Wywiad z Szykiem.

Dostosuj

Wywiad z Szykiem.



Witaj SzyQ, miło że zgodziłeś się zostać 'przepytany' i odrazu żeby nie owijać w bawełnę przedstaw się tradycyjnym spodobem naszym czytelnikom.

Cześć, nazywam się Szymon Klimaszewski, mam 19 lat i jestem studentem politechniki wrocławskiej. Moja przygoda z serią ut zaczęła się w 2002 roku, kiedy to w kafei zagrałem w świetną gierke, a nazywała się Unreal Tournament. Wkrótce odkryłem tajniki gry po sieci przez modem i tak zarywałem noce nabijając rodzicom rachunek za telefon. Wtedy też dostałem się do klanu Convicts, co było dla mnie nową przygodą, lecz gdy przeniosłem się na łącze z kablówki, gdzie warunki były ciut lepsze, to właśnie tego pięknego lata ukazał się Unreal Tournament 2003, a warunki panujące na tamtejszych serwach przy moim łączu były o niebo lepsze od tych z ut99. Dostałem się do klanu vTc (vu dTang clan, nawet zachowała się stronka nie wiem jakim cudem, ale jest :P). Wtedy to zaczął się okres turniei i niezliczonych treningów na własnym serwerze. Znowuż w 2004 roku ukazał się nowy wg. Mnie gorszy następca poczciwego ut2k3 i z biegiem fali przerzuciłem się na niego, a klan zmienił nazwę na dT. W tym właśnie czasie rozpoczęła się moja prawdziwa przygoda z filmami. Co prawda krótko przed wydaniem dema ut2k4 wypuściłem film Unattainable i nawet się podobał, ale czas produkcji trwał zaledwie 3 dni i była to raczej zabawa programami. Wkrótce wypuściłem Unattainable 2 i Unattainabl3, lecz podobnie do poprzedniego projektu były one mało ambitne (o dziwo też się podobały :P). Wszystko się zmieniło, gdy przyszła pora na produkcję UT2004 PCFM ...


Na początku chciałbym Ci pogratulować w imieniu swoim i redakcji eSports.pl ukończenia filmu, jak się czujesz po ukończeniu filmu, czy jesteś zadowolony ze swojej produkcji?

Dzięki serdeczne. Jak się czuję? Z jednej strony proces produkcji przy moim sprzęcie to była zmora, nie mogłem zagwarantować filmowi najlepszej możliwej jakości, tylko byłem zmuszony pracować w rozdzielczości 640/480 co na tak kolorową grę jaką jest ut2k4 jest stanowczo za mało. Robiłem co mogłem by ratować jakość i myślę, że nie wyszło najgorzej. Z drugiej zaś strony jestem szczęśliwy, że ukończyłem ten projekt, który nie jest pozbawiony wad, ale naprawdę włożyłem w niego wiele starań, by był najwyższej jakości i można go było oglądać wielokrotnie i dalej by się nie nudził. Będę jeszcze bardziej szczęśliwy jeżeli dużo osób będzie miało okazje go obejrzeć, bo jest to praktycznie jedyna nagroda jaką mogę otrzymać za 2 miesiące pracy, chociaż fajnie by było gdyby ktoś mi kiedyś postawił browca ;)


Czy masz jakiś swój ideał, na którym starałeś się wzorować? Masz jakąś wizję idealnego filmu?

Mam dwa takie typy: Annihilation i Get Quaked 3, aczkolwiek nie starałem się wzorować na żadnym z nich. Film powinien być wizytówką twórcy, a jego produkcje winny być rozpoznawalne bez podawania tytułu. Moim zdaniem nie ma idealnego filmu. Zawsze będziemy dążyli do tego, by jakość była lepsza, dźwięk najwyższej jakości idealnie zsynchronizowany z filmem, efekty miażdżące i powodujące wytrzeszcz oczu. Nawet sami gracze stają się coraz to lepsi i ich fragi na coraz to wyższym poziomie. Te wszystkie rzeczy zawsze można poprawić i to one sprawiają, że filmy z czasem będą lepsze. Więc ciężko wyobrazić sobie idealny film, ponieważ nie wiemy jakimi narzędziami będziemy dysponować w przyszłości. Może filmy 3d przenoszące widza w wirtualny świat?


Czy tworzenie filmów to trudne rzemiosło?

Samo stworzenie filmu nie jest rzeczą zbyt trudną, wystarczy opanować kilka programów do edycji video, techniki zgrywania scen z gry i sposoby kompresji filmu. Lecz nie sztuka w tym czy się zrobi film, tylko jak. Zrobienie dobrego filmu zależy już od posiadanego sprzętu, umiejętności, wyobraźni i utalentowania.


Co dla Ciebie było najważniejsze w tworzeniu UT2K4 PCFM?

Najważniejsze dla mnie było nie popełnianie tych samych błędów, które robiłem we wcześniejszych produkcjach. Starałem się lepiej ukazać fragi, by były czytelniejsze w odbiorze (we wcześniejszych filmach akcja szła tak szybko, że ciężko było się zorientowaćco się tam dzieje), lepiej dobrać dźwięk i go dobrze zsynchronizować z obrazem i efektami. To najbardziej się liczyło. Innymi pomniejszymi priorytetami była jakość filmu, jego długość i oryginalność.


Co zyskałeś dołączając do ekipy Crystal Creators?

Jestem u nich od niedawna i jak na razie co zyskałem to pomoc w dystrybucji filmu, więc póki co ciężko jest cokolwiek powiedzieć. Zobaczymy co pokaże przyszłość, może z chłopakami wspólnie stworzymy mega wypasioną produkcję.


Czy możesz jakoś zachęcić naszych czytelników do obejrzenia swojej super produkcji?

No cóż. Jeżeli jesteście fanami oldschoolowych fragmovies bez żadnych szoł, tylko czyste fragowanie obrane w dobrą obróbkę audio-wizualną z wykorzystaniem najnowszych technik edycji scen i video, to jest to film dla Ciebie. Coś jak a must download movie :] Nawet jeżeli nie jesteś fanem ut2k4 i nigdy nie miałeś z nim styczności, to na pewno ci się spodoba.


Ok, teraz moje tradycyjne pytanie, czy lubisz robić coś oprócz siedzenia na komputerze i robienia filmów ?

Ogólnie to bardzo dużo jeżdżę na rowerze. Maltretuje go niemiłosiernie, co chwile coś mi się w nim to łamie, to pęka - skarbonka bez dna. Mieszkam w Raciborzu, więc mam 20 minut drogi do czech, gdzie chociażby piwko jest taniutkie a tereny wyżynne, więc można się nieźle napocić, żeby gdzieś dojechać. Dodatkowo w okolicach mam las, a w nim stara skocznia narciarska, na której skacząc rowerem, można się łatwo połamać :D Więc jest gdzie niszczyć rower :p Kolejnym nieodłącznym składnikiem mojego życia jest muzyka. Jestem fanem In Flames, dla niewtajemniczonych jest to mocniejsza muza nie dla wrażliwych uszu ;] Bez muzyki cały czas coś mi brakuje, jestem "głodny", dlatego też non stop mam słuchawy na łbie.


Nie każdemu dajemy taki przywilej ;) ale czy chciałbyś kogoś pozdrowić ?

Majka, siostrę, graczy ut2k4 i widzów.


No to dziękuję Ci bardzo za wywiad i nie męcze więcej bo po tak ciężkim przedsięwzięciu jakim jest robienie filmu trzeba trochę odpocząć, życzę powodzenia w imieniu redakcji i swoim w tworzeniu przyszłych produkcji o ile takie planujesz ;)

Dzięki wszystkim za oglądnięcie i za komentarze zarówno te pozytywne jak i negatywne.

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2195 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie