ChallengesPL

Dostosuj

ChallengesPL

Challenge Pro Mode (arena) od zawsze był mocno związany z naszym krajem. Dzięki RooS'owi i jego promode'owej propagandzie byliśmy pierwszym krajem który masowo grał w tego moda. To u nas były pierwsze duże turnieje i to wkońcu na naszych demkach inni uczyli się grać.

Niestety, to już jest wyjątkowo daleka przeszłość. Obecnie jest odwrotnie, u nas już nic większego się nie dzieje, a za granicą od dłuższego już czasu trwają (albo trwały :D) ligi Challenges. Turnieje te wprowadziły promoda w nową erę, nową jakość. Ugruntowały pozycję kilku graczy, kilku ludkom pokazały jak przyjemny może być ten "szybki mod" a kilka osób dzięki challenges wyszło z cienia. Mamy już za sobą ChallengesUS, challengesEU, więc ... dlaczego nie zorganizować ChallengesPL?

Ustawienia
W naszym kraju prawie od zawsze grano na tzw. polskich ustawieniach (weaponrespawn 5, fastrail 1) przez co duża część naszych demek (gier) wyglądała jak zwykła napierdalanka. Broń respawnuje sie co 5 sekund, rail strzela co 1 sekunde, przez co gra ogranicza się do bezsensownego biegania, atakowania i strzelania na "pałę", we wszystko co się rusza. Gdzie w tym przesłanie, sens czy w końcu tak przez wszystkich upragniona przyjemność? Taktyki prawie nie ma, Ci gorsi (a dokładniej Ci z gorszym skillem) odpadają. Roz(g)rywka jest jednym słowem bez sensu.

Dlatego właśnie podczas ligi ChallengesPL będą grane ustawienia standardowe. Spowoduje to może, że w końcu nasze rodzime gry będą nazywane mroczna taktyką a nie tylko power of speed'owym skillem. Trzeba przecież wkoncu zakończyć ta bezsensowna, polska chorobę w której od tak długiego już czasu trwamy ... i co gorsza, nie potrafimy, albo wyjść nie chcemy.

Mapki
Każdy, kto choć trochę interesuje się naszą rodzimą sceną promode wie, jak to właśnie u nas wygląda sytuacja map.

Jeżeli chodzi o dobór aren to byliśmy i w dalszym ciągu jesteśmy w "mrocznym średniowieczu". W czasach, gdy wielkie żniwa swojej genialności zbierają takie mapki jak cpm15, hub3areoq3 i inne, to u nas w dalszym ciągu 90% jakichkolwiek meczów CPMa gra się na bardzo fajnych, choć poznanych do granic możliwości starociach typu cpm1a czy cpm3. Głównie te dwie mapki razem z polskimi ustawieniami tworzyły przez kilkanaście miesięcy podstawę naszego pm.

Długo zastanawiałem się nad wyborem map do ChallengesPL. Decyzja trudna, jednak jako ktoś, kto odpowiada za CHPL musiałem ta decyzję podjąć sam (oczywiście brałem pod uwage opinie graczy). Mapki które zostały wybrałem to:

cpm15, cpm19, cpm11a, hub3areoq3 i cpm3


Kiedy jeszcze nie tak dawno zastanawiałem się wogóle nad pomysłem tej szybkiej i fajnej ligi to w przypadku doboru aren byłem pewny jednego: chpl bez cpm1a i cpm3. Wiedziałem, że wielu ludziom taki krok w nieznaną im jeszcze stronę się nie spodoba. "jak to ?! Turniej/liga bez cpm1a i cpm3 ?!". Wiedziałem, że to krok trudny, postanowienie nawet trochę kontrowersyjne (heh). Niestety, moje plany wykluczenia cpm1a i cpm3 zostały spełnione jedynie częściowo. Kolejny raz przekonałem się, że ludzie nie potrafią wytrzymać bez cpm3. Nie wiem w sumie dlaczego, możliwe, że większa cześć naszej sceny to jednomapowce. Ludzie którzy nawet nie starają się chować tego, ze umieją dobrze grać tylko na jednej, prostej arenie. Zaczęły do mnie dochodzić głosy, że liga promode'mowa bez cpm3 nie ma szans się pozytywnie zakończyć, że to wszystko nie ma sensu. Ulęgłem, i zamiast zapowiadanej bardzo grywalnej nodm9a dodałem cpm3. Niestety, uważam to za porażkę ChallengesPL, jak i moją.

Zakończenie
Liga ChallengesPL w swoim założeniu ma być "odbiciem w górę" dla naszej sceny promode. Odskocznią od tego bezsensownego i ciągle nie zmieniającego się letargu. Moim zdaniem gorzej niż teraz to chyba być już nie może, więc trzeba cos z tym zrobić. Turniej ten dzięki ustawieniom na jakich będzie grany i mapkom, jakie zostaną na nim rozgrywane, ma pokazać nam wszystkich Polakom, że ProMode to nie jest zwykła napierdalanka na jednych i ciągle tych samych mapach, że nie jest to wyłącznie bez sensowna młócka w której wygrywa gość z lepiej opanowanym railem w wirtualnej ręce.

Czy ta liga coś zmieni? Czy liczba plebsów którzy uważają się za pro, ponieważ grają tylko na cpm3 się zmniejszy? Czy uda się wkońcu wyjść z cienia przeszłości i zacząć grac w końcu jak "Bóg przykazał", czyli na ustawieniach standardowych? Jeżeli po zakończeniu chpl, na przynajmniej jedno wcześniejsze pytanie będzie można odpowiedzieć pozytywnie, to będzie sukces tej ligi.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o planowanym w najbliższym czasie ChallengesPL, za zapraszam na kanał irc #challenges.pl na serwerach quakenet, lub na oficjalne (=D) forum ligi. Tam także możesz zaoferować swoją pomoc przy organizacji, czyli dołączyć do mrocznego teamu chpl (grzEs, sweeper, er0n, Q, nita, armir). Strona ligi wkrótce.

KomentarzeKomentarze

  • ziel1na

    #0 | ziel1na

    2003-09-08 22:22:19

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2003-09-08 22:35:32

  • zoom

    #0 | zoom

    2003-09-08 22:38:11

  • yareq

    #0 | yar

    2003-09-08 23:04:17

  • Krypton

    #0 | Krypton

    2003-09-08 23:38:20

  • nita

    #0 | nita

    2003-09-09 00:40:31

  • gosti

    #0 | gosti

    2003-09-09 10:37:32

  • gosti

    #0 | gosti

    2003-09-09 10:42:02

  • MsT

    #0 | MsT

    2003-09-09 14:28:37

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2003-09-09 19:28:24

  • guhard

    #0 | guhard

    2003-09-09 19:31:09

  • yareq

    #0 | yar

    2003-09-09 19:42:34

  • -mess-

    #0 | -mess-

    2003-09-09 19:46:46

  • Pan kracy

    #0 | baks

    2003-09-09 19:54:33

  • K4r3n1n

    #0 | k4r3n1n

    2003-09-09 21:34:12

  • zoom

    #0 | zoom

    2003-09-09 22:50:24

  • -mess-

    #0 | -mess-

    2003-09-09 23:17:16

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2003-09-09 23:31:50

  • overeq

    #0 | ovyr

    2003-09-09 23:58:07

  • -mess-

    #0 | -mess-

    2003-09-10 00:07:05

  • MsT

    #0 | MsT

    2003-09-10 00:28:30

  • MsT

    #0 | MsT

    2003-09-10 00:30:31

  • sxl

    #0 | sxl

    2003-09-10 07:26:23

  • Pan kracy

    #0 | baks

    2003-09-10 08:55:55

  • nita

    #0 | nita

    2003-09-10 13:59:14

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2003-09-10 17:03:16

  • Krypton

    #0 | Krypton

    2003-09-10 18:16:42

  • zik

    #0 | zik

    2003-09-11 02:13:14

  • zik

    #0 | zik

    2003-09-11 02:21:08

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2003-09-11 12:56:17

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2003-09-11 12:58:04

  • grzEs

    #0 | grzEs

    2003-09-11 12:59:28

  • s4ndm4n

    #0 | s4ndm4n

    2003-09-11 20:47:15

  • zoom

    #0 | zoom

    2003-09-11 21:10:36

  • zoom

    #0 | zoom

    2003-09-11 21:11:53

  • s4ndm4n

    #0 | s4ndm4n

    2003-09-11 21:28:15

  • sxl

    #0 | sxl

    2003-09-11 21:32:30

  • zoom

    #0 | zoom

    2003-09-12 06:59:25

  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2003-09-12 16:05:30

  • yareq

    #0 | yar

    2003-09-12 16:27:20

  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

1342 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie