Gamingowy hełm, czyli słuchawki GAMECOM 777

Dostosuj

Odsłuch

 

Muzyka/Film

Wprawdzie GAMECOMY 777 to słuchawki dedykowane wymagającym graczom, ale można się domyślić, że nie będą używane tylko i wyłącznie do gier. W końcu każdy z nas na co dzień ogląda filmy i słucha muzyki oraz audycji radiowych. Jak każdy, to i ja, dlatego podłączyłem słuchawki zarówno z kartą dźwiękową na USB, wbudowanym Realtekiem High Definition Audio oraz przenośnym odtwarzaczem mp3 – Sansa Clip.

 

 

Na początek zabrałem się za odsłuch ulubionych MP3. Słuchawki radzą sobie nienagannie z plikami dźwiękowymi zapisanymi w tym formacie, aczkolwiek wzmocnienie basów (o którym producent informuje w specyfikacji produktu) nie pasuje do każdego rodzaju muzyki i po pewnym czasie stało się uciążliwe. O dziwo, dźwięki nie zlewały się ze sobą, ale niskie tony zdecydowanie dominowały nad sopranami. W końcu to nie są słuchawki dla audiofilów, tylko dla graczy. Na uwagę zasługuje jednak bardzo dobra separacja i głębia dźwięków, zwłaszcza podczas odsłuchu na karcie USB.


Podobne odczucia miałem po wysłuchaniu Czterech Pór Roku Vivaldiego w formacie FLAC. Słuchawki grają czysto, bardzo dobrze separują dźwięki i pozwalają zagłębić się w szczegóły muzyki, ale niskie tony zdecydowanie górują nad sopranami, co nieznacznie wypacza ostateczne wrażenie. Słuchawki spisały się przyzwoicie podczas odsłuchu Eski Rock w postaci streamu OGG 128 kb/s, RMF FM w AAC+ czy holenderskiego XFM w mp3. Postanowiłem sprawdzić również, jak 777-ki zagrają po podłączeniu do Sansy Clip. W zasadzie nie mam większych zastrzeżeń, ale z racji gabarytów tego zestawu, wolę pozostać przy wysłużonych pchełkach Sennheisera, które lepiej izolują od zewnętrznych dźwięków.

 

 

Nie samą muzyką człowiek żyje, postanowiłem więc obejrzeć jakiś film. Do testów dźwięku najlepiej nadaje się kino akcji, pełne eksplozji, wystrzałów, syren i wrzasków. Mój wybór padł na Terminatora: Ocalenie. Oczywiście włączyłem efekt dźwięku przestrzennego na karcie USB. O ile byłem bardzo zadowolony z odgłosów tła, tj. wybuchów, przelatujących śmigłowców itp., to mam  zastrzeżenia co do kwestii wypowiadanych przez aktorów. Były co prawda wyraźne, aczkolwiek miałem wrażenie jakby dochodziły z jakiegoś pustego, oddalonego pomieszczenia.

Po wyłączeniu dźwięku 5.1 sytuacja znacząco się odwróciła. Dialogi stały się bardziej donośne, tak samo muzyka i efekty tła. Niestety trochę to wszystko zaczęło się zlewać. O ile przy dźwięku przestrzennym miałem wrażenie, że jestem na polu walki i walczę z maszynami, to po jego dezaktywacji zdałem sobie sprawę, że jestem tylko widzem. Filmy akcji wolę oglądać z wykorzystaniem technologii 5.1, jednak pozostałe produkcje, które bazują na dialogach, zalecam  oglądać w trybie stereo.

Gry

Zestaw słuchawkowy Plantronics GAMECOM 777 stworzono do gier i to w grach, a nie w muzyce czy w filmach powinny spisywać się najlepiej. Z jakiegoś powodu, producenci sprzętu grającego  uważają, że gracze preferują niskie tony i dlatego większość ich produktów posiada wzmocnienie basów. Nie inaczej jest z opisywanymi Plantronicsami.

O ile z muzyką i filmami radziły sobie całkiem przyzwoicie, to z grami wypadły rewelacyjnie. Na co dzień gram w Quake Live i po włączeniu dźwięku przestrzennego w zintegrowanej karcie dźwiękowej na USB zauważyłem znaczącą poprawę (w stosunku do SteelSeries 4H). Odgłosy z pola bitwy były bardzo wyraźne, a pozycjonowanie precyzyjne. Mimo wzmocnienia niskich tonów dźwięki nie zlewały się ze sobą, gdyż GAMECOMY je bardzo dobrze separują. Niestety, nie nadają się do dłuższej gry, gdyż ciągłe dudnienie szybko męczy uszy, podobnie jak nieergonomiczna budowa.


Twierdzenie to potwierdził również Piotr „Pepi” Siara, były zawodnik drużyny Counter-Strike 1.6 organizacji BenQ DELATAeSPORTS.COM, który korzystał z nich podczas jednego pojedynku: - Pamiętam, że strasznie uciskały, męczyły łeb, a dźwięk nie był wcale rewelacyjny.

 

Mikrofon

 

W grach zespołowych, takich jak Counter-Strike bardzo ważna jest komunikacja zawodników w czasie rozgrywki. Z tego powodu, mikrofon powinien być również bardzo wysokiej jakości. Przez wysoką jakość rozumiem tutaj doskonałe tłumienie dźwięków otoczenia oraz perfekcyjne odwzorowanie barwy głosu.


Istnieje wiele komunikatorów VOIP wykorzystywanych przez graczy. Najpopularniejsze to oczywiście TeamSpeak oraz Ventrilo, aczkolwiek wielu wykorzystuje do codziennych rozmów Skype’a. O ile z odwzorowaniem barwy głosu mikrofon w 777 spisywał się znakomicie, to z eliminacją dźwięków z otoczenia miał ogromne problemy.

 

 

Wykonałem kilka testów przy współudziale moich sympatycznych współlokatorek, które najzwyczajniej w świecie prowadziły trochę bardziej donośną niż zwykle rozmowę w pokoju obok, a ja rozmawiałem (i nagrywałem) przez Skype. Ku mojemu zdziwieniu, w czasie odsłuchu nagrania doskonale słyszałem, o czym rozmawiały. Zarówno główna rozmowa, jak i ta dochodząca zza ściany były bardzo wyraźne. Nie ma mowy o niezrozumiałym bełkocie ani o szumie.


Tłumienie dźwięku z otoczenia to jakaś bujda, gdyż mikrofon łapie wszystko w jego zasięgu (i nie tylko), aczkolwiek przetwarza to na wysokiej jakości dźwięk, a nie na męczący hałas. Mikrofon wyłapujący dźwięki z otoczenia, w połączeniu z otwartą konstrukcją muszli słuchawkowych nie jest najlepszym połączeniem na turnieje LAN-owe, gdzie donośnych rozmów i głośnej muzyki wokół zawodników nigdy nie brakuje. Nawet w domu nie najlepiej będą się spisywać, gdyż wasi partnerzy z drużyny usłyszą dokładnie co twoja mama/dziewczyna przygotowała Ci na kolację...

 

« Wygląd i ergonomia

Podsumowanie »

 

1. Wstęp | 2. Wygląd i ergonomia | 3. Odsłuch | 4. Podsumowanie

KomentarzeKomentarze

  • cwir3k`

    #1 | cwirek

    2010-02-23 22:57:56

    Publikacja tego artykulu chcialbym zakonczyc dlugoletnia wspolprace z eSports.pl...

    Przestalem zajmowac sie portalem od 1 stycznia 2010, ale sprawy niedokonczone wymagaly finalizacji. Dziekuje wszystkim czytelnikom i redakcji za slowa uznania, cieple komentarze oraz krytyczne spojrzenie na sprawy, ktorych nie zauwazalem, co mobilizowalo mnie jeszcze bardziej do pracy.
  • Forem

    #2 | f0rem

    2010-02-23 23:29:51

    eSports umarło. GL in future cwirek
  • j3sh

    #4 | j3sh

    2010-02-24 00:20:42

    Ja pierdole :/
  • Van Helsing

    #5 | 3r!c

    2010-02-24 08:59:34

    czyli na dłuższą metę nikt tu nie wytrzyma...
  • miodek1337

    #6 | MiOdeK aka MdK :D

    2010-02-24 10:57:19

    :(
  • rml

    #9 | rml

    2010-02-24 17:11:08

    dzięki za te lata współpracy Artur
  • Samthod

    #11 | Samthod

    2010-02-25 11:38:25

    Ja nie rozumiem tylko jednego, dlaczego strona od prawie roku jest wciąż beta?
  • AvangarD

    #17 | AvangarD

    2010-03-31 11:58:22

    Dzieki, GL HF dalej :)
  • z3R0

    #23 | z3R0`

    2010-09-08 02:02:04

    bb cwirek, gl @rl
  • doubleyes

    #3 | UKASZ

    2010-02-23 23:35:32

    Czyli kto zostal w redakcji, bo nie wiem czy mam sie kierowac informacjami ze strony ?

    Powodzenia
  • cwir3k`

    #7 | cwirek

    2010-02-24 16:31:41

    akrualnie - rml zajmuje sie teraz portalem... a najbezpieczniej pisac na [email protected] :)
  • mrkkk

    #8 | MRK

    2010-02-24 17:07:26

    Miałem tę słuchawki i rzeczywiście średnio się sprawowały. Da się je „rozciągnąć”, więc po jakimś czasie nie czuje się dużego dyskomfortu. Mikrofon rzeczywiście łapie dużo odgłosów i niejednokrotnie osoby siedzące ze mną na vt słyszały kogoś z otoczenia. Po niecałym roku pękły mi przy regulacji pałąka oraz w okolicach mikrofonu - nie wiem czy to wada techniczna, lecz jestem raczej przekonany, że wynikało to z mojego niedbałego użytkowania.

    Patrząc na cenę, nie polecam, chociaż grają naprawdę nieźle.

    btw. Powodzenia ćwirek :)
  • cwir3k`

    #10 | cwirek

    2010-02-24 18:57:05

    a dzieki.. przyda sie ;D

    i dzieki za cenne uwagi... ciesze sie, ze udalo mi sie wychwycic kilka rzeczy, ktore ty zauwazyles po dluzszym czasie uzywania :)
  • gregorianxXx

    #12 | gregorian

    2010-02-25 15:06:03

    Mam te słuchawki od ponad roku i jest kilka rzeczy które warto napisać.
    Po tym roku jak się ich dłużej używa zaczynaja "trzeszczeć" nie wiem czemu ^_^ po odpięciu ich na 20min wraca do normy
    Oprócz tego jeszcze, regulator głosnosci siada.. nie można zmienić na określony "stan" jak się nie uda to dziala na przemial prawa/lewa słuchawka. A jak się uda to są dość głosno ustawione i trzeba przyciszac w grach dzwięk. Co do micro łapie za każdym razem w Ch** i jeszcze troche.. Mam czasami otwarte dzwi i jak tam gra radio albo jest włączony telewizor to słychac co mowia/spiewaja etc.

    Same słuchawki sprawują sie wyśmienicie wszystko słychać zero jakichś kolwiek problemów poza tymi szczegółami


    cwirek
    Powodzenia w zyciu i gratulacje ze wkoncu sie na to odważyłeś :)
  • cwir3k`

    #13 | cwirek

    2010-02-25 16:21:17

    Zrozumialem sens slowa konsekwencja.. ;-) Co bedzie dalej, nie wiem. Na razie poswiece sie studiom, pisaniu pracy magisterskiej...
  • vodnec

    #14 | NEC

    2010-02-25 16:39:21

    u NEC'a jestes juz skonczony
  • cwir3k`

    #15 | cwirek

    2010-02-25 16:53:48

    a kto to NEC? :P
  • d0n

    #16 | don

    2010-03-04 23:39:22

    Dobre g.wno xD Mam 367 i na prawdę jestem co do nich przekonany. Polecam CS-owcom^^
  • iNTERPOWO

    #18 | iNTERPOWO

    2010-04-16 18:01:21

    Jak już polecasz, opowiedz nam krótko o jakości tego produktu, bo z tego co jest napisane wyżej to nie ma wzmianki o wygodzie.

    Słuchawki wyglądają przyzwoicie, kolejny konkurent Razer'a i SteelSeries'a ;)
  • mjz

    #19 | mjz.

    2010-04-16 22:19:42

    Wygoda = 0.
  • [fhn]AL|EN

    #20 | AL|EN

    2010-04-18 23:09:45

    No to czas wypieprzyć esports.pl z zakładek ...
  • dezCartezz

    #21 | annihiluzz

    2010-04-19 14:08:19

    rychlo w czas
  • [fhn]AL|EN

    #22 | AL|EN

    2010-04-20 01:33:34

    No trochę to musiało potrwać. Szkoda, naprawdę szkoda. Chyba każę komuś zrobić skrypt do Greasemonkey jako przeróbka strony cybersport.pl żeby te niusy były normalne.
  • icee

    #24 | icee

    2010-09-08 20:42:25

    Czyli esports już oficjalnie nie żyje? Szkoda, swego czasu to był naprawdę zajebiście dobry serwis. Chociaż widzę, że jeszcze parę twarzy z dawnych lat tu siedzi ;d

    edit: dopiero teraz zauważyłem z kiedy to nius, nie spojrzałem na datę, a był wysoko podbity
  • mrkkk

    #25 | MRK

    2010-09-09 12:23:08

    Oficjalnie żyje, ale jak to się mówi: "Koń jaki jest, każdy widzi".
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

561 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie