Fx.Dziadu

Dostosuj

Fx.Dziadu

RauL: Jak trafiłeś na scenę ET: QW?

Fx.Dziadu: Na scenie ET: Quake Wars jestem od samego początku, gdy zaczynała się kreować. Wcześniej zacięcie grałem w popularną serię „wstrząsów" jak i w Battlefielda, jednak bez większych efektów. Duży wpływ na to co robię obecnie miał portal QuakeWars.pl, w którym swojego czasu byłem redaktorem. To właśnie dzięki niemu zasmakowałem nowego „dziecka" Activision.

Kiedy po raz pierwszy usłyszałeś o ET: QW oraz kiedy miał miejsce Twój pierwszy kontakt z tym tytułem?

Po raz pierwszy, hm.... Bez wątpienia o ET: Quake Wars słyszało się już od bardzo dawna, jednak moja styczność z tą grą nastąpiła w maju bądź czerwcu tego roku, teraz nie pamiętam dokładnie. Była to oczywiście wersja testowa - beta.

Patrząc na wyniki eliminacji do ESL ET: QW European Major Series udało Ci się skompletować jedną z najlepszych ekip w kraju. Opisz nam swój podstawowy skład. Napisz kilka słów o każdym z zawodników, z jakiej platformy się wywodzi i dlaczego właśnie postawiłeś na niego.

Wyszliśmy z założenia, że drużyna powinna składać się tylko z podstawowych graczy, i tak też zrobiliśmy. Dywizja ET: Quake Wars liczy obecnie sześć osób plus organizator. Opisy wszystkich można znaleźć na naszej stronie domowej - frag-executors.com, myślę, że ich kopiowanie tutaj mija się z celem.

Co sądzisz o obecnie najpopularniejszych chyba zasadach turniejowych, tj. gra bez radaru, jeden deploy z każdego rodzaju u enga/constructora, jedna arta, zakaz używania ciężkiego sprzętu w ostatniej fazie etc.? Czy zmieniłbyś coś?

Moim zdaniem obecne zasady są prawie idealne. Brakuje jedynie ograniczenia ciężkich broni jak i min. Wydaje mi się, że z czasem te restrykcje zostaną wprowadzone, a póki co trzeba grać na tym co jest.

Co do zasad mających na celu zbalansowanie gry, to jak każdy wie, mają one jedynie formę umowną. Kiedy wg. Ciebie wyjdzie oficjalna modyfikacja turniejowa? A może zanim Splash Damage wypuści devela, samemu postara się coś naprawić kolejnymi
patchami?


Z tego co wiem ClanBase przymierza się do zrobienia takiej modyfikacji, jednak musi wyjść narzędzie które im na to pozwoli. Zaś jestem pewien, że SplashDamage stanie na wysokości zadania i w przyszłym patch-u zoptymalizuje kod sieciowy jak i doda chyba najpotrzebniejszą opcję w grze klanowej jaką jest pauza.

Zawodnicy ET: QW to nic innego jak mix graczy głównie z takich scen jak Enemy Territory, Battlefield czy Quake. Mógłbyś przedstawić nam, jakie cechy wg. Ciebie wyniesione z tych scen mogą przyczynić się do sukcesu gracza i z której to społeczności gracze będą najskuteczniejsi w QW?

Trudno jest rozmawiać o cechach jakie powinien posiadać gracz, gdyż w ET: Quake Wars gra się drużynowo. Liczy się sukces zespołu, więc też na zespół powinny zostać podzielone poszczególne cechy. Moim zdaniem połowa sukcesu drużyny to zgranie i ogarnięcie, zaś drugą połowę śmiało mogę podzielić na taktykę i aima poszczególnych graczy. Bez wątpienia liczy się też doświadczenie, ale to chyba oczywiste.

Który mecz w polskich eliminacjach do ESL ET: QW European Major Series najbardziej zapadł Ci w pamięci i dlaczego?

Nasza pierwsza przegrana bez wątpienia zapadła mi najbardziej w pamięci. Była to po prostu jedna wielka pomyłka. Graliśmy chaotycznie i zlekceważyliśmy przeciwnika, co nie powinno mieć miejsca. No ale trzeba grać dalej, przed nami OC i to właśnie na nim postaramy się skupić najbardziej.

Powiedz szczerze czy uważasz, że Twoja drużyna zajęła odpowiednie do oczekiwań miejsce? Może jednak nie spodziewaliście się, że pójdzie tak dobrze? A może duże znaczenie miał łut szczęścia np. przy przydziale map dogrywkowych?

Oj, tutaj mieliśmy zupełnie na odwrót. Spodziewaliśmy się zupełnie innego, lepszego wyniku, ponieważ nasze ambicje nie zatrzymują się na top3 w Polsce. Jestem pewien, że jesteśmy w stanie powalczyć o najwyższe trofea, co postaramy się udowodnić w najbliższym turnieju – OC.

Tutaj chciałbym, abyś opisał po swojemu grę ET: QW. Napisał szczerze, co Ci się w niej podoba, a co nie. Tak jak byś chciał ją przedstawić osobie, która nigdy wcześniej nie miała z nią nic do czynienia.

No cóż, wydaje mi się, że opisać jej tak po prostu się nie da. Oczywiście można powiedzieć, że jest to połączenie W: ET i BF-a, ale to nam zbyt wiele nie obrazuje. Ciężko jest sobie w głowie poukładać, jak może wyglądać fuzja tych dwóch platform. Dlatego, jeśli chcecie zobaczyć czym właściwie jest ta gra to musicie koniecznie w nią zagrać, choćby w wersje demonstracyjną.

Jak wg Ciebie prezentuje się polska scena ET: QW na tle innych krajów europejskich?

Polska scena nie jest jeszcze na tyle rozbudowana jak w innych europejskich krajach, ale uważam, że nie jest najgorzej. Co prawda wymagania gry odstraszają nam większość potencjalnych graczy, lecz sądzę, że znajdzie się sporo osób które bez wahania będą mogły reprezentować nasz kraj na zagranicznych serwerach.

Jaka wg Ciebie maluje się przyszłość dla ET: QW? Activision wcześniej czy później przestanie pompować pieniądze na turnieje. Czy ta gra ma szansę, aby zainteresowały się nią takie organizacje jak WCG, ESWC, CPL czy choć by nasze rodzime HLC oraz PGA? Jak długo będziemy musieli na to czekać?

Na ten temat nie ma co prorokować. Osobiście uważam, że gra będzie miała ogromne poparcie u osób które zajmują się tworzeniem turniejów, jak i u sponsorów, lecz podkreślam, że to jest tylko moje zdanie. Czas z pewnością wszystko wyjaśni.

Czym się zajmujesz na co dzień? Uczysz się w szkole średniej, a może już studia? Masz dziewczynę? Jeśli tak, napisz o niej parę słów. Zainteresowania?

Na co dzień jestem szarym obywatelem, który w tym roku szkolnym stanie przed „najważniejszym" egzaminem w życiu – maturą. Przygotowuję się do niego w IX LO w Szczecinie. Moje zainteresowania są bardzo szeroko rozwinięte i za dużo miejsca zajęło by ich zaprezentowanie.

Wstaw znak ,=

Lacerator Sniper Riffle Strogg Cyklop Cola = Piwo
Piwo Wieczór przy kompie Ładna + Mądra
HH > Trance

Dziękuję za wywiad. Chciałbyś coś przekazać naszym czytelnikom?

Również dziękuję, i pozdrawiam wszystkich.




Prolog | Delta/stan | Fx.Dziadu | wiechur^wolina

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

734 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie