Co nas spowalnia ? ? ?

Dostosuj

Co nas spowalnia ? ? ?

Ostatnio zacząłem się zastanawiać... Jak to jest, że kwestia sportów elektronicznych w Polsce ogranicza się tylko do graczy, że brak jest ludzi z wyższych sfer którzy organizowaliby jakieś turnieje, nagrody. Większość z was uważa, że jest to kwestia braku zainteresowania przez sponsorów, inni czekają na owych sponsorów myśląc, że oni powinni odwalić całą robotę, a jeszcze inni cały czas walczą starym głupim hasłem: "W Polsce nigdy nie będzie Pro-gamingu" bez podania najmniejszej przyczyny, lub wyjaśnienia dlaczego tak sądzą.

Nie czekajmy tylko działajmy
Jedyne, co tak naprawdę stopuje rozwój PRO GAMINGU w Polsce jest tylko brak WASZEJ inwencji, kreatywności i pomysłowości. Aby to sam sponsor przyszedł do was trzeba być bardziej widocznym, dać mu do zrozumienia, że on też coś z tego będzie miał. Na chwilę obecną nielogiczne jest czekanie na miłą, sympatyczną osobę, która pięknego poranka zapuka do naszych drzwi i powie "słuchaj graj pod naszą koszulką, a my Ci zapłacimy".

Samo granie nie przyniesie efektów
Aby propagować ideę sportów elektronicznych musimy się pchać gdzie się da, nie tylko grać. Jest oczywistym, że nie stanie się to z dnia na dzień, że nie od razu e-sport stanie się częścią olimpiad, ale cała sprawa leży w naszych rękach, bo jak się chce to się da. Na co przykładem mogą być zorganizowane niedawno Mistrzostwa Polski w Starcrafta. Olbrzymia impreza, olbrzymi sponsorzy (AMD, Logitech, Samsung, Vobis, Plantronics), telebimy, masa komputerów, wspaniałe nagrody. I się dało. Ktoś się postarał i dało radę.

Podstawa to widowisko
Teraz wystarczy przeć do przodu, imprezy będą coraz większe, coraz bardziej widowiskowe a co za tym idzie, będą powodować zainteresowanie firm, które będą chciały się reklamować tam tak samo jak na meczach piłki nożnej (skoro takie potężne firmy jak AMD widziały powód by sponsorować całe to wydarzenie to inne pomyślą, że coś w tym musi być). Im bardziej będzie widowiskowo i głośno tym większą ludzie zwrócą na nas uwagę. I nie ważne czy będą mówić dobrze czy źle. Ważne by mówili.

Promujcie najlepszych
Kolejnym sposobem zwrócenia uwagi na scene e-sportową jest promowanie graczy, którzy coś osiągnęli. Przecież Blackman zdobywając czołowe miejsce na WCG zrobił coś naprawdę wielkiego, gdyby był sportowcem i zrobił coś podobnego byłby na pierwszych stronach gazet. POL-Team SC:BW również ostatnimi czasy pokazuje, że Polska liczy się na międzynarodowej scenie gier komputerowych. Pokażmy ludziom - jest to rodzaj sportu, w którym jesteśmy naprawdę dobrzy! Skoro nie jesteśmy słabi w zwyczajnych sportach, a silni w elektronicznych to dlaczego nie rozwijać właśnie tej gałęzi. Jedyne, co trzeba to zwrócić uwagę społeczeństwa. Spójrzmy na takie skoki narciarskie, sport sam w sobie nudny jak diabli, tak faktycznie nic się nie dzieje... Ale jednak każdy ogląda bo Adam zrobił co do niego należało ;]. I to dzięki niemu i tylko niemu Skoki Narciarskie są teraz najpopularniejszym sportem w Polsce. Dawniej mało kto się nimi interesował. Czyli wszystko za sprawą jednego człowieka.

Media to podstawa
Przejdźmy do konkluzji. Trzeba dorwać się do mediów! To one dadzą zainteresowanie, uświadomią niedoinformowane społeczeństwo, oraz robią całą rzecz widowiskową. Teraz większość was powie: upadł na głowę. Ale to nie jest takie nierealne, zacznie się od małych wzmianek i powoli przerodzi się w sprawozdania i relacje. Każdy z was może postarać się choćby o zostanie prezenterem radia internetowego, jest ich w Polsce kilka. Wysyłać maile do zwykłych stacji radiowych, telewizyjnych z informacjami dotyczącymi większych wydarzeń, relacji radiowych z gier POL-Teamu. Wiem, że to brzmi wręcz zabawnie, ale jeśli takich listów byłoby odpowiednio dużo, zaczęłyby się wzmianki o całej sprawie, a to już tylko krok od czegoś większego a poza tym - to niczym nam nie zaszkodzi!!! A może pomóc.
Trzeba być kreatywnym! To WY wpływacie na rozwój waszych zainteresowań i to WY powinniście je promować. Postarajcie się, aby wasze dzieci mogły żyć z grania.

To co już mamy i możmy rozwijać
A na razie zapraszam wszystkich dziś, w niedziele od godziny 20:00 do 22:00 na audycję na temat sportów elektronicznych z przechyłem, w stronę sceny SC:BW do www.planetradio.prv.pl. W każdy czwartek i niedzielę będzie prowadzona tego typu audycja, a okazjonalnie będą relacje z meczy reprezentacji Polski w SC:BW. Jak widzicie jest to mały kroczek do budowania sceny. Zapraszam do współpracy ludzi ze sceny Q3, W3 i wszystkich innych. Jak ja mogę to każdy da radę ;].

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • mat1x

    #0 | mat1x

    2004-05-12 00:12:34

    masz plusika, co mi tam :)
  • Old3R

    #0 | Old-R

    2004-05-12 14:27:40

    Dzieki za plusika,
    Ludziska trochę zagalopowali sie z tym pędem do kasy - nie mozna mówić o zawodowym sporcie kiedy jeszcze nie do końca dla wszystkich jest jasne , że to jest sport - - 90 % grających chce "wygrać" i a nie koniecznie dobrze grać.
    Myślę że na ten moment jesteśmy na etapie tworzenia struktur i zasad współzawodnictwa - tak aby w obiektywny sposób móc przeprowadzić ranking krajowy, czy też światowy.
    Ustalają się dwie sprawy:
    - system turniejowy lub wyłaniania mistrza - tu możemy działac
    - standardy gier - czyli inaczej konkurencje, w które można grać - tutaj dużo zależy od tego czy Twórcy gier multiplayer będą chcieli zachować ciągłość jeśli chodzi o sposób obsługi, następnych wersji gier.
    Wyobrażam sobie to tak, że każda następna wersja gry bedzie udoskonalonym narzędziem do sportowego współzawodnictwa - bez rewolucji wsposobie gry (tak jak np. kolejne generacje nart czy desek snowboardowych służą do jazdy w ustalonych kiedyś konkurencjach idealnie zrobili to teraz w CS-ie) wynika z tego że najnowsza wersja danego tytułu staje się z miejsca obowiązująca jako narzędzie do gry sportowej - starsze wersje zostają jako ciekawostki dla celów hobbystycznych. (pozostawanie dobrych graczy przy starszych wersjach obniża poziom całości i powoduje, że na danej nowej platfomie grają w większości nowicjusze)

    :D
  • mic

    #0 | mic

    2004-05-12 16:43:18

    "Ludziska trochę zagalopowali sie z tym pędem do kasy - nie mozna mówić o zawodowym sporcie kiedy jeszcze nie do końca dla wszystkich jest jasne , że to jest sport - - 90 % grających chce "wygrać" i a nie koniecznie dobrze grać." - mówisz o statsiarzach =P
  • Old3R

    #0 | Old-R

    2004-05-12 19:03:03

    Byc może mówię o statsiarzach nie znalem tego nowosłowa,
    rozumiem, że jest to pochodna od stats - czyli to są Ci którzy w q3 zbierają odznaki i save'ują pieczołowicie config z zaliczonymi mapami na nightmare.

    Tacy też są, i pewnie nie traktują gry jako sportu,
    grają we wszystko co się da i czekaja na kolejne gry jak na dzialkę nowego narkotyku. (ale to na nch robią kasę tworcy gier)
    pieprzy im się real z grą - w grze chcą się poczuć Bogiem itd

    W kazdym bądź razie gry komputerowe ogółowi z tym sie kojarzą w swiadomości powszechnej gaming funkcjonuje jako uzaleznienie, a fpp jako zabawa przyszłych sadystów i morderców

    Dlatego warto by było najpierw zadbać o to aby na bazie istniejacych już gier wyraźnie wykrystalizowały się e- sportowe konkurencje, i jako takie przedstawiane były szerszemu gronu ludzi. Tak żeby matka z ojcem odrozniali gdy synek mówi "ide pograc na komputerze" od " ide zagrać turniej w q3".
    Dopiero wtedy będzie mozna mówić o tym że powstała nowa dyscyplina sportowa.
    A dopiero gdy powstanie dyscyplina sensu - stricto, mozna bedzie mówić o prawdziwie zawodowym graniu

  • mic

    #0 | mic

    2004-05-12 20:19:42

    ale aż dojdzie do tego iż nasi rodzice bedą odróżniac granie od pr0 grania to jeszcze sporo minie i sporo w tej dziedzinie sie jeszcze musi wydarzyć...
  • pr0

    #0 | 000

    2004-05-12 21:15:08

    GJ!
  • Old3R

    #0 | Old-R

    2004-05-12 21:17:09

    Tak jest sporo sie musi wydarzyć .......ale przede wszystkim grajacy powinni zachowywać się jak sportowcy a nie jak maniacy - w normalnej sensownej sekcji sportowej nie do pomyslenia jest aby mlody zawodnik zawalał cokolwiek przez grę - jeżeli podobnie podchodzisz do esportu to staruszkowie szybko załapią, że grając nie szkodzisz sobie.... Gra - sport jest tylko jednym z elementow życia a nie jego substytutem.......,
    I przy okazji pozdrowienia dla maturzystów
  • lamus

    #0 | lamus

    2004-05-19 19:14:26

    W StarCrafcie jest podobna sytuacja jak w CS: miedzy najlepszymi klanami tez ciagle jest rotacja graczy z czolowki: widac paroletni skill graczy jest czesto nie do osiegniecia dla nowszych. Wymaga masy treningu.
    Co do artykulu: Zgadzam sie, ze wiekszosc zalezy od inicjatywy graczy. Najbardziej jesli chodzi o organizowanie imprez turniejowych itp. Jesli chodzi o sam pro gaming (wypowiadam sie tutaj tylo na temat SC) to moze byc to realne w Korei, gdzie gracze PRO w SC, maja setki/tysiace fanow i dla sponsorow sie oplaca.
  • guhard

    #0 | guhard

    2004-05-22 01:16:40

  • streq

    #0 | streq

    2004-05-30 12:05:43

  • OnliNE

    #0 | P@sta San | oFF

    2004-06-12 13:29:01

  • guhard

    #0 | guhard

    2004-06-13 19:42:04

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2349 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie