Proces tworzenia
Aby móc przystąpić do montażu jakiegokolwiek materiału należy na początku uzyskać obraz samej gry. Funkcję zachowania wszystkich informacji dotyczących warunków rozgrywki na mapie jak i samej rozgrywki gracza daje możliwość zapisu dema. Demo z gry nie jest obrazem samej gry, jest to zbiór czystych informacji, dotyczą one położenia najważniejszych punktów i zmiennych na mapie, w tym pozycji gracza (Wszelkie zmiany dotyczące jakości wyświetlanego obrazu można ustawić przed ponownym uruchomieniem dema). Odgrywając demo można więc śledzić swoją rozgrywkę jak i rozgrywkę innych graczy. W taki sposób zapisywane są dema z ważniejszych turniejów, gdzie udział biorą najbardziej profesjonalni użytkownicy gier. Samo demo można następnie na wzór kaset wideo odtwarzać w późniejszym czasie. Możliwość zachowywania i ponownego odtwarzania na komputerze dem, jest podstawą każdego gamemovies.Kolejnym krokiem, jest zgranie obrazu z dema na dysk twardy. Operacją tą zajmuje się sam engine gry, który może być wspomagany modyfikacją gry (patrz wyżej wypowiedź Hakan’a). Popularną modyfikacja, przy pomocy której zgrywa się obraz i poddaje się go recaming’owi to Defrag. Niesie on ze sobą dużą możliwość swobodnego manipulowania wirtualna kamerą, dzięki temu zwiększa się wizualna atrakcja samego obrazu, jak i dynamika całego przekazu. Istnieje wiele poszczególnych ustawień jak i implementowania skryptów na tym etapie. Aby uzyskać pożądany efekt jak najbardziej oryginalny, przydaje się znajomość operowania skryptami jak i ich modyfikowania. Pomaga to uzyskać własne wytyczne, nie skazując się tym samym na ustawienia zawarte w samych komendach a przydzielonych w sposób standardowy.
Proces zgrywania obrazu z dema, polega na zrzucie pojedynczych klatek obrazu, który jest wyświetlany w danej chwili na monitorze i zapisywaniu ich w pojedyncze pliki w stosunku 1 klatka - 1 plik. Czynność ta odbywa się synchronicznie względem procesu kierowania wirtualna kamerą. Tak przygotowany materiał nadaje się do edycji i kompresji.
Edycja obejmuje kilka etapów. Najważniejszym elementem jest muzyka i jej synchronizacja z obrazem. To muzyka często dyktuje rytm montażowi. Ten element zbliża wyraźnie gamemovies do telewizyjnych wideoklipów i nie jest to jedyna zbieżność. Na tym etapie nadaje się całości całkowicie nowego wymiaru. Materiał wyjściowy jakim jest gra, która odbywa się w wirtualnej przestrzeni w ciągłym ujęciu z perspektywy gracza, zostaje pocięty na etapie zgrywania obrazu z dem, gdyż wybiera się tylko te fragmenty z dema jakie chce się zastosować w finalnym materiale; oraz zostaje pocięty na etapie montażu tak przygotowanego materiału w programach do nieliniowego montażu elektronicznego (najczęściej wykorzystywanym programem jest Adobe Premiere oraz After Effects, oraz inne „programy satelity”).
Zmontowany materiał należy w ostateczności poddać kompresji i rozpowszechnić. Rozpowszechnianiem zajmują się serwisy poświęcone tego typu produkcją, jak i serwisy poświęcone grom czy tez fora internetowe (Pobieżna lista serwisów znajduje się na końcu tekstu).
Indeks podstron