PPML - Polish ProMode Leagues

Dostosuj

PPML - Polish ProMode Leagues

Już od jakiegoś czasu na naszej polskiej, zatracającej coraz bardziej biedotą, scenie promode krąży plotka, że wkrótce coś zostanie przez kogoś zorganizowane. Cztery litery charakteryzujące to mroczne, nienarodzone jeszcze dziecko, PPML krąży już po umysłach kilkudziesięciu osób. Nikt jednak (prawie) nie wie o co tak dokładnie naprawdę chodzi. A przyjęło się niestety w naszym kraju zachowanie, że choć nawet nie wiemy "o co biega", to dorabiamy już "temu" całe wściekłe mordy, czy nawet całe zniekształcone ciała które zapewne umrą szybko po narodzinach. Dlatego właśnie czuję potrzebę, jako pomysłodawca i organizator PPML przedstawienia mojego pomysłu który już niedługo stanie się całkiem pięknym faktem. W tej krótkiej kolumnie chciałbym przedstawić czym tak wogóle jest PPML, czego będzie dotyczyć i co ma zamiar zdziałać.

A czym jest PPML? Ważne jest moim zdaniem najpierw przedstawienie tego, w jaki sposób powstał sam zamysł tego projektu. Nie można przecież analizować teraźniejszości bez rozpatrywania przeszłości. Historia zaczyna się do tego, co robiłem wcześniej, czyli liga Challenges Poland. Po szczęśliwym moim zdaniem zakończeniu tych onlineowych zawodów zarzekałem się wszędzie, że drugiej edycji na pewno nie zorganizuję. Nadkładały się na to sprawy prywatne, ale i sam przebieg chpl. Ci, co się tym choć trochę interesowali wiedzą, jak część graczy podchodziła do tej ligi. Po co organizować coś, jak ludzie i tak mają to w dupie i będą podchodzili do tego wszystkiego co się dla nich robi w sposób pięknie olewający? Taki mój stan trwał przez jakiś tam okres od zakończenia ligi gdzie mess zwyciężył w pięknym stylu. Jednak już po pewnym czasie zdałem sobie sprawę, że teraz jest jakoś tak nudno i spokojnie, że trzeba znowu zarzucić sobie ogrom obowiązków z których trzeba się stety/niestety wywiązywać. Znaczyło to nie mniej nie więcej jak zorganizowanie "czegoś" :D. To coś zostało spełnione przez mecz gwiazd graczy CPMa. Trochę gadania z ludźmi, organizowania i wyszło, moim zdaniem bardzo ładnie. Odrazu dodało trochę świeżości w naszą scenę itp. Pojawiły się kolejne i kolejne pomysły co o dziwo łączyło się z tym, co działo i dzieje się nadal za granicą. Organizowanie krótkich, szybkich lig promode gdzie wszystko rozgrywa się w jednym, maksymalnie dwóch dniach jest obecnie w modzie. Coraz częściej będą zapewne organizowane zmagania tego typu. Mój umysł więc coraz częściej był atakowany przez różne, kwakwo-organizacyjne myśli. Na początku była myśl, aby zorganizować jakiś szybki turniej cpma, potem ten złoty pomysł zmienił się w zorganizowanie Challenges Poland #2. Jednak to wszystko za mało. Skończyło się na pomyśle "czegoś" większego. "Czegoś" co nie będzie jedną, osamotniona ligą. To już powtarzane przysłowiowe "coś" nie ma wchodzić w naszą polską, promodową kulturę, lecz ma ją tworzyć. Wprowadzać w końcu efektywnie tą lenarowską nowa jakość turniejów. Tak powstał w moim umyśle projekt Centrum Ligowego ProMode, czyli Polish ProMode Leagues (PPML).

PPML to pomysł, który przerodził się w zadanie któremu poświęcam obecnie większość mojego życia (przy pomocy oczywiście kilku wybranych osób :D, znanych nota bene na naszej scenie). Pomysł o tyle prosty co niestety trudny do zrealizowania, co nie znaczy, że nie możliwy. Zadanie PPML jest z jednej strony oczywiste, a z drugiej o wiele bardziej skomplikowane. Polish ProMode Leagues ma rozkręcić naszą biedną scenę promode, przy okazji kształtując nowa kulturę CePeEmA w naszym kraju. Co znaczy to mroczne pojęcie "nową kulturę cpma w naszym kraju" ? Zakończenie rozpoczętej jakiś czas temu ewolucji. A jeżeli ktoś się chce pokusić o słowa o wiele większe, to można chyba nawet powiedzieć o rewolucji.

Zasada na jakiej będzie się opierać PPML jest prosta. Będzie to centrum które będzie miało pod swoją opieką różne i różniste ligi promode organizowane przez samych graczy dla graczy. Za każdą ligę będą odpowiadać inne osoby (chociaż ekipy odpowiadająca za daną ligę może się "powtarzac") więc nie będzie sytuacji, gdy jedna osoba odpowiada za kilka lig (a co za tym idzie w żadnej nie spełnia powieżonych jej obowiązków). Samo Polish ProMode Leagues będzie całkiem dużym serwisem który zostanie wyposażony (jak Bozia da, a raczej ludzie którzy pracują w pocie czoła, lub trochę mniej, hi necro :D) w funkcjonalny layout i - co najważniejsze dla mnie - system php. Nie chcę przedstawiać całego projektu odbierając Wam tego fajnego uczucia jakim jest ciekawość :D. A i boję się sytuacji, że coś nie wypali i będziemy musieli technicznie z czegoś zrezygnować - czego oczy nie widzą tego sercu (potem) nie żal.

Teraz kilka zasad quake'owych, które są bardzo ważne i bez nich cały projekt nie miałby sensu. Po pierwsze i najważniejsze - całe PPML, a raczej ligi pod jego opieką, będą rozgrywane na najnowszym kliencie cpma, jakim na obecną chwilę jest 1.31. Wogóle nie podlega to dyskusji, ponieważ całe centrum powstało właśnie z myślą nowego cpma, więc proponuję jak najszybciej zaopatrzyć się w najnowsza wersję naszego szybkiego modziku (kliknij tutaj, aby dzięki uprzejmości challenge-tv stać się posiadaczem paczki *.zip o wadze magebajtowej prawie 83 jednostek) ponieważ już wkrótce nie będzie gdzie i w co grać na 1.11 (zainteresowanym xligą cpma TDM chciałbym powiedzieć, że i ona przejdzie na najnowsza wersję Challenge Pro Mode Arena). Ciągnąc dalej, jako, że chcemy rozkręcać naszą scenę wprowadzając nową jakość i kulturę promode w naszym kraju, to zdecydowanie odcinamy się od niektórych standardów które niestety bardzo mocno zaległy w naszym codziennym, kwacznym życiu. Do lig będą brane "nowe" areny, bez oklepanych do granic ludzkich możliwości cpm1, cpm1a, cpm3, cpm3a czy pro-q3dm6. Zaprawdę powiadam(y) Wam (liczba mnoga jako ekipa PPML) jest dużo pięknych aren zarówno do TDM jak i pojedynków jeden na jednego.

Tak to wszystko wygląda w wielkim skrócie. Kolejne informacje dotyczące Polish ProMode Leagues będą odsłaniane wraz z rozwojem prac nad całym projektem. Na obecną chwilę tworzony jest serwis - dwie osoby robią layout, a jedna bardzo utalentowana osoba tworzy ogromną część PHP, na której będzie się to wszystko opierać. Do końca tego jest jeszcze długa droga, ale mam nadzieje, że uda nam się zrobić już w bardzo niedalekiej przyszłości cały, funkcjonalny i - mam nadzieje odpowiadający Wam w 100% - serwis PPML, z którego będzie licznie korzystać, nie tylko przy pomocy udziału w organizowanych dla Was ligach

Przyszłość rysuje się bardzo ciekawie. Mogę chyba zdradzić co planujemy mając przy okazji bardzo głęboka nadzieję, że plany które teraz przedstawię nie ulegną jakimś większym zmianom. Oficjalne otwarcie serwisu PPML (po wszystkich beta testach, dopracowaniach itp.) będzie wiązało się z turniejem online invinite CPMa 1on1. Zasady i cała tego otoczka (nie tylko organizacyjna) już jest przeze mnie planowana i obmyślana. Sam ten turniej pokazowy będzie równoznaczny z Challenges Poland #2, a dokładniej z rozpoczęciem zapisów do drugiej edycji tej znanej już nam ligi. Postaram się, aby były to naprawdę dobrze przeprowadzone zawody (przynajmniej nie gorzej niż chpl). W planach mamy także zorganizowanie turnieju 1v1 na custom mapach jak i cykliczne organizowanie szybkich, krótkich promodewych zabaw. Jednak to wszystko dopiero po rozpoczęciu działa serwisu, czyli nie wcześniej najprawdopodobniej niż we wrześniu. Więc pomysłów zdradzić nie mogę, dodam tylko, że na brak takowych nie narzekamy. Jednak już teraz mamy dla Was niespodziankę. Narazie nie ma jeszcze PPML w postaci serwisu, ale są już ludzie. Dlatego właśnie w najbliższym czasie, maksymalnie dwa tygodnie, zorganizujemy pierwszy turniej CPMa. Będą to zawody w trybie TDM 4v4 poprowadzone w trochę inny sposób niż dotychczasowe ligi pm. Mam nadzieję, że wszystko wypali i wakacje spędzimy przy pierwszej, dobrej lidze pod patronatem Polish ProMode Legaues. Nic więcej zdradzić nie mogę, wszystkiego dowiecie się w najbliższym czasie.

W tej krótkiej kolumnie przedstawiłem projekt Polish ProMode Legaues, czyli w skrócie PPML. Pokazałem historię jego powstania, teraźniejszość w jakiej stoimy oraz plany tego wszystkiego "zamieszania". Mam nadzieje, że życie nie pokrzyżuje mi, oraz mojej ekipie planów i jak najszybciej wystartujemy z całym PPML. Robimy to dla Was, chcemy dokonać czegoś nowego ale i "wielkiego", co przetrwa pierwsze niepowodzenia (o ile wogóle wystąpią) i będzie robił to, do czego został powołany, czyli rozkręcał naszą obumierającą scene ProMode, dawał jej stale nowej jakości czy tak potrzebnej świeżości. Już bardzo niedługo :) nasza pierwsza liga, na którą zapraszam, tak samo jak na nasz oficjalny kanał #ppml @ na serwerach quakenet, w imieniu mojej skromnej osoby, jak i całej ekipy PPML w która składa się z takich osobistości jak: NITA, MsT, set, lecho i gr. Czekajcie cierpliwie, już niedługo wszystko się rozpocznie ....

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • emilekgr

    #0 | gr

    2004-07-08 21:43:15

  • kerim

    #0 | kerim

    2004-07-08 21:44:02

  • streq

    #0 | streq

    2004-07-08 22:30:27

  • gÓpek

    #0 | gÓpek

    2004-07-08 23:50:25

  • nXs_ru5h

    #0 | rush

    2004-07-09 00:16:41

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-07-09 03:27:07

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-07-09 03:27:49

  • zoom

    #0 | zoom

    2004-07-09 11:09:12

  • Bs0d

    #0 | bsodzik

    2004-07-09 11:22:01

  • qwe

    #0 | qwe

    2004-07-09 11:31:16

  • qwe

    #0 | qwe

    2004-07-09 11:33:15

  • t5-set

    #0 | DziaD.

    2004-07-09 16:50:51

  • emilekgr

    #0 | gr

    2004-07-10 00:26:12

  • emilekgr

    #0 | gr

    2004-07-10 00:28:02

  • sxl

    #0 | sxl

    2004-07-10 00:41:10

  • sEctOr

    #0 | sector_

    2004-07-10 09:38:44

  • lecho

    #0 | lecho

    2004-07-13 12:31:22

  • zoom

    #0 | zoom

    2004-07-13 20:26:27

  • Bs0d

    #0 | bsodzik

    2004-07-13 22:09:21

  • qu3

    #0 | q3

    2004-07-28 11:37:08

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1191 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie