Rocket Launcher
Damage: | 112,5h 120h | prmiary secondary |
Splashradius: | 220uu 200uu | primary secondary |
Rate: | 1,2/s time to load x rockets/grenades:(x-1)/1,2 | secondary |
Damage/s: | 135h 144h | primary secondary |
Rocket Launcher jest w UT bronia RPG. Mimo to, że taka broń występuje w prawie każdym shooterze, UT RL jest inny od swoich odpowiedników. Główna różnica polega na tym, że naraz można wystrzelić do szesciu rakiet. Teoretycznie zatem mozesz zadać 672 punkty obrażeń, niszcząc wszystko co stanie Ci na drodze. Wystrzelone rakiety jednak są bardzo wolne, dlatego RL nie jest, aż tak zabójczą bronią jak może się wydawac na pierwszy rzut oka.
Oprócz wystrzeliwania rakiet RL może wystrzeliwać granaty - także 6 naraz. Nie są one jednak tak ważne jak w innych grach, ponieważ jest kilka innych broni skutecznie je zastepujacych. Poza tym, granaty przyspieszaja podczas lotu, więc trudno jest przewidzieć gdzie trafią.
Dwie opcje uzywania rocket launchera:
Możesz załadować rakiety, strzelić w pozycje przeciwnika i się wycofać. Użyć jako broni defensywnej, wycofując się i ładując, tak żeby nikt nie mógł cię bezkarnie gonić :-). Mimo iż nie jest to w dobrym angielskim stylu, to jest to dobry sposób, aby utrzymać prowadzenie. Drugą opcją jest używanie pojedynczych rakiet (aka instant rockets), co powinno być stosowane w walce i podczas spammingu. Może słyszałes pogłoski, że strzelac instantem jest szybciej, ale jest to tylko polowa prawdy. Jeśli trzymasz przycisk strzalu w trybie single wystrzliwujesz rakiete dokładnie w momencie kiedy rl jest przeładowywane. Gdy zaś używasz multirockets, musisz to robić ręcznie co powoduje krótkie opóźnienie, przynajmniej jeśli jesteś człowiekiem.
Używając rakiet musisz pamiętać, że lepiej jest nie strzelać w przeciwnika, lecz używac podłogi i scian do zadania obrażeń rozbryzgowych. Robiąc to nie trafisz wroga z pełną siłą, za to trafisz go na pewno.Zasadniczo powinieneś próbować strzelać swoim przeciwnikom pod nogi. Jeśli trafisz dobrze, przeciwnik poleci w powietrze i nie będzie mógł uniknąć twojej następnej rakiety, a nawet jeśli przeżyje to znowu jest w powietrzu... Powinieneś zapamiętać, że nie możesz strzelać tam gdzie twój przeciwnik jest, ale tam gdzie będzie, gdy rakieta wybuchnie. Oczywiście łatwo powiedzieć, ale z odrobina treningu i logicznego myślenia jest to możliwe do zrealizowania.
RL tak naprawdę jest bronią trudną do opanowania. Zwłaszcza wtedy gdy przychodzi do pojedynczych rakiet, jednak jeśli wiesz jak ją używac, potrafi się odwdzięczyć.