Napisz własnego Quake ! - KS Ekspert

Dostosuj

Autor Wiadomość
Użytkownik
demisen

2007-02-10 17:52:21

Czy może ktoś z was kupił nowy nr KS Ekspert i czytał już o tym ? Możecie zapodać kilka skanów ?
[URL=http://img444.imageshack.us/my.php?image=3753kh1.jpg]http://img444.imageshack.us/img444/8328/3753kh1.th.jpg[/URL]

__

Użytkownik
icee

2007-02-10 18:25:14

mi wystarczy ten karmaka ;d

__

Użytkownik
demisen

2007-02-10 18:33:22

Może jakiś link ?

Skany dzięki uprzejmości MetsoN'a

[URL=http://img259.imageshack.us/my.php?image=54171177ik2.jpg]http://img259.imageshack.us/img259/6418/54171177ik2.th.jpg[/URL]
[URL=http://img259.imageshack.us/my.php?image=40600940ke0.jpg]http://img259.imageshack.us/img259/9573/40600940ke0.th.jpg[/URL]
[URL=http://img201.imageshack.us/my.php?image=88337541ct6.jpg]http://img201.imageshack.us/img201/2296/88337541ct6.th.jpg[/URL]
[URL=http://img201.imageshack.us/my.php?image=84756779jl5.jpg]http://img201.imageshack.us/img201/5368/84756779jl5.th.jpg[/URL]

__

Użytkownik
mbronka

2007-02-10 19:12:14

kiedy 2 czesc?

__

Użytkownik
obur

2007-02-10 19:17:27

Ja aktualnie pisze SI do FPP, w oparciu o systemy wielo-agentowe, al. gen + baza wiedzy :> cos podobnego do projektu SOAR - prof Lairda - bedzie miazdzyc.

__

VIP
forest

2007-02-11 00:48:56

[url=http://www.gamedev.pl/tutorials.php]tutaj[/url] jest cos podobnego, z tym ze jezykiem jest C++, a nie C sharp ; -)

__

Użytkownik
Bezołowiowy

2007-02-11 10:04:00

a ja tworze z kolega dodatek do heretica na engine'ie D1, tj. jak na razie on odwalil cala robote, ale ja dolaczylem niedawno i trenuje sobie w edytorze ;] niedlugo bede mogl do niego dolaczyc.

__

Użytkownik
obur

2007-02-11 10:53:09

Ja stwierdzilem ze calej gry nie napisze sam :P, a ze gry są ubogie pod wzgledem AI (zenada), wiec stwierdzilem ze mozna zarobic na tym konkretny pieniądz ... jesli sie stworzy jednostke, która potrafi sie uczyć od gracza. :) I o ile zastosowanie zlożonych algorytmów w SI, do niedawna bylo malo opłacalne (względem poboru mocy procesora i pamięci), to na dzien dzisiejszy nawet bardzo skomplikowane algorytmy - nie są jużtak "cieżkie" do obsługi :D jedynym mankamentem będzie fakt ze, w miare zdobywanej wiedzy przez "bocika", zwiekszać się bedzie jego baza wiedzy = wiecej meijsca na dysku, dluższe przeszukiwanie bazy.... Na szczescie kompy są juz na tyle mocne ze nie jest to wielki problem (nie wspominajac juz, jakie kompy beda za kilka lat) :D

__

Użytkownik
demisen

2007-02-11 11:52:56

Jak się zwie ten edytor ?

__

Użytkownik
Bezołowiowy

2007-02-11 12:36:30

doom builder

__

VIP
Sh1eldeR

2007-02-11 14:25:06

W czym to piszesz? W C++? Tbh nie mam pojecia jak to jest ze wspolczesnymi AI w grach, bo generalnie nie gram w rozne gry :P, ale jeszcze jakis czas temu AI nie byly zbyt skomplikowane... O uczeniu sie botow w quake'u moznaby tylko pomarzyc ;).

Dzisiaj na pewno sa lepsze warunki do zaimplementowania czegos takiego. Procesory sa duzo mocniejsze, RAMu jest wiecej (a to dopiero pomaga!), no i przede wszystkim dzisiaj naprawde potezna czesc obliczen jest wykonywana przez procesory na karcie graficznej, ktora zreszta dzisiaj ma tyle RAMu, co jeszcze pare lat temu mialy cale komputery :).

Pytanie tylko: czy faktycznie oplaca ci sie to robic? Robiles jakies rozeznanie jak to wyglada we wspolczesnych grach? Jesli korzystasz z - mimo wszystko - znanych i dobrze udokumentowanych (choc jeszcze do niedawna niewykorzystywanych) technologii, to skad masz pewnosc, ze w dobrych, nowych grach nie ma czegos takiego? Programisci od gier to nie sa zoltodzioby i jesli jedna osoba moze skodowac cale AI (tak jak ty to planujesz), to raczej powinni znalezc srodki, zeby ktos im takie cos zrobil...

Choc zycze ci, zebym sie mylil, a zebys to ty mial racje :D. Zrob tylko porzadne API do tego i wez sie naprawde przyloz - jesli chcesz to sprzedawac, bedziesz potrzebowal dobrze udokumentowanej i porzadnie wykonanej biblioteki. IMHO pomysl z baza wiedzy i uczacymi sie botami to strzal w dziesiatke. Naprawde uwazam, ze wspolczesnie jest to do zrobienia (moze nie tak jakbys chcial, bo zaawansowana i myslaca znacznie do przodu AI zzera horrendalne ilosci zasobow, ale jesli pojdziesz na rozsadny kompromis... mmm!). Miejscem na dysku sie nie musisz raczej przejmowac, dopoki zamknie sie ono w setkach megabajtow. W koncu te nowe Doomy i Quake'i zajmuja po pare giga, co nie? Majac dzisiaj np. 1GB ramu do dyspozycji mozesz bardzo duze czesci bazy wiedzy zsylac od razu do RAMu, co jeszcze wszystko przyspieszy :).

IMHO co jest wazne w AI w grach FPP to wklepanie chocby na stale paru ludzkich zachowan. Prostych dla czlowieka sekwencji, ktorych jednak AI raczej sama by nie wymyslila. Na przyklad uniki. Z tego co widzialem w Doomie 3 (jak kumpel w to gral :D), nadal nie jest to dopracowane. Boty tez tego raczej nie robia. Co za problem dowalic strafe'y, czy chocby chowanie sie za przeszkodami? Samo to sprawia, ze z AI walczy sie znacznie trudniej.

Anyway - powodzenia!

__

Użytkownik
obur

2007-02-11 16:14:26

Tak, w cpp ale przwiduje użycie języków niższego poziomu, aby podkręcic nieco wydajnosc - z tego co sie orientuje to narazie w żadnej grze nie ma zaawansowanego SI :D. Jesli interesuje cie ten temat to poczytaj kilka pdfków dostepnych na www Lairda [url=http://ai.eecs.umich.edu/people/laird/gamesresearch.html] si [/url]. Generalnie oni juz to stworzyli :)(ale do niekomercyjnego urzytku) - w jednej z wypowiedzi Laird stwierdzil ze wspolczeni developezy gier beda w stanie dojsc do tego poziomu zaawansowania moze za 15 lat ;). Btw o projekcie prof Lairda dowiedzialem sie niedawno, przez przypadek :] i byłem milo zaskoczony, że to co oni zrobili jest oparte na praktycznie tych samych zasadach co moj projekcik :D (i dziala wysmienicie !!!). Pozatym mam tez troszke szczescia bo na studiach mam mozliwosc konsultacji z "guru" od algorytmow sztucznej inteligencji pana prof R. Shaefera . Pomimo ze nie zajmuje sie on SI wykorzystywaną w grach, to jednak mechanizm jest podobny (zeklbym nawet, ze ten sam), wiec jesli mialbym jakis problem to moge bic do niego :X. Ale puki co idzie dobrze :D

Ps. Pozatym co mi szkodzi aby to napisać :) - na zle mi to nie wyjdzie, ba - to bedzie ciekawy zalacznik do cv :) (btw to jest tez temat mojej pracy dypl. :] ).

__

VIP
virus~T

2007-02-13 19:36:16

Yyy mnie sie kojazy ze pare lat temu na konsole PS2 byla jakas taka bijatyka w ktorej przeciwnik uczyl sie podczas walki zachowan czlowieka. Nie pamietam dokladnie tytulu, ale teken to to nie byl.

__

Użytkownik
Mr.Dedek

2007-02-13 20:40:31

ok, kto mi napisze Doom'a 8? Bo nie mam w co grac przez ferie. :)

__

Użytkownik
amenva

2007-02-13 22:47:34

popraw ortografie ; )

__

Użytkownik
acrem

2007-03-29 19:17:08

Jako, ze znow zaopatrzylem sie w nowego eksperta moge zeskanowac 2 czesc artykulu jesli jest komus potrzebny :) jak by co na prv pisac bo nie za czesto odwiedzam forum

__

Użytkownik
Xsi

2007-03-30 11:35:27

skanuj! :P

__

Użytkownik
demisen

2007-03-30 23:24:49

Proste, że tak !

__

Użytkownik
demisen

2007-03-30 23:28:35

Proste, że tak !

__


Warning: getimagesize(http://img444.imageshack.us/img444/8328/3753kh1.th.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/esports/library/bbcode/parser.php on line 166

Warning: getimagesize(http://img259.imageshack.us/img259/6418/54171177ik2.th.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/esports/library/bbcode/parser.php on line 166

Warning: getimagesize(http://img259.imageshack.us/img259/9573/40600940ke0.th.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/esports/library/bbcode/parser.php on line 166

Warning: getimagesize(http://img201.imageshack.us/img201/2296/88337541ct6.th.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/esports/library/bbcode/parser.php on line 166

Warning: getimagesize(http://img201.imageshack.us/img201/5368/84756779jl5.th.jpg) [function.getimagesize]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/esports/library/bbcode/parser.php on line 166
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

120 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie