Kulisy AA

Dostosuj

Kulisy AA

Gra America's Army - jak piszą o niej gracze, to najbardziej realistyczna strzelanka jaka kiedykolwiek powstała. Od kilku lat, systematycznie powstają nowe wersje gry, które zmieniają grywalność gry odmienną balistyką, fizyką czy bojowymi wskaźnikami gry. Wielu z nas zastanawia się jak powstaje AA, jak to się dzieję, że jest ona tak realistyczna, a lokalizacje jakie można zobaczyć w grze oraz broń, są prawie idealnie odwzorowane. AA nie jest produktem komercyjnym, America's Army jest dostępne za darmo w internecie. Jeżeli jesteście ciekawi szczegółów zapraszam do dalszej części artykułu.





Wstęp | Jak powstaje AA | Wypowiedź ex. Developera


eSports.pl
  • 1

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • 6BDS.Pixel

    #0 | 6BDS.Pixel

    2005-05-26 20:11:16

    1st :P A teraz zabieram sie za czytanie :D
  • BlaHaSH

    #0 | -Transi^

    2005-05-26 20:11:26

    Bardzo ciekawy artykuł, zwłaszcza wypowiedz deva. Szkoda tylko, że taka krótka, naprawde ciekawych rzeczy mozna sie dowiedziec... a wydawałoby sie ze to tylko gra =]
  • [1st.PB]Bizon

    #0 | Bizon

    2005-05-26 20:20:19

    Bartezz zabieram Cie na wódke w niedziele, za duzo przy kompie siedzisz i piszesz :P
  • 6BDS.Pixel

    #0 | 6BDS.Pixel

    2005-05-26 20:21:03

    Niom troche za krotki i powierzchowny. Brakuje mi czegos w tej drugiej czesci o tych technikach tworzenia gier, ale ta wypowiedz fajna.
  • [1st.PB]Bizon

    #0 | Bizon

    2005-05-26 20:33:06

    Juz wiemy czemu ta gra jest tak porobiona. Amerykance zawsze lubili robic sobie burdel i ta gra jest tego najlepszym przykladem
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-26 20:36:48

    lol Bizon. Z tą wódką nie ma problemu. Pogoda ładna więc czemu nie. A co do drugiej części artykułu to tylko tyle udało mi się znależść, a pewnie i tak większość ludzi nie wiedziała do końca jak tworzone jest AA.
  • .error.[cola]

    #0 | cola | off

    2005-05-26 21:07:28

    Wypowiedz tlumaczylem ja wiec plusiki dla mnie :D
  • fragmat1c

    #0 | frg

    2005-05-26 21:31:43

    bardzo ciekawy temat, aczkolwiek troszkę krótka kolumna ;) Tak czy inaczej plus się należy.
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-26 21:49:19

    Dziękuję bardzo frg :)
    hmm wzieła mnie melancholia i dlatego chciałem podziękować bardzo za wszystko mojemu serdecznemu ziomeczkowi coli. You are my biatch beybe :)
  • PatheticFreak

    #0 | Majorek

    2005-05-26 22:04:56

    no..hmmm niektórych rzeczy to nawet ja nie wiedziałem :D
  • pakus

    #0 | nib.

    2005-05-26 22:13:02

    gud sh!t =)
    nastepnym razem kola :P dawaj mi tlumaczenia ^^ ty sie nie znasz =p
  • lukas_jg

    #0 | lukas_jg|AA

    2005-05-26 22:33:07

    Hmm Szkoda tylko, że nie napisałeś Bartezz kto to napisał :P ;)
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-27 00:22:20

    lukas odezwij się do mnie jak będziesz. Próbuję Cię złapać już od paru dni.
  • .error.[cola]

    #0 | cola | off

    2005-05-27 01:34:38

    Pac, jesli chcesz sie do czegos przydac - to wal jak w dym :)
  • .error.[cola]

    #0 | cola | off

    2005-05-27 01:35:02

    Ahh mordo ty moja, tez cie kofam :]
  • pakus

    #0 | nib.

    2005-05-27 03:03:51

    Kola palko =P teraz bede mial mniej wiecej dwa tygodnie wolne :} (przerwa pomiedzy egzaminami T__________T ) takze jak cus masz do przetlumaczenia to dawaj =}
    (oczywiscie sciagam $$ za tlumaczenie ^^)
  • .error.[cola]

    #0 | cola | off

    2005-05-27 10:25:50

    Developer nie chcial sie ujawniac :)
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-27 10:46:23

    Tak zwany Gal Anonim czy siakoś tak :)
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-27 10:48:13

    No widzisz Freaku. To się nawet filozofą nie śniło :)
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-27 10:48:48

    Kurna wzruszyłem się ...
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-27 10:50:41

    Część materiału z drugiej strony została mi przesłana przez lukasa_jg.
    Dzieki misiu :)
  • e2

    #0 | edwa

    2005-05-27 11:07:33

    a nie filozofom? :P dobry art.. choć cola wie co i jak nie misiaczku? :D dam wam obu plusa za dobrą robotę :)
  • Dged

    #0 | Dged

    2005-05-27 11:26:33

    czyli te najnowsze bugi to nie robota DEVnoobów tylko kaszaany jaką armia zrobiła?? :| Szkoda, że ta gierka podupada, ale i tak dziwne było to, że jakaś instytucja państwowa zrobiła coś dobrego i to darmowego. Już naprawia swój błąd, znaczy przywraca produkt do porządku, czyli będzie taki, jak na instytucję rządową przystało: DO BANI!!! :/
  • Remek

    #0 | Remek

    2005-05-27 11:57:07

    Z tego co wiem, DEVTeam byli naciskani z gory, aby wydac gre w danym terminie... przynajmiej tak sie tlumacza :) Jednakze i tak zjebali sprawe :P
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-27 14:16:36

    To, że coraz to nowsze wersje AA mają więcej uciążliwych bugów jest faktem niezaprzeczalnym. Ale myślę, większość z Was docenia to, co robi DEV Team. Jak by nie było wkładają oni mnóstwo pracy w tworzenie gry. Szkoda tylko, że staję się ona uciążliwa w rozgrywaniu meczy i graniu na serwerach FF.
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-27 14:29:33

    Pewnie filozofom, ale jestem, że tak powiem lekko zmęczony więc wybaczcie. coli jak najbardziej należy się + :)
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-27 14:32:04

    Dobra idę się trochę przespać, bo zaraz zasnę...
  • [1st.PB]Bizon

    #0 | Bizon

    2005-05-27 17:45:01

    Kto mi skasowal tego takiego posta ? Pewnie BB - ten co spamuje najabrdziej :P :D
  • Bartezz

    #0 | Bartezz

    2005-05-27 20:25:48

    :)
    Sam bym go zmienił do końca, ale niestety musiałem wyjść z domu i nie mogłem tego zrobić. Dlatego cola zaoferował mi pomoc... :)
  • e2

    #0 | edwa

    2005-05-27 20:42:12

    wiecie co wam powiedziałem miśki tak? dobry artykuł, ale jeszcze raz mi tak zrobicie to Was będę bił po tyłkach :p Z ciekawością czytałem jak powstaje ta gra. Gj both of you
  • JuiCe

    #0 | JuiCe

    2005-05-28 02:36:13

    GJ - Ciekawe wiadomości. To dowodzi, że polityka jest wszędzie - od przedszkola, przez Harry Pottera, do AAO - do \"jakiejś\" gierki, na której, wydawałoby się, nikomu oprócz graczy nie zależy. Ble.
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-28 11:10:57

    Hmm... malo ;)
    Pierwsza sekcja czyli autorska, krotka i bardziej pokazowa niz informacyjna. Gdyby ja tylko przedluzyc, np. dodac o nagrywaniu realnych dzwiekow, a poszczegolne punkty rozwinac i opisac.
    Druga sekcja czyli tlumaczenie bardzo ciekawe, podejrzewam, ze wiele osob nie widzialo tego tekstu jeszcze, a warto. Tylko zabardzo nie moge zrozumiec spolszczenia Army na Armie i jednoczesne pozostawienie Navy, podczas gdy mamy taki piekny termin jak marynarka wojenna :P


    ps. imo to zachowanie broni jest dalekie od idealu, duzo lepiej na tym polu wypada system zastosowany w Infiltration
  • sxl

    #0 | sxl

    2005-05-28 12:24:41

    co to infiltration?
  • .error.[cola]

    #0 | cola | off

    2005-05-28 20:57:19

    Przylaczam sie do pytania :)
  • JuiCe

    #0 | JuiCe

    2005-05-28 23:42:00

    Mod do UT. O ile się nie mylę jako pierwszy wykorzystywał szeroko Ironsight. Stronka
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-29 01:12:37

    Ehehehe. Mod dla UT, realistyczny :P
    Realiami blizej mu do AA, niz do CSa/TO gdyz w walkach scieraja sie zolnierze.

    Zaczynamy jak w wiekszosci gier, wpisujemy nicka, wybieramy twarz postaci, malowanie maskujace na niej lub zakladamy jej kominiarke (kolor do wyboru), nakrycie glowy (helm, czapka z daszkiem, kapelusz, bandanka), no i oczywiscie mundur/kamuflarz (a tych jest hohoho z calego swiata wzory).
    Jako, ze jest to gra bardziej realna od CSa to nie kupujemy broni. Przed atakiem na servery tworzymy sobie zestawy uzbrojenia (loadouts). Dobieramy pistolety, p.maszynowe, karabinki, strzelby, snajperki, zabawki jak granaty (sa oczywiscie dymne, czy kolorowe swiece sygnalowe), miny claymore (mozna drucik od niej do czegos przyczepic, a nawet laczyc wiele ladunkow ze soba tak ze jeden ruszysz i caly budynek boom;), a takze kamizelki chroniace w roznym stopniu. Wszystko jest ograniczone waga i miejscem. Ciezki zestaw spowoduje, ze nasza postac bedzie nie tylko wolniej sie poruszac, ale takze szybciej meczyc, bedzie miala mniej wytrzymalosci i bedzie wolniej odpoczywac (odpowiedni pasek wytrzymalosci jest). Spora czesc broni jest konfigurowalna - tlumiki, granatniki, aimpointy, celowniki laserowe, optyczne, latarki, bebenki zamiast magazynkow do akmsu itp. Fajna rzecz np. SOCOM ma trytowe wskazniki (takie male zielone fosforyzujace na lufie) i jak jest tak ciemno ze nie widzimy samej broni to widzimy wskazniki, dlaczego to pomocne o tym zaraz. Inna ciekawostka jest to pierwsza gra w ktorej 40mm granaty z M203 lub granatnika HK dzialaja poprawnie - uzbrajaja sie po przeleceniu 40mm, wczesniej uderza po prostu przeciwnika lekko go oslabiajac (sa tez oczywiscie 40mm granaty dymne). To tez pierwsza gra w ktorej zwykly granat po rzuceniu na nierowny teren stacza sie po zboczu. Oczywiscie do kazdej broni musimy zabrac amunicje, najlepsze jest to ze w trakcie mozemy nie wyrzucac odrazu broni ale np. wyrzucic/podac koledze pojedynczy magazynek.
    Tworzymy zestawy i pozniej w trakcie gry sobie wybieramy, oczywiscie standardowo jest juz sporo zestawow przygotowanych przez tworcow.

    Najlepszy jest jednak system obslugi broni. Oczywiscie celownika nie ma. Wiecej srodek ekranu to nie miejsce gdzie poleca pociski. Otoz jezeli bedziemy bardzo delikatnie ruszac mysza to zauwazymy ze w ograniczonym zakresie ruszaja sie tylko rece z bronia, a nie ekran (postac/glowa). Co wiecej gdy strzelamy odrzut powoduje, ze zmieniaja one swa pozycje. Tak wiec musimy caly czas kontrowac rekami (myszka) odrzut by opanowac swoja bron i kierowac ogien tam gdzie chcemy. Oczywiscie jest przycisk ktorym przystawiamy bron do siebie i wtedy celujemy za pomoca aktualnych przyrzadow ktore znajduja sie na modelu broni. Niech mi ktos powie, ze istnieje bardziej realistyczny system. Recoil z CSa (rzucanie calym ekranem) ani nawet AA (rozrzut broni) sie nie umywa.
    Nie mozna nie wspomniec tez o kolizjach obiektow. Stojac przy scianie nie obrocimy sie w jej kierunku - bron sie o nia zablokuje, w waskim przejsciu np. trzeba by podniesc lufe do gory najpierw i sie obrocic.

    Gra sie glownie tryb EAS czyli Enhanced Assault - wykonywanie danych misji. Np. wykradzenie danych itp. Ciekawostka jest, ze mapy w tym trybie nie sa martwe. Na ogromnym Road to Khandahar przelatuja samoloty wielozadaniowe zrzucajace bomby. Na jednej z map gdzie ratujemy zaloge rozbitego w miescie Blackhawka, a jego samego niszczymy, smiglowiec rozbija sie w roznych miejscach miasta. W innej misji np. uliczka ktora wczesniej szlismy jest zabarykadowana, albo zawalila sie na nia sciana jakiegos budynku. Respawny sa rozne zaleznie od ustawien servera, moze to byc 1 zycie, ale system wprowadzony w nowej wersji jest popularny - respawny falowe, czyli co jakis czas jak np. w ET czy BF, przy czym okresla sie tez liczbe wsparcia czyli ile razy kazdy gracz moze sie respawnowac (zycia). Co ciekawe strona broniaca sie ma ich zwykle mniej, ale po pewnym czasie jezeli przeciwnik sie guzdrze nadchodza posilki - dostajemy sporo dodatkowych, czesto dosc by np. zaatakowac przeciwnika i go wybic. To zalatwia sprawe kampienia strony atakujacej ;)
    Fajne tez sa tlukace sie pod naporem graczy szyby, na jednej z map uwielbiam wpadac do domu z mp5 skaczac przez okno i tluczac szybe, jak na filmie ;) Aha slady krwi rannej postaci tez sa ;) A na modelu widac np. odwieszony na ramie karabin itd.

    Prace nad modem rozpoczely sie w 98 albo 99 roku, jeszcze pod pierwszego Unreala i pierwsze wersje mialy forme weapon packa. Obecnie jest wersja 2.9 na ktora sporo osob dlugo czekalo, plus kilka mappackow i dobry bonus pack. Niestety wersja dla UT nie jest juz oficjalnie rozwijana (chociaz na serverach kilka ciekawych zainstalowanych dodatkow sie znajdzie), przez jakis czas trwaly prace pod nowe wersje Unreal Engine, ale obecnie poszukuje sie innych enginow - ostatnio byla przymiarka do Source ale okazal sie on miec zbyt ograniczone mozliwosci. Mimo wszystko jednak wyjdzie jakis maly modzik o ograniczonych mozliwosciach dla HL2, gdyz tymczasowo wciaz poszukujac docelowego enginu, nowe elementy beda tworzone wlasnie na Source (ale nie bardzo zaawansowane bo maja byc niezalezne od enginu by moc je pozniej uzyc na innym).

    Polecam, nawet w polskiej prasie znajduja sie czasem wzmianki o tym tytule oznaczone, ze to po prostu warto chociaz zobaczyc. Osobiscie czekam na nowe wersje z niecierpliwoscia, bo tryb EAS nie zostal jeszcze dostatecznie wykorzystany (stopien automodyfikalnosci map poza nielicznymi przypadkami jak ze smiglowcem jest wciaz maly).

    edit: zapomnialem dodac, ze grupa ma takze spory niezalezny sztab beta testerow, z ktorego spora rzesza osob to wlasnie prawdziwi zolnierze.
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-29 01:14:31

    True that i to nie tylko IronSight.
    Do dzis wiele rozwiazan pozostaje unikalne.
  • Dged

    #0 | Dged

    2005-05-29 02:16:56

    A skąd tą gierkę można załatwić? I mam nadzieje, że bez zbędnego płacenia :D. System celowania mi się bardzo podoba, a jest dokładnie taki, jaki od dawna wiedziałem, że powinien być w każdej grze :).
  • Perez

    #0 | Perez

    2005-05-29 04:48:45

    techniki wykorzystywane do tworzenia tej gry nie sa niczym nowym czy unikalnym - mocap i reszta to chleb powszedni dzisiaj ;-)

    wypowiedz developera jest interesujaca, ale slabo przetlumaczona - A-level team to tak samo jak w wypadku gier A lub AAA - najwyzszej jakosci (w odroznieniu od budget development).
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2005-05-29 06:57:05

    Sam mod jest za free, z pl do sciagniecia na unreal.pl jest.
    Do tego oczywiscie potrzeba UT + patch 4.36, duzo ludzi to ma wiec zwykle wystarczy sie znajomych popytac o plytke ;)


    Ogolnie UT jest dosyc niezla platforma do modow, jak ktos juz sie polasi z instalacja dla Infiltration to moze tez oblookac inne.
    Tactical Ops, czyli typu CS, ale wydajace sie bardziej spojne i dopracowane, wciaz calkiem popularne.
    Strike Force, ma dziwne modele postaci, ale z drugiej strony pare ladnych modeli broni i naprawde bardzo ladne mapy, fajny system z tetnem (im ostrzem gramy tym wyzsze i ruszamy sie wolniej/spada ostro celnosc), to pierwszy mod ktory wprowadzil krwawienie rannej postaci, niestety po poczatkowych krokach w strone realizmu autorzy przestawili priorytety na akcje.
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3869 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie