or condition of being afraid.
2. a specific instance of or propensity for such a feeling: an abnormal fear of heights.
3. concern or anxiety; solicitude: a fear for someone's safety.
4. reverential awe, esp. toward God.
5. that which causes a feeling of being afraid; that of which a person is afraid: Cancer is a common fear.
1. a distressing emotion aroused by impending danger, evil, pain, etc., whether the threat is real or imagined; the feeling or condition of being afraid.
2. a specific instance of or propensity for such a feeling: an abnormal fear of heights.
3. concern or anxiety; solicitude: a fear for someone's safety.
4. reverential awe, esp. toward God.
5. that which causes a feeling of being afraid; that of which a person is afraid: Cancer is a common fear.
Niestety wydawcy gry - Sierra oraz Vivendi Universal Games, lekko mówiąc zaniedbali jej promocję, oraz turnieje, których było po prostu strasznie mało. Przed wakacjami 2006, kiedy wydawało się już, że F.E.A.R umrze śmiercią naturalną dla gry - poprzez zapomnienie - wydawca podjął jedyną słuszną w takiej chwili decyzję - wypuścił do sieci F.E.A.R Combat, będący w istocie darmowym trybem multiplayer Strachu. Sama gra pozostała na pólkach sklepowych, tak więc osoby chcące ukończyć tryb dla pojedynczego gracza ciągle muszą za tą przyjemność zapłacić (w tej chwili 19zł), natomiast gracze sieciowi mogą pobrać grę bez opłat.
W ten sposób F.E.A.R żyje do dziś. W ostatnie wakacje odbył się nawet turniej organizowany przez gry-online.pl i Telekomunikacje Polską, w którym do wygrania były nagrody o łącznej wartości ponad 20.000 złotych. Naszą relację z turnieju znajdziecie pod tym adresem. Innym wielkim turniejem w F.E.A.R. mógł być CPL World Tour 2007. Sierra jako fundator nagród miała głos w sprawie gier, jakie miały zostać użyte podczas touru. Koniec końców platformami użytymi przez CPL zostały World in Conflict i właśnie F.E.A.R - niestety w trybie 1on1 i wersji na Xbox 360. Taki wybór zaowocował niską frekwencją i niewykorzystaniem potencjału drzemiącego w tytule.
Zostawmy jednak przeszłość, bowiem tekst ten dedykowany jest graczem, którzy dopiero teraz zechcą zapoznać się z F.E.A.R. W dalszej jego części znajdziecie kilka słów o cechach gry odróżniających ją od innych tego typu, a także o społeczności graczy F.E.A.R. Zapraszam do lektury.
- 1
#1 | cwirek
2008-05-07 19:26:04
#2 | Soofka
2008-05-07 19:36:08
kurde, dobry żart słowny mi się udał ! :D
#3 | j3sh
2008-05-07 19:38:59
#4 | eko smok
2008-05-07 19:39:37
#5 | nekris
2008-05-07 19:59:08
#6 | kSn!
2008-05-07 20:00:05
#7 | annihiluzz
2008-05-07 20:27:36
#8 | rml
2008-05-07 21:28:44
#9 | TroPtyN
2008-05-07 21:59:38
#10 | satrab
2008-05-07 22:42:50
#11 | rml
2008-05-08 00:00:09
#12 | Blade
2008-05-08 00:05:21
et>fear
#13 | annihiluzz
2008-05-08 00:47:09
#14 | rml
2008-05-08 00:48:02
#15 | annihiluzz
2008-05-08 01:33:13
#16 | rml
2008-05-08 01:34:02
#17 | annihiluzz
2008-05-08 01:57:03
#18 | neoXs
2008-05-08 02:26:02
#19 | neoXs
2008-05-08 02:30:25
#20 | MateoMartinezz
2008-05-08 11:16:14
#21 | annihiluzz
2008-05-08 13:34:04
#22 | neoXs
2008-05-08 15:05:16
btw. czy Ty czasem kiedyś nie pogrywałeś w PK bo kojarzę Twój nick?
#23 | annihiluzz
2008-05-08 15:10:17