Rozgrywki
Scena gry nie może istnieć bez klanów, ale żeby one powstawały, musi być jakiś cel. Zazwyczaj to wygrywanie w ligach. W America's Army jest ich zdecydowanie mniej niż np. w Counter Strike'u, ale powstaje ich coraz więcej i stoją one na coraz wyższym poziomie. Kolejne ligi, po HLC, zaczynają wprowadzać nagrody, a klany zaczynają mieć wybór, do których rozgrywek się zapisać.Bardzo popularnymi rozgrywkami są ESL Championship. W każdej edycji prawie wszystkie klany z naszej sceny grają w jednej z czterech lig: Ekstraklasy, Pierwszej ligi, Drugiej Alfa i Beta. Pierwsze dwie są rozgrywane w systemie piłkarskim, szesnaście drużyn gra każdy z każdym w piętnastu kolejkach. Za wygraną zdobywa się trzy punkty, za remis - jeden, a za przegraną nic. Pomimo że ligi ESL-a dają szansę grania z wieloma świetnymi klanami, to nie ma w nich nagród (oprócz kont premium ESL). ESL organizuje również turnieje europejskie. W niedawno zakończonym w finale zmierzyły się SPQR i Epsilon Esports.
GameBite, nowopowstały portal organizujący ligi również zainwestował w AA. Ich pierwsze pomysły, czyli ladder i VIP Tour nie okazały się świetne, ale seria One Day Cupów bije rekordy popularności i prawie za każdym razem wszystkie miejsca są zajęte. Ostatnio wystartował GameBite League, w której suma nagród wynosi ponad 4,000zł.
Kolejną ligą europejską jest CAL, czyli Cyberathlete Amateur League. Ich rozgrywki są mniej popularne w naszym kraju. W ich aktualnej lidze startują tylko dwa klany z Polski. Zaważyło na tym również kolidowanie meczów z HLC, które dla znacznej większości zespołów jest priorytetem.