Proces tworzenia

Dostosuj

Proces tworzenia

Aby móc przystąpić do montażu jakiegokolwiek materiału należy na początku uzyskać obraz samej gry. Funkcję zachowania wszystkich informacji dotyczących warunków rozgrywki na mapie jak i samej rozgrywki gracza daje możliwość zapisu dema. Demo z gry nie jest obrazem samej gry, jest to zbiór czystych informacji, dotyczą one położenia najważniejszych punktów i zmiennych na mapie, w tym pozycji gracza (Wszelkie zmiany dotyczące jakości wyświetlanego obrazu można ustawić przed ponownym uruchomieniem dema). Odgrywając demo można więc śledzić swoją rozgrywkę jak i rozgrywkę innych graczy. W taki sposób zapisywane są dema z ważniejszych turniejów, gdzie udział biorą najbardziej profesjonalni użytkownicy gier. Samo demo można następnie na wzór kaset wideo odtwarzać w późniejszym czasie. Możliwość zachowywania i ponownego odtwarzania na komputerze dem, jest podstawą każdego gamemovies.

Kolejnym krokiem, jest zgranie obrazu z dema na dysk twardy. Operacją tą zajmuje się sam engine gry, który może być wspomagany modyfikacją gry (patrz wyżej wypowiedź Hakan’a). Popularną modyfikacja, przy pomocy której zgrywa się obraz i poddaje się go recaming’owi to Defrag. Niesie on ze sobą dużą możliwość swobodnego manipulowania wirtualna kamerą, dzięki temu zwiększa się wizualna atrakcja samego obrazu, jak i dynamika całego przekazu. Istnieje wiele poszczególnych ustawień jak i implementowania skryptów na tym etapie. Aby uzyskać pożądany efekt jak najbardziej oryginalny, przydaje się znajomość operowania skryptami jak i ich modyfikowania. Pomaga to uzyskać własne wytyczne, nie skazując się tym samym na ustawienia zawarte w samych komendach a przydzielonych w sposób standardowy.

Proces zgrywania obrazu z dema, polega na zrzucie pojedynczych klatek obrazu, który jest wyświetlany w danej chwili na monitorze i zapisywaniu ich w pojedyncze pliki w stosunku 1 klatka - 1 plik. Czynność ta odbywa się synchronicznie względem procesu kierowania wirtualna kamerą. Tak przygotowany materiał nadaje się do edycji i kompresji.

Edycja obejmuje kilka etapów. Najważniejszym elementem jest muzyka i jej synchronizacja z obrazem. To muzyka często dyktuje rytm montażowi. Ten element zbliża wyraźnie gamemovies do telewizyjnych wideoklipów i nie jest to jedyna zbieżność. Na tym etapie nadaje się całości całkowicie nowego wymiaru. Materiał wyjściowy jakim jest gra, która odbywa się w wirtualnej przestrzeni w ciągłym ujęciu z perspektywy gracza, zostaje pocięty na etapie zgrywania obrazu z dem, gdyż wybiera się tylko te fragmenty z dema jakie chce się zastosować w finalnym materiale; oraz zostaje pocięty na etapie montażu tak przygotowanego materiału w programach do nieliniowego montażu elektronicznego (najczęściej wykorzystywanym programem jest Adobe Premiere oraz After Effects, oraz inne „programy satelity”).

Zmontowany materiał należy w ostateczności poddać kompresji i rozpowszechnić. Rozpowszechnianiem zajmują się serwisy poświęcone tego typu produkcją, jak i serwisy poświęcone grom czy tez fora internetowe (Pobieżna lista serwisów znajduje się na końcu tekstu).


hide_dot.gifIndeks podstron

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

643 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie