Horrendalne skoki i nawroty?
Niedawno zostały podane trasy, które będą obowiązywać podczas Game Festival w Elblągu na platformie TrackManii Nations Forever. Jest to tylko sześć mapek, jednak są to techniczne, wymagające tory. Gracze ze sceny dobrze je znają, bowiem były one już rozgrywane podczas pierwszej oraz drugiej kolejki Polish League 6. Jednak chęć uczestnictwa wyraziło niewiele osób, a znaczna część z nich nie gra w TrackManię na co dzień, dlatego poniższy poradnik z pewnością przyda się innym uczestnikom zawodów.Nie da się opisać każdej sekundy (czy jeszcze mniejszej części) ruchu, choć postaram się jak najbardziej szczegółowo opowiedzieć o poszczególnych driftach, wejściach w zakręty oraz wypisać parę trików, które z pewnością okażą się przydatne na danej trasie. Ponadto zamieściłem powtórki z najlepszymi przejazdami, które są do pobrania lub do wyświetlenia na stronie. Link można znaleźć pod koniec felietonu. W końcowej części tekstu został zamieszczony również krótki opis trzech największych faworytów rozgrywek elbląskich.
Aby płynnie przejechać trasę, powinniśmy umieć powerdrifta. |
PL6-Jarecki-B |
To dość krótka, choć bardzo wymagająca mapa. Poza tym, sporo bugów nie ułatwia nam sprawy, jednak można się do nich przyzwyczaić. Zaraz po starcie jedziemy „szlaczkiem” po zjeździe, aby zyskać parę cennych setnych oraz prędkości, która pozwoli nam na lepsze wybicie się na czarny daszek. Następnie dość długo jedziemy nie puszczając gazu, starając się jak najlepiej lądować i wykonujemy drift ok. 12 sekundy (rozpoczynając go nawet od checkpointa). Kawałeczek dalej czeka nas kolejny drift, tym razem nieco dłuższy oraz wjazd na trawę, gdzie nie powinniśmy zwalniać. Także za trawą nie puszczamy gazu i tak oto dobrnęliśmy do połowy w dobrym stylu.
25 sekunda to skok, na którym należy zachować ostrożność, aby nie uderzyć w bandę. Dalej drift i jazda blisko bandy powinna dać dobrą prędkość do późniejszego skoku. Tam czeka nas od razu drift, najlepiej jechać przed nim z lewej strony. Sekwencję ciasnych zakrętów pokonujemy na pełnym gazie, używamy hamulca jedynie na ostatnim wirażu. Zaraz za tym znów mamy bardzo ciasno, lecz staramy się unikać puszczania przedniej strzałki. Tak dojeżdżamy „prosto” do mety, w razie problemów z samą końcówką drift, czy nawet ślizg z puszczonym gazem nie zaszkodzi. Rekord należy do samego autora i wynosi 49.27.
PL6-Jurek-A |
Trasa Jurka momentami jest szeroka, kiedy indziej zaś bardzo ciasna. |
Po zjeździe z platformy długi powerdrift i wjazd na kolejną platformę (trzymamy się lewej strony). Dalej kawałek żużlu z checkpointem, trawa, gdzie zaczynamy kierować bolid na prawo i wjazd na asfalt. Za nim skok i automatyczny powerdrift w prawą stronę. Później ustawiamy naszą formułkę tak, aby na kolejnym wirażu móc wykonać ślizg i odpowiednio szybko wylądować na asfalcie. Jeśli tu nam się udało, na górce zwalniamy, żeby zbytnio nie podskoczyć. Szybka jazda na pochylonej nawierzchni, następnie zjazd z górki i drift przed momentem z trawą. Dalej prosto do mety. Najlepszy czas ustanowił również Jarecki - 1:02.09.
PL6-Maxer-B |
Trudny tor naszpikowanymi wirażami, na których przyjdzie nam wykonywać drifty. Do ósmej sekundy jedziemy na pełnym gazie, po czym napotykamy się na pierwszy ślizg, aby chwilę później zeskoczyć na zakręt, na którym drift przyjdzie nam samoczynnie. Ciasny moment w lewo i kolejny piękny wiraż z poślizgiem. Następnie zjazd i drift w prawo. I najważniejszy odcinek trasy - horrendalnie ciasna sekwencja zakrętów - jeśli tutaj uderzymy w bandę, możemy zapomnieć o wygranej rundzie. Zaraz potem skok w lewo i samoczynny ślizg.
Za zakrętem kawałek prostej i znów musimy wykonać drift. Nie miną trzy sekundy i... kolejny, znowuż w lewo. Chwila oddechu, przyspieszacz, skok i trzeci już automatyczny skręt, na szczęście w prawą stronę. Dalej ciekawy zjazd na płaski teren, dzięki czemu wpadamy w kolejny lewostronny wiraż. Omijamy słup, nieco zwalniamy i zjeżdżamy w stronę checkpointa. Następnie przed metą staramy się jechać jak najbliżej prawego krawężnika. Czas w granicach minuty można niewątpliwie uznać za sukces. Powtórkę z czasem 59.29 udostępnił Lookash.
PL6-Hubi-C |
Hubi stworzył bardzo szybką i dynamiczną trasę z prostych klocków[…] |
Zeskakujemy na asfalt, po czym driftujemy w lewo i takim sposobem wykonaliśmy pierwsze kółko. Drugie okrążenie rozpoczyna się od skoku w lewo. To także bardzo ważny moment, bowiem najmniejsze otarcie o bandę może spowodować stratę liczoną nawet w sekundach. Tą sekwencję najlepiej przejechać bez puszczania gazu, jednak mało komu to się udaje. Po wjeździe na górkę nieco hamujemy, omijamy słup na pełnym gazie i wykonujemy daleki lot na znany już nam wiraż z poprzedniego okrążenia. Czas w powtórce wynosi 1:14.22 i został ustanowiony przez Jareckiego, choć nie jest to najlepszy wynik.
Przejazdy i powtórki |
Do omówienia pozostały nam jeszcze dwie trasy. Przedstawię filmiki w zwolnieniu, aby każdy sam mógł przeanalizować, jak najlepiej zachować się podczas jazdy. Do tego podpowiem, co zrobić w najważniejszych momentach, kiedy to można urwać paręnaście setnych od swojego czasu. Poniższe przejazdy to czasy Fana i Hacka, ukazane dzięki pomocy Coofa z D-Link PGS.
PL6-TranQ-A |
Na początku trzymanie się blisko bandy będzie dobrym rozwiązaniem. W około 20 sekundzie, na ciasnym nawrocie, wykonujemy drift, a następnie dość mocno obijamy się o bandę. Dzięki temu trikowi można zyskać na prawdę sporo cennego czasu! Na całej trasie nie polecam zbyt często próbować powerdriftu, wystarczy po prostu odpowiednio opóźnić hamowanie.
PL6-Cobham-C |
Na samym początku prosta do opanowania sztuczka - zjeżdżając z małej górki wciskamy lewo, chwilkę później prawo, aby przednie koła bolidu nie leciały w powietrzu. Dalej ciasno, lecz nie puszczamy gazu i dzięki wcześniejszemu trikowi zyskujemy około 0.2 sekundy. Aby rozpocząć drugie okrążenie, należy skoczyć w lewo i przytomnie wykonać drift w lewo.
Udostępniam również paczkę powtórek z każdej trasy, na którą składają się najlepsze czasy, o których wspominałem już podczas omawiania poszczególnych torów oraz te z filmików. Po wypakowaniu z archiwum, wystarczy odpalić plik nawet na pulpicie, aby móc obejrzeć lub porównać swoje czasy z najlepszymi przejazdami. W celu innych kombinacji z powtórkami należy wrzucić pliki do katalogu Moje dokumenty/TrackMania/Tracks/Replays/ Downloaded i otwierać poprzez grę. Teraz pora na faworytów.
Faworyci Game Festival 2008 |
Szanse całej trójki wydają się być mniej więcej równe[…] |
Powyższy tekst jest opinią autora i nie jest oficjalnym stanowiskiem serwisu eSports.pl
#1 | cwirek
2008-06-14 07:56:04
#3 | b3d
2008-06-14 14:56:26
a widzieliscie grid race driver? niedawno wyszlo, mozna przez steama zassac ^^
#4 | FF'mor_olo.x-fi
2008-06-14 15:28:55
ps. Nie mam 4 lat :P
#5 | Matador
2008-06-15 01:03:40
Grałem dziś na Twojej mapce z PL6, fajowa, najlepsza z całej trójki.
#6 | Redzik
2008-06-15 12:09:10
#3 - widziałem, ale mam wrażenie, że to kolejny naśladowca NFS\'a . Nihili novi ...
#4 - byle nie znów drugi ;P ... GL ;)
#5 - zgadzam się - mapka Shada na tą kolejkę PL6 debest ;)
#7 | cwirek
2008-06-15 12:51:31
#8 | FF'mor_olo.x-fi
2008-06-15 13:27:49
Natomiast nie będzie jego mapy na GF bo tam są mapy z 1 i 2 rundy PL6 ;)