Dodging
Dodging w Unreal Tournament jest odpowiednikiem Bunnyjumpingu w QW i Strafejumpingu w Q2/Q3/CS. Używając tej techniki doświadczeni gracze mogą poruszać się znacznie szybciej niż normalnie chodząc. Prędkość dodge'a to 600uu/s, co jest 1.5 raza szybsze niż zwykły bieg. Wbrew pozorom najszybszą metodą przemieszczania się nie jest bieg w przód/tył tylko ukośny dodge. Polega to na wykonaniu zwrotu o około 45 stopni np. w lewo i dodgowaniu w prawo jednoczesnie kontrolując obrót, myszką.Po skoku odwracasz się, i czekasz aż znowu będziesz mógł dodgować. W ten sposób teoretycznie możesz poruszać się z prędkościa 721uu/s w przeciwieństwie do normalnego dodge'a: 600 uu/s i 400 uu/s, biegnąc.Wiem, że mój wywód może na pierwszy rzut oka wydawać się dosyć enigmatyczny i jeśli nie zrozumiałeś o co chodzi to nagrałem demo na którym wszystko można obejrzeć w praktyce.
Powinieneś nauczyć się wykorzystywać różnice wysokości. Gdy jesteś w powietrzu nie oddziałuje na ciebie tarcie, dzięki czemu prędkość twojego dodge'a nie zmniejsza się. W przeciwieństwie do Bunnyjumpingu/Strafejumpingu dodging może być także bardzo użyteczny w walkach. Dzięki niemu możesz łatwo unikać pocisków takich jak rakiety czy kulki z shocka. Możesz także zdenerwować przeciwnika, gdyż, gdy wykonujesz dodge trudniej mu wycelować. Dodging może jednak działać na twoją niekorzyść. Kiedy zacząłeś już dodgować nie ma sposobu, aby zatrzymać się w powietrzu, więc jestes bardzo łatwy do "przewidzenia". Poza tym możesz wykonywać skoki, które są niemożliwe do wykonania przy użyciu normalnego przycisku skoku. Pamiętaj, że gdy dodgujesz twój skok jest daleki, ale nie wysoki.