Doom3: cala prawda o porażce

Dostosuj

Autor Wiadomość
Użytkownik
yeltzyn

2005-09-07 09:33:53

Kontynuując wątek skomplikowania danej gry...

Według mnie:

CS - strzelanie 2D >> mierzysz tylko w plame przed sobą
Q3 - strzelanie 3D >> przewidywanie, gdzie będzie gracz (szczególnie rl)
UT - strzelanie 4D [shock] >> przewidywanie, ile czasu będzie lecieć kulka i kiedy strzelić

__
więcej sprzętu niż talentu

VIP
lecho

2005-09-07 11:58:30

strzelanie do lecacego przeciwnika z rakiet (mid-airy) w q3 to w takim razie tez celowanie w czterech wymiarach, bo czymze to sie rozni od strzelania w kulke? :)

__

Użytkownik
yeltzyn

2005-09-07 12:32:47

Napewno grałeś w ut, i możesz sobie równie dobrze sam na to pytanie odpowiedzieć. Ja tylko powiem, że z shocka strzelasz 2 razy, najpierw kulka, tu musisz wyczuc moment kiedy nalezy wystrzelic, a potem z shocka jeszcze w odpowiednim czasie trafic (zeby combo wykonalo sie przed samym przeciwnikiem). Może wydaje się to równie proste jak mid-airy, ale aż tak proste to nie jest. Oczywiście łatwo jest wykonać mid-aira z odległości '1 metra'. Równie trudne [przynajmniej wg. mnie] jest zestrzelenie kolkiem granata w PK.

__
więcej sprzętu niż talentu

VIP
Pajda

2005-09-07 12:33:19

W zasadzie w tym, ze kulka jest dodatkowym obiektem.
Nie strzelasz tak by trafila ona przeciwnika, ale znalazla sie jak najblizej niego i dopiero jak pozycje tych 2 obiektow sa optymalne wzgledem siebie starasz sie trafic promieniem w mala zapierdalajaca kuleczke :P
Wplywa na to tez roznica w movemencie obu gier, w q3 jak przeciwnik straci ped/stanie to jest nieruchawy jak kolek w porownaniu do ruchu dodgami i mozliwosci uzycia butow. Jest tez mozliwosc zdetonowania kulki przeciwnika swoim promieniem.

Ogolnie, rzecz biorac wszystkie midairy pociskami wymagaja jakiegos wyczucia momentu, prediction shoty czasu, kwestia tylko w jakim stopniu jakby to przedstawic na jakiejs skali. I wlasciwie na niej pojawia sie dziura w przypadku csa.

__

VIP
Pajda

2005-09-07 12:43:45

Ja wole przypadek zestrzelenia transa snajperka, co widzialem w trakcie meczu jak narazie tylko raz (przelatujacy nad murem lavagiant trans megozy vs kane na obronie w srodku). Albo jak czesto widujemy przypadki zestrzelen rakiet rlki.

W sumie jakby dodac do tego, ze nikt jeszcze swiadomie nie wykorzystuje blocka w ut, aspekt spawarki tez nie jest w pelni wykorzystywany itd. to jeszcze sporo do opanowania na przyszlosc zostaje i czlowiek jest ciekawy jaki poziom bedzie za pare lat :P

__

VIP
Pajda

2005-09-07 12:59:17

"szczerze? nie rozumiem o co chodzi ;o"

zamiast cg prosteikonki 1
robisz set costam object.class.costam.costam.armor costam class.costam.texture.greenlogo

przykladowo bo nie pamietam jak to wyglada dokladnie ;P
po prostu przegladasz sobie pekejdze (obiekty, tekstury itd.) ut i podstawiasz co ci sie podoba :P

w ten sam sposob np. nie podoba nam sie promien spawarki ? nawet jak go zrobimy zeby wygladal jak przezroczysty spicmipowany w q3 ? no to wywalamy standardowy promien i na jego miejsce wstawiamy np. tracera z miniguna (te kreseczki imitujace pociski smugowe) i mamy cieniutenki prosty promien. A moze podstawic 2d koleczko/kuleczke zamiast rakiety ? :P mozna tez zmienic kolor lecacego gluta, teksture rakiety, a moze fajnie by bylo jakby odlamki z flacka byly niebieskie swiecace :P

oczywiscie o zadnej ingerencji w pliki gry nie moze byc mowy, wykorzystuje sie za pomoca komend to wszystko co juz w grze jest

__

VIP
lecho

2005-09-07 13:00:14

P.S. W jakiej grze przed "D3" były dynamiczne oświetlenie i dynamiczne cienie zastosowane na taką skalę?


imho w thief 3: deadly shadows. ale w nieco inny sposob, niz to bylo w doomie - wzgledy praktyczne, nie efekciarskie ;)

__

VIP
Pajda

2005-09-07 13:09:18

A jak w zone of the enders albo chociazby mgsach ? To w takim razie jak sie nazywa ten efekt, skoro na niego autorzy mowili motion blur ?
A konkretnie obiektowo imo tez byl uzywany, glownie w grach tpp (sorry nie zarzuce tytulami) w celu ukazania szybkosci.

A pojecia overbright uzywam bo tak bodajze pierwszy raz publicznie to okreslono podczas prezentacji jakiegos amatorskiego enginu. Bardzo mozliwe nawet, ze to wlasnie ten engine poniewaz przyklad pokazywano na podobnym smoku. O HDR uslyszalem dopiero niedawno z marketingu nvidii :P

__

VIP
Perez

2005-09-07 17:47:45

mgs na psx juz rzadzil z motion blurem, ale fakt faktem - byl to efekt caloekranowy, a uzyskanie "osobnego" blura od kazdego obietku to troche wieksze wyzwanie, widzialem te filmiki i wygladaja fenomenalnie :D

__

Użytkownik
stnk

2005-09-07 22:49:30

Hehe nie probowalem nigdy na czas, a co do poziomu to oczywiscie gralem na najwyzszym, ale pamietam ze w jednej misji troche nazabijalem i udalo mi sie uciec i tak, niepodobaly mi sie misje z zombiakami to pamietam do dzisiaj, hm a co do pierwszej misji 38 i 48 sek o ile dobrze pameitam to niezly czas, ale chyba 0 skradzionych rzeczy tylko kokojambo i do przodu :D

__

VIP
Perez

2005-09-07 23:08:34

mowienie, ze jedna gra wymaga mniejszych umiejetnosci od drugiej jest bez sensu, chyba, ze w kazdej z nich wygrales LAN o podobnym prestizu.

w CS caly skill to umiejetnosc odnalezienia sie w teamie podczas np. odbijania bombsite'a, gdzie nie mozna sie pomylic, wszystko musi byc idealnie zsynchronizowane, granaty musza leciec w odpowiednie miejsca w odpowiednim czasie, podobnie jak headshoty. nie mowie juz o sytuacjach 1on1, gdzie czasem strzal przez sciane w glowe decyduje o wyniku rundy. I nie sa to strzaly przypadkowe...

Gdyby to bylo takie latwe to mielibysmy wiecej zespolow grajacyh na poziomie niz Pentosy :F

btw. Fatal1ty potrafil ownowac w kuejki, anrlie, ale w kanter-strajk mu nie szlo :P

__

VIP
Pajda

2005-09-07 23:17:18

Fatal w anrile (tylko 2k3 i 2k4, w ut nie gral) baty zbieral, jedyne jego osiagniecie to CPL Winter gdzie odchodzily totalne szopki z grozbami wlacznie :P

Z drugiej strony mamy Destrukta, niegdys najbardziej znanego amerykanina w UT (chociaz poziom mial na usa, a nie na europe), przesiadl sie na CSa i teraz nawet jego podkladki ludzie kupuja ;P

__

VIP
Perez

2005-09-07 23:24:26

co wiecej - sam mam taka podkladke!

nie chodzi mi o mowienie, ktora gra jest trudniejsza i lepsza. bardziej o to, ze na odpowiednim poziomie kazda wymaga wielkich umiejetnosci i poswiecenia, aby osiagac sukcesy. kazda z tych gier jest w koncu platforma turniejowa, a wybor cs, cpma czy ut to jak dla mnie kwestia gustu :P

__

VIP
lecho

2005-09-08 00:38:28

no grajac na czas szlismy tylko po samo berlo do sali lorda ;) a misje z zombiakami sa akurat najbardziej klimowymi w calej grze wiec nie wiem co sie w nich moze nie podobac ;)

__

Użytkownik
stnk

2005-09-09 00:32:05

Jakos tak, pamietam ze cos im sie wykradalo i szlo sie do gory a tam ich masa byla. :)) Dobra whatever az chyba zainstaluje thiefa 3 :) Szkoda tylko ze t3 to konwersja z xbox.

__

VIP
lecho

2005-09-09 01:58:47

glupoty gadasz :) t3 to wciaz bardzo dobry kawalek Zlodzieja, a ze w troche innym stylu niz t1 i t2? coz, czasy sie zmieniaja, Garrett tez musial sie przebrac w nowsza pelerynke ;)

__

VIP
Pajda

2005-09-09 03:15:03

Jak zobaczylem t3 i reszte to myslalem przez sekunde ze o tribesach gadacie :p

__

VIP
lecho

2005-09-09 11:57:47

tobie tylko tribesy w glowie :P

__

VIP
Pajda

2005-09-09 13:13:52

Bo dopiero co kupilem w empiku "Tribes: Zemsta" :P

Fajnie wydane - plastikowe pudelko o wymiarach dvdboxa ale 2x grubsze, wielkosci kasety vhs, dodatkowo wklada sie je jeszcze w kartonowa okladke wlasnie taka jak w czystych kasetach vhs. A instrukcja na kredowym papierze z kolorowa okladka m.in. zawiera screena z naniesionym schematem i omowieniem movementu i pare innych rzeczy niespotykanych w instrukcjach do innych fpp.
Szkoda tylko, ze jest na cd, bo w europie miala byc tylko wersja dvd, a cd w usa.

__

VIP
lecho

2005-09-09 18:49:36

z ciekawosci - ile zaplaciles? :)

__

Użytkownik
stnk

2005-09-09 21:01:23

Nie napisalem ze t3 jest do niczego i zly, bo gra mi sie bardzo podoba, chodzi mi o ten szczegol, ze szkoda ze to konwersja z xboxa a nie gra stricte na pc, bo jak sie robi gre na pc to jest jednak lepsza, w moim rankingu t3 ma 10/10, ale wystarczy popatrzec na menu, widac ze takie konsolowate ;[ Zreszta wlasnie znalazles skrytke na dachu w jednej z misji tj na takim strychu moze??

__

VIP
lecho

2005-09-09 21:16:01

nie mam t3 u siebie w domu - sprzet mi na to nie pozwala :) gralem tylko kilka minut u kumpla, wiec nie moge ci pomoc ;)

__

VIP
Pajda

2005-09-09 21:29:30

Normalna sklepowa stawke czyli 59zl

Bylem akurat w sklepie i wzialem do jednej reki t3, a do drugiej ut2k4... wybor byl prosty ;)

__

VIP
lecho

2005-09-09 22:41:02

nie przepuscisz zadnej okazji zeby dac do zrozumienia, jak bardzo denne sa dla ciebie gry spod znaku ut oprocz 99 :D

__

VIP
Pajda

2005-09-09 23:28:39

Nie mowie, ze te gry sa denne. Mozna czasem zagrac, sa ludzie co to lubia itd. Po prostu to nie moj gamestyle to raz, sa gry lepsze to dwa.

Swoja droga musze przyznac, ze im wiecej poznaje gier i im glebiej je poznaje tym bardziej jestem pod wrazeniem UT.

__

Użytkownik
stnk

2005-09-10 02:19:15

Tj to o czym napisalem, to akurat secret misja :))) Tj cos nieobowiazkowego, chodzilem po prostu po miescie i sie natknalem ;]

__

Użytkownik
stnk

2005-09-24 20:25:30

Znacznie dluzej, ja 5lat temu myslalem ze dzisiaj gry beda realistyczne ;] tj fotorealistyczne.

__

VIP
zoom

2005-09-25 00:53:07

oj lecho moj ty zbawco jeszcze mi powiedz ze jestes fanem trylogi o zlodzieju garrecie to cie ucaluje w pupke :-)

__
Play more promode.

VIP
lecho

2005-09-25 01:01:33

no bo jestem a co? :D

__

Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1247 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie