Quake IV vs F.E.A.R.
Wielu z was pewnie zastanawia się w jaki sposób można porównywać te gry. To tak jakby porównywać Land Rovera i Ferrari? Na szczęście nie. O dziwo oba tytuły mają wiele wspólnego. Przede wszystkim jednak trafiają do podobnej grupy odbiorców oraz miały zbliżone daty premier. Co za tym idzie od razu zaczęła się konkurencja, która z początku wydawała się nierówna, lecz wkrótce okazało się że obaj zawodnicy mogą podjąć równą walkę. Obie gry to produkty wielkich programistów - Monolith, odpowiedzialni m.in za Aliens vs Predator 2, oraz id Software, których przedstawiać nie trzeba. Teamy różnią się zupełnie, lecz mimo to potrafiły stworzyć dwie gry teorytycznie najwyższej klasy.Postanowiłem nie skupiać się tylko na multi, ale dokonać w miarę rzetelnego przedstawienia obu gier i następnie bezlitosnej eliminacji słabszego przeciwnika, biorąc pod uwagę wszystkie czynniki. Enjoy.
- 1
#0 | Lucas
2005-11-12 09:08:43
#0 | d00mer
2005-11-12 10:01:15
#0 | jarzaq
2005-11-12 11:15:26
Zachęciliście mnie, kupuje org. F.E.A.R.
#0 | pr00
2005-11-12 11:47:00
#0 | illio
2005-11-12 12:15:51
#0 | valkir
2005-11-12 12:22:15
#0 | Lucas
2005-11-12 12:25:54
Multi tez nie. iD software mialo/ma duze problemy z Activision i sie procesuje zamiast gry robic...
#0 | black sunday
2005-11-12 12:34:03
Tak powinno wyglądac AI przeciwnków w atakujących wręcz w d3 i q4.
#0 | valkir
2005-11-12 12:50:31
Co do tych \"strasznych\" momentow w d3 - nikt, grajac pierwszy raz, nie wiedzial skad wyskoczy imp/whateva. Dlatego na poczatku balismy sie wszyscy ^^ Ale pozniej, wraz z rozwojem \"akcji\", mozna bylo przewidziec skad wyjdzie...np. masz schody i dawno nie spotkales przeciwnika...albo odchylona plyta w podlodze...
AI w q4 - wiem o ktorym przeciwniku mowisz, ale chyba mamy dwie rozne wersje gry. Oni zawsze pojawiaja sie w tym samym miejscu, w tym samym momencie.
#0 | valkir
2005-11-12 12:51:34
#0 | Lucas
2005-11-12 13:15:51
SP robil Raven!
#0 | valkir
2005-11-12 13:24:15
#0 | Lucas
2005-11-12 13:29:38
Prior to the time when we started working with Raven on Quake 4, the path we chose to go down was to make Quake III, which was multiplayer focused and not really married to any certain Quake universe. id developed Doom 3 in-house, and Raven kind of used that as the basis for the single-player stuff.
Contrastingly, on the multiplayer side, we felt that the Quake III style with some Team Arena elements was the ultimate iteration of Quake multiplayer and so that formed the starting point of what the multiplayer was like. We feel that we\'ve combined the best single-player experience with what was the best multiplayer of all the Quakes and put those together to make the best Quake yet.
#0 | black sunday
2005-11-12 14:25:40
#0 | neoXs
2005-11-12 14:45:40
btw. grałem w q4 i SP odpaliłem na 10 min po czym już do niego nie wróciłem - powtórka z D3 w prawie identycznym wydaniu :/ a MP to odgrzewany kotlet - czyli Q3 w nowej grafie... nic ciekawego... poprostu średniak
#0 | Preak
2005-11-12 17:27:39
#0 | 3r!c
2005-11-12 18:28:33
#0 | sYnth|log
2005-11-12 20:09:34
scena oceni kto miał racje.
Narazie Fear vs Q4 0:10
#0 | majcok
2005-11-12 20:32:13
a tekst sie bardzo fajnie czyta, troche długawe, ale tym lepiej :P duuzy [+] :D
#0 | castor
2005-11-13 10:47:24
#0 | Bardiel
2005-11-13 12:26:17
#0 | sxl
2005-11-13 15:04:31
Nie mówiąc już o tym, że scena Q3 bardzo szybko spadnie do rozmiaru Qw i Q2, a Q4 będzie królem obok C-S, bo już widać jaką gorączkę sprawił malutki multi. Co będzie jak jakaś ekipa zrobi poważny modzik z dobrymi mapkami (jak OSP)? Szczyt szczęścia.
Jak dla mnie Twoja ocena za bardzo opiera się na single\'u, a na tym serwisie użytkownicy raczej śmieją się z osób, które w gry jak te grają jedynie single player :D
PS. Jakieś obrazki z gier zrobiły duża różnicę. Pzdr
#0 | valkir
2005-11-13 15:08:07
Co do singla - tu chyba wszyscy wiedza ze w single gram malo, prawie w ogole, a jak pisze sie recenzje danej gry nie mozna sie skupiac tylko na multi. Jak mniemam Ty sp w Q4 nawet nie ruszyles. :P
#0 | sxl
2005-11-13 15:11:40
Btw. Recenzje owszem, z singlem. Ale akurat u nas dużo osób na single nie zwróci poprostu uwagi, a jak zobaczy twoją ocenę to pomyśli że multi też jest słabiutki, tymczasem już teraz sam widzisz jaka się robi aktywność na scenie multi, fear przy tym wymięka :)
#0 | valkir
2005-11-13 16:22:09
#0 | majcok
2005-11-13 16:38:20
#0 | troll
2005-11-13 18:10:18
#0 | neoXs
2005-11-14 00:06:18
#0 | -mess-
2005-11-14 08:29:19
na tym zakonczylem swoje czytanie, powinien byc gigantyczny napis ze jest to subiektywna ocena autora :} bo wstyd przynosi.
gralem w fear na mp, i tego co ma quake, fear nigdy nie bedzie mial. a co to jest, nie mam 5 godzin zeby pisac ;P
#0 | lecho
2005-11-14 11:49:03
#0 | FF-DeL!
2005-11-14 14:56:27
Po pierwsze data wydania. Po raz kolejny Monolith nie trafil z data premiery. W 1999 roku wydal dobrze zapowiadajacy sie tytul Blood II: The Chosen w okresie gdy wszyscy zachwycali sie wydanym w tym samym czasie Half-Lifem. Teraz wypuszcza swoje kolejne dzielo w okresie, gdy mnostwo graczy skupia swa uwage na sequelach swietnych gier fpp (CoD2, Quake4), co automatycznie zmniejsza liczbe graczy, ktorzy znajda czas na zainteresowanie sie produktem spod znaku Monolith.
Po drugie wciaz odczuwam brak wsparcia ze strony producentow odnosnie patchowania gry. Niby 2 patche wypuszczone, ale dalej spotykam podczas rozgrywki online takie bugi jak \"klejenie\" sie zawodnikow w bliskim kontakcie, bledny respawn, czy tez podwojnie naliczane kille w trybie dm.
Po trzecie brak antyczita. Wiadomo, ze bez zadnego powazniejszego zabezpieczenia nikt nie bedzie na powaznie traktowal gry, w ktorej kazdy moze podjac sie oszustwa, jesli tylko ma taka ochote.
I na koniec brak mozliwosci postawienia serwera dedykowanego na linuxie. Wiadomo, ze kazdy stara sie oszczedzac koszty utrzymania klanu i zaden sponsor chetnie nie stawia serwera na platnym OSie ;C
Mam nadzieje, ze panowie z VU wezma sobie te uwagi graczy do serca i wezma sie ostro do roboty, bo narazie przyszlosc tej platformy nie rysuje sie w rozowych barwach, a szkoda by tak udany tytul poszedl w zapomnienie...
#0 | Kierowca autobusu
2005-11-14 21:44:56
Pod wzgledem grywalnosci i klimatu w sp fear miazdzy poczciwego kwaka bez dwoch zdan. Co do mp to nie mialem przyjemnosci grania zarowno w pierwsza jak i druga gre, wiec nie bende sie wypowiadal na temat czegos o czym nie mam pojecia.
#0 | WycioR
2005-11-15 10:52:12
1. LIniowa jak cholera
2. Monotonna
3. Po blizszych ogledzinach stwierdzam ze grafika wcale nie jest taka wypasiona
Oczywiscie nie uwazam ze q4 jest jakims hiciorem i moje oczekiwania nie byly wygorowane, a gra jednak potrafila mnie zaskoczyc ( tutaj mowie o SP ), natomiast MP jest troszeczke toporny :/ no ale poczekam na OSP i CPMA w nowym wydaniu .
PEACE !
#0 | freak
2005-11-15 16:17:58
#0 | Vymmiatacz
2005-11-17 01:42:52
#0 | dominikt
2005-11-17 14:29:27
Nie rozumiesz chyba podstawowej rzeczy. Gra podobna do Q3 byla teraz potrzebna na scenie gamingowej i sukces danej gry TUTAJ rozpatrujemy pod katem grywalnego MP. Quake 4 spelnia swoje zadanie.
Juz w tym momencie (premiera w polsce jest dopiero w grudniu) scena Q4 bije na leb scene FEAR pod wzgledem graczy, turnieji etc.
#0 | dominikt
2005-11-17 14:44:29
#0 | Vymmiatacz
2005-11-17 14:47:58
Bardzo dużo noobow \"cares\"
A nooby, co by o nich nie mówić, są potrzebne.
#0 | dominikt
2005-11-17 14:57:10
#0 | navineo
2005-11-17 18:44:00
Moze to i lepiej?
Sponsorzy potrzebuja gier ktorych wyglad zapiera dech w piersiach, a wiadomo ze multi najlepszy byl w q3 :)
no to mamy q4
pozdr