Sounds
Dźwięki w UT nie istnieja tylko po to, aby uczynić grę bardziej realistyczną, czy przynieść większą radość z zabawy. Pomagają one stwierdzić, gdzie twój przeciwnik się znajduje i co tam robi. Najbardziej oczywistą rzeczą jest, aby wsłuchiwać się w dźwięki kroków. Tyle tylko, że nie tędy droga :->. Nawet grając w słuchawkach, trudno jest określić dokładny kierunek źródła dźwieku. Bardziej wyróżniające są dźwięki podnoszenia broni, amunicji, apeteczek, pancerza czy wchodzenia w teleport ponieważ są one typowe tylko dla kilku lokacji. Dla przykładu na codexie, jeśli jesteś przy pancerzu, a słyszysz, że ktoś zabiera amunicję możesz być pewnien, że przeciwnik znajduje się przy rocket launcherze, i następnym jego posunięciem będzie skok po fiolki lub armor. Jeśli jesteś dość szybki gość natrafi na twoje combo."Ktoś właśnie niedaleko podniósł broń i amunicję "
"Ktoś w combie :-)"
Możesz także poczekać na górze koło windy i strzelić najszybciej po usłyszeniu dźwięku. Dobrym wyjściem jest nie zabieranie od razu wszystkich fiolek w jednym miejscu, gdyż wtedy usłyszysz jak przeciwnik przechodząc weźmie instynktownie ostatnią z nich.
Mógłbym teraz przytaczać setki przykładów, ale wszystko co musisz robić to przestać słyszeć dzwięki i zacząć ich słuchać ...