Timing
Od czasów "Duke Nukem 3D" przedmioty w pierwszoosobowych strzelankach nie znikają na trwałe, gdy zostały raz zabrane. Wracają po określonym czasie, który jest nazywany respawningiem. Aby uniemożliwić twojemu przeciwnikowi dostęp do tych przedmiotów, najlepiej jest zjawić się dokładnie w momencie respawnu. Ponieważ zawsze jest to ten sam okres czasu nie musisz liczyc na szczęście, aby go zabrać. Możesz mierzyć czas jego respawnu."Respawn armora na codexie"
Czasy respawnu o których powinieneś wiedzieć:
Jest kilka metod, aby mierzyć przedmioty. Najbardziej oczywistym, ale za to najmniej dokładnym jest timing na wyczucie. Chociaż dokładność tego rodzaju timing'u polepsza się z coraz większym doświadczeniem gracza, to nigdy nie będzie dokładny co do sekundy. Lepszym sposobem jest użycie zegarka przymocowanego do monitora, programu, który co jakiś czas wydaje dźwięk, lub po prostu użycie kolegi. Wszystkie z nich na pewno bardzo ułatwiają życie, ale często nie są dozwolone na turniejach.
Jedynym pozostałym rozwiązaniem jest użycie zegara zawartego w grze, umieszczonego na samym dole tablicy wyników. Na tablicy zawsze możesz zobaczyć pozostały czas gry, więc musisz tylko spojrzeć na zegar w momencie zabierania przedmiotu, a łatwo będziesz mógł wyliczyć czas respawnu. Jeśli zbierzesz shielda gdy zostanie dajmy na to 8:30 minuty, przedmiot pojawi się znowu przy stanie 7:35 min. By uczynić wyliczenia prostszymi możesz zostawić minuty i nauczyć się samych sekund. Zapamiętanie sekund może uczynić wyliczenia znacznie prostszymi.
"Shield przy 54 sekundach"
Shield jest jedynym przedmiotem, który mierzę w sekundach, ponieważ nie mogę zapamietać kilku róznych czasów naraz. Jedynymi rzeczami wartymi mierzenia są shield, armor i buty. Ponieważ przez wiekszość czasu będziesz pilnował pancerza nie będziesz musiał go mierzyć.