Talenty.pl polskiej sceny COD4

Dostosuj

Call of Duty 4 to gra zrzeszająca tysiące graczy z całego świata. Setki klanów, tysiące zawodników, miliony przegranych godzin - to wszystko trwa już od ponad roku. Wśród tych wszystkich graczy i drużyn, występuje pewna liczba osób, które tworzą tzw. scenę, konkurując między sobą w różnego rodzaju ligach, turniejach czy też imprezach LAN. W Polsce owa scena pojawiła się natychmiast, będąc zarazem najliczniejszą wśród wszystkich w narodowej historii Call of Duty, jak i największą na Starym Kontynencie. Przez pierwsze miesiące drużyny trenowały do turniejów, by stać się numerem jeden.

 

http://www.obrazkowy.esports.pl/Sliterin/cod4reaktiv.jpg

 

Pierwszy rok istnienia był bardzo udany dla całej sceny, kilka LAN-owych imprez takich jak eSpmania Call of Duty 4 Tournament, Razer COD Challenge, LGP 2008, EGP 2008, Allegra 2008 czy HLC 2008, a także parę ciekawych turniejów online organizowanych przez Velveta wraz z GameMod League (m.in. seria QuickCup, NSL League). Działo się wiele i owe zmagania wyłoniły na scenie ścisłą czołówkę polskiej areny. Niewątpliwe do czołowych drużyn tamtego okresu należało UF Gaming, tempus moriendi, BenQ DELTAeSPORTS.COM, D-Link PGS, Magnetic eSports, UCP.MP3store eSport Club, Fear Factory X-Fi czy też ówczesne BSTR. Wszystkie te drużyny przeważnie znajdowały się na najwyższych stopniach podium w różnego rodzaju turniejach.


Wraz z końcem Allegry 2008, podczas poznańskich targów PGA, skończyła się i aktywna gra większości klanów. Nie było gdzie grać, o co grać, czy też z kim grać. Tym bardziej, że za chwilę miał pojawić się nowy COD, który wg moich przypuszczeń okazał się totalną porażką. Scena przeszła w stan hibernacji, a raczej ta najlepsza jej część. Inni, czyli Ci, co nie mieli szans dostać się do ścisłej czołówki, trenowali cały czas by to zmienić. W nowym roku, czyli 2009, na scenie nie działo się nic, co by zmusiło do aktywnej gry większość klanów. Po dwóch miesiącach, gdy z inicjatywą wyszedł Velvet, który postanowił zorganizować serię QuickCupów o nazwie EX Cup z finałem o nagrody na końcu, scena się lekko ożywiła, jednak nie na tyle, by aktywnie trenować. Same turnieje dały jednak nadzieję nowym drużynom, które to triumfowały w kilku edycjach.

 

Na scenę wkroczyły takie klany jak GFO, iMOVE, uS, tmoe czy Ampol.d2. Wszystkie te drużyny trenowały, aby pokazać się z jak najlepszej strony. W Ex Cupach udział wzięły znane marki: UF, tm, MGS, UCP, FF oraz te nowe. Jak się okazało nowi są wstanie wygrać ze starymi w niezłym stylu. Fakt ten wywołał wśród, jakby to napisał craven „gwiazdeczek”, posądzenia o używanie niedozwolonych środków. Kiedy to dwa razy do finałów EXC doszło iMOVE i uS, oraz gdy GFO wygrywało mecze, których „elita” by nie przewidziała, zaczęto okrzykiwać ich „talenty.pl”, w złym tego słowa znaczeniu. Aktualnie drużyny te są postrzegane jak na początku Call of Duty 2 ULTRAFRAG, w którym grał aktualny gracz D-Link PGS marikkk, znany wszystkim ZOMBEK aka v3r czy też karaz. Podobnie było z tempus moriendi przed eSpmania COD4 Tournament na Kode5. Najlepsi stawiają na nich krzyżyk i posądzają o różne dopingi. Nie wątpliwie, niektóre akcje poszczególnych graczy są dziwne i czasem trudno w nie uwierzyć. Przykładem jest gracz iMOVE dEvianCe, który w finale z UF Gaming miał imponującą akcje 1vs3, albo gracz uS heddar, który na tempus moriendi nabił około 36 fragów w całym meczu, przebiegając na bombę A szybciej niż ktokolwiek wcześniej. Wszystkie te akcje wzbudzają pewne wątpliwości. Gracze bronią się przed oskarżeniami i chcą udowodnić wszystkim, że się mylą i pokazać się na imprezie LAN-owej. Jednak, czy tak naprawdę muszą coś udowadniać? Czy tak naprawdę ich wygrane spowodowane są innymi czynnikami, które do „cheaton’ów” nie należą?

Jak wspomniałem wcześniej, najlepsze polskie klany Call of Duty 4 nie trenowały, a w momencie EX Cupa roszady przeszły 4 drużyny w ciągu paru dni. Nikt tak naprawdę bowiem nie trenował jak przed HLC czy Allegra. Czy te wszystkie przegrane nie są spowodowane właśnie tym, że oni (GFO, iMOVE, uS) grali, a inni mieli zmiany i byli większość okresu zimowego nieaktywni (UF, tm, MGS, FF)? A może to wmawianie sobie samemu, że oni coś mają i zamiast skupić się na grze skupiamy się na nich i tym, jakie niesamowite akcje robią, które później okazują się zwykłymi. Czy mamy prawo nazywać ich „onlinersami”, po tym jak z własnej winy przegrywamy mecz? Na to pytanie powinniście odpowiedzieć sobie sami.

 

Autor nie jest członkiem redakcji serwisu eSports.pl i ponosi odpowiedzialność za treść powyższego tekstu.

KomentarzeKomentarze

  • phoenixpll

    #239 | Zbanowany

    2009-03-01 18:16:04

    I głośmy prawdę by nasze dzieci żyły w harmonii z naturą ;)
  • sla-

    #241 | Sławek

    2009-03-02 15:08:05

    Reaktif bo krowa mi mowi zeby dawac ci minusy pod kazdym komentem. DONE !
  • ChoryPastor

    #243 | ChoryPastor

    2009-03-04 13:01:33

    hahhaa
  • cRxon

    #244 | crx

    2009-03-05 23:32:50

    * U * K * R * Y * T * Y *

  • PAJ

    #245 | PAJ

    2009-03-09 11:24:17

    call of duty 2 jest lepsze:) szukam ludzi do cb mix klanu ktos chetny?? xfire: wilktob

    Sklad wyglada teraz tak: CIUPAGA, Funny, GUNNER(stien) mCk , LCT i PAJ
    Call of duty 2
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

417 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie