Łatanie czarnej dziury w AA3

Dostosuj

 

Łatka za łatką, łatkę pogania... Tak w... raz, dwa, trzy... pięciu słowach można opisać obecną sytuację najnowszego FPS-a produkowanego przez Armię Stanów Zjednoczonych. Wydane prawie dwa tygodnie temu America's Army 3 już doczekało się trzech aktualizacji. Ktoś powie: szybka reakcja, kto inny: poprawiają grę - wszystko dla dobra graczy. O co więc chodzi? Sęk w tym, że faza beta zakończyła się siedemnastego czerwca. Co więcej, kalendarz wskazuje już dwudziesty ósmy dzień miesiąca. Jaki więc sens ma oddanie do użytku mostu, który zaraz potem trzeba będzie częściowo zamknąć i rozpocząć remont generalny?

 

 

- Zgodnie z przewidywaniami AA3 póki co okazało się kompletną porażką. Nie chodzi mi tu nawet o sam gameplay, co problemy z doprowadzeniem gry do stanu użyteczności. Liczne problemy z autoryzacją, treningami, serwerami zniechęciły mnie do "zabawy" nową wersją. Cierpliwie poczekam na uaktualnienia. - swoją opinie na temat gry przedstawia były reprezentant polski w America's Army, Marek "mrks" Koch.


Jako że miałem przyjemność gry w wersję beta, a dokładniej pre-load, która teoretycznie powinna być przedsionkiem finalnego produktu, to pomimo niedociągnięć, jeszcze tydzień przed premierą America's Army prezentowało ogromny potencjał. Motto "Every detail counts" od samego początku wydawało się naprawdę trafione. Niestety w miarę upływu czasu coraz więc "detali" kompletnie się nie liczy, a błędy z poprzedniej odsłony AA uwypuklone zostały w najnowszej grze. Dodatkowo, innowacyjny First Person Shooter zaskakuje masą zupełnie nowych, które spotykają naszego "megarealistycznego" żołnierza w najmniej oczekiwanych momentach. Brak amunicji w świeżym magazynku, wizualnie otwarte drzwi tak naprawdę są zamknięte - to jeszcze nic... Co ma powiedzieć ten, którego nie uraczono wyposażyć w broń, która - mimo wszystko - czasem się jednak przydaje...

 

- AA3 - zupełnie inna gra. W dniu premiery kompletnie niegrywalna, ogromny zawód większości ludzi, którzy niecierpliwie czekali na grę ostatnie dwa lata. Wyszło jak wyszło, nigdy nie poznamy rzeczywistej przyczyny takiego obrotu sprawy. Myślę, że w nadchodzących dniach otrzymamy kolejne poprawki, które wreszcie ustabilizują aplikację i umożliwią rozgrywkę na optymalnym, zamierzonym przez deweloperów poziomie. Jeśli chodzi o gameplay... jest specyficzny, ogromny nacisk na działanie drużynowe, nie ma tutaj skakania i "zoomowania" podczas pięknych lotów na 3 metry jak w konkurencyjnych produkcjach. Dynamizm? Jeśli czas na serwerze jest ustawiony na 20 minut, każdy ma takie same prawo do jego wykorzystania. Co zaś gdy ograniczymy go do minimum i zmusimy graczy do współdziałania przy wykonywaniu zadania (mecze, sparingi). Uważam, że AA3 ma ogromny potencjał rozwoju, a przyszłe aktualizacje sprawią, że gra przyciągnie jeszcze więcej osób niż poprzednia linia AA2. - swoją przygodę z AA3 komentuje menedżer zwycięzców pierwszej edycji ESL Pro Series - zespołu Majestic, Łukasz "frk" Chraniuk.


Dwa dni po premierze, świat obiegła niepokojąca wiadomość o zwolnieniu zespołu pracującego przez te wszystkie lata nad America's Army. Nic nie byłoby w tym dziwnego, gdyż gotowa gra nie wymaga już tylu programistów do zajmowania się kodem, o ile rzeczywiście byłaby skończona... Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że pracujący nad rewolucyjnym FPS-em ludzie nie pogodzili się z decyzją producentów. Według jednego z członków zespołu deweloperskiego wyciskali oni z siebie sto dziesięć procent możliwości. Siedzieli po nocach, a wypracowane nadgodziny były nie opłacane. Co ciekawe, z jednej wypowiedzi wynikało nawet, że programista próbuje przerosić za to, że tak niedopracowana gra ujrzała światło dzienne. Dodatkowo zapewniał, że po przeniesieniu prac nad grą do studia Redstone sytuacja wcale się nie poprawi. Co gorsza: miała stać się fatalna.

 

 

- Pierwsze wrażenie nie było najlepsze... Nowa odsłona America's Army potrzebuje jeszcze bardzo dużo czasu, aby została przystosowana do wymogów graczy i usprawniona do stopnia w miarę przyjemnej grywalności. Nic na początku nie jest doskonałe, ale AA3 jest wyjątkowo niedopracowane jak na produkt finalny. Póki co bardziej zależy mi na najnowszym wydaniu Modern Warfare. - zapytany o opinie na temat AA3 odpowiada Paweł "dvsN" Gwozdecki, były reprezentant UCP MP3store eC w Call of Duty 4.


Tymczasem, co kilka dni publika zostaje uraczona poprawkami, które teoretycznie eliminują ogromną listę błędów. Pomimo krótkiego czasu, który upłynął, wersja 3.0.0 już zdążyła zamienić się w 3.0.3, a poprawy najważniejszych problemów jak nie było, tak nie ma. Siedemnastego czerwca wszystko zaczęło się od przeciążenia serwera autoryzacji kont, który według oficjalnego oświadczenia jednego z odpowiedzialnych za niego ludzi miał zmierzyć się z dziesięcioma milionami użytkowników. Do dziś nie udało się uruchomić wszystkich aspektów rozgrywki. Każdemu automatycznie zaliczone zostały treningi, aby zminimalizować obciążenie wspomnianego serwera.

 

 

 

- AA 3.0 osobiście bardzo mi się podoba. Większość odrazu skreśliła ten tytuł patrząc przez pryzmat bugów i wszelakich problemów. Niedociągnięcia są stopniowo usuwane i gra staje się coraz bardziej przyjazna, aktualnie o wiele częściej grywam w 3.0 niż w poprzednią wersje. Gra ma potencjał i na pewno będzie zyskiwać coraz więcej zwolenników. - tym razem, nową odsłonę AA bardzo pozytywnie skomentował Kamil "Sołtys" Achler, gracz Happy Five Friends.

 

Mimo wszystkich niedociągnięć, tego że granaty dymne przechodzące przez ścianę nijak mają się do dbania o każdy szczegół, którym tak szczycili się deweloperzy, to gra ma w sobie coś... ciekawego. Coś, co może nie odciągnie dziesięciolatków od Counter Strike-a, ale zbliży do siebie bardzo szczególną grupę odbiorców, dla których liczą się zupełnie inne wartości niż możliwość rozwalenia głowy przeciwnika na milion mniejszych kawałeczków. AA3 prezentuje ogrom bardzo ciekawych rozwiązań, które mogą okazać się decydującymi przy przetrwaniu niedorobionej, lecz darmowej gry na rynku. Realistyczny dźwięk, sposób poruszania się żołnierza, odrzut broni, efekty specjalne, możliwość planowania rozmieszczenia oddziałów przed każdą rundą oraz wiele, wiele innych aspektów, zapewniających niesamowity klimat, w połączeniu z dopracowaną (załataną) produkcją, może dać oszałamiająco realistyczny efekt końcowy. Lecz czy grywalny? O tym dowiemy się w dniu premiery. Ach... zapomniałem. Przecież beta już minęła, a gra została niedawno wydana... W takim razie w dniu... całkowitego załatania!

 

- Americas Army 3.03 a moze Americas Army Beta? Cóż, każdy kto grał w tę grę nie może uniknąć wrażenia, że gra w wersję Beta. Ilość błędów na jakie można natrafić już na samym początku gry jest przerażająca. Z drugiej strony gra wprowadza do rozgrywki zupełnie nowe rozwiązania, a także rozwija już istniejące do wyższego poziomu (leczenie które nie polega tylko na kliknięciu na koledze z drużyny; wymuszenie gry zespołowej). Mimo wielu błędów, jeśli dać czas grze, myślę ze będzie jednym z lepszych shooterów dostępnych na rynku. - czytamy w wypowiedzi Krzysztofa "Ponurego" Puchalskiego z Show Your Celtus Skill.


Niestety od momentu premiery sytuacja uległa jedynie nieznacznej poprawie. Mimo to, rozgrywka toczy się na kilkudziesięciu przepełnionych serwerach. Tutaj nadciąga kolejny problem. Tym razem związany z plikami serwerowymi. Producenci jak na razie nie zamierzają wydawać wersji dedykowanej Linuxowi, który jest dużo tańszy w utrzymaniu oraz mniej zawodny, w porównaniu z konkurencyjnymi systemami operacyjnymi. Powoduje to ogromne problemy z dołączeniem do średniej jakości rozgrywki, umożlwiającej grę na odpowednio małym pingu oraz z niską utratą pakietów (nośników informacji wymienianych pomiędzy graczem, a serwerem). Wystrzelenie trzydziestu kul w ruchomego przeciwnika często nie wystarcza, aby ten został unieszkodliwiony. Ba! Czasem nawet nieruchomy cel może sprawić duży problem. Czerpanie przyjemności z rozgrywki utrudnia dodatkowo fakt, że runda na najpopularniejszej w tym momencie mapie (Alley) trwa nawet do dziesięciu minut, co skumulowane z czasem potrzebnym na znalezienie odpowiedniego serwera oraz błędami, przez które często zmuszeni jesteśmy do opuszczenia świata żywych daje niemiły efekt. Trzy rundy w godzinę - oto rekord, a jednocześnie szok, po którym już nie włączyłem America's Army 3...

 

- Na ocenę AA3 poświęciłem niecałe pół godziny. W tym czasie zdążyłem utwierdzić się w przekonaniu, że nie ma co marnować więcej czasu na tę grę. Niestety AA3 zostało stworzone z myślą o fanatykach a nie o graczach. Po Lidze Cybersport planuję zakończyć swoją przygodę z e-sportem. - krótko i zwięźle nowy tytuł miesza z e-sportowym błotem Dawid "dav1d" Kozak, jeden z najlepszych graczy America's Army w Polsce.

 

"dav1d: Znamy swoją cenę..."


A jakie Wy odnieśliście wrażenia?

KomentarzeKomentarze

  • kluczmen

    #1 | kluczmen

    2009-06-28 11:19:29

    mialem okazje grac w gre gdy tylko autorka ogarnela logowanie sie na konto, poniewaz znalazlem na forum aa.pl nieoficjalny serwerek - zaznaczam, ze do tej pory gralem w kantera, wolfa battlefielda i quaka - gra w przeciwienstwie do aa2 bardzo mi sie podoba :D mam wrazenie ze tempo rozgrywki jest szybsze, co prawda kamperiada caly czas zostaje i gdy zginie sie na poczatku od jakiegos nada mozna spokojnie zminimalizowac gre i siedziec na jakims boardzie/irc ale i tak sprawa mi duzo przyjemnosci z grania - "prosi" z poprzedniej wersji beda narzekac ze nie moga robic wszystkich swoich cwiczonych latami trickow ale to mi sie wlasnie podoba gdyz rozgrywka wreszcie jest dostatecznie realistyczna zeby czlowiek ktory odpalajac gre i oczekujac tego typu rozgrywki mogl sie polapac :E
    jeszcze pare paczy i bedzie naprawde fajnie, a za rok nikomu juz nie bedzie sie chcialo wypominac zajebistej grze falstartu :D
  • doubleyes

    #2 | UKASZ

    2009-06-28 12:29:25

    Sad:/ gralem w to, od choroby bugow i glupich, prostych bledow.. grafika nie zaskoczyli zbytnio. moja ocena; 3/10
  • infernal15

    #3 | infernal15

    2009-06-28 13:07:19

    Połowa tego co tam wyzej napisano jest nie prawda i sa to informacje z przed wydania patcha 3.0.3 w gre da sie grac. Powiedzmy sobie szczerze te treningi sa dla lowów.Ja bede bronił AA 3 z tego co przeczytalem powyżej to wiekszosc tych osob na server chyba nie weszła ... jak możba obiektywnie ocenic gre w 30 min ?? I zapewne za 2/3 miesiace wiekszosc tych osob bedzie ostro grac w AA i chwalic jaka fajna gra.
    Devowie powiedzieli ze Redstone nie naprawi gry ... jak moze jej nie naprawi jak 1/4 Redstone to sa programisci ktorzy powiedzieli ze nie naprawia tego.
  • Eragorn

    #4 | Sliterin

    2009-06-28 16:38:36

    Nie pomyślałeś panie "treningi są dla lowów", że treny odblokowują pewne rzeczy w grze? No nie weszli do gry pewnie dlatego, że nawet nie mogli też o tym nie pomyślałeś pewnie...
  • tobster

    #5 | tobster

    2009-06-28 17:10:31

    Gra ma gorszą optymalizację niż Gothic 3 :C coś jak GTA4, aby doprowadzić grę do stanu grywalnego należy wydać 5patcy po 500MB :X
  • rml

    #6 | rml

    2009-06-28 17:29:13

    haha ten ostatni community patch gigabajtowy wydany trzy lata po premierze i tak nie dał rady gothica 3 załatać :)
  • tobster

    #7 | tobster

    2009-06-28 17:46:05

    Tak, ale na moim sprzęcie +15FPS :) ciekawe jak tam Arcania :D
  • wiecek.

    #8 | wii

    2009-06-29 14:57:27

    jakis czas temu przez stima zassałem to AA3, ze 4razy próbowałem odpalić lecz wyskakiwało okienko, że gra DLA MNIE nie jest dostępna choć inni już grali, wczoraj znów spróbowałem kilkanaście min robił się update i nadal to samo -.-
  • Diablo131994

    #9 | Diablo131994

    2009-07-09 19:08:15

    ja tam gralem ... tylko gdyby mi nie cielo tyle..... grafika gorsza niz w cod4 a tnie jak nie wiem co oO moze to przez te ''ich bledy'' ktorych jest co nie miara .. idziemy z respawna a tu bez amunicji same granaty i born bez ammo i co robic ... wydadza teraz ponad 5gb patchy jak nie lepiej i ciekawe co z treningami bedzie jak ich serwery nie wytrzymuja... ehhh tylko narzekac ale sami sobie ten los zgotowali ...
  • Diablo131994

    #10 | Diablo131994

    2009-07-10 13:33:22

    wiecek mialem ten sam problem ale po 4h problem znikna :)
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

2616 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie