nVidia na targach gier w Lipsku

Dostosuj

nVidia na targach gier w Lipsku

W ten weekend odbyły się międzynarodowe targi gier w Lipsku, w Niemczech, gdzie zostały zaprezentowane najnowsze gry i programy. Oczywiście oprócz gier prezentowany był sprzęt, który jest potrzebny dla profesjonalnego gracza. Na tym właśnie skupia się ten artykuł, a dokładniej precyzując - na obecności pierwszo-ligowej firmy produkującej karty graficzne, czyli nVidii.
Zapraszam do krótkiej relacji.

nVidia wystawiła się dość znacznie - gdyż miała połowę hali wystawowej nr 4, którą dzieliła z National Gaming League. Jest to zgodne z polityką firmy - która chcąc pozyskać nowych klientów angażuje się w rynek gier za pomocą programu "TheWay It's Meant To Be Played".

1.jpg


Jak to bywa - na samym początku daje się prezentacje nowych produktów i technologii z nimi związanych. Było co oglądać - i to produkty, które dla przeciętnego gracza mogą być intersujące. Otóż Jens Neuschaefer, Product PR Manager CE/EE, zaprezentował nowy chipset NV43 - GeForce 6600. Jest to karta graficzna dla środkowego segmentu. Dysponuje 8 potokami renderującymi i szyną 128 bit. Wyposażona jest w technologie jak Ultra Shadow 2 oraz Shader Model 3 i osiąga 42 FPS w Doom3, w rozdzielczości 1024x768 (4x wygładzanie krawędzi/ 8x filtrowanie anizotropowe), co jest już przyzwoitym wynikiem, zwłaszcza, że karty z NV43 mają być już dostęne za 229 EURO (6600GT) lub 149 EURO (6600 Standard).

2.jpg


Kilka słów o wspomnianych technologiach. Ultra Shadow 2 pozwala wykryć, już w trakcie renderowania sceny, cienie rzeczywiste w odróżnieniu od tych "udawanych" 2D, co znacznie przyspiesza pracę chipsetu i wpływa na płynność gry. Cienie o skomplikowanej strukturze renderowane są również za jednym przejściem, co w połączeniu z funkcją intellisample 3.0 zapewnia odpowiednio lepsze wygładzenie krawędzi. Natomiast Shader Model 3.0 to z kolei 2 moduły cieniujące (pixel i vertex shaders) nowej generacji. nVidia promuje je jako składnik wspomnianego programu "TheWay It's Meant To Be Played" (TWIMTBP). O ile za pomocą SM 2.0 można uzyskać te same efekty co w 3.0, to wersja 2.0 ma ograniczoną długość kodu, zaś 3.0 nie. Nie trzeba wspominać, że wiecznie się spieszącym programistom gier SM 3.0 ułatwi życie.

TWIMTBP ma na celu ułatwić twórcom gier pracę nad nowo tworzonymi grami na poziomie ich kodowania. Osiemnastu specjalistów Nvidii towarzyszy w pracy artystom zatrudnionym przez największych producentów gier i wspomaga ich przy wykorzystywaniu najnowszych technologii dostępnych na rynku. Oczywiście też dostarcza sprzęt oraz drivery do testowania. Istotą programu jest zapewnienie stabilności, doskonałej płynności i jakości obrazu dzięki przetestowanym funkcjom obecnym w każdej z serii nowych kart. Ma to znaczenie - gdyż pamiętamy historię, kiedy pierwsze FX miały problemy z DX 9.0. nVidia twierdzi, że już 95% liczących producentów gier uczestniczy w programie.

3.jpg


Pozostawmy jednak technologie renderingu i przejdźmy, moim zdaniem, do najważniejszego wydarzenia mającego miejsce w tej hali. Otóż karty GeForce 6600GT mają możliwość pracy we, wspominanym przez mnie, trybie SLI. Czyli dwie karty naraz połączone za pomocą specjalnego mostka. Oznacza to, że można już mieć tryb SLI za niewiele ponad 2000 zł. Oczywiście mówimy o płytach z gniazdami PCI Express i to dwoma x16. Na razie są to niedostępne dobra dla zwykłego gracza, ale z czasem jak systemy SLI upowszechnią się, to płyty również się pojawią.

4.jpg


Na tych dwóch kartach odbyły się następujące prezentacje: Darren Williams, Brand Manager THQ prezentował Stalker'a, Nicole Muller z Empire przedstawiła Flat Out. Zaś Mark Rein, Vice President Epic Games, ujawnił czym jego firma zamierza podbić rynek. Mowa oczywiście o silniku graficznym Unreal Engine 3. Pozwoli on na stworzenie postaci złożonych z 8 milionów poligonów czy unikalnych cech terenu dzięki takim funcjom jak Phisic Asset Tool oraz Virtual Displacement Mapping. Skomplikowane refleksy świetlne na wodzie, włosach czy skórze osiągnąć będzie można dzięki funkcjom Dynamic Range Lighting, Light Transmission Maps i Soft Edge Sahdows. Pierwsze gry zbudowane na UE3 zapowiadane są na połowę 2005 roku.

5.jpg


6.jpg


Jednak na samych prezentacjach impreza się nie opierała. W specjalnie wyznaczonej części 120 finalistów Far Cry, Counter Strike, Warcraft, Fifa 2004, Need for Speed walczyło o nagrody NGL łącznej wartości 50,000 USD. Był też turniej D3. Konkursy i turnieje były przeprowadzane przez cały dzień.

7.jpg


8.jpg


Na koniec dwie panie w trybie SLI :))

9.jpg



Zródło: Materiały prasowe

KomentarzeKomentarze

  • vader

    #0 | vdr

    2004-08-24 23:56:46

  • woopy

    #0 | woopy

    2004-08-25 00:02:47

  • wooda

    #0 | wooda

    2004-08-25 00:59:57

  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2004-08-25 01:05:14

  • shd

    #0 | shd

    2004-08-25 01:14:04

  • Lucas

    #0 | Lucas

    2004-08-25 07:24:21

  • Nor

    #0 | Nor

    2004-08-25 11:27:01

  • 3Months?ping500

    #0 | trzyeM-

    2004-08-25 16:19:43

  • sxl

    #0 | sxl

    2004-08-26 16:56:34

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3205 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie