NiP - legenda powraca!

Dostosuj

NiP - legenda powraca!

Koniec roku, to jak zawsze wiele wspomnień, podsumowań, analiz tego co zdarzyło się podczas minionych dwunastu miesięcy. Jakie wydarzenie można nazwać najważniejszym w roku 2004 na scenie Counter-Strike'a?
W Polsce zdecydowanie na szczyt najważniejszych wydarzeń wysuwa się powstanie Teamu Pentagram oraz zajęcie drugiego miejsca przez naszą reprezentację w zmaganiach z serii Nations Cup.

Natomiast zdarzenia na scenie światowej zostały zdominowane przez powrót Ninjas in Pyjamas! Wprawdzie fakt ten został ogłoszony dopiero 1 stycznia, lecz decyzja o reaktywacji NiP zapadła już w grudniu roku ubiegłego.

NiP, znaczy potęga!

Czym właściwie jest Ninjas in Pyjamas? Dla "młodszych" graczy nazwa ta może mówić niezbyt wiele, ale każdy kto choć trochę orientuje się w światowej scenie, powinien ją kojarzyć. W końcu NiP, to tak jak dla koszykówki Dream Team z Olimpiady w Barcelonie lub jak drużyna olimpijska z Montrealu dla polskiej siatkówki! W związku z tym każdy gracz, każdy fan C-S'a musi wiedzieć co oznacza marka NiP!
Klan Ninjas in Pyjamas powstał pod koniec roku 1999, zaś swą działalność zakończył (zawiesił) w sierpinu roku 2001. W tym czasie team ten całkowicie zdominował świat C-S'a, wygrywając 13 z 14 turniejów, w jakich brali udział! Klan ten może się więc poszczycić największym dorobkiem w historii, którego nie pobili nawet późniejsi dominatorzy, SK.swe!

hide_dot.gifSukcesy Ninjas in Pyjamas (1999-2001):
  • 1st Swedish Clanbase ladder
  • 1st international clanbaseladder
  • 1st PC Gamer cup
  • 1st CS Leauge
  • 4th CPL Cologne
  • 1st CPL Dallas Babbage's CPL
  • 1st The Gathering Norway
  • 1st Remedy Stockholm
  • 1st CPL London
  • 1st CPL Berlin
  • 1st CPL Worldchampionship qualifier
  • 1st CPL Worldchampionship Dallas
  • 1st Birdie lan in Uppsala Sweden
  • 1st Dreamhack


NiP stanowiło właściwie pierwszy zespół, który za grę zaczął dostawać czeki na niemałe sumy. Można powiedzieć, że jego powstanie zapoczątkowało rozwój progamingu na scenie C-S'a. Jednak wszystkie te zwycięstwa nie były może powodem nadwyraz wielkich talentów członków teamu, lecz tego, iż mieścił on w swych szeregach właściwie wszystkich ówcześnie najlepszych graczy Europy (w skali światowej mogli z nimi powalczyć tylko Ameryaknie z X3). Przypomnijmy sobie zatem cały line-up.

hide_dot.gifSkład Ninjas in Pyjamas (1999-2001):
  • ahl
  • Dracula
  • HeatoN
  • Hyb
  • MedioN
  • Potti
  • ScreaM
  • XeqtR
  • Vesslan


Gdy zabrakło NiP...

No i co? Skończyło się? Tak! Skład NiP rozpadł się i każdy znalazł sobie nowy klan. Powód? Cóż, mimo tak znaczących osiągnięć i tak wielkiej dominacji, team nie był w stanie znaleźć sobie sponsorów, którzy finansowaliby jego działalność. Poprostu pojęcie esportu nie było jeszcze wtedy na tyle rozwinięte, aby sponsorzy dostrzegli profity związane z płaceniem za czyjąś grę.
Niestety? Z jednej strony tak, bo wątpliwe, abyśmy kiedykolwiek doczekali się tak utytułowanego składu, abyśmy jeszcze kiedyś w jednej drużynie znaleźli tylu wyśmienitych graczy. Jednakże z drugiej strony - która zdaje się być zdecydowanie bardziej znacząca - rozpad NiP był jak najbardziej dobrą informacją. Założyciele tego szwedzkiego teamu stworzyli bowiem kilka także wielkich nazw na światowej scenie, takich jak GoL, SK, eoL. Dopiero wtedy scena troszkę odsapnęła, odżyła. Wraz z odejściem NiP, odszedł monopilista do którego należały wszelkie zwycięstwa. Krótko mowiąc: dzięki temu wspaniali gracze, reprezentujący niegdyś NiP rozproszyli się po scenie i stali się podstawą innych drużyn, co zaskutkowało pojawieniem się prawdziwej konkurencji i rywalizacji na scenie - nie tylko o miejsce drugie, ale także o zwycięstwa. Może to nie zabrzmi zbyt poprawnie, lecz myślę, że możemy być wdzięczni losowi za rozpad tego klanu - zarówno każdy z graczy czytających to, jak i obecni rywale klanów 'poNiPowskich'. Sądzę, iż to poprostu bardzo pomogło w rozwoju sceny. Gracze z którymi odtąd grali HeatoN, ScreaM czy XeqtR z całą pewnością przejęli od nich wiele umiejętności, które wpłynęły nie tylko pozytywnie na postawę ich teamów, ale także całej sceny. Przecież podczas gdy NiP święcił tryumfy na CPL'ach, to niektórzy z dzisiejszych turniejowych potentatów - jak choćby bracia Wallenberg - robili jeszcze w pieluchy, jeśli chodzi o C-S'a i właśnie ten pozytywny wpływ rozpadu z całą pewnością wpłynął - mniej lub bardziej bezpośrednio - także na nich.

Ninjas in Pyjamas - ciąg dalszy...

Dzisiaj Ninjas in Pyjamas powracają! Wprawdzie w obecnym składzie znajduje się tylko trzech graczy, którzy kreowali NiP na przełomie wieków, lecz drużyna ta nadal wzbudza trwogę i sieje postrach.

hide_dot.gifSkład Ninjas in Pyjamas - 2005:
  • ahl
  • fisker
  • HeatoN
  • Hyper
  • Potti
  • SpawN


Czy obecne NiP osiągnie tak dużo, jak poprzednia wersja klanu? Z pewnością nie! Poprostu poziom na scenie wyrównał się za bardzo, aby tak długa dominacja była nadal możliwa. Wprawdzie jeszcze w roku 2003 SK wygrało niemal wszystko co było do wygrania, lecz był to czas, gdy na scenie zabrakło już teamu eoLthic, a nie wypłynęły jeszcze drużyny takie jak EYE, spiXel czy NoA. Ponadto powstaje pytanie czy gracze dadzą sobie radę bez wsparcia jakie dostawali dotąd od managementu i sponsorów w SK. Wprawdzie nie wątpię, iż znajdzie się wielu chętnych do pomocy nowej drużynie, lecz czy wsparcie to będzie na tyle duże, by zawodnicy mogli skupić się tylko na grze? Choć z drugiej strony HeatoN już zapowiada w wywiadach, że dopiero teraz będą mogli wyciągać z grania prawdziwą przyjemność. Pierwszy sprawdzian to najprawdopodobniej turniej z serii CPL World Tour, bądź jakiś mniejszy szwedzki LAN. Powodzenia!

Kto teraz?

W związku z całą zaistniałą sytuacją powstaje jeszcze jedno pytanie: kto zastąpi SK.swe w SK-Gaming? Samo pojawienie się nowej drużyny C-S'a w szeregach tej korporacji jest niewątpliwe, jakoże zostało zapowiedziane przez managera klanu, bdsa, na łamach sk-gaming.com.
Co do nowej dywizji, to po pierwsze sądzę, iż niestety nie będziemy świadkami "składania" teamu od nowa, co notabene mogłoby okazać się niezmiernie ciekawym wydarzeniem. Myślę, że kierownictwo zdecyduje się na przyjęcie pod swoje skrzydła zespołu, który istnieje już od jakiegoś czasu. Profity takiego rozwiązania są oczywiste, a największym jest zgranie owej drużyny. Więc kto? Wśród wielu komentarzy najczęściej pojawiają sie nazwy czterech klanów, jako kandydatów na zastąpienie ex-SK.swe. Są to: spiXel, EYEballers, Begrip, mTw.se.
Poświęćmy więc chwilkę wymienionych dryżnom, zaczynając od spiXel. Pierwsza rzecz, która stawia tą drużynę w gronie faworytów do wstąpienia w szeregi SK, to poziom jaki prezentuje, a tego wyznacznikiem są niewątpliwe sukcesy jakie święciła ona w minionym roku - choćby zwycięstwo w OsloLAN. Ponadto spiXel nie posiada żadnego znaczącego sponsora, co było widoczne choćby przy okazji CPL Summer, na który team nie pojechał z braku funduszy. Inaczej prezentuje się sytuacja w przypadku EYEballers i Begrip. Ci pierwsi nie dość, że mają sponsorów, którzy naprawdę robią wrażenie - jak choćby AMD - to do tego od kilku miesięcy święcą duże sukcesy, więc nie widzę powodu dla którego lepiej mieliby czuć się pod skrzydłami SK. Co do Begrip, to tutaj poziom jest także bardzo wysoki - o czym mieliśmy okazję przekonać się podczas ostatniego CPL'a - lecz gracze tego zespołu podpisali podobno niedawno kontrakty na grę w nim, także ewentualne zerwanie umów także kosztowałoby zapewne niemało. Pozostaje jeszcze mTw.se, gdzie sytuacja jest po części niemal identyczna do sytuacji Begrip. Gracze byłego I Can See You bowiem dołączyli zaledwie parę miesięcy temu do multigamingowego klanu mTw, sponsorowanego przez firmy tj. ATI czy Plantronics, więc nie dość, że występuje tu majętne wsparcie, to z pewnością także w tym wypadku nie obyło się bez podpisywania kontraktów. Do tego obecne mTw.se nie wydaje się rokować na przyszłość. Sławę zdobyli, gdy - jeszcze jako ICSU - zajęli drugie miejsca podczas Nollelva LAN. Jednak potem nadszedł CPL Winter i zdobycie miejsca 25-32. Sądzę, że jest to raczej drużyna jednego turnieju.
Podsumowując tę mini-analizę, sądzę, iż spiXel to dla SK-Gaming zdecydowanie najlepsza alternatywa - świetni pod względem sportowym, a do tego niedrodzy do zatrudnienia. spiXel, I can see you in SK!

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • PoweRLesS

    #0 | powerless

    2005-01-02 19:09:24

    GJ, zaje... news [+]

    btw. gdzie ten bonus ?:x
  • Blom

    #0 | bl0m9

    2005-01-02 19:18:57

    jaki bonus ;)))) ciii..!! :)
  • PoweRLesS

    #0 | powerless

    2005-01-02 19:22:30

    hahaha, rezygnacja ?:D
  • girith

    #0 | girith

    2005-01-02 19:26:42

    bombowy chlopak ;D
  • n o o k i e

    #0 | n o o k i e

    2005-01-02 19:30:22

    Chyba zapomniales wymienic tego bl0m9 w lineupie ;D
  • Frank3n

    #0 | Frank3n

    2005-01-02 19:31:51

    mhm ze spixel raczej odejda do eye walle i bullen wiec jak beda chcieli ich to beda musieli kogos dobrac
  • hox

    #0 | hox

    2005-01-02 19:53:53

    ale bedzie jazda SK bedzie jeszcze zalowac odejscia tego teamu ciekawe kiedy NiP skopie komus ass :D
  • Blom

    #0 | bl0m9

    2005-01-02 19:57:07

    oni grali jako stand-ins na cplu, a jesli sk zechce spixel, to imo zostana w spixel.
  • Frank3n

    #0 | Frank3n

    2005-01-02 20:03:40

    spixel nie jedzie na optihack bo walle i bullen graja tam z eye, do tego spixel ma wydac jakies oswiadczenie za 2-3 tyg. dot. walle i bullena, wiec ciezko powiedziec.
  • Ph0bia

    #0 | faction

    2005-01-02 20:16:50

    NiP to ofc lamusy;
    ale niezle streszczenie z tym artem..
  • kai

    #0 | camon

    2005-01-02 20:32:19

    masz [+]
  • lecho

    #0 | lecho

    2005-01-02 20:40:03

    bardzo dobra kolumienka, ale gratka dla kogos kto na codzien nie interesuje sie scena cs\'a a lubi czasem cos konkretnego na ten temat poczytac. [+]
  • Poet1c

    #0 | dem

    2005-01-02 20:45:48

    [+]

    Mam pytanie. W którą wersję CSa będą grali NiP?
  • igor

    #0 | igor

    2005-01-02 21:09:41

    Moim zdaniem... tym wlasnie e-sport rozni sie od sportu. W prawdziwym, profesjonalnym sporcie nigdy cos takiego sie chyba nie wydarzylo :D.
  • Ph0bia

    #0 | faction

    2005-01-02 22:28:12

    eee, Jordan wracal :P :D
  • igor

    #0 | igor

    2005-01-02 22:33:27

    Tak, ale cała drużyna Chicago Bulls nie odeszła nigdy do Lakersów :D.
  • *Jaras

    #0 | Zemsta Pana Franka

    2005-01-02 22:39:37

    zaczne grac w cs nawet bo wiecej sie dzieje :P mam org. condition zero bo dostalem z karta graficzna.

    teraz najczesciej sie gra w cs:cs / 1.6 / source ??

    nie wiem nie znam sie, mam nadzieje, ze partnera na sparing bym mial ;P
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-01-02 23:03:04

    tia, ale to dlatego ze poki co pieniadze w esporcie nie sa tak duze, by gracze dostawali oferyt nie do odrzucenia - a przechodza pod inne bandery razem dlatego, ze sa przyjaciolmi i chca grac razem :)
  • gÓpek

    #0 | gÓpek

    2005-01-02 23:08:18

    1.6 , ale jak \"naprawia\" source\'a to kazdy sie przezuci na nowa wersje ;D
  • n o o k i e

    #0 | n o o k i e

    2005-01-02 23:37:49

    Na razie to raczej 1.6
  • igor

    #0 | igor

    2005-01-02 23:59:00

    Tyle, że często esport porównywany jest do sportu.
  • *Jaras

    #0 | Zemsta Pana Franka

    2005-01-03 00:19:31

    a dalej bedzie free emporio :PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP ???
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-01-03 01:31:00

    i jezeli bedzie do esportu wplywala coraz wieksza kasa, to niestety esport bedzie sie stawal coraz bardziej podobny do zawodowego sportu :/
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-01-03 01:31:25

    nie gram w c-s: co trzeba naprawic?
  • postal1

    #0 | postal1

    2005-01-03 01:53:03

    wszystko - jak powiedzial heaton - nalezy przeniesc 1.6 na grafike source i wtedy bedzie ok
    w pelni sie z nim zgadzam bo jak na razie source to plastik - jakbym w battlefielda gral
  • Suprise

    #0 | Suprise himself

    2005-01-03 07:29:19

    a mi sie podoba :) juz sie nawet heady nauczylem walic co mnie bardzo denerwowalo ;p ide sobie z m4 a koles mi z glocka wali heada ^^
    tylko autokampa jest przesadzona reszta jest ok

    no i mam klan XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • 3Months?ping500

    #0 | trzyeM-

    2005-01-03 07:34:08

    moi koledzy z akademika nie potrafia zrozumiec dlaczego to sie wlasnie nazywa esports...
  • gÓpek

    #0 | gÓpek

    2005-01-03 09:07:03

    wiesz w cs:s lepiej biegac i walic sprayem niz stac i celowac - gdzie tu mijesce na skill ? To tak jakby grac w fife i z polowy walic bramki
  • gÓpek

    #0 | gÓpek

    2005-01-03 09:13:39

    http://www.gotfrag.com/cs/features/1080 pod tym adresem masz ciekawy artykul - wprawdzie dotyczy glownie tego czy CS pro mod powinien powstac , ale sa wypisane glowne wady source\'a
  • bytek

    #0 | m_D

    2005-01-03 10:55:25

    co do tego, ze mtw.swe to druzyna jednego turnieju musze sie stanowczo nie zgodzic... CPL to byla ich pierwsza tak wazna impreza (zaden z nich nigdy nie uczestniczyl w zawodach tej rangi), wiec nie ma potrzeby stawiac na nich juz krzyzyka... napewno jeszcze pokaza na co ich stac... (spixel tez dosyc niedawno zaczal odnosic wieksze sukcesy)
  • bytek

    #0 | m_D

    2005-01-03 11:05:48

    zgadzam sie z gÓpkiem, CSS jest robiony raczej dla graczy FFA (i zeby zadowolic tworcow nowych ukladow graficznych w koncu lepiej pokazac swoj nowy model Radeona czy GF\'a uzywajac do tego nowego CSS niz starego 1.6 na ktorym i tak nie uswiadczymy zalet nowego \"cuda\"), ktorym sie po prostu ulatwia sprawe dosc znacznie eliminujac praktycznie czas poswiecony na trenowanie recoila bo teraz to jest brak recoila w porownaniu do starszych wersji... i do tego moja ulubiona bron -> desert, jest kompletnie zwalony baardzo dziwnie sie z niego strzela... w tej grze na mapach jest za duzo nie potrzebnych gadzetow (niech sobie zostawia te wraki na d2) ale po c*** dali na kazdej mapie tyle tych beczek na ktore nie mozna nawet wejsc, tylko przeszkadzaja ... rozumie, ze dla kogos kto pierwszy raz wejdzie i rzuci granatem w beczki to fajnie wyglada jak leca na wszystkie strony ale patrzac na to od strony \"profesjonalnego\" gracza to jest calkowicie nie potrzebne i tylko przeszkadza i zajmuje miejsce na mapie... a te postacie chodzace ... bardziej mi sie podobaja animacje modeli chociazby z 1.6... przynajmniej modele nie maja \"garba\" jak chodza...
  • girith

    #0 | girith

    2005-01-03 12:10:06

    moze i masz racje, ale ja sadze ze jest wieksze prawdopodobienstwo, ze mtw skonczy jak gamers.nu niz jak spixel/eye.
  • kai

    #0 | camon

    2005-01-03 12:32:14

    i dobrze :P Source to gowno :D
  • zEx

    #0 | Ekii-AFM-

    2005-01-03 14:09:16

    Ninjas in pydzamas ^.^
  • postal1

    #0 | postal1

    2005-01-03 16:06:33

    to od czasu bety nie poprawili tego garba ? :F
    to powiedz mi jeszcze ze dalej ludziki wygladają jakby mieli nogi nieproporcjonalnie za dlugie do reszty ciala ?
    chyba ze tez grasz w bete ;)
  • mic

    #0 | mic

    2005-01-03 16:34:53

    też własnie czytałem txt, a tu nagle znów zniknoł, wtf? =PPPPP
  • mic

    #0 | mic

    2005-01-03 16:37:31

    masz na mysli nową \"wersje\" NiP\'u czy starą?
  • 8uLr3d

    #0 | bulred * the_1

    2005-01-03 19:04:37

    popieram. wydaje mi się, że nie mają aż tak dużego potencjału jak gracze spixel czy eye.
  • bytek

    #0 | m_D

    2005-01-03 20:07:39

    ostatni raz w css gralem juz w full wersje od Emporio (nonsteam) i watpie zeby od tamtego czasu poprawili to... zanim sobie zainstalowalem ta wersje chcialem sobie nawet kupic hl2 ale gdy zobaczylem jaka to kaszana zrezygnowalem bo jednak placic ~120 zl za samego hl2 ktorego i tak przeszedlbym max w 2 dni, a w tego csa i tak bym nie gral...
  • BleAch

    #0 | falka

    2005-01-03 22:19:43

    gj
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

943 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie