Przepis na sukces
Z dawnego składu |:P| obecnie pozostało zaledwie kilku aktywnych zawodników. Są to m.in. malo oraz Artlight. Na temat samych graczy więcej dowiedzieć możecie się z poprzedniej strony. To głównie wyżej wspomiane osoby przyczyniły się do niezaprzeczalnego sukcesu, jaki Polewka już w tej chwili odniosła. Czy zatem interesuje was co, w głównej mierze przyczyniło się do sukcesu tej drużyny, jakie są jej plany na przyszłość oraz wiele innych ciekawostek na temat samych zawodników jak i zespołu? Jeżeli tak, to zapraszam do lektury poniższych wywiadów z obiema wyżej wymienionymi osobami.Co w głównej mierze skłoniło cię do stworzenia Polewki?
malo: Przyczyny były w sumie dosyć prozaiczne. Grałem z selerem i greenem przez parę miesięcy na FFA i postanowiliśmy w końcu zagrać w jednym teamie. W zgredach nie do końca się to udało, więc po paru miesiącach powstała Polewka. Bezpośrednio natomiast do założenia Polewki przyczynił się seler, który w odpowiednim momencie zaraził mnie tym pomysłem. Przy okazji pewne sprostowanie, Polewki nie zakładałem sam, tak się tylko dziwnie stało, że zostałem tu CL-em.
Czy miewałeś chwile zwątpienia, czy aby warto to dalej ciągnąć (klan)?
malo: Na pewno byly i raczej nie były chwilami ;) W pierwszym roku, gdy pod koniec wakacji nie mieliśmy przez wiekszość czasu składu, a ja miałem przed soba wizję pracowitej jesieni bez czasu na et (magisterka) widmo końca stawało się dla mnie coraz bardziej wyraźne. Na szczęście po wakacjach doszło kilka osób i sytuacja sie poprawiła. Drugi raz miałem poważne wątpliwości po naszym pierwszym OC, niewiele ponad rok temu, gdy skład sie znowu posypał. Ostatecznie chyba nie byłbym w stanie zrezygnować z tego teamu bez wyczerpania wszystkich sensownych możliwości jego reanimacji.
W pewnym momencie także i ty przestałeś aktywnie grać. Czym ta decyzja była spowodowana?
malo: Nie mogłem poświęcić wystarczająco dużo czasu, żeby zapewnić sensowny poziom swojej gry. FFA już mnie nie bawi, dość nieswojo czuje sie też z innym tagiem niz |:P|. Cały proces raczej stopniowy, nie odbyło się to na zasadzie "od dziś nie gram".
Jaką obecnie rolę pełnisz w Polewce?
malo: Niewykluczone, ze rolę czysto symboliczną ;) Obecny lineup jest w stanie funkcjonować praktycznie samodzielnie. W kwestiach organizacyjnych wiekszoscią rzeczy zajmuje się już od dawna Artlight i robi to imo bardzo dobrze. Od czasu do czasu staram się jeszcze interweniować w sytuacjach awaryjnych.
Jak oceniasz wasz obecny poziom porównując go do waszej gry sprzed kilku miesięcy?
malo: Mogę tylko powiedzieć, że jeszcze nigdy nie mieliśmy tak silnego skladu. Po przyjściu inco i buzki, a później robola poziom gry w krótkim czasie zdecydowanie sie poprawił. Skład od tego czasu jest w zasadzie stały i widać w czasie niektórych meczów świetne zgranie, które na pewno też pomaga.
Co twoim zdaniem zadecydowało o sukcesie Polewki?
malo: Bezpośrednio sukces Polewki wynika z tego, ze udało się w ciagu ostatnich kilku miesięcy zebrać sklad, który z jednej strony jest dość stabilny, a z drugiej strony dość przyzwoity i wyrównany skillowo. Teraz na dodatek ten skład jest już ze sobą świetnie zgrany. Tutaj szczególne podziękowania należą się kot-u, który wniósł do teamu, poza swoja osobowością, sporo innych dobrych graczy ;) Wyróżniłbym tu też Artlighta, który bardzo dobrze zajmuje się logistyką i ogólnie ma bardzo wpływ na team, oraz buzke, który dzielnie radzi sobie z TL-owaniem w tym dość jednak stresującym okresie :) Do ostatnich sukcesów przyczynily się też pozostałe osoby z lineup-u: chester, inco (którego na mecz Polewki sciągneliśmy z "urlopu"), lazu i Robol, które dość sumiennie podchodzą do obowiązków wynikających z gry w EC czy WL premier. Ale na ostatnie osiągniecia pośrednio złożyły się też inne osoby, w zasadzie musiałbym tu wymienić wszystkich którzy grali przez ponad dwa lata w Polewce. Bez tych osób ten team nie przetrwałby na tyle długo, żeby odnieść jakikolwiek sukces. I jak to zwykle bywa, żeby osiągnać sukces, trzeba włozyć naprawdę sporo pracy i nerwów oraz ... mieć trochę szczśscia.
Obecnie gracie zarówno w EuroCup jak i WL. Czy traktujecie tak samo grę w turnieju ClanBase oraz WarLeagues?
malo: Do obu turniejów staramy się podchodzić poważnie. Osobiście EC wydaje mi się jednak bardziej prestiżowe. Gdybyśmy musieli zrezygnować z gry w jednym z tych turniejów, byłoby to zapewne WL.
Jeżeli ET pojawi się na Quakeconie, czy weźmiecie udział w eliminacjach i będziecie się starać o pozyskanie funduszy niezbędnych, aby dostać się do USA?
malo: Myślę, że będziemy próbować.
Fragmovie przedstawiające najlepsze akcje Polewka Team. Brzmi bardzo interesująco. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad upamiętnieniem swojej znakomitej gry w ten sposób?
malo: Nasze fragmovie pojawia się co jakiś czas jak potwór w Loch Ness, w pewnym momencie wszyscy o nim mowią, ale jeszcze nikt go nie widział. Po raz pierwszy przymiarki były robione ponad rok temu, ale akcja zbierania fragów skończyła się tym, że był chyba jeden frag mój, jeden kazu i reszta kota :D Może warto powrócić do tego tematu teraz, bo film nie byłby już chyba taki monotematyczny. Brakuje jeszcze tylko osoby, która mogłaby takie FM nam zrobić, bo stawki np. Pixar Studios są nadal zbyt wysokie jak na nasze możliwości finansowe.
Dzięki za wywiad i powodzenia zarówno w WL jak i EC :) Tradycyjnie już, jeżeli chcesz możesz kogoś pozdrowić :]
malo: Dzięki za wywiad. Pozdrawiam calą ekipe z Polewki, zarówna tą z aktualnego składu, jak i osoby, które już nieco rzadziej widuje na trenach (nie zaczne tutaj wymieniać nicków, bo stronka by sie za długo ładowała)
Co lub kto skłoniło cię do zasilenia szeregów Polewka Team?
Artlight: To był kto ;p Konkretnie zaś malo. Graliśmy kiedyś wspólnie w takim mixie o nazwie Zgr3d’y. Myślę, że już niewiele osób z naszej obecnej sceny pamięta czasy, kiedy na forum et.pl powstała inicjatywa rozgrywania meczów pomiędzy Zgr3dami a Baby Team. Wprawdzie niewiele takich meczów zostało rozegranych, a chyba żaden w normalnych składach i warunkach, ale sam Zgr3d Team istniał kawałek czasu. Tak więc malo zagadał kiedyś do mnie odnośnie klanu, który dopiero co założył. Wtedy Zgr3dy już prawie nie grały, bo żona Cienkiego Bolka nałożyła mu ostre restrykcje na granie, wiec choć malo twierdził, że cały ten nowy klan to nic takiego, postanowiłem w nim pograć. Początki nie były łatwe, to były czasy 14to/15to letniego kota, który latał z obraźliwymi bindami po serwerach (dzidki!!!). Zostałem tylko dlatego, że malo z pewnym zawstydzeniem twierdził, że najwyżej się kota wywali ;D Niestety okazało się, że kot gra dobrze i tak meczymy się z nim do dzisiaj ;p
Jaką rolę obecnie pełnisz w Polewce i dlaczego?
Artlight: Najkrócej można powiedzieć, że razem z malo staramy się, aby ten klan funkcjonował, co czasami sprowadza się do prozaicznej walki o jego istnienie. Dlaczego? Z mojego punktu widzenia to jak granie w jakiegoś football managera. Tyle, że pomiędzy graniem w football managera, a prowadzeniem klanu, jest taka różnica, jak pomiędzy graniem w fps’a offline, a online. To naprawdę sympatyczne, że z klanu, który był zbieraniną totalnie nieznanych noskili, udało nam się stać jednym z lepszych europejskich zespołów. To, co mnie najbardziej cieszy, to fakt, że udało się to zrobić z klasą. Przez cały okres istnienia klanu graliśmy bez przerwy, bez zgonów i reaktywacji. Nigdy nikogo nie wyrzuciliśmy z klanu. Nigdy nie zmieniliśmy, ani nazwy, ani taga – nie ulegając pokusie dołączenia do mniej lub bardziej śmiesznych multiklanów. Wydaję mi się to naprawdę dosyć niepowtarzalne i dlatego mnie to autentycznie cieszy.
Jak oceniasz wasz dzisiejszy poziom porównując go do waszej gry sprzed kilku miesięcy?
Artlight: Ponieważ przez kilka ostatnich miesięcy mieliśmy stałą szóstkę, to w widoczny sposób polepszyła się jakość gry Polewki – pokazywały to wyniki meczów. Myślę, że zgranie to jest to, co pozwoliło Polewce wygrywać z najlepszymi. W tym kontekście, z pewnym niepokojem podchodzę to ostatnich zmian kadrowych. I choć nowi gracze są naprawdę doświadczonymi zawodnikami, to jednak uważam, że środek sezonu EC i WL, nie jest najlepszym czasem na takie zmiany. Z pewnej perspektywy prowadzenia klanu, mogę jednak powiedzieć, że niezwykle rzadko wszystko jest idealne w 100% - czyli tak jak w życiu.
Co twoim zdaniem zadecydowało o sukcesie Polewki?
Artlight: Trochę szczęścia i systematyczność. To, że razem z malo zawsze staraliśmy się trzymać ten klan w kupie i kot, który swoim skillem przyciągał coraz to lepszych graczy.
Jakie są plany Polewka Team na przyszłość? Rozważaliście kiedykolwiek dołączenie do multiklanu?
Artlight: Trudno mi opowiedzieć jakie są plany na przyszłość, czyli co się będzie działo po obecnym EC. Pewnie zdecydujemy o tym, właśnie po EC. Co do dołączenia do multiklanu, cóż odpowiem szczerze, że byłem zawsze tą osobą, która starała się „torpedować” takie zapędy. Wiesz, miałem takie marzenie żeby Polewka, pod tą swoja z pupy nazwą i tym samym tagiem jaki miała od początku istnienia, zagrała w EC i w WL Premier League. W tym sezonie te marzenie się spełniło. Chciałbym podziękować chłopakom z Polewki, że tolerowali te moje fanaberie, często w związku z tym pozostając bez serwera. Dzieki ;p
Osobiście myślę, że czas na zmianę nazwy jest już najwyższy. Generalnie w sposób doskonały zniechęca ona sponsorów na rynku polskim. Czy to będzie dołączenie do jakiegoś multklanu, czy też sami spróbujemy taki multiklan poprowadzić – tak jak Ci już pisałem, zdecydujemy po EC. A kto wie, może Polewka będzie funkcjonowała dalej, tyle że już bez takiego zacięcia do gry na najwyższym poziomie.
Obecnie gracie zarówno w EuroCup jak i WL. Czy traktujecie tak samo grę w turnieju ClanBase oraz WarLeagues?
Artlight: EC jest najważniejsze, ale na pewno nie jest tak, że mecze w Premier League WL są traktowane jako treningi. W obu tych turniejach można spotkać najlepsze obecnie EU klany, więc do każdego spotkania należy się odpowiednio przygotować.
Jeżeli ET pojawi się na Quakeconie, czy weźmiecie udział w eliminacjach i będziecie się starać o pozyskanie funduszy niezbędnych, aby dostać się do USA?
Artlight: Oj, zastrzeliłeś mnie tym pytaniem. Choć pewnie, gdybyśmy przeszli eliminacje to właśnie na mnie skupiłaby się presja teamu odnośnie załatwiania kasy itp. Uff, pozostaje mi tylko liczyć, że dostaniemy w pupę w eliminacjach ;dd
Poważnie zaś, tak jak pisałem powyżej, wszystko zależy od kształtu w jakim będzie funkcjonowała Polewka po obecnym sezonie EC i WL.
Co sądzisz na temat nowej gry Splash Damage - ET:QuakeWars?
Artlight: Jeśli, tak jak to się zapowiada, będzie to klon BFII, to nie sądzę żeby mnie odciągnęła od ET.
Fragmovie przedstawiające najlepsze akcje Polewka Team. Brzmi bardzo interesująco. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad upamiętnieniem swojej znakomitej gry w ten sposób?
Artlight: Tak zastanawialiśmy się… i na tym poprzestaliśmy jak dotąd ;p Potrzeba człowieka, który zrobiłby coś takiego. Zachęcam ludzi, którzy mają odpowiednie umiejętności do zastanowienia się, czy nie chcieliby się podjąć takiego zadania. Myślę, że mieli by do dyspozycji materiał, który pozwoliłby im zrobić naprawdę niezapomniane fragmovie. Pierwsze fragmovie Polewki. Trzy lata istnienia klanu. Fragi od samego początku do obecnego EC. Kto chce być sławny? pm me! ;p
Dotychczas odbył się jeden zlot zawodników Polewki. Myśleliście nad organizacją kolejnego spotkania?
Artlight: Myśleliśmy ;p Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Niedawno szeregi drużyny zasilił nowy gracz - snow. Co mogłbyś o nim powiedzieć?
Artlight: Snow dołączył akurat w momencie, kiedy ja bardzo rzadko mam okazję brać udział w codziennym życiu Polewki, z powodu generalnych remontów w moim domu :] Wiec prawie nic nie mogę Ci o nim powiedzieć. Mam jednak nadzieję, że będzie miło spędzał czas grając z nami.
Dzięki za wywiad i powodzenia zarówno w WL jak i EC :) Tradycyjnie już, jeżeli chcesz możesz kogoś pozdrowić :]
Artlight: Dziękuję również. Pozdrawiam moich przyjaciół z Polewki, FF, Logitech, FBI, RaMB i wszystkich, którzy grają czysto w ET. Ach i pozdrawiam moją żonę Anie, która dosyć dzielnie znosi moje różne nietypowe hobby ;p
Wstęp | Historia | Zawodnicy | Przepis na sukces | Polewka w EuroCup XIII