Rozgrywki

Dostosuj

Rozgrywki

By zaistnieć na scenie esportowej wybranej sobie gry w tym przypadku Counter-Strike trzeba zacząć grywać przez internet i nie tylko. Nieodzownym elementem są tutaj liczne ligi, turnieje lub mistrzostwa. Gdy już poznacie największe organizacje zajmujące się organizowaniem wyżej opisanych przedsięwzięć będziecie mogli sami zobaczyć czy macie talent do wybranej gry. Obecnie Counter-Strike jest jedną z gier, na które wykłada się największe pieniądze w imprezach typu WCG, ESWC, KODE5 i inne. Co znaczą te wszystkie skróty? Dowiecie się czytając dalej.

Na sam początek ligi internetowe. Bezapelacyjnie prym tutaj wiedzie Electronic Sports League. Liczba graczy zarejestrowanych w ESL wynosi ponad 730 tysięcy!. Inny fakt to taki, iż codziennie stronę tej ligi odwiedza około 15.000 osób. Nie dotyczy ona tylko Counter-Strike, ponieważ możemy w niej zmierzyć się w innych 23 grach. Nie ma obecnie drugiej takiej organizacji, która może dorównać wielkością, profesjonalizmem i popularnością do Electronic Sports League. Może jedynie Clanbase, ale o tej lidze później.

W ESL lig Counter-Strike'a jest dość sporo. W rozgrywkach turniejowych mecze przeprowadzane są trybem po 5 osób w zespole. Admini Electronic Sports Leauge stworzyli ligę 1on1, 2on2, 3on3, 5on5, AWP, FUNMAP. Zapisanie się to nic trudniejszego: wystarczy mieć własne oryginalne konto Steam wraz z Counter-Strike 1.6, a dodatkowo trzeba być zarejestrowanym w ESL. Tyle wystarczy, by pojedynkować się z graczami z całej Polski, ale nie tylko. Są także laddery (ligi) europejskie, gdzie także można się zapisać.

Największy konkurent Electronic Sports Leauge - Clanbase. Jeszcze kilka lat temu była tak popularna jak swój rywal, natomiast od pewnego czasu traci swoich uczestników. Głównie chodzi tu o Counter-Strike, ponieważ w popularnie określanym CB grając w lidze można natrafić na bardzo duże grono graczy, którzy używają wspomagaczy. Admini nie nadążają banowaniem takich ludzi, zatem coraz więcej możemy usłyszeć o rozgrywkach ESL niż "ce be". Zarząd Clanbase oferuje nam możliwość uczestnictwa w ligach na 42 platformach gier. Zapisanie się to nic trudniejszego - wystarczy kliknąć tu.

Przejdę teraz do czysto polskiej ligi - Heyah Logitech Cybersport. Jednym z założycieli jest głowa rodziny Kubskich, czyli Janusz 'hayabusa' Kubski. HLC z czasem staje się coraz popularniejsze w naszym kraju. Przez ekipę tej ligi organizowane są małe turnieje CyberCup, a pod koniec sezonu wielki finał Heyah Logitech Cybersport porównywany z naszymi polskimi imprezami typu WCG Polska lub PGA. Dzięki sponsorom (Komputronik, Heyah, Logitech) i partnerom wszystko stoi na wysokim poziomie.

HLC umożliwia nam uczestnictwo w grze Counter-Strike jedynie w trybie 5on5. Drużyny walczą w trzech ligach: Profesjonalnej, Amatorskiej i Open. Te dwie dla początkujących są raczej do nieosiągnięcia, natomiast w open może wystąpić każdy kto zbierze 5 osobowy klan i jednego rezerwowego. Najlepsi w swoich ligach będą mogli wystąpić na wielkim finale Heyah Logitech Cybersport organizowanym co rok w Warszawie.

Turnieje organizowane na skalę światową. To jest właśnie to co sprawia, że esport powinien być uznawany za prawdziwy sport. Największy turniej organizowany co rok, nazywany mistrzostwami świata w gry komputerowe to World Cyber Games. Tysiące graczy z ponad 70 krajów biorących udział, sponsorzy wykładający ogromne pieniądze - jednym słowem wielkie wydarzenie. W 2006 roku na najwyższym stopniu podium Counter-Strike mogliśmy zobaczyć naszych rodaków PGSPokerStrategy.com, którzy zgarnęli zarazem 60 tysięcy dolarów.

Kolejna impreza to Electronic Sports World Cup. Do WCG jeszcze jej brakuje, ale co nie oznacza, że nie jest to bardzo popularny turniej. W edycji 2006 pula nagród w samym Counter-Strike'u wyniosła ponad 160 tysięcy dolarów, zatem było o co walczyć. Oprócz tego podczas tych rozgrywek odbywają się turnieje Wacraft III, Quake IV i Trackmania: Nations. Jako Polacy także możemy pochwalić się dużymi sukcesami: rok temu złoto zdobył Maciej 'av3k' Krzykowski w Quake 4 i PGSPokerStrategy.com w "kanterze". Historia ESWC sięga 2003 roku, kiedy to odbył się pierwsza edycja tego turnieju.

KODE5 jest stosunkowo młodą organizacją przeprowadzającą turnieje Counter-Strike. W tym roku zrobili bardzo duży krok, ponieważ podjęli się eliminacji rozegranych w ponad 10 krajach. Na każdym z turnieju dwie najlepsze drużyny będą miały prawo wystąpić na wielkim finale w Niemczech walcząc zarazem o wielkie nagrody. Oczywiście na w tak dużym przedsięwzięciu nie może zabraknąć polskiego akcentu, który zapewnią nam gracze PGSPokerStrategy.com.

Wstęp | Instalacja | Społeczność | Rozgrywki | Strategia | Triki i tipsy | FAQ

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3066 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie