Podsumowanie | Razer Naga
Razer Naga to ciekawa myszka, ale nie nadająca się do gier kategorii First Person Shooter, głównie przez położenie 12-przyciskowego panelu bocznego. Testowałem tę myszkę przez ponad 3 tygodnie i ciągle wciskałem omyłkowo jakieś przyciski klawiaturki numerycznej. W Quake Live kończyło się to zmianą ShotGuna na Piłę Łańcuchową, najczęściej w środku zaciętego pojedynku i stratą fraga. Stworzono ją dla wielbicieli MMO i innych RTS-ów. Niech tak zostanie.
Naga spisuje się bardzo dobrze na najpopularniejszych podkładkach dla graczy. Na blacie biurka trochę gorzej, gdyż głośno „szura” po jego powierzchni. Dużo głośniej niż SteelSeries Ikari Optical. Teflonowe ślizgacze Razera współpracują lepiej z „twardymi” podkładkami, ale to na „miękkich” działają bezszelestnie. Sensor laserowy o czułości maksymalnej 5600 DPI to majstersztyk Razera, znany z bezprzewodowej Mamby. Pracuje wydajnie na każdej z testowanych powierzchni.
Najnowszy dostępny w Europie produkt Razera jest estetyczny, solidny i poniekąd ergonomiczny. Do jego produkcji użyto wysokiej klasy komponentów, powodujących jednak nadmierną potliwość dłoni po dłuższych partiach intensywnej rozgrywki. Połyskliwe tworzywo idealnie odwzorowuje odciski palców i uwidacznia wszelkie rysy. Antypoślizgowa, gumowana warstwa wierzchniej części obudowy też nie jest bez wad. Tłuste plamy rzucają się w oczy, aczkolwiek można je łatwo usunąć.
Kto kupi tę myszkę za ponad 300 zł, dedykowaną graczom MMO? Na pewno nie fani Counter-Strike’a, Quake’a czy Call of Duty. Będą to gracze MMO. Razer Naga świeci na niebiesko i ma „tak bardzo mi potrzebny” 12-przyciskowy panel na lewym boku, dzięki któremu kolejne levele będą wchodzić, jak w masło.
Razer Naga |
|
Producent | Razer |
Strona internetowa | www.razerzone.com |
Cena | 349,00 - 479,00 zł |
Gwarancja | 24 miesięce (S.O.S.) |
Specyfikacja techniczna | |
Profil | Dla praworęcznych |
Typ sensora |
Laserowy |
Rozdzielczość optyczna (max. czułość sensora) |
5600 DPI |
Czas reakcji sensora |
1ms |
Liczba przycisków | 17 (2 + scroll + 2 + 12) |
Ślizgacze | Teflonowe |
Komunikacja z PC | USB, przewodowe |
Kolor | Czarny |
Długość kabla |
200 cm |
Wymiary | 116 x 64 x 49 mm |
Zalety / Wady |
|
+ 12-przyciskowy panel boczny, |
- wysoka cena, - położenie klawiszy Mouse 4/5, - rozmieszczenie bocznego panelu przycisków. |
Ocena końcowa | |
7,5/10 |
* Funkcja dostępna (od końca stycznia 2009 r.) po aktualizacji oprogramowania do wersji v2.0 lub nowszej.
#1 | sexy.Phoenix#
2009-11-22 09:42:02
#2 | cwirek
2009-11-22 11:35:01
#3 | conish
2009-11-22 19:13:24
#4 | Qub!c
2009-11-22 21:36:26
#5 | qwe
2009-11-23 00:44:58
W nowej wersji znajdziesz ponadto latarke i scyzoryk z kompasem
#6 | cwirek
2009-11-23 14:09:29
#8 | Generall
2009-11-23 16:02:06
#7 | Raven
2009-11-23 15:32:12
Jaki sensor (o jakich parametrach) został użyty w myszce? (to jest 3.5G?)
Jak myszka zachowuje się przy niskiej czułości? Czy występuje efekt akceleracji wstecznej/dodatniej? A może gubi sygnał przy szybkich ruchach?
Czy występuje efekt korekcji ruchu i czy można to wyłączyć w driverach? W ogóle jakie opcje konfiguracji oprócz ustawiania makr umożliwiają sterowniki do myszki?
I ile waży ten, wyglądający na niezły klocek, gryzoń?
Da się go trzymać palcami, czy tylko "ergonomicznie", opierając cały nadgarstek na tym brzuszku? (a może wręcz przeciwnie? - nie zrozumiałem prawdę rzekłszy fragmentu tekstu poświęconemu ergonomii obudowy)
Na koniec jeszcze popłynąłeś z tym "Stworzono ją dla wielbicieli MMO i innych RTS-ów". Mam szczerą nadzieję, że miałeś na myśli Sim City lub Transport Tycoon ;)
Pozdrawiam,
Maciek / Raven
#9 | cwirek
2009-11-23 16:02:17
Myszka jest lekka (zresztą waga też ejst w specyfikacji. Dodam tych kilka pozycji jeszcze...
Pisałem w tekście, że lepiej go trzymać palcami niż całą dłonią, bo wtedy wygodniej będzie trzymać kciuk na bocznym panelu myszki. Nie da się trzymać całego nadgarstka, bo myszka wisi w powietrzu, a nie opada w dół, ale to zależy od wielkości dłoni raczej.
Chodziło mi o MMORPG ;-) Zmienię to. Dzięki za uwagi :)
#10 | tybek
2009-11-26 18:31:25
W fantasy nagi są na ogół istotami drugoplanowymi. W powieściowym cyklu Xanth Piersa Anthony'ego żyją w jaskiniach i walczą z goblinami. Są jednym z gatunków w grze fabularnej Dungeons & Dragons, pojawiają się w grach komputerowych Warcraft III, Final Fantasy, Battle for Wesnoth oraz Heroes of Might and Magic (w tej ostatniej są kobietami z wężową dolną połową ciała i sześcioma ramionami).
z wikipedii ;p
Czyli nazwa myszki odpowiednia :)
#11 | cuZz
2009-11-28 21:41:54
#12 | Koordynator
2009-11-29 13:20:38
W sensie, że Call of Duty to nie jest MMO? :O