Grupa B

Dostosuj

Grupa B

Grupa z mocnymi drużynami i jednym zdecydowanym faworytem - Szwecją. Reprezentacja Trzech Koron nie przypomina już co prawda złotego teamu z poprzedniej edycji Pucharu Narodów, jednak b0tl zdołał zgromadzić bardzo silną ekipę, co nie było chyba aż tak trudne w kraju o tak wielkim potencjalne, jeśli chodzi o sporty elektroniczne. O drugie miejsce mieli walczyć Niemcy oraz Rosjanie. Nasi zachodni sąsiedzi niestety nie dysponują zbyt wyrównanym składem, a liczenie na dobry dzień gwiazdorów takich jak issue nie zawsze przynosi oczekiwany sukces.

Rosjanie z kolei zbudowali zespół oparty na dwóch głównych klanach eksportowych - rage oraz lancer. Na pewno plusem ekipy darky'ego jest obycie w meczach europejskich organizowanych przez ClanBase, jednak z pewnością będą oni odczuwać brak takich graczy jak cooller czy jibo (który wystąpił co prawda w tej edycji, ale tylko w jednym spotkaniu). Hiszpania to solidny zespół z pewnym doświadczeniem na scenie międzynarodowej, jednak ich położenie geograficzne w połączeniu z jakością usług dostarczanych przez tamtejszych providerów, z pewnością przeszkodzi im w większym stopniu, niż brak umiejętności. Z kolei Luksemburg to jedna wielka niewiadoma - nie posiadają żadnych wybitnych graczy, jednak wielkość tego kraju pozwala rozgrywać reprezentacji mecze z jednego miejsca - na przykład jednej kawiarenki internetowej. Istnieje więc możliwość treningów na LANie, a co za tym idzie wypracowania sobie zgrania, którego brak większości rywali. A oto wyniki poszczególnych spotkań wraz z opisami:

I kolejka

Szwecja [ 2:0 ] Niemcy
_________________________
161:133 - pro-q3dm6
108:90 - q3dm14tmp

Mecz ekip wskazywanych przez ekspertów na walkę o najwyższe laury nie tylko w grupie B, ale i w całym NationsCupie przyniósł nam co prawda spodziewane emocje, ale pozostawił też chyba lekki niedosyt. Gracze nie mieli oczywiście żadnych problemów z wyborem serwera i od razu przystąpili do walki na bardzo u nas popularnej pro-q3dm6. Obie reprezentacje zaczęły bardzo spokojnie, co zaowocowało dość wyrównanym startem - z biegiem czasu Szwedzi zaczęli odskakiwać Niemcom z wynikiem, a to głównie za sprawą niesamowitych tamtego wieczoru xenitaja oraz b0tla, którzy na koniec zaliczyli wynik 50 fragów, co dało ich drużynie pewne, trzydziestofragowe zwycięstwo. Na drugiej arenie, którą była q3dm14tmp mogliśmy obserwować jak zwykle zresztą mnóstwo śmiesznych i absurdalnych wręcz akcji oraz sytuacji - gracze wpadali na siebie, wskakiwali w kilku na raz do lawy, a szczególnie śmieszne mogły się obserwatorom wydawać akcje na Battle Suicie, który jak wiadomo ze wszystkich stron otoczony jest lawą. Śmieszne sytuacje to jedna strona, a doskonała gra taktyczna Szwedów, którzy kontrolowali spotkanie, to druga strona medalu. Niemcy po raz drugi musieli więc uznać wyższość reprezentantów trzech koron i oddać im dwa punkty za wygrane spotkanie.


Hiszpania [ 1:2 ] Luksemburg
_________________________
126:122 - ospdm6
109:170 - pro-q3dm6
90:123 - ospdm5
wynik meczu anulowano - Luksemburg został usunięty z rogrywek

Duże emocje zaserwowali nam natomiast gracze niżej notowanych ekip, którzy już od pierwszej mapy zaczęli zaciętą batalię o zwycięstwo. Na pro-q3dm6 teamy wymieniały się raz za razem na prowadzeniu i spiker nie nadążał z wymawianiem sentencjonalnego teams are tied, jednak ostatecznie lepsi o zaledwie kilka fragów okazali się gracze z Półwyspu Iberyjskiego. Jak później przyznał kapitan Luksemburga, było to pierwsze spotkanie reprezentacji jego kraju, rozegrane w takim składzie na tej mapie. Być może nie było to tylko beznadziejne tłumaczenie się z przegranej, gdyż na pro-q3dm6 gracze jego teamu sprawili rywalom ostre lanie, kontrolując sektor Red Armora i zbierając większość Quadów. Kwestia wygranej rozstrzygnąć się więc miała dopiero na trzeciej mapie, którą w drodze eliminacji została ospdm5. Jak wiadomo, należy ona do taktycznych aren, gdzie liczy się przede wszystkim gra drużynowa, a pojedynczy gracz nie jest w stanie zbyt wiele zdziałać. To zdawało się faworyzować Luksemburczyków, którzy od początku zadomowili się w sektorze Quada i pobliskiego Railguna, a jak wiadomo jest to pozycja kluczowa na ospdm5. Hiszpanie co prawda uzupełniali braki zbieranym często Red Armorem, jednak to nie wystarczyło do wywalczenia sobie upragnionego sukcesu i ostatecznie polegli w stosunku 1:2 w mapach.



II kolejka

Rosja [ 2:1 ] Niemcy
_________________________
101:91 - ospdm5
75:86 - q3dm14tmp
158:126 - pro-q3dm6

Taktyczna ospdm5 była bardzo wyrównana i chociaż obie reprezentacje próbowały zdobyć przewagę w sektorze Quada oraz Railguna, w ostatecznym rozrachunku żadnej z nich się to nie udało i byliśmy świadkami wielu niespodziewanych zwrotów akcji. Kluczowym okazał się być ostatni niebieski artefakt, który padł łupem naszych wschodnich braci, którzy wiedzieli już jak go wykorzystać i odskoczyli na 10 fragów. Druga mapa to q3dm14tmp, gdzie taktyka również odgrywa kluczową rolę. Tak tez się stało w tym spotkaniu - do dziewiątej minuty mieliśmy praktycznie powtórkę z wcześniejszej areny, z częstą wymianą teamów na prowadzeniu. Wtedy Niemcy zebrali Quada i Battle Suita w jednym czasie, co pozwoliło im nieco powiększyć swoją przewagę. Rosjanie zdobyli co prawda następnego BSa, jednak Quad znowu wpadł w ręce ich rywali, przez co różnica między dwoma teamami zamiast stopnieć - jeszcze bardziej wzrosła. Nasi zachodni sąsiedzi poczuli się bardziej pewnie i w ciągu ostatnich pięciu minut meczu nie dali zebrać swoim przeciwnikom ani jednego powerupa, co pozwoliło przypieczętować im zwycięstwo. Wtedy drogą eliminacji wybrana została pro-q3dm6, na której Rosjanie czują się jak ryby w wodzie - zebrali większość Quadów i pewnie pokonali Niemców w stosunku 2:1 we wygranych mapach.


Szwecja [ 2:0 ] Hiszpania
_________________________
walkower na korzyść Szwedów

Mecz co prawda odbył się i reprezentanci trzech koron zwyciężyli bez żadnego problemu na mapach pro-q3dm6 oraz ospdm6, jednak w szeregach Hiszpanów grał niedozwolony gracz, co w myśl regulaminu powinno zostać usankcjonowane walkowerem w spotkaniu, w którym wystąpił. Jak się później okazało, kapitan graczy z Półwyspu Iberyjskiego po prostu zapomniał go zapisać na stronie Pucharu Narodów (ceporro - bo o nim mowa - wystąpił nawet w wygranym przez naszą reprezentację sparingu z Hiszpanami). Ale oczywiście regulamin to regulamin i należy go bezwzględnie egzekwować, co na pewno zniechęci potencjalnych oszustów przed próbą podjęcia nieuczciwej rywalizacji.



III kolejka

Rosja [ 2:0 ] Hiszpania
_________________________
114:95 - ospdm6
117:97 - q3dm7

Gdy spojrzycie na screeny, możecie mieć wątpliwości, czy mecz był rozgrywany rzeczywiście w roku 2006 - pingi wyglądają jak żywcem wzięte z końca XX wieku, bo tak trzeba nazwać pingi dochodzące do 80-90 mili sekund. Wrzucenie krajów z przeciwnych biegunów Europy nie było jak widać najlepszym pomysłem, jednak gracze zamiast narzekać, ostro wzięli się do pracy, czego wyniki mogliśmy podziwiać najpierw na ospdm6, a następnie na q3dm7. Rosjanie na pierwszej mapie zagrali bardzo równo - jedynie yasniy wyróżniał się swoją postawą, a to głównie przez częste zbieranie niebieskiego powerupa, z którego mocą siał strach i przerażenie wśród południowców. Hiszpanie przed rozpoczęciem drugiej mapy wymienili dwóch graczy, jednak nadal nie tworzyli oni razem kolektywu na arenie - u naszych braci ze wschodu rolę leadera przejął natomiast Snorlax, który był tutaj zdecydowanie wyróżniającym się graczem. Ostatecznie Rosja pokonuje Hiszpanię bo ładnym meczu.


Szwecja [ 2:0 ] Luksemburg
_________________________
walkower na korzyść Szwedów
wynik meczu anulowano - Luksemburg został usunięty z rogrywek

Reprezentacja Luksemburga została zmuszona do oddania walkowera w spotkaniu przeciwko Szwedom z powodu braku pełnego składu. Jednak nie ma co się oszukiwać - nawet gdyby mecz się odbył, wynik byłby prawdopodobnie taki sam, co nie zmienia faktu, że zawsze lepiej rozegrać spotkanie, niż oddać je przy zielonym stoliku. Tym bardziej, że jak pamiętamy, Luksemburczycy dopisali się do listy startujących ekip już grubo po zamknięciu zapisów i odpłacanie w taki sposób organizatorom za ich dobrą wolę nie jest raczej wpisane w książeczkę dobrych zasad i savoir vivre'u.



IV kolejka

Niemcy [ 2:0 ] Luksemburg
_________________________
walkower na korzyść Niemców [noshow]
wynik meczu anulowano - Luksemburg został usunięty z rogrywek

Mecz był umówiony tydzień wcześniej (miałem tę wątpliwą przyjemność być jego adminem), jednak gracze Niemieccy nie mieli pełnego składu i użyli swojej dzikiej karty. Luksemburczycy, którzy zgromadzili się na tą okazję w jednej z kawiarenek internetowych byli bardzo sfrustrowani całą sytuacją i stwierdzili, że nie są w stanie grać w innym terminie. I rzeczywiście, gdy nadszedł drugi termin spotkania, na kanale meczowym nie pojawił się żaden zawodnik tego kraju, co jest równoznaczne z oddaniem walkowera poprzez tzw. no show. A szkoda, bo moim zdaniem reprezentacja Luksemburga była by w stanie powalczyć z Niemcami, a być może urwać im nawet jedną mapę. W związku z oddaniem dwóch meczów walkowerem, ekipa LUX zostaje usunięta z rozgrywek.


Szwecja [ 2:1 ] Rosja
_________________________
202:109 - pro-q3dm6
159:161 - q3dm7
176:105 - ospdm5


Wielu emocji miało nam dostarczyć starcie Rosjan ze Szwedami, jednak przed rozpoczęciem meczu nastąpiło bardzo długie i bezowocne w rezultacie wybieranie serwera, co spowodowało, że mieliśmy do czynienia z tzw. two server game. Po rozegranej na pro-q3dm6 pierwszej odsłonie rywalizacji, która zakończyła się miażdżącą przewagą Szwecji, mogliśmy spodziewać się szybkiego "dobicia" przeciwników na następnej arenie, gdyż Skandynawowie wygrali z blisko dwukrotną przewagą punktową. Jednak nic bardziej mylnego! Na całe szczęście nasi wschodni sąsiedzi, zmotywowani dwudziesto milisekundową przewagą pingu swoich rywali, rzucili się na q3dm7 od samego początku do zdecydowanego ataku, co przyniosło wszystkim widzom spodziewane emocje, a im samym dwufragowe zwycięstwo po bardzo nerwowej końcówce. Szwedzi jednak nie załamali się tą dość niespodziewaną stratą mapy i na rozgrywanej na dwóch serwerach (po 10 minut na jednym serwerze) mapie ospdm5 wygrali znowu z dużą przewagą, choć trzeba przyznać, że wydatnie pomógł im w tym bardziej korzystny ping.



V kolejka

Niemcy [ 0:2 ] Hiszpania
_________________________
walkower na korzyść Hiszpanii [noshow]

Niemcy byli jedyną drużyną w tej grupie, zdolną powalczyć z Rosjanami o miejsce w fazie pucharowej, jednak najzwyczajniej w świecie nie pokazali się na pojedynek z dużo niżej notowaną Hiszpanią. Myślę, że gdyby doszło do konfrontacji, to wynik byłby zupełnie inny, jednak nasi sąsiedzi zza Odry najwyraźniej odpuścili już sobie udział w IX NationsCupie. Był to praktycznie ostatni mecz w tej grupie i trochę szkoda, że nie zakończył się inaczej.


Rosja [ 2:0 ] Luksemburg
_________________________
walkower na korzyść Rosji
wynik meczu anulowano - Luksemburg został usunięty z rogrywek

Reprezentacja Luksemburga została usunięta z rozgrywek za naruszenie regulaminu - gracze z tego kraju oddali walkowerem dwa spotkania w fazie grupowej, co jest zabronione. Dlatego też do ich konfrontacji z Rosją w ogóle nie doszło, a nasi wschodni sąsiedzi dostali darmowe punkty, które zapewniły im już wyjście do fazy playoff na drugim miejscu w grupie. Zapewne gdyby udało się rozegrać ten mecz, rezultat byłby podobny, jednak szkoda, że graczom Luksemburga zabrakło zapału do honorowego dokończenia rozgrywek.


Wstęp | Grupa A | Grupa B | Podsumowanie

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

8268 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie