Cytaty

Dostosuj

Cytaty

Filmy aktorskie spełniają rolę tła lub bezpośredniego cytatu, który wkleja się w strumień klipu. Najbardziej rozbudowanym przykładem jest Thugz2. Rozległy klip (około 30 minut) nie tylko czasowo, ale właśnie i koncepcyjnie. Bogactwo wykorzystanych kontekstów stawia w tyle inne produkcje. Autor miesza tutaj porządki różnych przekazów audiowizualnych: filmów (Predator, Terminator3, LOTR3, Animatrix), muzyki z gier (AVP i MK) oraz statyczne grafiki z różnych uniwersów gier. Miesza na zasadzie bezpośredniego kopiowania obrazów, ujęć z filmów źródłowych i wklejania do swojego projektu

Najczęściej eksploatowanym filmem jest The Matrix. Wcześniej omawiałem jego montażowy i obrazowy wpływ na same klipy, chociaż bardziej eksploatowanym elementem jest muzyka, która wykorzystana jest w wielu klipach. W przypadku obrazu 2ex_movie3_hi_vki_mm4 spotykamy nawet bezpośrednie nakładanie obrazu z filmu na obraz projektu, czyli metoda odmienna niż ta zastosowana w Thugz 2. Dodatkowo autor starał się dobrać sceny z filmu, które opisują współczesny świat Matrix’a, tak aby wpisane w przekaz nadać całości apokaliptycznego charakteru.

Skrajnym przykładem, jakim jest nie tyle cytowanie co dosłowne kopiowanie, prezentuje The X Movie, Przy użyciu engine’u gry twórcy rekonstruują z zmiennym poziomem dokładności, sceny z filmu The Matrix. Tak więc modele, fizyka, tekstury i mapa gry służą odwzorowaniu szczególnie atrakcyjnych sekwencji filmu.

Motywy The Matrix, szczególnie ikoniczny symbol „lejącego” się kodu programowego, jest wykorzystany w Polish frag festiwal II, również w niezwykle długim jak na standardowe wymiary klipie. Dotyczy on jednak gry Quake 2, co jednak jest dowodem, iż zabiegi kompozycyjne w przypadku tych dwóch części gier niezależnie od odmienności, pozwalają twórcy wykorzystać konteksty jakie pragnie.

Muzyka z omawianego The Matrix jest właściwie jednym z naczelnych motywów dźwiękowych klipów. Często można odnaleźć muzykę z filmu Requiem dla Snu. Generalnie muzyka filmowa jest najchętniej wykorzystywana przez twórców, począwszy od tak znanej jak z The Matrix[/i ]po anime [i]Ghost In The Stell, której muzykę podchwycił i wplótł w opening swojego klipu Hakan. Przypadek muzyki z Requiem jest dosyć ciekawy, gdyż muzyka z tego filmu nie porusza w odbiorcy pewnych ustalonych kontekstów filmowych, które mogłyby współgrać z obrazem akcji jakie prezentują klipy a łączą się nastrojowo z akcją filmu The Matrix, efekt wykonania jest priorytetem. Muzyka z Requiem, nijak ma się do nastrojów klipów, aczkolwiek jest mocno wyrazista i łatwo użyć ją do synchronizacji obrazu jak w przypadku redemption czy The art. Of Tricking 2 , gdzie zremisowana służy otwarciu klipu.

Innym ciekawym cytatem jest motyw muzyczny z cyklu filmów o Bondzie (Defreestyle 2) jak i motyw muzyczny Beetle juice (q3fuel).

Innym rodzajem przekazów audiowizualnych, które pomagają twórcom, nadać swojej produkcji niepowtarzalny charakter to gry komputerowe. Omawiany wcześniej Quake Fantasy, jak i inny przykład KillerInstinctGold, tworzą szablonowy przykład tej niezwykłej mieszanki. Właściwie twórca w tych przypadkach miesza uniwersa dwóch różnych przekazów, czyli gier, ale są to przekazy tej samej kategorii, które splatają się w jednym strumieniu audiowizualnym klipu. Niezwykła mieszanka, która pozwala w przypadku KillerInstynktGold wzbogacić sam klip, nie zostawia wrażenia odebrania cech specyficznych samej grze Quake 3 Arena. Twórca wykorzystuje motywy muzyczne, tryby wybierania zawodnika i inne, aby móc urozmaicić przekaz.



hide_dot.gifIndeks podstron

KomentarzeKomentarze

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2770 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie