Sniper Rifle
Damage: | 67.5h 150 | normalnie headshot |
Rate: | 1.7/s | |
Damage/s: | 115h 255h | primary headshot |
Sniper Rifle jest UT'kowym odpowiednikiem Railguna. Nie ma po prostu lepszej broni na dalekie dystanse, a w przeciwieństwie do railguna snajpa nie ma wady w postaci długiego czasu przeładowania. Dlatego czyni to ją, bardzo silną bronią na średni zasięg, a jeśli opanowałeś ją perfekcyjnie, nawet na bliski. Szczególnie otwarte tereny są łatwe do zdominowania dla gracza ze snajperką, na decku nie zrobisz dużo przeciwko dobremu graczowi ze snajpą.
Są podstawowe dwa style mierzenia ze snajpy:
Pierwszy to celowanie na refleks. Musisz przesunąć celownik nad pozycję przeciwnika i strzelić tak szybko jak "trafisz" celownikiem. Wymaga to dużo praktyki, ale zawsze działa.Drugi styl jest łatwiejszy do nauczenia, ale posiada swoje wady. Nazwałbym go "stałym" celowaniem. Kiedy ktoś wejdzie na celownik strzelasz, ale bez ruszania myszą. Powinieneś celować, w pozycje do których idziesz, lub w kierunek przedmiotów po które idziesz. Możesz także użyć tej metody w trakcie walki. Jeśli przeciwnik zrobi dodge w prawo przytrzymaj celownik po lewej stronie gdyż prędzej czy później wróci na lewo, a gdy tylko wejdzie w twój celownik, odstrzel mu głowę.
Jedna rzecz do zapamiętania. Strzelaj tylko wtedy gdy jesteś pewien, że trafisz. Jest mnóstwo graczy którzy trzymają cały czas palec na przycisku ataku nie czekając na właściwy moment. Wysoka częstotliwość strzału oczywiście zachęca do oddawania dużej ilości wystrzłów, ale wiedz, że tym sposobem uzyskasz mniej trafień i stracisz więcej amunicji.
Tak samo jak ripperem możesz komuś zapalić headshota, jeśli trafisz w górną 1/3 sylwetki gracza. To czyni sniper rifle jedną z najważniejszych broni w UT.