Crystal Creators pokazują pazurki
Na codzień każdy gracz zapewne pasjonujący się swoją sceną spotyka się z olbrzymią ilością filmów swojej ulubionej gry. Niektórzy zastanawiają się nad tym jak Ci ludzie to robią, skąd wzięła się sama koncepcja na zrobienie danego filmu, oraz wydarzeń w nim zawartych. Dlaczego autorzy filmów z gier nie zaprzestają tworzyć swoich dzieł robiąc przy tym coraz lepsze, ciekawsze a co najważniejsze zdumiewające pod względem samego editing'u i kreatywności filmy nie mając przy tym żadnych korzyści finansowych? Patrząc z innej perspektywy możemy śmiało stwierdzić, iż tacy ludzie są bardzo potrzebni swoim scenom. Dla niektórych filmy z gier są pozostawieniem po sobie historii z tego co się to wyczyniało na serwerach.Z kolei dla innych staje się to czystą zabawą. Scena ut2k4 w Polsce jest niestety bardzo mała, a z czasem coraz mniejsza, ale jak to najstarsi powiadają; nie liczy się ilość a jakość! Jakiś czas temu na forum.unreal.pl w dziale ut2k4 pojawił się temat 'Fragi, którymi chcielibyście się pochwalić'. Jak się wkrótce okazało, stał się on niezwykle popularny. Każdy mógł się tam pochwalić swoim fragiem, w prosty sposób, bez konieczności tworzenia całego filmu. Cała idea stworzenia filmu promującego polską scenę ut2k4 pojawiła się w głowie szyka tuż po maturach, kiedy to zaczęły się jego najdłuższe wakacje życiu. Postanowił wykorzystać potencjał sceny ut2k4 i zaczął pracować nad tym projektem. Z początku ciężko było uzbierać wystarczającą ilość demek, by film miał sensowną długość - co najmniej 10 minut.
Na szczęście z biegiem czasu cała machina się rozpędziła i praca nabrała tempa. Oczywiście nigdy nie może być zbyt pięknie. Już na samym początku występowały problemy techniczne. Najpierw intro (początek, wstęp), nad którym SzyQ pracował dwa dni od rana do późnej nocy 'poszło z dymem', ponieważ padł dysk twardy. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło… zrobił dużo lepsze. Kolejną barierą był config PC: Athlon XP 2100+, 512ddr333 i GFf6. Nie było mowy o działaniu na avikach tak bajecznej rozdzielczości jaką jest 800/600. Wszystkie akcje były zgrywane w rozdzielczości 1024/768, a następnie zmniejszane do 640/480. Rendering 40s intra zajmował mu 6 godzin, więc musiał się uzbroić w cierpliwość. Dodatkowo sam UT2004 jest dosyć oporny jeżeli chodzi o odtwarzanie demek + duża ilość bug’ów. Dużym problemem było również zachowanie płynności filmu. UT2004 pod tym względem jest fatalnie zrobiony. Gracze przesyłali demka zgrywane z prędkością średnio 30fps i to była już znośna prędkość. Niestety zdarzały się demka, gdzie fps nie przekraczało 20 i z czegoś takiego ciężko było uzyskać dobrą płynność - nie ma róży bez kolców. Ale koniec o problemach, bo robi się nudno.
Wstęp czyli prawdziwe oblicze Crystal Creators | UT2004 Polish community fragmovie by SzyQ | Raise Up by SoNky` | SzyQ wywiedziony
- 1
#0 | Rostek
2006-08-19 14:30:50
#0 | Pajda
2006-08-19 18:09:08
#0 | macabre
2006-08-19 21:56:34
#0 | macabre
2006-08-21 14:12:08