Linux live - pomoc

Dostosuj

Autor Wiadomość
VIP
zoom

2009-04-07 23:13:42

Witam.
Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o linuxa. Niestety windows w moim netbooku coraz bardziej mnie denerwuje i chcę wypróbować jakiegoś linuxa. Tutaj pytanie dla znawców są jakieś linuxy które są w miare proste i mogę je wrzucić na pendrive i zabootować z niego ?
Z góry bardzo dziękuje za pomoc :-)

__
Play more promode.

VIP
lab

2009-04-07 23:50:13

Knoppix, Ubuntu

__

VIP / Fotograf
PawelS

2009-04-08 00:59:57

Ubuntu, bo uruchamiasz i działa (oczywiście nie wszędzie i nie u każdego, ale to inna bajka) :P

__
Senior Pablo Escobar

Użytkownik
tobster

2009-04-08 08:33:06

Gratuluję odpowiedniej decyzji. Teraz trochę info i rad. Linux = jest to jadro systemu. Linux (jądro) + oprogramowanie = dystrybucja linuxa. Pytanie powinieneś zadać “Jaka dystrybucja Live CD?". Musisz sprecyzować czego oczekujesz. Jeżeli chcesz mieć LiveCD tylko do przeglądania internetu to LinOS (polska dystrybucja, obsługuje Neostrade itp.). Jeżeli chcesz coś bardziej rozbudowanego to np. Knoppix, a jak chcesz jeszcze więcej softu to Ubuntu lub Mint (lepiej rozbudowane WiFi). Dystrybucji: Mandriva/Linspire/Freespire nie tykaj kijem.

Lista LiveCD - możesz pobrać i testować. Na netbooka imo najlepiej wybrać Xubuntu. Ma lekkie środowisko graficzne XFCE.

__

Użytkownik
kot_Z_cheshiere

2009-04-08 09:56:38

> Ma lekkie środowisko graficzne XFCE.
to taki zarcik ;)? xfce juz od paru wersji zbliza sie zasobozernoscia do gnome ;). Lekkim srodowiskiem GTK mozna by okreslic LXDE. Nie wspominajac juz o normalnych “boxach” (fluxbox, openbox, pekwm).

@zoom: sprawdz livecd fedory, opensuse albo ubuntu. Innych dystrybucji nie polecam dotykac na poczatek bo przez swoja egzotyke maja mniejsze community - a co za tym idzie - trudniej znalezc rozwiazanie problemow na poczatku.

Poza tym nie polecam na sile przesiadac sie na linuxa. Jak nie zacheci cie ten system przez pierwszy miesiac to dalej moze byc gorzej ;).

__