Quake IV vs F.E.A.R.

Dostosuj

Quake IV vs F.E.A.R.

Wielu z was pewnie zastanawia się w jaki sposób można porównywać te gry. To tak jakby porównywać Land Rovera i Ferrari? Na szczęście nie. O dziwo oba tytuły mają wiele wspólnego. Przede wszystkim jednak trafiają do podobnej grupy odbiorców oraz miały zbliżone daty premier. Co za tym idzie od razu zaczęła się konkurencja, która z początku wydawała się nierówna, lecz wkrótce okazało się że obaj zawodnicy mogą podjąć równą walkę. Obie gry to produkty wielkich programistów - Monolith, odpowiedzialni m.in za Aliens vs Predator 2, oraz id Software, których przedstawiać nie trzeba. Teamy różnią się zupełnie, lecz mimo to potrafiły stworzyć dwie gry teorytycznie najwyższej klasy.

qvf.jpg


Postanowiłem nie skupiać się tylko na multi, ale dokonać w miarę rzetelnego przedstawienia obu gier i następnie bezlitosnej eliminacji słabszego przeciwnika, biorąc pod uwagę wszystkie czynniki. Enjoy.

Wstęp | Quake IV | F.E.A.R. | Podsumowanie
  • 1

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2005-11-12 09:08:43

    Bluznisz :P
  • d00mer

    #0 | d00mer

    2005-11-12 10:01:15

    Quake 4ever ! :D
  • jarzaq

    #0 | jarzaq

    2005-11-12 11:15:26

    GW [+]
    Zachęciliście mnie, kupuje org. F.E.A.R.
  • boro71

    #0 | pr00

    2005-11-12 11:47:00

    a ja quakea
  • amenva

    #0 | illio

    2005-11-12 12:15:51

    za dlugie, ale i tak masz [+] za robote :D
  • valkir

    #0 | valkir

    2005-11-12 12:22:15

    id software bluzni, ja tylko dokonuje obiektywnej oceny ^^
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2005-11-12 12:25:54

    iD nie robilo.

    Multi tez nie. iD software mialo/ma duze problemy z Activision i sie procesuje zamiast gry robic...
  • black sunday

    #0 | black sunday

    2005-11-12 12:34:03

    Widze, że autor jest mocno zachwycony F.E.A.R. Ja osobiscie nie grałem w sp wiec się nie będe wypowiadał. Grałem natomiast w MP i po paru minutach wyszedłem z gry bo jak dla mnie to lipa a komentator od hedszotów.... on chyba nie jadł śniadania. Co do Q4 nie wiem czego ludzie w nim szukają ja sie spodziewałem QUAKE\'a i jest QUAKE. Kupiłem oryginalnego i jestem zadowolony, otrzymałem zajefajny SP i MP. Po co szukac jakiejs rewolucji. Miała byc \"kontynuacja\" sp z q2 i mp z q3. No i co jest????? no jest. Ja naprawde niewiem ostatnio jak wychodził D3\" maiła byc rewolucja\" a ja o niczym takim nie słyszałem oglądałem same skrinszoty, zapowiedzi filmowe i wywiady z autorami kupiłem gre i jestem zadowolony. AAAAA i jescze jedna sprawa odnosnie teamtu AI i iD, która została tu poruszona. Wtedy kiedy wyskoczył na nas IMP ze schodów ja odrazu wiedziałem, że on tam siedzi odchyliłem się a on przeleciał obok mnie i walna w sciane a ja go rach ciach z pompki i po nim, dalej to ja już wiedziałem dokładnie gdzie i kiedy się ktos pojawi jak te wszystkie kozaki z interneu............ Co do AI to naprawde w D3 to jest porażka, taki przykładowy IMP jako, że on jest wygimnastykowany i po suficie umie chodzic to dlaczego on nie wejdzie na sufit poczeka aż sobie przejdziemy zeskoczy za nami i jednym pociągnięciem pazurów rozteguje nam głowe, wtedy to by się dopiero grało a w q4 to jest taki pan ze szpikulcem i buławą on to sobie czeka za scianą my przechodzimy a on ciach nam główkę na wylot przebija a nastepnym razem jest już w zupełnie innym miejscu.
    Tak powinno wyglądac AI przeciwnków w atakujących wręcz w d3 i q4.
  • valkir

    #0 | valkir

    2005-11-12 12:50:31

    to Twoja opinia. Zdaje sobie sprawe, ze rzesze fanow oczekiwaly takiego quake4, jakim jest - ale jak na dzisiejsze standardy to zdecydowanie za malo i ja wychodze z tego punktu widzenia.

    Co do tych \"strasznych\" momentow w d3 - nikt, grajac pierwszy raz, nie wiedzial skad wyskoczy imp/whateva. Dlatego na poczatku balismy sie wszyscy ^^ Ale pozniej, wraz z rozwojem \"akcji\", mozna bylo przewidziec skad wyjdzie...np. masz schody i dawno nie spotkales przeciwnika...albo odchylona plyta w podlodze...

    AI w q4 - wiem o ktorym przeciwniku mowisz, ale chyba mamy dwie rozne wersje gry. Oni zawsze pojawiaja sie w tym samym miejscu, w tym samym momencie.
  • valkir

    #0 | valkir

    2005-11-12 12:51:34

    iD robilo singla, raven skopiowalo mp z q3.
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2005-11-12 13:15:51

    Co??

    SP robil Raven!
  • valkir

    #0 | valkir

    2005-11-12 13:24:15

    masz racje.
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2005-11-12 13:29:38

    http://pc.ign.com/articles/611/611109p2.html

    Prior to the time when we started working with Raven on Quake 4, the path we chose to go down was to make Quake III, which was multiplayer focused and not really married to any certain Quake universe. id developed Doom 3 in-house, and Raven kind of used that as the basis for the single-player stuff.

    Contrastingly, on the multiplayer side, we felt that the Quake III style with some Team Arena elements was the ultimate iteration of Quake multiplayer and so that formed the starting point of what the multiplayer was like. We feel that we\'ve combined the best single-player experience with what was the best multiplayer of all the Quakes and put those together to make the best Quake yet.
  • black sunday

    #0 | black sunday

    2005-11-12 14:25:40

    O tym panu z q4 to mówie co by było gdyby on był inteligentny i raczej mamy takie same wersje gry ;] Co do przewidywania potworków z d3 to dranią mnie takie opinie, że ja tam trochę pograłem i ja wiem kiedy wyjdzie. Ja grałem w d3 i też tak sobie myslałem, że zaraz mi tu jakis wyskoczy a tu nic.... ide ide no myśle zaraz jakis wyleci i dalej nic az w koncu wyskakuje jakis jak Filip z konpi a czasmi udało sie przewidziec.
  • neoxs

    #0 | neoXs

    2005-11-12 14:45:40

    GJ bardzo fajnie się czyta no i pokazane są zalety i wady obu produktów.... FEAR rulez ^^

    btw. grałem w q4 i SP odpaliłem na 10 min po czym już do niego nie wróciłem - powtórka z D3 w prawie identycznym wydaniu :/ a MP to odgrzewany kotlet - czyli Q3 w nowej grafie... nic ciekawego... poprostu średniak
  • Preak

    #0 | Preak

    2005-11-12 17:27:39

    FEAR to bardzo mila odmiana , MP bardzo mi przypadl do gustu i powaznie zastanowie sie czy nie kupic oryginala, zwlaszcza ze w MM chodzi po 79 zl
  • Van Helsing

    #0 | 3r!c

    2005-11-12 18:28:33

    gdzie sa jakies pro obrazki???
  • log

    #0 | sYnth|log

    2005-11-12 20:09:34

    W najblizszym czasie niema szans zeby ktos przebił q4 imo. MP w Q4 przeniesiony z Q3; jesli przeniesiony zQ3 to tylko z korzyscią dla Q4 :-)

    scena oceni kto miał racje.

    Narazie Fear vs Q4 0:10

  • majcok

    #0 | majcok

    2005-11-12 20:32:13

    wyjdzie rtcw2 to bedzie all > rtcw2 i eot :P
    a tekst sie bardzo fajnie czyta, troche długawe, ale tym lepiej :P duuzy [+] :D
  • mbronka

    #0 | castor

    2005-11-13 10:47:24

    chyba all < rtcw2 chciales napisac.
  • Bardiel

    #0 | Bardiel

    2005-11-13 12:26:17

    Ja to tak podczas gry w D3 pierwszy raz srałem w gacie, że szok. Nawet przed fireballami uciekałem, czyli odchylałem się... :] A co do Q4 i F.E.A.R, to do mnie bardziej przemawia F.E.A.R choć gralem tylko w Demo SP, a w Q4 w pełną. 4 me F.E.A.R jest lepszy niż Q4, ale Q4 też jest zarąbisty :P A i [+] za artykuł.
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-11-13 15:04:31

    Piszesz, że zostaniesz przy Q3 bo nie widzisz większej różnicy? Ja tam widzę, bo jest to napewno dużo świeższe niż Q3, a przy tym multi jak już wyjdzie porządny OSP-podobny mod nie będzie odstawało od Q4, więc nowa gra będzie definitywnie bardziej na plus.
    Nie mówiąc już o tym, że scena Q3 bardzo szybko spadnie do rozmiaru Qw i Q2, a Q4 będzie królem obok C-S, bo już widać jaką gorączkę sprawił malutki multi. Co będzie jak jakaś ekipa zrobi poważny modzik z dobrymi mapkami (jak OSP)? Szczyt szczęścia.

    Jak dla mnie Twoja ocena za bardzo opiera się na single\'u, a na tym serwisie użytkownicy raczej śmieją się z osób, które w gry jak te grają jedynie single player :D

    PS. Jakieś obrazki z gier zrobiły duża różnicę. Pzdr
  • valkir

    #0 | valkir

    2005-11-13 15:08:07

    hm, poniekad masz racje - ale nie wiem, czy scena q3 tak szybko sie rozpadnie...przejde na q4 o ile dorobia tam cpma :D

    Co do singla - tu chyba wszyscy wiedza ze w single gram malo, prawie w ogole, a jak pisze sie recenzje danej gry nie mozna sie skupiac tylko na multi. Jak mniemam Ty sp w Q4 nawet nie ruszyles. :P
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-11-13 15:11:40

    Jestem już w połowie single\'a, jest denny i dalej nie ruszę. Ale mnie to nie obchodzi, bo gdy wchodzę na ESR i czytam kolejne newsy o klanach z dywizjami Q4 z legendami z QW, Q2, Q3, UT czy PK w składzie to radość mnie rozpiera, że jeszcze pół roku i będę mógł znów oglądać z kumplem przy piwie i chipsach na GTV mecze finałowe ESWC, CPL, CB EC itp itd : D

    Btw. Recenzje owszem, z singlem. Ale akurat u nas dużo osób na single nie zwróci poprostu uwagi, a jak zobaczy twoją ocenę to pomyśli że multi też jest słabiutki, tymczasem już teraz sam widzisz jaka się robi aktywność na scenie multi, fear przy tym wymięka :)
  • valkir

    #0 | valkir

    2005-11-13 16:22:09

    phi!:P
  • majcok

    #0 | majcok

    2005-11-13 16:38:20

    ee.. fakt :D
  • troll

    #0 | troll

    2005-11-13 18:10:18

    Ja tez sie nie moge doczekac widzac te gwiazdy w akcji :)
  • neoxs

    #0 | neoXs

    2005-11-14 00:06:18

    Gdyby nie tytuł \"Quake\" to pewnie większość z Was zjechałaby tą grę za jej wtórność, brak nowych pomysłów i za prawie ten sam produkt tyle, że z lepszą grafiką. Jakby to miało w tytule nazwę Unreal Tournament to zapewne nie byłoby tak pięknie. Q4 - dobry, poczciwy Q3 w nowej szacie graficznej i tyle. Pozdro4 all
  • -mess-

    #0 | -mess-

    2005-11-14 08:29:19

    \"Przynajmniej nowe mapy są nieźle zaprojektowane. Szczególnie przypadła mi do gustu The Fragging Yard, ponieważ jest przemyślnie zbudowana, można się po niej naprawde szybko poruszać, oraz jest różnorodna jesli chodzi o bronie. Reszta leveli również stoi na przyzwoitym poziomie.\"

    na tym zakonczylem swoje czytanie, powinien byc gigantyczny napis ze jest to subiektywna ocena autora :} bo wstyd przynosi.

    gralem w fear na mp, i tego co ma quake, fear nigdy nie bedzie mial. a co to jest, nie mam 5 godzin zeby pisac ;P
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-11-14 11:49:03

    szczerze? dla mnie artykul jest tendencyjny ;)
  • :: [DeL!] ::

    #0 | FF-DeL!

    2005-11-14 14:56:27

    Hehe, widac ze valkir staral sie zainteresowac publike takim beniaminkiem, jakim jest F.E.A.R. ale stawianie go do pojedynku z taka legenda jak Quake to lekkie przegiecie (grubo pojechales) :D Sam staram sie brac czynny udzial w rozwoju sceny (jestem prowodyrem i adminem pierwszego w tym kraju turnieju F.E.A.R. na LPP), ale jest kilka powodow, ktore na dzis dzien bardzo hamuja rozwoj tej platformy.

    Po pierwsze data wydania. Po raz kolejny Monolith nie trafil z data premiery. W 1999 roku wydal dobrze zapowiadajacy sie tytul Blood II: The Chosen w okresie gdy wszyscy zachwycali sie wydanym w tym samym czasie Half-Lifem. Teraz wypuszcza swoje kolejne dzielo w okresie, gdy mnostwo graczy skupia swa uwage na sequelach swietnych gier fpp (CoD2, Quake4), co automatycznie zmniejsza liczbe graczy, ktorzy znajda czas na zainteresowanie sie produktem spod znaku Monolith.

    Po drugie wciaz odczuwam brak wsparcia ze strony producentow odnosnie patchowania gry. Niby 2 patche wypuszczone, ale dalej spotykam podczas rozgrywki online takie bugi jak \"klejenie\" sie zawodnikow w bliskim kontakcie, bledny respawn, czy tez podwojnie naliczane kille w trybie dm.

    Po trzecie brak antyczita. Wiadomo, ze bez zadnego powazniejszego zabezpieczenia nikt nie bedzie na powaznie traktowal gry, w ktorej kazdy moze podjac sie oszustwa, jesli tylko ma taka ochote.

    I na koniec brak mozliwosci postawienia serwera dedykowanego na linuxie. Wiadomo, ze kazdy stara sie oszczedzac koszty utrzymania klanu i zaden sponsor chetnie nie stawia serwera na platnym OSie ;C

    Mam nadzieje, ze panowie z VU wezma sobie te uwagi graczy do serca i wezma sie ostro do roboty, bo narazie przyszlosc tej platformy nie rysuje sie w rozowych barwach, a szkoda by tak udany tytul poszedl w zapomnienie...
  • MarioxD

    #0 | Kierowca autobusu

    2005-11-14 21:44:56

    Dwie gry, dwie firmy, jeden zwyciezca!
    Pod wzgledem grywalnosci i klimatu w sp fear miazdzy poczciwego kwaka bez dwoch zdan. Co do mp to nie mialem przyjemnosci grania zarowno w pierwsza jak i druga gre, wiec nie bende sie wypowiadal na temat czegos o czym nie mam pojecia.
  • obur

    #0 | WycioR

    2005-11-15 10:52:12

    Ehh przed premiera F.E.A.R-a troche czasu spedzilem grajac w Demo Mp (i SP), i stwierdzilem ze to bedzie HIT !!! Wyszla pelna wersja przeszedlem polowe gryi wywalilem ja z kompa... dlaczego ? Tutaj kilka powodow:

    1. LIniowa jak cholera
    2. Monotonna
    3. Po blizszych ogledzinach stwierdzam ze grafika wcale nie jest taka wypasiona

    Oczywiscie nie uwazam ze q4 jest jakims hiciorem i moje oczekiwania nie byly wygorowane, a gra jednak potrafila mnie zaskoczyc ( tutaj mowie o SP ), natomiast MP jest troszeczke toporny :/ no ale poczekam na OSP i CPMA w nowym wydaniu .
    PEACE !
  • freak

    #0 | freak

    2005-11-15 16:17:58

    Grałem w FEAR\'a. Nie ma nawet porównania do \"odgrzewanego kotleta jakim jest Q4\" jeśli chodzi o multi. Singleplayer raczej mnie nie interesuje, tak więc w moim przekonaniu zwycięscą jest Quake czwórka.
  • Vymiott

    #0 | Vymmiatacz

    2005-11-17 01:42:52

    Czy wy wiecie, że w Q4 nie ma czegoś takiego jak woda? A nawet jak jest, to wygląda to jak z roku 1999... żenada.
  • stR4y

    #0 | dominikt

    2005-11-17 14:29:27

    i co z tego ?
    Nie rozumiesz chyba podstawowej rzeczy. Gra podobna do Q3 byla teraz potrzebna na scenie gamingowej i sukces danej gry TUTAJ rozpatrujemy pod katem grywalnego MP. Quake 4 spelnia swoje zadanie.

    Juz w tym momencie (premiera w polsce jest dopiero w grudniu) scena Q4 bije na leb scene FEAR pod wzgledem graczy, turnieji etc.
  • stR4y

    #0 | dominikt

    2005-11-17 14:44:29

    who cares ?
  • Vymiott

    #0 | Vymmiatacz

    2005-11-17 14:47:58

    Gdybyś się na chwilę oderwał od quake i zagrał w inne gry, tobyś stwierdził, że gry poszły jednak do przodu, a quake został.
    Bardzo dużo noobow \"cares\"
    A nooby, co by o nich nie mówić, są potrzebne.
  • stR4y

    #0 | dominikt

    2005-11-17 14:57:10

    Pudło ! Ja prawie w ogole nie gram. Ostatnio w Call Of Duty 2 (slinik q3 :> ). Oceniam gre pod wzgledem grywalnosci i uzytecznosci na turniejach i innych imprezach. Kogo obchodzi woda jesli i tak gracze (ludzie korzystajacy z tego serwisu) beda kombinowac tak, zeby uzyskac jak najwiecej fps ?
  • navineo

    #0 | navineo

    2005-11-17 18:44:00

    mysle ze jesli idzie o multiplayer to tzw. \"scena swiatowa\" nie ma ochoty na kolejny eksperyment z nowa jakoscia i nowym tytulem - PK raczej nie przetarl drogi dla gier z nowymi standardami mp.

    Moze to i lepiej?

    Sponsorzy potrzebuja gier ktorych wyglad zapiera dech w piersiach, a wiadomo ze multi najlepszy byl w q3 :)

    no to mamy q4

    pozdr
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

8268 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie