Strategia

Dostosuj

Strategia

America's Army jest grą drużynową i większość taktyk stosowanych w tej grze polega na wspólnym, zgranym ataku lub obronie całej drużyny. Większość map w AA podzielonych jest na strony Atak i Obrona. Każda z nich jest inna, a taktyk na wszystkie mapy jest bardzo wiele. W innych grach poznawanie strategii ułatwione jest przez różnego rodzaju opcje oglądania meczów (HLTV, ETTV) bądź przez oglądanie ogólnodostępnych dem. Tego pierwszego w naszej grze nie ma, a udostępnianie swoich nagrań jest mało popularne. Chętni do podejrzenia taktyk muszą czekać na dosyć rzadkie transmisje naszej gry w HSTV i e-rev.tv. My postaramy się przybliżyć Wam rzeczy, na które musicie zwrócić uwagę przy wymyślaniu własnej taktyki.

Assault/Defence

Jak już napisałem map podzielonych na strony atak i obrona jest najwięcej. Taktyki na tego typu mapy zazwyczaj są najprostsze do omówienia, ale nie zawsze łatwe do zrealizowania.

Obrona:
Zasada przy grze w obronie jest prosta: każdy pilnuje swojego wejścia do objective'u. W AA standardowym formatem rozgrywki jest 4vs4 i prawie na wszystkich mapach taka ilość graczy w zupełności wystarczy. Zazwyczaj do celu misji można dostać się czterema drogami. Tutaj sytuacja jest dosyć prosta, na początku meczu rozdziela się wejścia pomiędzy obrońców. Gorzej, jeśli ktoś z drużyny polegnie i na jednego z zawodników spadnie obowiązek obrony dwóch miejsc. Jeżeli dróg jest mniej, to zazwyczaj pozostały gracz, który nie ma swojej pozycji, jest tzw. obrotowym, czyli pomaga bronić szczególnie obleganych miejsc i ewentualnie zastępuje poległych kolegów z drużyny. Taki zawodnik może również posłużyć do zaskakiwania przeciwnika zasadzkami. Może wysunąć się za standardową linię obrony lub starać się obejść przeciwników. Zdarzają się również mapy, gdzie przeciwnik może dostać się do celu przez więcej niż cztery wejścia. Wtedy jeden z graczy musi bronić ich obu. Jeżeli na mapie jest więcej niż jeden obj, a atakujący musi zrobić je wszystkie, najlepiej skupić się tylko na jednym z nich.

Atak:
Najprostszą i przy dobrym wykonaniu najskuteczniejszą taktyką na atak jest wejście wszystkimi drogami jednocześnie. Oczywiście to nie takie proste. Po upewnieniu się, że nikt nas nie zachodzi, nikt nie robi zasadzek, a wszyscy obrońcy pilnują jednego celu, możemy zacząć. Rzucamy mnóstwo "smoke'ów", czyli granatów dymnych, flashbangów (oślepiające) i granatów i cała drużyna w jednym momencie wchodzi wszystkimi dostępnymi drogami. Jeśli choć jedno "ogniwo" obrony uda się przełamać, można pomóc kolegom wchodzącym innymi stronami, bądź odwrócić od nich uwagę, a misja zazwyczaj się udaje. Oczywiście przy tego typu ataku bardzo łatwo o stracenie całej drużyny w przeciągu kilku sekund. Inną taktyką jest spokojne czekanie na błąd przeciwnika. Rzucanie granatów, strzelanie na oślep przez drzwi, "spamowanie" z granatnika lub AR-ki (M249) często mogą się udać. Najlepiej połączyć obie z tych taktyk. Np. przez pierwsze dwie minuty próbujemy "wyciągnąć" jak najwięcej obrońców, a w ustaloną minutę wszyscy razem atakują.

hospital5.jpg


Escort/Ambush

Dosyć popularnymi mapami w AA są te, podzielone na eskortę i zasadzkę. Ta pierwsza musi doprowadzić VIP-a, którym steruje jeden z graczów do punktu ewakuacji. Druga strona musi temu zapobiec, czyli wyeliminować VIP-a.

Eskorta:
Po tej stronie zadanie jest utrudnione. Gramy praktycznie w trzech. Osoba sterująca VIP-em powinna się schować i poruszać tylko po pewnym, pilnowanym przez pozostałych graczów obszarze. Pozostali zawodnicy powinni umożliwić eskortowanej osobie dotarcie do "extraction point". Na tego typu mapach atak "każdy swoim wejściem" nie opłaca się. Atakując w trzech, mamy bardzo małe szanse powodzenia, a VIP pozostawiony samemu praktycznie nie ma szans na wygraną. Dwójka atakujących powinna skupić się na ataku w jedno miejsce, żeby umożliwić przejście tamtędy, a ostatni gracz powinien asekurować VIP-a i w mniejszym stopniu angażować się w atak.

Zasadzka:
Ta strona jest zwykle łatwiejsza. Czteroosobowa drużyna powinna po prostu obstawić jeden punkt na mapie. Polega to na tym, że każdy zostaje w jednym z budynków/przejść otaczających extraction point. Drugą taktyką jest "rush" czyli zdecydowany atak na VIP-a. Jeżeli część drużyny eskortującej wysunie się, to zmasowany atak nie powinien sprawić trudności. Pokonanie VIP-a, który zwykle nie ma pełnego statusu życia i ma słabszą broń, w walce 1vs1 jest raczej łatwe.

sfsand4.jpg


2x Assault
Na niektórych mapach (Urban Assaut, SF SandStorm) obie drużyny atakują. Na mapie są dwa lub trzy cele i wygrywa drużyna, która: 1. zrobi je wszystkie, 2. zrobi więcej niż przeciwnicy, a runda się skończy, 3. wyeliminuje wszystkich przeciwników.

Na mapach z dwoma celami misji każda z drużyn ma bliżej do jednego z nich. Wtedy dzieli się drużynę na tych broniących i atakujących. Rola tych pierwszych to zrobienie i pilnowanie ich objective'u. Drudzy starają się zdobyć ten broniony przez przeciwnika. Ilość graczy w każdej z tych grup można dowolnie konfigurować i np. zostać wszystkimi w obronie lub ataku. Mapy z trzema objective'ami są zrobione tak, że albo jedna drużyna ma dwa z nich blisko swojego spawnu i wtedy broni ich, albo każda ze stron ma jeden, a drugi, pośrodku jest celem głównych starć. W pierwszym przypadku, kiedy jedna z drużyn bardziej broni najlepiej podzielić się po równo zawodnikami na cel i "kampić". Oczywiście po stronie bardziej atakującej należy bronić posiadanego objective'a i jednocześnie atakować kolejne. W przypadku, gdy jeden obj jest "wspólny" zwykle dzieli się, w ten sposób, że jedna osoba broni własnego celu, a pozostałe atakują.

To były podstawy taktyk na różne rodzaje map. Ustawienia poszczególnych zawodników musicie ustalić sami. Mam nadzieję, że dzięki temu poradnikowi nie sprawi Wam to tak wielkich problemów.

Wstęp | Instalacja | Treningi | Społeczność | Rozgrywki | Strategia | Triki i tipsy | FAQ

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

4357 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie