Triki i tipsy
Jak w każdej grze nie może zabraknąć znienawidzonych przez graczy błędów gry, które nieraz przeszkadzają lub ułatwiają korzystanie z niej. W Counter-Strike'u jest kilkanaście bugów (błędów), które zostały zabronione we wszystkich ligach i turniejach. Opisze także dozwolone chwyty wymagające trochę czasu, by je używać. Między innymi popularny bunny hop, strzelanie z fast zooma lub egzotycznie brzmiące surfowanie i inne ciekawostki. Jak to wszystko wygląda w praktyce opisałem poniżej, zapraszam do czytania.Bunny Hop film
Bunny hop poradnik (ang.)
Bunny hop to rodzaj skoku, który wygląda dość dziwnie, ale jego opanowanie należy do jednych z trudniejszych rzeczy. W skrócie określany jako BH. Poruszanie się tym trybem jest szybsze niż bieg, ale początkujący gracze trudzą się z wykorzystywaniem tego. Powyżej adres pod którym zamieszczono poradnik "króliczych skoków" w Counter-Strike 1.6 i krótki film przedstawiający jak to wygląda.
Surfing film
Równie ciekawie jak bunny hop wygląda surfing. Rzadziej wykorzystywany przez graczy, ale nie zaszkodzi umiejętność poruszania się takiego, chociaż nie wykorzystamy go na rozgrywkach turniejowym. Po prostu na standardowych mapach nie ma miejsc na surfowanie. Do tego są przeznaczone specjalne planszy surf_. Jak to wygląda, dowiecie się z filmu zamieszczonego powyżej.
Nadszedł czas na częstsze triki używane w grze, które nie są dozwolone w lidze. Chodzenie po ścianach na de_dust2 możliwe jest po podsadzeniu się przy skrzynce na gali, ciche rozbrajanie bomby za pomocą latarki, podłożenie bomby nie wydającej żadnego dźwięku lub podłożenie niewidzialnej bomby to tylko część tipsów. Zabronione są w wszystkich ligach i rozgrywkach turniejowych.
Ciche podkładanie bomby
Zacznę od podkładania "cichych" bomb. Podłożenie na krawędzi ze ścianą lub pudełkiem powoduje, że nie słychać tego dźwięku, który wydaje bomba po podłożeniu (pik). Powyżej zrzuty ekranu z gry w jakim miejscu można to zrobić, ale nie są to wszystkie pozycje. Pamiętajcie, że jest to zabronione.
Odgłosy na mapach
Odgłosyna de_aztec:
Grzmoty gdy:
- w momencie przejścia przez połowę wiszącego mostu,
- podczas wyjścia przez bramę (tę, którą antyterroryści wychodzą na galerię),
- w razie wejścia/zejścia po schodach do wody,
- w chwili przejścia, któregoś z graczy przez bramę, którą Terrroryści wychodzą na galerię ze swojego respa;
Odgłosy na de_train:
Szczekanie psów gdy:
- ktoś znajdzie się pod wagonem
Lecący samolot gdy:
- gracz będzie się znajdował na wagonie
Odgłosy na de_cbble:
Podczas gry usłyszysz beczącą owcę kiedy:
- ktoś będzie szedł "matrixem"
Kiedy będziesz słyszał skrzeczące kruki to:
- ktoś podchodzi do "matrixa"
Grzmoty gdy:
- w momencie przejścia przez połowę wiszącego mostu,
- podczas wyjścia przez bramę (tę, którą antyterroryści wychodzą na galerię),
- w razie wejścia/zejścia po schodach do wody,
- w chwili przejścia, któregoś z graczy przez bramę, którą Terrroryści wychodzą na galerię ze swojego respa;
Odgłosy na de_train:
Szczekanie psów gdy:
- ktoś znajdzie się pod wagonem
Lecący samolot gdy:
- gracz będzie się znajdował na wagonie
Odgłosy na de_cbble:
Podczas gry usłyszysz beczącą owcę kiedy:
- ktoś będzie szedł "matrixem"
Kiedy będziesz słyszał skrzeczące kruki to:
- ktoś podchodzi do "matrixa"
Przejdę teraz do ważnej i bardzo częstej używanej kwestii przez graczy. Mianowicie chodzi o odgłosy wydawane na mapach, wtedy gdy jakaś postać przejdzie przez wybrany obszar na planszy. Pomocne w zlokalizowaniu przeciwnika, zatem uważajcie którędy się poruszacie, bo nie jesteście zawsze w stanie efektownie się ukryć.
Snajperska broń AWM i fast zoom lub no zoom. Możliwe tylko wtedy, gdy umiemy dobrze władać tą bronią. Trybu no zoom nie muszę chyba wyjaśniać, gdyż w wolnym tłumaczeniu to strzał z popularnie określanej AWP bez przybliżenia (prawy przycisk myszy). Fast zoom to taki tryb polegający na szybkim oddaniu strzału zaraz po poprzednim tak, by przybliżenie włączyło się tylko na ułamki sekund.
Matrix jump
Matrix jump. Dużo to wam nie mówi, chyba, że oglądaliście serię tych znanych filmów. Natomiast w Counter-Strike'u jest taka ciekawostka pozwalająca zrobienie takiego skoku. Jak to wykonać? Nic trudniejszego. Musimy być terrorystą, posiadać bombę i pistolet glock. Strzelamy dwa razy z niego, przeładowujemy, w tym samym czasie podskakujemy. Gdy już jesteśmy w powietrzu w czasie przeładowywania zmieniamy broń na bombę i wykonaliśmy matrix jump.