VIP
|
Zajaral mnie typek tym sportem i na szybko skompletowalem juz calkiem rozsadne rowerino.
Jestem ciekawy, czy ktos tu smiga na dualach, triale, street, dh, jakiekolwiek mtb?
poki co http://img194.imageshack.us/img194/363/dsc0690.jpg
ale juz jest dobrzeeeeeeeeee, amory 100mm skoku marzocchi, rama, ktora jeszcze mi nie pierdla nawet a dostaje w dupsko ladnie.
I pytanie do kogoso garnietego w temacie ; d
potrzebuje kompletne kolo na tyl, to juz rozje*alem bo bylo takie “tymczasowe”.
Sens wydawac w to wiekszy hajs?
Bajk pod gory, dropy, tory (mam w poblizu) troche streetu
__ gdzietenwosk.pl
|
Użytkownik
|
a po polsku?
__
|
Użytkownik
|
kase sie opłaca wydawć na dobre koła, bo inaczej za tanioche to kupisz jakiś szajs, który sie po 1 skoku rozleci. Polecam poczytać na jakiś forach o mtb/bmx recenzje. Sam jeżdżę na bmx’ie - street.
__
|
Użytkownik
|
Na tylnym kole nie oszczędzaj, ponieważ na nie idą największe przeciążenia. Ja bym nie ryzykował jazdy w górach na tym rowerze ;]
__
|
Użytkownik
|
Śmigać można w dualu, 4X, DH. To są dyscypliny nie rodzaj roweru.
A co do roweru, to jeżeli nie ma się techniki warto kupić jakieś pancerne obręcze, żeby na razie troszkę wytrzymały np: Dartmoor Blizzard, Doubletracki czy jakieś Vuelety.
No a potem najlepiej to co najnowsze i lekkie.
__
|
VIP
|
hehe moze offtopic ale mnie rozbawilo to zdjecie
__
|
VIP
|
@suzuki.
Mowiac na dualu mam na mysli typ ramy i sztywny tyl ;o
W gory da rade, ostatnio podolala niezlym hopką.
W kolo na tyl jednak zainwestuje porzadny pieniadz bo fakt faktem, tyl sztywny to dostaje po dupie ; D
__ gdzietenwosk.pl
|
Użytkownik
|
@ jarasu
Rama to zawsze jest rama...nie ma konkretnego typu ramy do 4X czy DH. Co najwyżej możemy podzielić je na hardtail i full.
Ja nawet nie wiem gdzie w Polsce są jakieś tory dualowe...wiem, że do 4X to chorzów.
__
|
VIP
|
4x tez jest w Szczawnie - Zdroju
__
|
Użytkownik
|
jarasu czy ja wiem, bo do dh są full-e. dual to sztywniak z aluminium z długim tyłem i mniejszym niż streetowa, ale jednak dużym kątem główki
__
|
Użytkownik
|
Suzuki nie wiem po co jeszcze się wymądrzasz, bo pleciesz straszne bzdury. Dual to potocznie po prostu rower do dualu. I tak, ramy można podzielić na różne typy zależnie od dyscypliny - warunkują to przede wszystkim wartości kątów i rozmiar jakiego używa się w stosunku do danego wzrostu ridera, ale też materiał i ew. damper.
Co do tematu... jakiekolwiek mtb? W moim przypadku jest to XC, a maszynka na dzień dzisiejszy wygląda tak:
http://img195.imageshack.us/img195/81/dscf0992.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/21/dscf0993.jpg.
Do pełni szczęścia muszę wymienić jeszcze tylko widelec, ale raczej w tym roku nie dam rady... Jak kogoś interesują jakieś komponenty (opinie, nazwy) to pytać śmiało :-).
__
|
Użytkownik
|
@ tymek
bzdury to pleciesz ty, każda rama obojętnie jaki kąt ma, może być zastosowana wszędzie, zależy od tego kto na niej jeździ.
Przykład: czemu w opisach ram, możesz zauważyć, że zastosowanie to FR/4X/DJ ? w takim wypadku to jest rama do FR/4X czy może jednak DJ ? Rama to rama, a rower jaki z niej złożysz i do czego będzie się nadawał zależy tylko od ciebie.
Materiał ? Przecież większość ram robionych jest z tego samego stopu a różnią się wyłącznie kosmetycznymi różnicami (przynajmniej sztywniaki). Chyba, że ty jeździsz na stalowej rami...to sorry.
Damper ? Przecież powietrzne można zastosować i w FR i w XC...co to za różnica ? Damper dobierasz pod swój styl jazdy a nie pod dyscypline...
Rozmiar ? Też zależy od stylu jaki prezentujesz.
Możesz mieć 220mm skoku... ciężkiego fulla i jeździć w enduro bo lubisz mieć miękko, a możesz mieć sztywniaka tak jak jarasu i jeździć w DH bo lubisz.
Więc nie puszczaj głupot w eter jak nie masz bladego pojęcia.
__
|
Użytkownik
|
“każda rama obojętnie jaki kąt ma, może być zastosowana wszędzie, zależy od tego kto na niej jeździ”
Kurcze racja. Przecież np. NS Bitch świetnie sprawdzi się w XC, a Scott Scale jest wprost stworzony to streetu. NAJWIĘKSZA GŁUPOTA JAKĄ OSTATNIO PRZECZYTAŁEM :-).
“Materiał ? Przecież większość ram robionych jest z tego samego stopu a różnią się wyłącznie kosmetycznymi różnicami (przynajmniej sztywniaki). Chyba, że ty jeździsz na stalowej rami...to sorry.“
Znowu nie wiesz o czym piszesz. Nikt nie będzie używał karbonowej ramy do steetu, ale z drugiej strony ten materiał będzie najlepszy do XC, bo jest wystarczająco wytrzymały, lżejszy niż aluminium i jednocześnie amortyzuje drgania prawie tak dobrze jak stal. Co do różnych stopów aluminium to w zależności od półki cenowej rama będzie zbudowana z lepszego lub gorszego (np. 7005 itd). Ponadto rama do XC będzie mogła być wielokrotnie cieniowana w celu obniżenia wagi, a w niektórych dyscyplinach nie ma takiej możliwości, bo ważniejsza jest wytrzymałość.
“Damper ? Przecież powietrzne można zastosować i w FR i w XC...co to za różnica ? Damper dobierasz pod swój styl jazdy a nie pod dyscypline...“
Dobierasz go pod jedno i drugie. Tak samo jak cały system amortyzacji. Dla XC będzie to np. dwuzawias z damperem ok. 100-110 mm, a do DH czterozawias ze skokiem nawet ponad 200 mm. Zakres dostosowania tylnej amortyzacji do stylu jazdy jest znacznie mniejszy niż ramy w jakich mieści się się taki sprzęt w zależności od dyscypliny.
“Rozmiar ? Też zależy od stylu jaki prezentujesz. “
Pokaż mi kogoś kto w XC jeździ na ramie 13', bo ma taki styl. Znowu bredzisz. Zakres doboru ramy do stylu jazdy to kwestia maksymalnie 2' w jedną albo drugą stronę, zaś ramy do różnych dyscyplin dla tego samego człowieka mogą się różnić nawet 5'.
Dalej tej dyskusji ciągnąć nie zamierzam, bo nie nie masz pojęcia o czym piszesz. Odpisałem tylko po to, aby ktoś kto zaczyna interesować się tematem przypadkiem nie kierował się bzdurami, które wypisujesz.
__
|
Użytkownik
|
katy mają znaczenie bo sprawiają, że rama jest bardziej/mniej zwrotna i bardziej/mniej stabilna. tak samo aluminium słabiej tłumi drgania, ale jest lżejsze (lepiej nadaje się do dualu, ale gorsze jest na street). ciężkiego full-a do enduro możesz mieć, ale wtedy raczej będziesz bo podprowadzał pod górki. tak samo wysokość supportu będzie miała znaczenie przy podjazdach i nie że się nie da bo filmy na telefonie też się da oglądać
__
|
Użytkownik
|
@ tymek
Synek boże jaki ty jesteś głupi. Logiczne jest chyba to, że mówimy tutaj o pewnym zakresie w jakim mogą być ramy używane.
Piszesz o cieniowaniu - przecież w dzisiejszych czasach cieniowane są wszystkie ramy (od pewnego segmentu cenowego oczywiście). Cieniowanie ramy, nie ma najmniejszego wpływu na jej wytrzymałość.
Piszesz o materiale - większość ram w tym samym segmencie cenowym robiona jest z podobnego (lub tego samego ) stopu. Dlaczego ? Bo się sprawdził i uważany jest powszechnie za najlepszy. Nawiązujesz do carbonu, to tutaj mówimy głównie o kosztach produkcji i opłacalności, bo do DH/FR też są ramy w 100% wykonane z carbonu, jednak producenci muszą znaleźć kompromis między ceną/jakością i dlatego są one tak rzadkie.
Piszesz o amortyzacji - przecież 2 zawiasy są też w DH i 4 zawiasy są w XC... system zawieszenia nie ma nic wspólnego z przeznaczeniem. Każdy z tych systemów ma swoje wady i zalety (jak wszystko), każdy musi wybrać na którym się najlepiej czuje.
Zakres dostosowania tylnej amortyzacji do stylu jazdy jest znacznie mniejszy niż ramy w jakich mieści się się taki sprzęt w zależności od dyscypliny.
Tego nie rozumie, ale domniemam, że chodzi o to, że do ramy do DH nie włożysz dampera powietrznego ? Znowu tak jak wyżej - zależy od długości montażowej, jeżeli producent przewidział taka możliwość to czemu nie ?
Piszesz o rozmiarze - negujesz moje zdanie, a za chwile je przepisujesz ? Głupie... no logiczne chyba, że jeżeli jeździsz XC wybierasz coś co pozwoli tobie na wygodne uprawianie tego sportu, a jeżeli skaczesz to robisz to samo tylko z innym przeznaczeniem. Sam potwierdziłeś to co ja napisałem.
Wyskakujesz na mnie, a sam tak naprawdę tylko przeobrażasz to co ja napisałem. Dlatego w sklepach oferujemy możliwości, “jazdy próbnej” bo każdy sam sobie dobierze rower do jego własnej wygody i to powinno być miarodajne a nie to co nabazgrał producent.Sam przecież podałeś przykład NS bitch, który z założenia miał być rama do lekkiego FR, bardziej rekreacyjnego, a stał się ramą do której wsadzano monstery.
__
|
Użytkownik
|
“Logiczne jest chyba to, że mówimy tutaj o pewnym zakresie w jakim mogą być ramy używane.“
Oczywiście, że to logiczne. Być może nawet doskonale o tym wiesz, ale wcześniej tego nie napisałeś, a ja się tylko ustosunkowałem do słów “każda rama obojętnie jaki kąt ma, może być zastosowana wszędzie” - a to jest jedna wielka bzdura i tyle.
To samo “Rozmiar ? Też zależy od stylu jaki prezentujesz." - w dużo większym stopniu zależy on od dyscypliny, dopiero potem od stylu. ITD co do reszty - nie chcę mi się już o tym pisać. Odniosłem się bezpośrednio do tego co napisałeś, a napisałeś po prostu nieprawdę i tyle, nawet jeśli miałeś na myśli coś innego.
I daruj sobie te epitety, bo gdyby coś takiego mówił do mnie gość, o którym ja wiem, że siedzi w temacie, pewnie bym sobie pomyślał, że po prostu upraszcza sprawę i domyśliłbym się co ma na myśli, ale Ty w tym momencie jesteś dla mnie tylko użytkownikiem esp z głupim avatarem, a więc będę interpretował to co napisałeś wprost.
__
|
Użytkownik
|
Tak się wwalę, skoro temat o rowerkach:
Jaki rower typu cross (zależy mi, żeby właściwości miał zbliżona bardziej do kolarzówki niż MTB) polecilibyście mi do 1300/1500/1800/2000zł?
Czy rower do 1500zł da radę? Czy bardzo opłaca się dopłacić do lepszego?
__
|
VIP
|
Z tym siankiem to roznie. Ja z rowerami zawsze mialem szczescie.
Np. za 100 zl sasiad sprzedal mi uzywana bardzo stara kolazowke z niemiec, ale jak moj znajomy, ktory lecial z kolarstwem torowym zobaczyl z czego ten rower byl poskladany to zaniemowil.
Tym sposobem za 100 zl mam do dzis genialna kolazowke, ktora tnie az milo.
;D
Rozejrzyj sie za jakimis uzywkami, popytaj znajomych ;D
Moze chowaja w garazach jakies perelki ;D
__ gdzietenwosk.pl
|
Użytkownik
|
@ tymek
epitet był odpowiedzią na twoje agresywne zachowanie.
Obecnie mam kontuzje ale może uda mi się w następnym sezonie pojeździć. Po prostu wyznaje zasadę, że niech każdy niech jeździ na czym mu wygodnie, a nie dla lansu.
__
|
Użytkownik
|
Znajomi raczej kolarzówek nie mają, ale jakieś komisy rowerowe w pobliżu są.
Dzięki za poradę, poduczę się trochę o tego typu rowerkach i idę na łowy.
__
|
VIP
|
@Pite
Serio.
Jak bylem w amsterdamie i dali mi do przemieszczania sie ich holenderke, taka koze, ze glowa mala, to banan mi nie schodzil z twarzy.
Wygodny mieszczuch to tylko holenderka i mozna go ladnie obkleic swoimi naklejkami, tam kazdy laduje swoje ulubione marki ciuchow, zespoly muzyczne, dopicuje kazdy szczegol i rower jest genialny ;D
__ gdzietenwosk.pl
|
Użytkownik
|
Ja codziennie do szkoły dojeżdżam. Mam jakieś 7 km.
Przydałby się rower na dłuższe (100 - 200 km) wypady w Polskę.
A tym rowerkiem, co mam, w takie wycieczki się nie wybiorę (stalowa rama, tani osprzęt).
http://www.kross.pl/580-g525-k2191-unforgiven.html
__
|
Użytkownik
|
ten kross nie wygląda źle, ale waga spora ja maniakiem lajtowania nie jestem i raczej na szosówkach się nie znam, ale tyle to full-e ważą. dziewczyna ma też jakiegoś kross-a na 28calach i sam nie wiem co w nim takie ciężkie jest.
__
|
Użytkownik
|
Musieli się pomylić, bo w jakimś teście było napisane, że waży niecałe 8 kg.
Teraz doczytałem, że ten rower nie ma wolnobiegu...
__
|
Użytkownik
|
No nie ma, bo to jest ostre koło :-). Zastanów się dobrze czy to jest to, czego szukasz.
__
|
Użytkownik
|
i w dodatku osprzęt też nie wgniata w podłogę...
__
|