Raven Software - Nudna teraźniejszość

Dostosuj

Raven Software - Nudna teraźniejszość

W Soldier of Fortune zaimplementowano system podziału modeli postaci GHOUL którego korzenie znajdują się w Spectre, zatraconym autorskim silniku Kruka. Cechą systemu jest możliwość łączenia poszczególnych części modelu w jedną całość. Oznacza to tyle że można skompletować jakąś postać wybierając poszczególne części ciała.
Działa to również ku uciesze fanów w drugą stronę , czyli pozwala oderwać rączkę , tudzież nóżkę od ciała przeciwnika. W grze stworzono ponad sto pięćdziesiąt części ciała co daje ogromną ilość kombinacji i zapewnia sporą różnorodność napotkanych przeciwników. Kolejnym plusem takiego rozwiązania jest to że możemy na przykład zestrzelić komuś kapelusz lub okulary z głowy nie naruszając przy tym samej głowy. Inna sprawa to fakt że niełatwo jest zestrzelić okulary nie narażając przy tym samej głowy na szwank, no ale możliwość taka istnieje.

Jesteśmy Johnem Mullinsem, (Chuck Norris jak widać nie miał czasu :D) specjalistą z długim stażem i dużą reputacją zdobytą na pewno nie za picie wina w parku. Jesteśmy tym który robi to czego światowi przywódcy zrobić nie potrafią. Mamy odnaleźć skradzioną przez terrorystów broń nuklearną i ocalić w tenże sposób świat.

O wielkim sukcesie gry niewątpliwie zadecydował poziom jej brutalności jak i bardzo solidne wykonanie.



Następne lata w Raven Software mijają pod znakiem kina. Panowie z Kruka na warsztat biorą takie tytuły jak Star Trek i Star Wars. Nie jestem fanem żadnego z tych tytułów więc nieobiektywnie pozwolę sobie określić to posuniecie jako wielce komercyjne przedsięwzięcie.

Do tej pory Raven dobrze radził sobie bez tego typu posunięć i to co udało im się przy tym osiągnąć było całkiem oryginalne i pomysłowe. Nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy chcieli sobie w ten sposób pozyskać łatwą drogą fanów czy też są aż tak wielkimi fanami filmów że zapragnęli swego udziału w ich historii.

Niemniej jednak gry te ukazały się … i nie zaskoczyły nas niczym nowym. Obie gry napisane zostały na silniku trzeciego już quake i w obu widok kamery umieszczony był w oczach głównego bohatera.
Piszę o nich tak mało ponieważ nie wywarły one nam nie żadnego wrażenia a treśc tego artykułu i tak urosła do rozmiarów przekraczających pierwotne założenie.
Fani tychże gier mogą poczuć się tym faktem z lekka oburzeni i w zasadzie wcale by mnie to nie zdziwiło.
Jeśli pewnego dnia spotkacie gościa nadającego głownie o mappingu a jego opinia na temat tychże tytułów będzie podobna, to pewnie będę ja - będziecie mieli wtedy szanse zastosować argument kija w tejże sprawie :D

Po Gwiezdnych wojnach i Star Treku Raven zdecydował się na wydanie drugiej części „przygód” Johna Mullinsa i opatrzył ją podtytułem „Double Helix”.
SOF II Został również wydany na silniku quake’a trzy wzbogaconym o nowości z Team Areny (dodatku do q3) i kilkoma autorskimi pomysłami jak na przykład GHOUL 2.
Soldier of fortune dwa, raczy nas dziesięcioma misjami dla jednego gracza rozgrywającymi się aż na siedemdziesięciu różnych mapach i trybem dla wielu graczy.
Mimo kilku buraczków , konsekwentnie poprawianych przez Raven w kolejnych patch’ach gra jest wartapolecenia.
Może już nie tak oryginalna i ciekawa jak jedynka ale dalej dająca sporą przyjemność z gry.

Po zabawie w ćwiartowanie wrogów Kruk serwuje nam kolejny powrót do świata J.Lucasa w kolejnej gierce z pod znaku świetlnego miecza.
Akcja w Star Wars Jedi Academy rozgrywa się jakiś cza po wydarzeniach z poprzedniej części i daje nam okazje do zapoznania młodego studenta Jaden Korr ze wszystkimi aspektami bycia tytułowym Jedi.
Machanie świetlnym mieczem jak widać nigdy nie wychodzi z mody.

X-MEN Legends to połączenie gry akcji z RPG przeznaczonym jedynie na konsole takie jak XBOX ,PS2 i GAMECUBE. Jeśli już zaopatrzymy się w jedna z tych konsol będziemy mogli pokierować własna drużyną mutantów i skoro to rpg , zrobić z nimi co tylko zechcemy.



W ten oto sposób dotarliśmy do momentu w którym Raven jako developer zabrał się za tworzenie kontynuacji legendy gier FPP quake’a.
Quake 4 bez wątpienia był wyczekiwany ze sporym napięciem i zniecierpliwieniem przez ogromne rzesze fanów.

Czy warto było czekać ?
Odpowiedz na to pytanie pozostawiam wam :)


Źródła :
www.loonygames.com
ravengames.com
raven-games.com

Artykuł pierwotnie napisany został dla serwisu maposfera.org.




Strona główna | Trudne początki | Piąty bieg | Nudna teraźniejszość

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2711 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie