Nowy selektor, nowe mapy, nowe skiny

Dostosuj

Nowy selektor, nowe mapy, nowe skiny



Napis "Unreal Tournament" zaraz po wprowadzeniu, ten w menu, z powolną muzyczką w tle, to właśnie logo startowe. Ma ono na celu cieszyć oczy użytkownika podczas zabawy z opcjami gry, a przy tym mamy jeszcze muzyczkę. Oczywiście, logo dostępne w ostatecznej wersji UT, to nie jedyne dostępne logo. W wersji beta pojawiło się też inne, złota stylizowana litera U na niebieskim tle. Ponadto, mapperzy z całego świata stworzyli też kilka innych "mapek-logo", dla wygody użytkownika zawartych w paczce. Są to: Discovery, Fire, Island, Jungle, Radiant, Space, oraz Swamp. Wszystkie znaleźć można na NaliCity, jednak w paczce mają kilka zalet, których nie posiadają dostępne osobno wersje:
  • każda z nich ma ustawioną muzykę w tle,
  • nazwy są uporządkowane w myśl schematu: UT-Logo-NAZWA (wcześniej było: NAZWA-Logo-Map), dzięki czemu mają WSPÓLNY PREFIKS - oznacza to, że gra jest w stanie je sklasyfikować jako określony rodzaj map (przykład innych prefiksów: AS - Assault, DM - DeathMatch, itd.)


Biorąc pod uwagę właściwości silnika UT, ujednolicenie nazewnictwa map "logo" ma zasadnicze znaczenie - ułatwiło bowiem stworzenie modyfikacji, która rozpoznawałaby mapy "logo". Ta modyfikacja, Title Screen Selector, stworzona w całości przez Artifexa i Ravena, umożliwia zmianę ekranu tytułowego z poziomu gry (wcześniej wymagana była modyfikacja pliku INI), jak również odtworzenie wprowadzenia do gry przed wyświetleniem dowolnego ekranu "logo". Wcześniej, ustawienie wprowadzenia jako mapy startowej prowadziło gracza zawsze do standardowego logo.


  • TDK-NightOp

    Jest to oficjalna mapa z Unreal 1, jednakże znajdowała się również w wersji beta UT. Co tam robiła? Stanowi jedyną dostępną arenę do walki w trybie Tournament DarkMatch. DarkMatch, ukryty w kodzie UT, jest odblokowywany podczas instalacji paczki w menu "Practice Session" i załączenie tej mapy staje się w tym momencie absolutną koniecznością. Inaczej, nie byłoby w co grać. Mapa nie miała żadnych błędów, które trzeba byłoby usuwać, jedyne zmiany dokonane przez nasz zespół to dodanie muzyki, obrazka w menu wyboru map i standardowych danych, które powinny się wyświetlać, takich jak tytuł, autor i liczba graczy zalecana do rozgrywki.

  • DM-Tutorial][

    Jest to niewielka mapka do pojedynków na Enforcery i Shock Rifle. Miała być Tutorialem, ale pozbyto się jej i zastąpiono Tutorialem, który już znamy.

  • DM-Liandri][ "Liandri Central Core: Lower Deck"

    Na mapie Liandri z wersji sklepowej, w jednym z pomieszczeń jest całkiem odporna szyba (nie da się jej za diabła zniszczyć). Przez tę szybę widać, hen, tam w dole, morze lawy. To daje do zrozumienia, że Liandri Central Core, jakie wszyscy znamy, to nie cały kompleks. Mapa Liandri z wersji beta UT stanowi jego najniższe piętro. I to piętro kompleksu Liandri ma dwa wyjścia na zewnątrz, i można się nawet w tej lawie wykąpać (aua).

  • DM-LiandriXL "Liandri Central Core XL"

    Mapa stanowi połączenie obydwu pięter kompleksu Liandri i jeszcze jednego piętra, przejściowego. Ogrom mapy sprawia, że najlepiej grać na niej w grupie 32 bądź 64 graczy (ludzie, są serwery zdolne utrzymać tyle luda?!). Naprawdę mistrzowskie dokonanie Deadkatza. Osobiście, nie spodziewałem się, że poradzi sobie z tym aż tak dobrze (wiadomo, że każdy mapper lepiej radzi sobie z WŁASNYM projektem i WŁASNYM pomysłem, a tu trudność była podwójna: nie dość, że trzeba było pilnować o zachowanie świetnego klimatu i grywalności map Alana Willarda, to jeszcze należało rozmieścić na nowo aż 64 punkty startowe i to z głową).

  • DM-AMariner][ - remake mapy Angelhearta o tytule Ancient Mariner (DM-AMariner).

    Galeon w zatoczce skutej lodem - mapa bardzo ładna, ale pierwowzór okazał się mało grywalny. Mapa została znacznie poprawiona, ponadto obsługuje 64 graczy, co na jednym średnich rozmiarów okręcie i takich sobie okolicach oznacza masakrę aż miło. Mapa jest w tej chwili w wersji roboczej, planujemy znacznie powiększyć galeon (dwukrotnie), by wygodniej się na nim grało, bo jak na razie nadal jest trochę za ciasno. Ponadto, efekty pogodowe powodują miluśki spadek wydajności, trzeba będzie jeszcze nad nimi popracować.



  • Male Soldier: Retro
    Skin z bety UT, wyeksportowany i zaadaptowany do sklepowego UTka przez Dr Payno dawno, dawno temu, ów skin jest chyba pierwszym elementem bety, który znalazł się w standardowym UT.

  • Female Soldier: Purple Babe
    Skin z bety UT, wyeksportowany i zaadaptowany do sklepowego UTka przez Delacroix (tego jednego, jedynego), jest to ostatni skin, jaki panowie z Epic pominęli w ostatnich fazach produkcji gry.

Ostatnią nowinką paczki jest tło typu desktop wyciągnięte z bety UT, które dostępne jest w menu OSX background changer'a bądź OldSkoola. Owa niebieska tapeta z żółtym U pośrodku stanowi zamiennik dla standardowej szaro-rdzawej tapety UT.

Co będzie w wersji finalnej?
  • poprawa bugów w Liandri][. LiandriXL oraz zakończenie przebudowy AMariner][.
  • poprawa buga w Title Screen Selector (jeden z testerów zgłosił mały błąd)
  • i dwa małe bonusy, których obecnie nam nie zdradzono.




Wstęp | Co nowego | Na co czekamy? To trzeba zobaczyć, zakończenie

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2195 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie