Zaczynamy
Kolejnym krokiem w kierunku grania w America's Army jest założenie własnego konta gry. W tym celu wchodzimy na http://americasarmy.com/ i rejestrujemy się. Nasz profil na stronie będzie jednocześnie naszym kontem gry. Teraz możemy zacząć grać w AA... ale tylko w trybie single player. Przed rozpoczęciem walk z graczami z całego świata przez Internet, gra wymaga od nas wykonania przynajmniej pełnego podstawowego treningu, a żeby móc grać na wszystkich mapach, ze wszystkimi brońmi musimy ukończyć prawie wszystkie treningi. W końcu, jaki żołnierz szedł na pole walki bez ukończenia szkoleń?Żeby móc w ogóle grać, musimy przejść Basic Combat Training (BCT), czyli trening podstawowy. Nikomu, kto miał wcześniej styczność z grami typu FPS, nie powinno sprawić to problemu. Stawiane przed nami wyzwania to: poruszanie się po specjalnym torze przeszkód, strzelanie na strzelnicy i chodzenie po domu treningowym, gdzie trzeba strzelać do pojawiających się zewsząd makiet przedstawiających terrorystów. Warto przyłożyć się do nich, a szczególnie do strzelania na strzelnicy, bo wynik tego testu uwarunkuje, czy możemy uczestniczyć w szkoleniu na snajpera, czy nie.
Kolejnym szkoleniem, nieobowiązkowym, ale umożliwiającym grę na wszystkich mapach jest Airborne School (Airborne), czyli nauka skakania ze spadochronem. Ten trening składa się z dwóch części. Pierwsza, czyli skok z wieży polega na słuchaniu tego, co mówi najpierw instruktor, a potem zastosowaniu się do jego rad podczas skoku. Druga część, ta trudniejsza to Live Jump. Skok z samolotu nocą nie jest wcale łatwy. Patrząc tylko na światła na ziemi, musimy ocenić, jak jesteśmy od niej daleko i umiejętnie hamować spadanie.
Następnym treningiem, który jest bardzo przydatny w grze zespołowej, jest Medic Training (Medic). Jest to najnudniejszy z treningów. Składa się z czterech części. W trzech z nich musimy tylko siedzieć w ławce na wykładach, które uczą nas o opatrywaniu ran, pomocy poparzonym, tamowaniu krwi i wielu innych rzeczy przydatnych medykowi na polu walki. Po każdym wykładzie musimy zdać egzamin z przerobionego materiału. Ostatni etap treningu polega na wyleczeniu trzech osób. Trzeba ocenić, kto jest najbardziej potrzebujący i jemu najpierw udzielić pomocy.
Żeby móc strzelać z karabinu snajperskiego, musimy przejść trening Advanced Marksmanship (Adv. Mkshp). Tutaj musimy dwukrotnie trafić do celu ze snajperki, najpierw z lekkiej m24, a później z ogromnej m82.
Na mapach typu Special Forces można korzystać z karabinu M4a1 SOPMOD, którego części sami wybieramy. Jednak, żeby ich używać, trzeba ukończyć kolejny trening, moim zdaniem najtrudniejszy. Najpierw tak jak w szkoleniu medycznym musimy pójść na wykład, a później zdać test ze znajomości broni i pojazdów bojowych. Drugim etapem jest SF Escape & Evade. Zostajemy dowiezieni helikopterem na teren kontrolowany przez wojsko. Trzeba dojść do trzech punktów kontrolnych niezauważony. To bardzo trudna i czasochłonna misja.
Ostatnim treningiem jest Advanced Individual Training (AIT). Uczymy się w nim jeździć HMMWV, czyli wojskowym Hummerem, strzelać z moździerzy i działka zamontowanego na dachu samochodu.
Po ukończeniu wszystkich treningów możemy walczyć na każdej mapie z każdą bronią.