VIP
|
Vq3 jest i szybkie i widowiskowe. Nie wierzysz? Porownaj to do innych gier FPP, ktore wspieral cpl. CS. AvP. UT.
Zrobic gre szybsza? Sprawic, by ludzie latali po mapie jak szwabskie Focke-Wulfy podczas IIWŚ? Zeby chodzilo sie z predkoscia 500ups, a mozna bylo przyspieszyc lekko do 1000 w dwoch skokach? Wierz mi, Player1 - zaden problem. Wystarczy zmienic pare linijek w kodzie i juz tak jest.
Moze ludzie uznali, ze to po prostu za glupie? Ze polatac to se mozna w symulatorach, a w grac fpp trzeba zachowac chocby pozory humanoidalnego biegania?
Q3 w czystej wersji juz i tak od tego bardzo odeszlo. Zapierdziela sie po mapie jak cholera, jesli porownac to z innymi grami FPP. Q3 jest jedna z szybszych gier. I i tak wymaga bardzo pokaznych ilosci skilla. Nawet dla "pro" graczy, ktorzy pierwszy raz widza zwykle q3, wszystko dzieje sie o wiele za szybko i zbyt duzo mozna osiagnac samym skillem.
W cpma, z tego co mi wiadomo, mozna *jeszcze* wiecej (choc np. losowe respawny to byl uklon w kierunku farta, a nie skilla). Widocznie ludzie uwazaja - ja przynajmniej tak uwazam, i zdaje sie nie byc w mniejszosci - ze vq3 zapewnia taktyke ORAZ skill na najbardziej porzadanym i efektownym, zrownowazonym poziomie. Czyni gre szybka, ale nie glupia, oraz bardziej premiuje zagrywki taktyczne takie jak trzymanie mapy, czy timing, niz to robi cpma.
Jeszcze dalej w strone skilla niz cpma polozone jest ca(pm). Nie tyle chodzi o to, ze clanarenowcy to niesamowici skillerzy, ktorzy po przejsciu na zwykle cpma czy vq3 sieja pogrom, bo tak nie jest. Ale tam taktyka ma najmniejsze znaczenie sposrod tych wszystkich gier. No i predkosc tez jest wieksza, jesli sie spojrzy na upsy. A jakos mi to nie podchodzi.
Co do twojego "CPMA TO CPMA I POWINNO BYC CPMA CPM" to musze ci powiedziec, ze twoja ulubiona platforma zostala brana pod uwage z powodu arqona i JEGO aktywnosci - mod po prostu wciaz byl zywy (w przeciwienstwie do OSP) i to bylo CPLowi na reke. Z tego co mi wiadomo, cpma/cpm mialo najmniejsze szanse na bycie oficjalnym rozwiazaniem na turniejach.
Prosiles, by ktos ci to wyjasnil, to wyjasnilem. Mozesz sie z tym nie zgadzac - nie sadze by to mialo jakies znaczenie. Malo kto by nie chcial zeby to wlasnie JEGO gra wskoczyla na wielkie turnieje. To jest jasne. Wiele rzeczy to sa tylko subiektywne preferencje i nie ma co sie na ten temat spierac. Mozesz grac w F-16 Fighting Falcon albo w Need For Speeda i dalej twierdzic, ze to jest dla ciebie za wolno - no problem (moze warto wtedy pomyslec o zgloszeniu sie do misji na Marsa? ponoc maja zamiar rozpedzic chlopakow to parudziesieciu tysiecy kilometrow na sekunde; chociaz oni w tym statku chyba nie beda strejfowac). Jednak wszelkie znaki na niebie i ziemi mowia, ze vq3 OBIEKTYWNIE (w skali gier FPP) NIE jest wolne i NIE jest malo widowiskowe. Mozesz byc tym jednym (albo jednym z tych, ilu tam, pietnastu promodowcow ), ktory twierdzi inaczej. Jesli to ci poprawi humor.
Jest tez mozliwosc, zebys olal ta sprawe i gral dalej tak, jak grasz. Internetowe turnieje promodowe nigdy nie umarly i wciaz zyja. A i turnieje lanowe pojawiaja sie co jakis czas - w starym, promodowym klimacie. Dobre i to. Znajac zmiennosc CPLa, to moze za 5 lat wprowadza i promode'a...
__
|
Użytkownik
|
Pozwole nie zgodzić się z Tobą co to stwierdzenia że to vq3 jest taktyczne i skillowe, widocznie nie grałeś w q2. Jeżeli chodzi o widowiskowość to prym wiedzie cpm i co do stwierdzenia że nie jest taktyczne jak vq3 jest bzdurą. Scena cpm nie jest tak wielka jak vq3 i nie da się tego ukryć, wystarczy spojrzeć choćby na ilość serverów, więc sądze że właśnie to zadecydowało o wyborze fizyki vq3. Sam mod cpm został wybrany dla rzeczy które aktualnie nie działają i bez wątpienia jest to żałosne. Wracając do vq3 nie ryzykował bym stwierdzenia że jest szybkie. Szybkie to jest qw a nie q3. Swoją drogą cpm jest szybsze od vq3. Twierdzenie że vq3 zapewnia rozgrywke na zrównowarzonym poziomie to również coś z czym nie potrafie się zgodzić. Nie chce się rozpisywać zabardzo ale doskonałym przykładem tego jaka jest scena osp są pytania w stylu "jak zainstalować cpm?". Nie jestem zwolennikiem żadnej gry wymienionej powyżej. StarCraft jest odpowiedi: szybki, taktyczny i skillowy. Elo
__
|
VIP
|
"Pozwole nie zgodzić się z Tobą co to stwierdzenia że to vq3 jest taktyczne i skillowe, widocznie nie grałeś w q2"
Gralem w q2 kilka lat. IMO nieco za wolne. Q3 (w jakiejkolwiek wersji) nie jest najbardziej taktyczna gra FPP (por. z cs, et, aa, battlefield), ale jest jedna z najbardziej skillowych. Taktycznie, z rodziny Q, vq3 plasuje sie gdzies na srodku stawki i dosc wysoko wsrod quake'ow. IMO bardziej taktyczne jest tylko q2. Niejednokrotnie przez graczy promodowych na roznym poziomie, cpm bylo przedstawione jako gra znacznie bardziej polegajaca na skillu, niz na taktyce. Powiem wrecz, ze filmy o tym robiono (Power of Speed np.). Vq3 bardziej premiuje taktyke. Rowniez bardziej niz instagib, ca i q1 z tego co wiem (jeszcze szybsze niz cpm).
"sam mod cpm został wybrany dla rzeczy które aktualnie nie działają i bez wątpienia jest to żałosne."
Ja slyszalem, ze ludzie sie cieszyli z MVD i kodu sieciowego. To chyba dziala? A poza tym co jest zalosnego w tym, ze mod zostal wybrany dla tego co jeszcze nie dziala? To oczywiste, ze cpl bedzie chcialo dopasowac gre do swoich potrzeb. Dlatego wybrali mod, przy ktorym ktos jeszcze cos zrobi i do ktorego mozna wprowadzic zmiany. Majace poprawic i odswiezyc rozgrywke. Zalosne? Dziwna masz wiec definicje zalosnosci, jak na mnie.
"Scena cpm nie jest tak wielka jak vq3 i nie da się tego ukryć, wystarczy spojrzeć choćby na ilość serverów, więc sądze że właśnie to zadecydowało o wyborze fizyki vq3"
Pewnie w jakiejs czesci tak. Lepiej promowac tryb rozgrywki, ktory wspiera wiecej osob. Na pewno byl to plus vq3.
"Nie chce się rozpisywać zabardzo ale doskonałym przykładem tego jaka jest scena osp są pytania w stylu "jak zainstalować cpm?""
Co to ma do tego, jaka jest scena osp? Ty urodziles sie z wiedza, jak zainstalowac cpm? Kazdy sie chyba musial tego jakos dowiedziec. I readme NIE sa ani jedynym, ani - czesto - najszybszym/najlepszym sposobem (readme nie powie ci o potrzebnych mapach, czy innych dodatkach do dodatkow). Zreszta czyste cpma, tak jak kazdy inny mod bez instalatora, instaluje sie tak jak i osp.
"StarCraft jest odpowiedi: szybki, taktyczny i skillowy. Elo "
Ale dla organizacji szukajacej nowej platformy FPP ma jedna zasadnicza wade: nie jest gra FPP. Nieprawdaz? To tak jakby wylacza go z tej dyskusji, co nie?
__
|
Użytkownik
|
Wiesz, nie wiem o jakim ty UT mowisz, ale UT99 JEST szybsze od Q3, przynajmniej moj styl jest. Pogralem przez jakis czas w q3, wracam sie na UT i nie moge zlapac tempa. Po prostu w UT mimo, ze wyglada to wolniej, musisz robic tyle rzeczy na raz, ze sie obsrac mozna. Nie wiem jak ty definiujesz szybkosc, ale dla mnie to jest szybkoscia...
Q2 jest wolne? Wolniejsze niz Q3? Tez ciekawe stwierdzenie. Moim zdaniem sa podobne pod wzgledem predkosci. Popatrz na demka purriego, to zmienisz zdanie
Dla mnie za Q3 przemawia jeden fakt - w Q3 mozna po roku, dwoch juz konkurowac z najlepszymi, jesli ma sie talent i umie sie myslec. W Q2 prawie nieosiagalne (dlatego nie ryzykowalbym stwierdzenia, ze ta gra jest taktyczna... typowa skillowka, z mnostwem skokow i innych dziwactw do poznania, ktorych bedziesz sie uczyl przez pierwsze pol roku, by przez nastepne pol uczyc sie strzelac. w q3 uczysz sie wszystkiego szybko), w QW niemozliwe, w cpma nie wiem, ale mysle, ze podobnie jak w QW, w UT niewielu ma takie mozliwosci.
__
|
Użytkownik
|
UT to strzelanka dla dzieci
__
|
Użytkownik
|
musi byc... to jest wiecej niz dwa ekgrany...
Najpierw przewijasz wszystko co zaczyna sie na "....loading" a potem wszystko co zaczyna sie na "GL_..." i tam bedziesz miał. Miedzy linijkami zrobionymi z gwiazdek...
__
|
Użytkownik
|
no to moze ja uściśle co wam (graczom osp) nie odpowiada(znaczy - gdzie sa różnice).
-Cos ze strafe'ami - czyli jakby wolniejsze bieganie (ja różnice jedynie zauważyłem na t2 przy teleporcie)
-Cos ze spawara - ale to tylko ktos napomknął w jednym poscie nic nie mówiac szczegolnego
Coś jeszcze ??
__
|
Użytkownik
|
"Ja slyszalem, ze ludzie sie cieszyli z MVD i kodu sieciowego. To chyba dziala? A poza tym co jest zalosnego w tym, ze mod zostal wybrany dla tego co jeszcze nie dziala? To oczywiste, ze cpl bedzie chcialo dopasowac gre do swoich potrzeb. Dlatego wybrali mod, przy ktorym ktos jeszcze cos zrobi i do ktorego mozna wprowadzic zmiany. Majace poprawic i odswiezyc rozgrywke. Zalosne? Dziwna masz wiec definicje zalosnosci, jak na mnie."
Z tego co się orientuje (nie wiem czy jeszce w 1.35) MVD nie działa/ł dla vq3 a kod sieciowy jest ok przy ustaleniu servera na 20-30 fps i wszyscy osp'owcy się pluli że nie doskakują do rg nzzza dm6 bo wymaga to 125 fps'a.
Co to ma do tego, jaka jest scena osp? Ty urodziles sie z wiedza, jak zainstalowac cpm? Kazdy sie chyba musial tego jakos dowiedziec. I readme NIE sa ani jedynym, ani - czesto - najszybszym/najlepszym sposobem (readme nie powie ci o potrzebnych mapach, czy innych dodatkach do dodatkow). Zreszta czyste cpma, tak jak kazdy inny mod bez instalatora, instaluje sie tak jak i osp.
Jeśli nie zauważyłeś to końcówka mojego komentarza była ironnią tak samo jak stwierdzenie że SC jest odpowiedni Pozdro 600...
__
|
Użytkownik
|
Zwykle niechętnie godze się z ludzmi z ut99... Jakoś ta scena mnie strasznie do siebie zraża ale musze przyznać Ci racje choć nie całkiem. Mówiąc o "szybkości" ut domyślam się że chodzi o ogarnięcie broni i efektywne jej wykorzystanie... Bo jeśli chodzi o movment to wydaje mi się że jest właśnie na poziomie vq3. Reszta to bardzo mądre wnioski. Co do q2 to ta rakieta jest dosc wolna ale to ma swoj urok Również pozdro...
__
|
Użytkownik
|
Różnice polegają na czymś co fachowo nazywa się psychika. Nie no żart
__
|
Użytkownik
|
yhy :!
__
|
Użytkownik
|
Ty to może byś lepiej z psem na spacer wyszedł XD
__
|
VIP
|
shielder mimo ze piszesz tak wiele zdan, i oczekujesz od swoich nadawcow rownie zlozone zdania, to nie chce mi sie odpisywac az tak 'literacko'. W ogole twoje niektore stwierdzenia mocno mnie rozbawily. Wszystko jest ogolnie jednym wielkim gow**m, przez ktore wy vq3 nie przebrniecie. Nadmienie iż ok, w vq3 gralem miesiąc...i wrociłem do QW,wiec moze za wiele nie wiem na jego temat, ale przez ten czas ogarnelem PK dosyc namietnie, CPMA dla zabawy z messem, Q4 z pentagramami , WSW itp.. do wszystkiego dalem rade sie przyzwyczaic i wszystko po jakims czasie sprawiali mi radosc..a wiemy ze QW z Q4 to za wiele wspolnego to nie ma ...
odp:
- Po pierwsze vq3 nie jest szybkie ;/ , jest wolne...i odpowiedz typu "lepiej latac niczym f16 na mapie", jest smiesznie idiotyczne...no bo nie gram dla gry po to aby utozsamiac sie z zyciem, tylko dla radosci, a predkosc jakos wiecej mi jej daje.
- taktyczny ...hmm, nie wiem co masz na mysli, czy 'taktyczność' polega w twoim slowniczku na tym iż druzyna potrafi tak ladnie zalockowa mape ze wynik konczy sie 200:20? , badz 201:200? .. hmm jezeli sadzisz ze to jest aspekt dzieki ktoremu q3 jest taktyczne, to wtedy byloby to mylne stwierdzenie 'taktycznosci' wzgledem predkosci, bo w QW czy chgw gdzie np. ut1992 oba przypadki sie zdarzają,i predkosc zupelnie nie wyklucza 'taktycznosci' bo imo w q1 czy cpma spokojnie mozna zrobic to samo co w takim vq3, mimo ze vq3 ma o wiele wolniejsze tempo co niby pozwala na wieksza i czestsza pomyslowosc podczas gry. Co pisales jeszcze..hmm cos na temat zmian. NO TAK! to jest wlasnie to co pisalem na poczatku 'nie przebrniecie...' wszyscy trzymaja sie kurczowo swojego vq3 w ktorego grali 10lat i uwazaja vq3 za najlepsza grę, bo wiadomo ze są z nią zżyci..ok zgodze sie, kazdy ma swoja ukochana grę w ktorej by nic nie zmienil. ALE przeciez tak nigdy nie bedzie, patrz QUAKE4: Niestety spolecznosc Q3, zmusila Q4 to lekkiego DEAD,poniewaz nie jest on taki jak Q3. Teraz kazda gra jaka wyjdzie zawsze bedzie jedzona przez fanatykow q3, bo jest inna niz ich ukochana quejkowa krulowa trzy. Sadze ze wkoncu trzeba troszke przebolec i przymrozyc oczy ,i zacisnac piesci i probowac sil w tym co mamy, a nie na wszystko zygac i narzekac. To tak jak przyklad nowej Corvertty serii6, nowa corvetta nie ma wysuwanych swiatel przednich , a wszystkie poprzednie(2serii,3,4,5) mialy... fani narzekali ze ich corvetta bez tych swiatel nie jest juz corvetta prawdziwa, ze sybol covety znikl w czelusciach studia designerskiego.ALE wkoncu po jakims czasie, sie przyzwyczaili, wkoncu dostrzegli pozytywy tej zmiany, i teraz sa zadowoleni... To samo powinniscie zrobic wy, wkoncu przebolec niektore zmiany i nie bronic swojego vq3 tak zaciekle, bo ani q5 ani ut2007 ani quake100 nie bedzie rownie dobry jak wasze Q3, bo poprostu wy tą gre 'kochacie' i chcecie miec wszystko takie jak ona. I dlatego na koniec, podsumumując chcialbym powiedziec :
iż z takim rozumowaniem jakie macie , i kazda scena(qw,q2,q3,q4,ut,cs,fjut), to nie tyczy sie tylko sceny q3, w qw tez sadzi sie ze QW jest najlepsze, w Q2 sadze sie ze q2 jest najlepsze.. to normlane, ale chodzi o to abysmy nauczyli sie wkoncu dostrzegac pozytywy czegos innego i potrafili przebolec zmiany i walczyc z rownie duza zaciekloscia o umiejetnosci jak na swojej starej platformie. AMEN
pzd.
__
|
Użytkownik
|
Czy ktoś moze mi zapodać jakis link do demka w którym na t4 z teleportu ktos doskakuje do megasa ?
Czy to jest niemożliwe bo inna jest fizyka w vq3@osp i vq3@cpma
__
|
Użytkownik
|
Vq3 jest i szybkie i widowiskowe. Nie wierzysz? Porownaj to do innych gier FPP, ktore wspieral cpl. CS. AvP. UT.
CPL wspieral zarowno pk, ktorego zapomniales wymienic (albo nie chciales), ktore jest szybkie jak "zajac postrach lasu".
Zrobic gre szybsza? Sprawic, by ludzie latali po mapie jak szwabskie Focke-Wulfy podczas IIWŚ? Zeby chodzilo sie z predkoscia 500ups, a mozna bylo przyspieszyc lekko do 1000 w dwoch skokach? Wierz mi, Player1 - zaden problem. Wystarczy zmienic pare linijek w kodzie i juz tak jest.
Pk czy chocby cpma jest duzo szybsze niz to wasze vq3 i czy zle sie gra ? Co do szybkosci vq3 to moze na prostej drodze nawet sie rozpiedzisz, ale na zakretach cala predkosc tracisz, wchodzac w teleport rowniez. Pk bylo o tyle dobre ze zachowywalo twoja predkosc, zreszta pk bylo jakie bylo, ale napewno bylo najbardziej widowiskowa gra do tej pory.
Q3 w czystej wersji juz i tak od tego bardzo odeszlo. Zapierdziela sie po mapie jak cholera, jesli porownac to z innymi grami FPP. Q3 jest jedna z szybszych gier. I i tak wymaga bardzo pokaznych ilosci skilla. Nawet dla "pro" graczy, ktorzy pierwszy raz widza zwykle q3, wszystko dzieje sie o wiele za szybko i zbyt duzo mozna osiagnac samym skillem.
Haha wiekszej glupoty nie czytalem. Usiadlem przy vq3 (wczeniej gralem w pk, cpma i qw) i jest to strasznie wolna gra ... nazwal bym ja cs`em, praktycznie to samo...
W cpma, z tego co mi wiadomo, mozna *jeszcze* wiecej (choc np. losowe respawny to byl uklon w kierunku farta, a nie skilla). Widocznie ludzie uwazaja - ja przynajmniej tak uwazam, i zdaje sie nie byc w mniejszosci - ze vq3 zapewnia taktyke ORAZ skill na najbardziej porzadanym i efektownym, zrownowazonym poziomie. Czyni gre szybka, ale nie glupia, oraz bardziej premiuje zagrywki taktyczne takie jak trzymanie mapy, czy timing, niz to robi cpma.
W cpma nie ma timingu ? loool ? Pokaz mi tego waszego skilla, bo jak narazie ludzie z cpma przyszli zobaczyc to cale vq3 i radza sobie naprawde niezle. Pozatym ten wasz skill... czy w pk gracze vq3 cos osiagneli ? raczej watpie ta gra byla dla nich za szybka...
__
|
Użytkownik
|
czy w pk osiagneli ?? fatal1ty, cha0ticz, maddog, Daler, LeXeR, ForresT....
__
|
Użytkownik
|
Z tego co się orientuje (nie wiem czy jeszce w 1.35) MVD nie działa/ł dla vq3 a kod sieciowy jest ok przy ustaleniu servera na 20-30 fps i wszyscy osp'owcy się pluli że nie doskakują do rg nzzza dm6 bo wymaga to 125 fps'a.
serwery osp sa ustawione na 30 fps wiec jestes nie doinformowany.
w ogole widze opinie samych wyjadaczy, znawcow i w ogole. :Afs
__
|
Użytkownik
|
stfu noob!
to ze nie wiedzialeś jak to włączyć nie znaczy ze sie nie dao....
__
|
Użytkownik
|
taaa... xDDDD
__
|
Użytkownik
|
fatal jedynie, reszta byla raczej cienka ?
__
|
Użytkownik
|
co do szybkości to we wszystko da się dynamicznie zagrać, zależy większość od zawodników (dziewczyna kolegi jak zobaczyłem jak wymiata w pasjansa to szok =p). fizyka i to czy się da czy nie doskoczyć to należy spytać pana Camping Gaz-a, on walnie wykres na 20 stron A4 i nagra demko jak robi to bez pomocy myszki i wszystkim odechce się walić przypuszczeniami =]
__
|
Użytkownik
|
ale wszyscy grali na wystarczajaco wysokim poziomie aby rozwalić kazdego innego gracza(poza pk). Cięzko tu jest też zdefiniowac "nic" nie osiagneli. Jedyny duzy turniej to był Finał CPL + CPL WT... I to był jedyny tak duzy turniej i jedyny chyba na LANie...
Ciężko też mówić a jakiejs scenie pk skoro na świecie gralo moze 50 graczy...
__
|
VIP
|
__ Powyższy tekst jest subiektywną opinią autora i nie jest oficjalnym stanowiskiem serwisu eSports.pl
|
Użytkownik
|
ja sie nie udzielam i nie udzielalem na polskiej scenie, natomiast na swiatowej jestem dosyc znany moze to dlatego.
__
|
Użytkownik
|
vq3 smierdzi chu***, a taktyka w vq3 = kampowanie :]
__
|
Użytkownik
|
poziom postow jak na onecie =d
__
|
Użytkownik
|
nawet mi się nie chce z tobą dyskutować, bo widze, że o taktykach nie masz zielonego pojęcia
__ Cybersport.pl
|
VIP
|
Nie zgodze sie, ze PK byl najbardziej widowiskowa gra do tej pory. Podejrzewam, ze ludzie ktorzy tak twierdza sa w ZDECYDOWANEJ, przytlaczajacej wrecz mniejszosci. Nie uwazam tez, by predkosc biegania byla jedynym czynnikiem rozstrzygajacym o szybkosci rozgrywki. Wplyw na to maja tez mapy, czy chociazby szybkosc zmiany broni (w cpm blyskawicznie, w vq3 szybko, w q2 wolno...), oraz same uzbrojenie (np. predkosc rakiet: q1 najwieksza, cpma wieksza chyba niz w vq3, w vq3 duza, w UT mniejsza, w q2 mala). Czynnikow jest duzo. Nie mam zamiaru obiektywnie mowic, ktora predkosc jest najlepsza. Chce tylko powiedziec dwie rzeczy:
1) za wolne jest IMO dosc malo efektowne i zdecydowanie mniej zrecznosciowe (CS - tam liczy sie teamplay)
2) nie jest tak, ze szybsze jest lepsze, a jeszcze szybsze jest jeszcze lepsze i tak w nieskonczonosc. Nie chodzi o to zeby fruwac po suficie - takie fruwanie wcale nie oznacza, ze dla wiekszosci osob rozgrywka bedzie najbardziej czadowa na swiecie.
Wniosek:
Kazdy musi sie ustawic we wlasnym miejscu na linii szybko/wolno, tym bardziej ze szybciej oznacza przewaznie "mniej taktycznie". Czemu? Bo wolna gra jest mniej zrecznosciowa, przez co sila rzeczy elementem w niej dominujacym musi byc taktyka (gracze musza isc w jakims kierunku). Szybsza gra pozwala wiecej osiagnac graczom nastawionym typowo na zrecznosciowy arcade. Nie mowie, ze NIE DA SIE grac w nia taktycznie. W cpma tylko w kilku miejscach poziom taktyki jest przeforsowany na cos bardziej prymitywnego niz w vq3 (vide wspomniane losowe spawny). Teoretycznie to mozna jednoczesnie i biegac z 700ups i liczyc megasa co do sekundy (mimo ze nie pojawia sie co jakis okreslony czas), podobnie jak wszystkie pancerze, shardy i apteczki. W vq3 tez moznaby polaczyc aim toxica z mysleniem coollera. Tylko ze takich graczy po prostu NIE MA, albo jest ich bardzo, bardzo malo. To NIE ONI buduja scene. Jesli gra praktycznie nie daje szans graczom bez dobrej taktyki, to scena (wylaczajac totalne nuby lub totalny plebs) takich graczy nie zawiera. Bo nie sa oni w stanie byc chociaz srednimi w dana gre. Jesli natomiast gra daje duze mozliwosci wygrania innym sposobem niz za pomoca taktyki (w stylu timingu, trzymania mapy), to sila rzeczy takich beztaktycznych, all-arcade graczy bedzie przyciagac i bedzie ich tam WIECEJ.
Promodowcy generalnie wcale nie maja lepszego aima niz gracze vq3. Jest raczej odwrotnie (wniosek po obejrzeniu demek mata, apha, voo, pl1, rata oraz toxa, foxa, czm, prozaca...). Promodowcy wykazuja sie czesto lepszym RLem w pewnych sytuacjach i umiejetnoscia sadzenia efektownych combo co jakis czas, jednak standardowy, stabilny aim mimo zwiekszonej szybkosci gry nie jest wiekszy (a nazwalbym go mniejszym - olewam tu wplyw lepszego netcode) niz na vq3. Na cpm chodzi o cos innego. O _movement_. To jest tam bardzo, bardzo wazne. Gracz bez movementu nie ma tam po prostu szans. Gracz z genialnym movementem ma wielka przewage. To nie jest zaden taktyczny element gry, jednak jest on na promodzie bardzo wazny. Na vq3 schodzi na zdecydowanie drugi plan - dobry timing i maplock ma tam znacznie wieksze znaczenie. Pod tym wzgledem najbardziej cpm moim zdaniem preferuje arcadowy styl gry i zmniejsza znaczenie taktyki.
Nie mowie, ze tej ostatniej nie moze tam byc bardzo duzo, lub tez ze jej tam nie ma calkiem. To nie tak. Wszystkie te aspekty - preferowanie taktyki, aimu, predkosci - sa w grach "ustawione" na roznym poziomie. Pomijajac totalne skrajnosci, nie da sie obiektywnie powiedziec, jak tak naprawde jest lepiej. Nie jest prawda, ze "im szybciej, tym lepiej" czy "im taktyczniej [czyli mniej arcadowo], tym lepiej". Zwiekszajac ktorys z parametrow, do pewnego momentu jest lepiej, potem jest wartosc krytyczna - optimum - a potem juz sie "przedobrza". MOIM zdaniem w cpm jest to za bardzo przedobrzone w kierunku szybkosci. Nie da sie w to grac dobrze grajac (stosunkowo) defensywnie. Sam mam agresywny styl gry i nie lubie sie chowac, nie lubie tez gdy przeciwnik sie chowa przez caly mecz, jednak prawda jest taka, ze vq3 pozwala na stosowanie rozmaitych, naprawde rozmaitych taktyk i stylow gry. I wiele z nich moze byc bardzo skutecznych. Nie wszystkie musza byc bardzo szybkie, choc srednio rzecz biorac gra nalezy do tych szybszych jesli chodzi o FPP (to juz opinia nie tylko moja, ale i wieeelu graczy - wystarczy poczytac fora). Czasami zdarzaja sie ultrataktyczne i wrecz doskonale mecze na bardzo wysokim poziomie. Nie na tyle czesto, zeby to wkurzalo, ale kilka razy na duzy turniej sie to zdarza. Np. wynik 3:2 i mecz, w ktorym jedno chybienie lub nieztajmowana zbroja moze oznaczac przegrana. Duzo jest tez meczy ze srednia iloscia punktow (np. 10:8 fragow), jak tez i wieksze sieczki (30:20 i wiecej). Mi ta roznorodnosc odpowiada. I nie tylko mi. Pamietajcie, ze nie mozna obiektywnie powiedziec, ze lepiej by bylo, gdyby w kazdym meczu padalo 50 fragow. Bezsensowna jatka wcale nie musi byc lepsza do ogladania, ani na pewno bardziej sensowna.
[o grze vq3] "nazwal bym ja cs`em, praktycznie to samo... "
Hmm, i chwile wczesniej to mi wytknales rzekomo najwieksza glupote? Czy powyzszy cytat jest totalna kompromitacja autora, czy nie, to juz niech kazdy sobie oceni we wlasnym zakresie. CS i q3. Pewnie. Z pewnoscia wiesz jak sie ma rzecz z predkosciami, bunnyhoppingiem i przecietnymi ilosciami fragow w obu grach oraz paroma innymi duperelami. Czemu tylko dochodzisz do tak idiotycznych wnioskow? ;-D
__
|
VIP
|
"Niestety spolecznosc Q3, zmusila Q4 to lekkiego DEAD,poniewaz nie jest on taki jak Q3."
Serio, jak sie orientujesz na scenie q3? To, ze wielu graczy z q3 pozostalo przy swojej grze, mial MARGINALNY wplyw na to, ze q4 jest lekko DEAD, jak to ujales. Wiesz ile graczy z trojki przerzucilo sie na czworke, gdy tylko wyszla (i wracaja dopiero teraz, za kasą, czy za czym tam)? Mnostwo. Posypala sie _wiekszosc_ polskich i zagranicznych klanow, szczegolnie tych najlepszych. Podobnie rzecz sie ma z wiekszoscia slaw duelowych. Q4 im sie nie podobalo tak jak q3, ale wlasnie probowali wspierac nowa gre - zreszta poszli tam dlatego, by zdominowac od poczatku scene i zgarnac jakas forse, no i brac udzial w duzych turniejach (ktorych w q3 juz od dawna bylo bardzo malo). Gracze z q3 nie mieli wielkiego wplywu na q4, to q4 obdarlo starszego brata z (bardzo) wielu dobrych graczy.
"Teraz kazda gra jaka wyjdzie zawsze bedzie jedzona przez fanatykow q3, bo jest inna niz ich ukochana quejkowa krulowa trzy."
Graczy q3 jest za malo (!) zeby mogli oni storpedowac nowowchodzaca gre. Z PK im sie to nie udalo (chociaz gra byla do dupy), z Doomem tez (tez byl kiepski), nawet z AvP sie wczesniej nie udalo. To nie jest tak, ze nowa gra musi miec przyzwolenie graczy z q3, zeby ludzie chcieli w nia grac, lol. Nie wiem co to w ogole za pomysl...
"Sadze ze wkoncu trzeba troszke przebolec i przymrozyc oczy ,i zacisnac piesci i probowac sil w tym co mamy, a nie na wszystko zygac i narzekac."
Sadze, ze rob se co tam chcesz, ale nie sadze, ze powinienes wmawiac innym, co oni chca. Jakbym chcial grac w inna gre, to bym to juz dawno zrobil. Q3 mi pasuje i NIE, nie nudzi mnie ta gra. Moze ciebie gry nudza po jakims czasie - wtedy albo wybierasz zle gry, albo tak juz masz w czaszce, ze nie jestes w stanie robic czegos przez dluzszy czas (marny bylby z ciebie sportowiec w takim wypadku). Twoja sprawa. To, w co ja gram, to moja sprawa. Moge grac nawet w dooma jedynke i z tego czerpac najwieksza przyjemnosc i mam pelne prawo powiedziec "a odpieprz sie pan!" do kazdego, kto bedzie mi wmawial, ze wg niego to powinienem juz grac w cos innego.
JESLI uznam jakas gre za lepsza niz q3 w danym momencie, to sie za nia wezme. Q4 moim zdaniem nie bylo zbyt obiecujace. Zreszta nie uwazam sie za zadnego pieprzonego samarytanina, zeby rozkrecac na sile scene gry, ktorej nie lubie, bo moze kiedys ja tam polubie, bo moze bedzie lepsza. Nie gram dla forsy ani dla niczego takiego - gram tylko i wylacznie dla siebie. I patrze tylko na siebie gdy wybieram gre, w ktora chce grac i gdy odrzucam gre, w ktora nie chce grac. Nie wydaje mi sie, zeby bylo w tym cokolwiek nietaktownego i nie mam zamiaru zmienic zdania, chyba ze jakies kosmicznie dobre argumenty ktos mi pokaze. W co szczerze watpie.
Kto lubi q1, niech gra w q1. Kto q2, ten q2. Nic mnie to nie obchodzi. I nie mam zamiaru niczego "przebolewac". Niby po jaka cholere?!?!?! Gdy po latach poszukiwan znajdujesz wreszcie bryke, albo dziewczyne, ktora podoba ci sie najbardziej na swiecie, rezygnujesz z niej za jakis czas, coby nie bylo ciagle tego samego? Bierzesz nastepna, ktora uwazasz za ewidentnie gorsza, ale w koncu "musisz to jakos przebolec i wprowadzic zmiany" na sile? I uwazasz, ze to jest takie dobre?
Prosze bardzo, rob se pan co pan chcesz! Innych ludzi uspokajam: wy tez mozecie miec swoje zdanie i wcale nie bedzie zle, jesli bedzie ono calkowicie odmienne od tego, co mowi ten osobnik.
__
|
Użytkownik
|
mowie jaka jest prawda swego czasu gralem na vq3 ale jak tylko "sprobowalem" cpma, przeszedlem na ten mod bez zastanowienia - jak dla mnie cpma przebija vq3 pod kazdym wzgledem. Ale oczywiscie to jest moja opinia
__
|
VIP
|
zal. wytulacze ci kiedys w real, bo inaczej za chuja nie wytlumaczysz graczowi q3.
Be
__
|
VIP
|
nie sadze
__
|
VIP
|
zzz i wlasnie przez to ze mowisz ze cpma > vq3, to zaraz 3/4 ludzi mowi q3>all... i to jest ten idiotyzm do jakiego doszlismy,,, totalna paranoja nie pozwalajaca powstac nowym grom, ktore roznią sie troszke bardziej niz kosmetyczynmi zmianami... patrz np przyklad: "ciezko doskoczyc do rg" czy gdzies tam z skas tam, na jakiejs tam mapie.
__
|
VIP
|
masz racje, nie sadze abys zrozumiał.
B<
__
|
Użytkownik
|
a ty jestes wycior... wiecie od czego
__
|
Użytkownik
|
ludzie ale zrobiliście z igły widły
ja tu chciałem pogadać o fizyce vq3 na cpma, a wy tu z jakimś gównem wyjeżdzacie, że qw, że q2, że cs, że hwdp itd, nie wiem po co wogóle się wypowiadacie nie na temat, przez co praktycznie nikt nie odpowiedział na moje pytanie
załozcie sobie topic: vq3 vs cpma i się kłóccie ile wlezie
__ Cybersport.pl
|
VIP
|
Bardzo szybko sie poddajesz, albo bardzo szybko koncza ci sie argumenty. I kiepsko laczysz fakty. Gdy ktos pisze "wytlumacze ci cos w realu", to jakie jest prawdopodobienstwo, ze riposta do tego o tresci "nie sadze" oznacza, ze rozmowca i tak tego nie zrozumie? POMYSL.
__
|
VIP
|
Aha, skoro tak, to nie wiem. Nie gralem.
A caly ten offtopo-spam mozesz zawsze wywalic - porzadek musi byc!
__
|
VIP
|
przeciez ci whinowali mega płaczem ze jest trudniej gdzies doskoczyc dlatego vq3 na cpma jest mega gowniane i w ogole, zalosnie ze wybrali vq3 na cpma... nie wydaje ci sie to wszystko przykre, te placze, te zale itp? bo mi tak, choc z obiema społecznosciami graczy mam 0% wspólnego.
Imo moze czas sie przewietrzyc. :E
__
|
Użytkownik
|
Dobrało się 2 kretynów. Jeden zapatrzony w pk a drugi w osp vq3.
Piwosz, Ty chyba nigdy nic nie zrozumiesz nawet jak ktoś do Ciebie mówi w ojczystym języku. Wolałem Twoje komentarze w stylu: no :E e tam :]
Sh1elder współczuje Ci że musiałeś mu odpisywać... Co nie oznacza że możesz pisać bzdury. vq3 jest mało efektowne, a szczególnie mecze o których wspomniałeś, czyli te kończące się 3:2, 1:3 itp. Już oglądanie meczu cs'a jest ciekawsze. Co do aim'a wątpie żeby ludzie grający w szybsze fpp mieli mniejszego aim'a niż Ci którzy grają w vq3. Pierwsze słysze taką opinnie i śmiać mi się chciało. Nie wiem dokładnie jak to jest ze zmianą broni ale wydaje mi się że broń w q2 zmienia się podobnie jak w q3. Pozatym broń z q2 jest bardziej efektowna niż w q3 nie tylko z racji innej polityki armorów... Jeszcze jedno: Gówno prawda że vq3 jest złotym środkiem jeśli chodzi o całokształt. Jesteś zapatrzony w swoją gierke jak mysz w ser. Z Tobą nie da siedyskutować, bo uważasz że tylko Ty masz racje...
__
|