tbla - 2009-01-07 18:42:54
Marzyliście kiedyś o wyjściu na murawę i zmierzeniu się z najsławniejszymi piłkarzami świata, albo o lataniu wyżej i dalej niż kiedykolwiek zdołał Adam Małysz? Czy śniliście o prowadzeniu bolidu formuły 1 w czasie mijania mety mając za plecami Kimi Raikkonena? Na pewno większość z was miała takie chwile, kiedy bujała w obłokach i widziała siebie na miejscu najlepszych sportowców świata.
więcej
Plec - 2008-12-24 01:33:26
Michał Gromadzki to 22 letni student pochodzący z Białej Podlaskiej, który aktualnie kształci się na poznańskim uniwersytecie. Na scenie WarCrafta znany jest raczej pod ksywką Phelot. Kilka miesięcy temu, były admin Ligi Clan Wars został nowym organizatorem zespołu Betsson Voodoo Gaming. Od czasu jego przejścia, w zespole zmieniło się bardzo dużo, a doszło nawet do tego, że ekipa Laleczek Voodoo, rywalizowała o wejście do elitarnego grona WC3L. Postanowiłem więc porozmawiać z nim na tematy związane z ostatnimi, ważnymi wydarzeniami związanymi z BVG czy też z jego osobą.
więcej
Drugi tydzień naszych obserwacji polskiej sceny SC:BW można rozpocząć i skończyć bardzo szybko. Bo co takiego właściwie miało miejsce w ostatnich kilku dniach? Poza dyskusjami na temat zmian na stanowisku kapitana POL-Teamu, dość niewiele. No, może jeszcze kilka słów pochwał dla naszego utalentowanego ParanOid, który bardzo pomógł ToT zwyciężyć pierwszą dywizję WGTCL.
więcej
raul - 2008-12-19 12:13:09
Znany koreański serwis internetowy traktujący o tematyce profesjonalnych rozgrywek eSportowych - Fomos.kr przepytał jedną z najjaśniejszych gwiazd Koreańskiej profesjonalnej sceny StarCraft: BroodWar. Mowa o Lee "JaeDong" Jae Dongu. Przez wielu znawców gracz ten uznawany jest za najlepszego Zerga na świecie. Osiemnastolatek zdążył wygrać już trzy profesjonalne ligi SC:BW (GOMTV MBCGame Starleague Sezon 4, EVER OnGameNet Starleague oraz Intel Classic Sezon 1). Zajmował także dwukrotnie drugą pozycję w rozgrywkach tego typu. Oprócz tego wygrał koreańskie eliminacje do tegorocznej edycji World Cyber Games. Jego obecne statystyki z profesjonalnych rozgrywek to 146 zwycięstw oraz 76 porażek, co daje 65.77 proc. wygranych pojedynków w karierze. Tym razem mistrz odpowiada na 30 pytań redaktora oraz fanów z całego świata. Zapraszam wszystkich do przeczytania interpretacji tekstu na język polski.
więcej
AAA - 2008-12-11 14:36:08
Czy faktycznie godziny treningu przekładają się wprost proporcjonalnie na naszą formę? To pytanie w niedawno opublikowanym felietonie zdał mój kolega redakcyjny - Raul - i udzielił odpowiedzi raczej negatywnej. Ja mam oczywiście zdanie odmienne i śmiało odpowiem, że tak - trening ma niebagatelne - a wręcz najważniejsze znaczenie w uprawianiu sportu elektronicznego. Bez niego nie było i nie będzie sukcesu!
więcej
raul - 2008-12-10 15:47:01
"Trening czyni mistrza" - każdy z Was słyszał tą sentencję niejednokrotnie. Ale czy rzeczywiście tak jest? Czy faktycznie godziny treningu przekładają się wprost proporcjonalnie na naszą formę? Jestem innego zdania i uważam, że tak wcale nie jest, a już na pewno nie w każdym przypadku. Owszem, wcale nie neguję, iż trening nie podnosi naszych umiejętności w czymkolwiek, bo okazało by się to zwykłą bzdurą. Bardziej chodzi mi o to, jak ćwiczyć, aby wykorzystać poświęcony czas w jak największym stopniu i aby przełożył się on jak najwidoczniej na naszą formę w danej dyscyplinie.
więcej
Polska scena StarCrafta od wielu lat uważana jest za jedną z najsilniejszych poza Koreą. I chociaż biało-czerwonym bardzo brakuje indywidualnych osiągnięć a statystycznie na międzynarodowych turniejach wypadamy słabo, to nasi zawodnicy stnowią o sile każdego czołowego europejskiego klanu a nasza liga w szczytowych momentach aktywności jest szalenie silna. Teraz eSports.pl przedstawia Wam "Poliż StarCraft", czyli serię felietonów, które po krótce przedstawią Wam, co ciekawego w ostatnim tygodniu działo się z Polakami i czym "jarała się" cała scena.
więcej
W życiu codziennym napotykamy setki ludzi, z którymi na pozór mamy więcej lub mniej wspólnego. Duża część z tych osób uczestniczy w potyczkach w gry wideo, komputerowe czy konsolowe. Piłkarze reprezentacji Polski starający na zgrupowaniu z chęcią pograli w najnowszy tytuł od EA. Wielu znanych ludzi nie związanych z gamingiem lubi taki relaks - czasami, ku zdziwieniu swoich fanów. Osoba, z którą przeprowadziliśmy wywiad, może być dla wielu z was nieznana, ale gwarantujemy, że miano debiutu roku nie przylgnęło do niej przez przypadek. Czy go znacie, czy nie, jego miłość do gier jest tym, co Was z Nim łączy.
więcej
raul - 2008-12-09 15:09:46
Znaczenie słowa "gra" nie zmieniło się praktycznie nigdy. Najprościej rzecz biorąc, poprzez grę rozumiemy zespół czynności wykonywanych przez osobę, bądź grupę osób, mających na celu przyniesienie satysfakcji. Na przestrzeni wieków można bez problemu dostrzec, iż cechy fizyczne grania przybierały najróżniejsze formy i kształty. Począwszy od najstarszych, mniej lub bardziej złożonych, gier planszowych rodem z Chin, poprzez gry sportowe, które wywodzą się, jak można przypuszczać, od elementów życia codziennego ludzi istniejących w dawnych epokach. Jako wyrazisty przykład można podać tutaj choćby rzut oszczepem, który niewątpliwie pochodzi od tradycyjnego polowania człowieka na zwierzynę, czy też gry sportowe typowo zespołowe, jak chociaż piłka nożna, które wyczerpują znamiona zjawiska towarzyszącego nam od zarania dziejów - walki, czy też wojny.
więcej
Exil - 2008-12-08 11:22:04
Kiedyś, wieki temu, gdy byłem małym brzdącem, biegającym po ulicy z pistoletem na kapiszony, nie mogłem pojąć, czemu ci dziwni dorośli piją kawę. Czarny płyn, który ani nie jest smaczny, ani nie zachęca wyglądem. Po prostu okropny...
więcej
Exil - 2008-12-02 21:27:03
Świat eSportu ma to do siebie, że w jednym miejscu gromadzi wszystkich ludzi nim zainteresowanych. Tym miejscem jest oczywiście internet. Jak jednak wiadomo, jest on bardzo duży i ciężko sprawić, żeby kilka osób spotkało się razem i miało szansę porozmawiać. My podjęliśmy to wyzwanie i postanowiliśmy przeprowadzić debatę z kilkoma ekspertami. W pierwszym odcinku postanowiliśmy poruszyć burzliwy temat legalizacji e-sportu.
więcej
Call of Duty 4 bez wątpienia grany był w Polsce sukcesywnie. Mieliśmy turnieje, mieliśmy nagrody, mieliśmy swoje miejsce na najważniejszych imprezach e-sportowych w naszym kraju. Tymczasem na horyzoncie pojawił się Call of Duty 5... Czy faktycznie musimy tańczyć tak, jak zagra nam Activision? Czy rzeczywiście musimy rzucić CoD4 i zaprzepaścić wszystko to, co osiągnęliśmy w ten rok? Przecież w dużej mierze to, w co będziemy grali w przyszłym roku, a więc i to, co będzie grane na ważniejszych polskich turniejach, zależy tylko i wyłącznie od nas. Jeśli podejmiemy wspólną i konkretna decyzję w ogóle nie będziemy musieli zaczynać tego samego od nowa i tak co rok...
więcej
AAA - 2008-11-27 11:39:43
Czy zasanawialiście sie kiedyś dlaczego kobiety mają osobne turnieje, na przykład w Counter Strike? Przecież w niczym nie są gorsze od mężczyzn, a już na pewno nie w graniu na komputerze... Dlaczego więc panie mają swoje własne rozgrywki? Czy w sporcie elektronicznym możliwe jest równouprawnienie? A może ono... od dawna już jest?
więcej
ułan - 2008-11-27 10:21:22
Kiedy na rynku pojawiał się COD4, jego twórcy zrobili bardzo dużo, żeby zepsuć wyniki sprzedaży. Późne wyjście wersji linuxowej oraz kiepska jej jakość, trudności w przystosowaniu gry do turniejów, nieadekwatne wymagania, brak transmitera. Wyglądało to tak, jakby nikt nie dostrzegł esportowców. Czemu?
więcej
AAA - 2008-11-24 17:11:47
Jak prześledzić rozstrzygnięcia większych polskich turniejów LAN-owych we wszystkie części Call of Duty stwierdzić można śmiało, że do niespodzianek na najwyższych stopniach podium dochodziło niezwykle rzadko. Gdy patrzymy na pierwsze miejsce - praktycznie nigdy nie byliśmy świadkami sensacji. Nieprzerwanie od pierwszej części prym zawsze wiedzie jeden jedyny zespół, po zmianie wersji na kolejną wydaną przez Activision przez większość uważany za legendę.
więcej