PLAYOFF : Pokonać Holandię

Dostosuj

PLAYOFF : Pokonać Holandię

Najpierw trzeba jednak było odprawić "pomarańczowych". Nie od dziś wiadomo było, że to solidny i nie schodzący poniżej pewnego poziomu przeciwnik, który od czasu do czasu wznosi się na wyżyny swoich możliwości. Obecny skład pokazał pazurki ładnie i w pewnym stylu pokonując Wielką Brytanię oraz rozgrywając zacięty i interesujący - choć ostatecznie przegrany 0:2 - pojedynek z Niemcami na inaugurację Nations Cupa. Ich wygrana z Brytyjczykami na dm7 dała mi nieco do myślenia, bo Wyspiarze od zawsze byli tuzami na tej mapie. Czyżby więc Holendrzy mieli także i nam napsuć na niej krwi? Niestety, nie dane mi się było przekonać o tym "na żywo". Tuż przed rozpoczęciem playoffów straciłem bowiem stały dostęp do internetu, a co za tym idzie - możliwość codziennego zawiadywania reprezentacją. Tym samym obowiązki kapitana de facto przejął sting, stając się w moim zastępstwie pierwszym kapitanem Team Poland.

"(Holendrzy) to solidny i nie schodzący poniżej pewnego poziomu przeciwnik"

Z konieczności byłem więc ograniczony do nawiedzania okolicznych kumpli w celu przejrzenia newsów, posiedzenia chwilę na IRCu i generalnie robienia wszystkiego, by zupełnie nie wypaść z obiegu i być w miarę na bieżąco z nowościami w drużynie. Jedyny pech polegał na tym, że praktycznie nigdy nie udawało mi się złapać stinga online, przez co chwilowo nie miałem żadnego wpływu na reprezentację, nie miałem także dostępu do nowinek z pierwszej ręki. Nie znałem nawet planowanej daty rozegrania meczu z Holendrami, przymusowo musiałem się więc opierać na "zeznaniach" osób mających dostęp do internetu. I tak wieczorem 25 maja dotarła do mnie informacja, że pokonaliśmy "pomarańczowych" 3:1! Wielka radocha, bo w ten sposób znaleźliśmy się już w strefie medalowej. Do tego w reprezentacji wreszcie zadebiutował av3k, efektem ubocznym było wybranie go na Gracza Meczu z 52 głosami (drugi zik zdobył ich zaledwie 10). Trzeba młodemu Maćkowi oddać, co należne, bo istotnie spisał się doskonale, zwłaszcza na q3dm7. W ogóle w pewnym sensie był to popis Maćków, bo kapitalną partię rozegrał także zik, być może nie zdobywając tylu fragów co av3k, ale często zadając przeciwnikom więcej obrażeń. Solą w oku dla zika (jak i całej naszej drużyny) była... pro-q3dm6. Wydawało sie, że po wygranej z Rosją na dobre odczarowaliśmy tę mapę dla polskiej reprezentacji, tymczasem Holendrzy zagrali bardzo dobrze i przede wszystkim wytrwale do samego końca, wyrywając nam wygraną ledwo o sześć fragów. Tym samym udało im się wyrównać stan meczu, bo wcześniej nasza czwórka pewnie i planowo zwyciężyła na ospdm5. Mapą-niewiadomą była ospdm6, gdzie na dobrą sprawę nie trenowaliśmy ANI RAZU. Całe szczęście okazało się, że doświadczenie naszych graczy i wzajemne zrozumienie wystarczyły do odniesienia dla odmiany siedmofragowego zwycięstwa - w pewnym sensie był to więc "rewanż" za inną mapę z szóstką w nazwie, z tym że scenariusz okazał się być dokładnie odwrotny. A w chwili, w której Jerzy Dudek tańczył w Stambule swój słynny Dudek Dance, av3k, detal, scar i zik rzucali Holendrami po q3dm7, wygrywając ostatecznie w astronomicznym stosunku 220:176. 72 fragi przy necie 29 avka musiały zrobić wrażenie na rywalach, ale cała czwórka zagrała tu dobrą partię, av3k i detal przekroczyli magiczną barierę 10000 punktów obrażeń, scar i zik natomiast raźno przeskoczyli nad poprzeczką zawieszoną na wyskości 9000dmg. Z pojedynkiem z Holandią wiąże się jeszcze jedna fajna historia. To własnie po tej wygranej Mav9lity nadał naszej drużynie w komentarzach na stronie ClanBase bardzo ładnie brzmiącą nazwę "Team Proland" i to określenie towarzyszyło nam już do końca Pucharu Narodów. Do dziś nie wiadomo, czy zrobił to celowo, czy była to zwykła literówka, ale biorąc pod uwagę odległość dzielącą litery "o" i "r" na klawiaturze, był to raczej przejaw kreatywności najlepszego redaktora konkurencyjnego serwisu, bardzo sympatyczny zresztą :)

"w chwili, w której Jerzy Dudek tańczył w Stambule [...], av3k, detal, scar i zik rzucali Holendrami po q3dm7"

Przed meczem z Holandią najbardziej obawiałem się niekorzystnej dla nas róznicy pingów. Nie od dziś wiadomo bowiem, że "pomarańczowi" lanują jak chcą i gdzie chcą. Sting wymusił na nich grę na czeskim serwerze OLYMP, gdzie dwóch z nich miało pingi zbliżone do naszych graczy (50-60), ale już lag pozostałych dwóch Holendrów z reguły nie przekraczał 35. Pod względem sieciowym było więc trudno, ale jeszcze raz udowodniliśmy, że gra na nieco wyższych pingach jest naszą mocną stroną - między innymi dlatego wszystkie treningi rozgrywaliśmy na zagranicznych serwerach. Podsumowując, bilans dnia 25 maja to Puchar Mistrzów dla Jerzego Dudka i półfinał Pucharu Narodów dla Team Poland.vQ3. Dawno nie szedłem spać w tak dobrym nastroju :)



Strona główna | Podsumowanie

PRZYGOTOWANIA: 1. Kapitanem być | 2. Rewolucje | 3. Draft | 4. Czas treningów
FAZA GRUPOWA: 1. Mecz z Rosją | 2. Serbia i Czarnogóra | 3. Słowacja | 4. Mecz z Rosją - odc. 2
PLAYOFF: 1. Kiedy i z kim? | 2. Pokonać Holandię | 3. Przyczajony orzeł, ukryty ser
FINAŁ: mecz ze Szwecją

BONUS: Profile zawodników | Polska w Nations Cup

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

155 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie