Jakie było to PGA?

Dostosuj

Jakie było to PGA?

Poznań Game Arena to jedna z najbardziej wyczekiwanych imprez przez polską społeczność graczy. Przyciąga zarówno tych mniej lub bardziej profesjonalnych zawodników przyjeżdżających do Poznania, aby walczyć o atrakcyjne nagrody w prestiżowych turniejach. Jak i całkowitych amatorów, chcących zapoznać się z nowinkami oraz ciekawymi propozycjami na rynku. Obydwie grupy stawiły się bardzo licznie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Dość powiedzieć, że po raz pierwszy widziałem tak duże kolejki osób chcących kupić, zresztą dość drogi, bilet.

Zdobycie upragnionej opaski w szczytowym momencie zajmowało około godziny. Nie odstraszyło to jednak większości zainteresowanych. Nie wiem jak wyglądają dokładne statystyki, ale jestem pewien, że w ten weekend przyszło naprawdę dużo ludzi. Wkrótce po odebraniu akredytacji dumnie eksponując błyszczącą plakietkę wszedłem na teren imprezy. Tuż po godzinie 10 zostały otwarte bramki i rozentuzjazmowany tłum biegiem udał się do hal wystawienniczych. Przypominało to nieco przebieg wyprzedaży w popularnym sklepie, nie dla idiotów oczywiście. Ja obawiając się stratowania pozostałem w pół kroku za peletonem. Tyle tytułem wstępu. Przejdę teraz do głównego tematu tego felietonu, czyli podsumowania turnieju Counter-Strike'a. Najpierw kilka słów na temat organizacji.

Dzień 2 - Poznań Game Arena 2007
Tłumy kibiców / fot. PawelS
Główni administratorzy, Czuk oraz Zaix stanęli z całą pewnością na wysokości zadania. Rozgrywki przebiegały bezproblemowo i niemal bez poślizgu czasowego. Zadanie to wcale nie jest takie proste, co udowodniły osoby odpowiedzialne za odbywający się dzień wcześniej turniej Warcrafta III. Cała sprawa została opisana znaczniej szerzej tutaj. Dostarczone komputery dla zawodników również były dobrej jakości. W tym dość leciwym tytule dość łatwo jest zapewnić dostateczną ilość FPS-ów. Monitory LCD nie były już tak wysokich lotów, ale każdy miał taki sam.

Jednakże trzeba odnotować, iż na WCG i HLC dostarczono lepsze modele. Jak zwykle zawodnicy grali w specjalnie wydzielonym dla nich miejscu. Do tej pory byli w znacznym stopniu izolowani od publiczności. W tym roku wyeksponowano ich znacznie bardziej. Na wzór zachodnich imprez do komputerów podłączono dwa monitory. Jeden dla samego zawodnika oraz drugi znacznie większy, ku uciesze widzów obrócony o 180 stopni. To proste i relatywnie tanie w realizacji rozwiązanie niezwykle ucieszyło tłumnie zgromadzonych fanów. Tutaj zdecydowanie należą się słowa uznania dla organizatorów. Mankament towarzyszący niemal od zawsze PGA został znacząco zniwelowany. Nadal jednak nie wykorzystany został potencjał zbudowanej sceny. Jak zwykle nie działo się na niej praktycznie nic ciekawego.

Pokazy taneczne i spoty reklamowe sponsorów to nie to czego oczekuję. Zupełnie nie rozumiem dlaczego zrezygnowano z systemu zastosowanego podczas pierwszego ESWC Polska. Wówczas ekipa eSports.pl do spółki z Carmaciem komentowała najciekawsze potyczki wyświetlane na rzutnikach. Zdaniem wielu wyszło to naprawdę dobrze. Zaskakujący jest także fakt, iż finałowe spotkania we wszystkich grach nie zostały rozegrane na wspomnianej już scenie. Gdzie wielkie show, emocje i okrzyki? Zamiast wygodnie rozsiąść się na gustownym żółtym krzesełku stałem, którąś już z kolei godzinę. Coś tu nie gra. Czuje wyraźny niedosyt, ten element trzeba zdecydowanie poprawić. W praktyce osoby siedzące w domu miały lepsze warunki do obserwowania przebiegu spotkań. Brakuje także postępu jeśli chodzi o nagrody.

Dzień 2 - Poznań Game Arena 2007
Śliczna scena / fot. PawelS
Od pewnego czasu zatrzymały się one na jednym poziomie i nie są już tak atrakcyjne. Groteskowe aparaciki na ESWC wypadają nadzwyczaj słabo na tle konkurencji. Niewiele zabrakło, aby PGSPokerStrategy.com zamiast w Poznaniu pojawił się w Moskwie na odbywającym się w tym samym czasie ASUS Autumn Cup. Nie wydano żadnego oficjalnego komunikatu, na drodze do Rosji stanęły prawdopodobnie kłopoty z wizami. Wszystko to powoduje, że niezagrożona dotąd pozycja absolutnego lidera w organizacji tego typu imprez w naszym kraju została mocno zachwiana.

Nie twierdzę przy tym, iż PGA jest złe. Nie rozwija się, nie ma tej szumnie zapowiadanej rewolucji. Wróćmy jednak do samego Counter-Strike'a. Działo się bardzo wiele, jestem skłonny zaryzykować stwierdzenie, iż był to najciekawszy turniej od czasu połączenia Specsteru i Arcy. Nie owijając dalej w bawełnę, Frag eXecutors pokonało PGS Gaming. W tym miejscu warto przypomnieć, że zdarzyło się to pierwszy raz od czasu powstania tego zespołu w 2004 roku. Oczywiście zdarzały się takie przebłyski jak wygrana mapy przez DBR w kwalifikacjach on-line do Invex Cupa. To samo udało się również UNITED podczas eliminacji do HLC. Sukces Fx jest jednak znacznie większy. Po pierwsze dokonali tego podczas rozgrywek LAN-owych, gdzie każdy miał równe warunki.

Nie było to spotkanie o tak zwaną pietruszkę, z całą pewnością można wykluczyć brak motywacji. Ostatecznie PGS wygrało całą imprezę, rewanżując się dwukrotnie w finale. W żadnym wypadku nie próbuję udowodnić, że Fx jest drużyną lepszą. W tym przypadku chodzi o przełamanie pewnej bariery psychologicznej. Pokazali innym, że da się to zrobić. Już podczas HLC widać było znaczące wyrównanie poziomu reprezentowanego przez czołowe klany. Wtedy tłumaczono to brakiem czasu na przygotowania podwójnych mistrzów świata. Swoją drogą w jednym z wywiadów, Taz powiedział, że jeśli przegra z jakąś polską drużyną to kończy karierę. Ciekawe jakie ma teraz zdanie. Zaskoczeniem na minus jest z pewnością słaba postawa UNITED. Przymierzani do miana drugiej formacji w Polsce po raz kolejny nieco zawiedli.

Dzień 2 - Poznań Game Arena 2007
PGS w akcji / fot. PawelS
Zespół ten wygrał tylko jedno spotkanie ze zdecydowanie najsłabszym na tym turnieju Fear Factory. Zły występ tych drugich spowodowany jest zapewne brakiem treningu. Jeden z zawodników przed podróżą do Poznania udał się na Jamajkę. Temat ten poruszyłem także w wywiadzie przeprowadzonym z chłopakami przez samą imprezą. Mam nadzieję, że wyjazd się udał. Z przebiegu rozgrywek zadowolone jest z całą pewnością Team Delta. Wielu nie dawało im nawet szans na wyjście z grupy. Tymczasem nie dość, że dokonali tego bez większego trudu, to jeszcze wskoczyli na najniższy stopień podium.

Na drodze po sukces nie oczekiwanie pokonali UNITED. Tegoroczne Poznań Game Arena było dobrze zorganizowane. Sami zawodnicy zatroszczyli się o dramaturgię i wielkie emocje. To co działo się po zwycięstwie Fx nad PGS jest nie do opisania. Żeby poczuć tą atmosferę i wielką radość przepełniającą triumfatorów trzeba po prostu być na miejscu. Cieszę się, że mogłem tam być i to wszystko przeżyć.

Dzień 2 - Poznań Game Arena 2007
Upragniony puchar / fot. PawelS
Takie rzeczy zostają na długo w pamięci. Jest to również pozytywny sygnał dla całej sceny Counter-Strike'a w Polsce. Bez względu na to czy PGS jest w większym lub mniejszym dołku, nadal są to podwójni mistrzowie świata. Pokonanie ich przez inną krajową drużynę daje spore nadzieję na przyszłość. Być może wkrótce będziemy mieli nie jedną a dwie lub trzy drużyny na najwyższym poziomie. Taka sytuacja ma już miejsce w takich państwach jak Niemcy czy Szwecja. Możliwe, iż wybiegam nieco za daleko w przyszłość. Czas pokaże co będę mógł napisać w podobnym podsumowaniu po kolejnym PGA.

Powyższy tekst jest subiektywną opinią autora i nie jest oficjalnym stanowiskiem serwisu eSports.pl

KomentarzeKomentarze

  • cwir3k`

    #0 | cwirek

    2007-12-08 09:02:40

    CS zawsze był na poziomie, jesli o organizacje chodzi :)
  • raul

    #0 | raul

    2007-12-08 10:21:33

    Luq gra w takiej pozycji?
  • k0n0pka

    #0 | k0n0pka

    2007-12-08 10:32:26

    no ;-)

    [+]
  • j3sh

    #0 | j3sh

    2007-12-08 11:30:22

    15 cm od monitora :P
  • dzial0

    #0 | dzial0

    2007-12-08 12:00:51

    raczej malo osob gra z oparta reka az po lokiec na blacie :P

    ale to kwestia gustu i przyzwyczajenia
  • kUBASAAA

    #0 | IligaBTP!

    2007-12-08 12:11:52

    Ta jes...
  • Pite

    #0 | Pite

    2007-12-08 15:13:30

    Nie wiem, jak można grać niewyprostowanym :P
  • nukem

    #0 | NukeM

    2007-12-08 16:31:41

    ee pewnie sie powtarzam ale...

    FX POWER!
  • garo

    #0 | garo

    2007-12-08 17:26:53

    Tak tak, zdecydowanie sie powtarzasz...
  • e2

    #0 | edwa

    2007-12-08 18:11:09

    i w dodatku jest nudny...
  • po1nt.x

    #0 | po1nt

    2007-12-08 18:32:22

    FX POWER kojarzy mi sie z taka totalna tandeta, czasami nawet z power rangers ;x plzdie zwrocie fx power
  • fronki

    #0 | Fronki

    2007-12-08 18:37:43

    hmm to ziggy jest jak zordon?
  • po1nt.x

    #0 | po1nt

    2007-12-08 22:01:54

    y :)
  • PawelS

    #0 | PawelS

    2007-12-09 01:19:25

    Widać, że za dużo grasz i nie możesz już grać w takiej pozycji, bo cię kręgosłup boli ;D
  • gawronex

    #0 | steelon

    2007-12-09 19:40:59

    hahaha ;d
  • Sylwia:*

    #0 | Sylwia:*

    2007-12-15 00:13:31

    bylam tam :) ogladalam gre Taza :)
  • seeeetttt

    #0 | seeeetttt

    2007-12-15 09:39:02

    pga takie sobie;/ wole DROME
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

12 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie