Quake 4 1.4.1 Beta Patch + Q4Max 0.78a
Dokładnie miesiąc temu informowaliśmy Was o wydaniu Beta Patch do gry Quake 4 oznaczonego numerkiem 1.4. Kolejna łatka jest już gotowa oraz została oficjalnie wydana kilka godzin temu. Nie jest to jednak zapowiadana przez SyncErrora wersja Beta Patch 2 ani finalny Patch 1.4, tylko kolejna poprawką, dzięki której id Software robi kolejny krok w celu wyeliminowania wszystkich błędów. Jeszcze trochę czasu minie zanim zostanie wydana finalna wersja łatki, ale już teraz możemy cieszyć się udogodnieniami, które wnosi do gry Beta Patch 1.4.1. Wraz z wydaniem poprawki światło dzienne ujrzała także nowa wersja modyfikacji Q4Max w wersji 0.78a.
W poprzedniej wersji został wprowadzony upragniony Q4TV, który z tą wersja został lekko ulepszony - m.in. wprowadzono większy limit widzów co powinno ucieszyć osoby, które z chęcią oglądają pojedynki najlepszych graczy na żywo. Również wprowadzono możliwość nagrywania dem podczas oglądania Q4TV, co jest bardzo dobrym dodatkiem. Pełną listę zmian wprowadzaną przez Beta Patch 1.4.1 i Q4Max 0.78a znajdziecie poniżej.
Changelog Quake 4 Beta Patch 1.4.1
* new movemement code on angled surfaces (pm_slidevelocity and pm_powerslide)
* LG knockback 6->11, fire rate 0.05->0.04, damage 8->7, max cells 400->300, range 768->736
* LG & GL crosshair .dds files updated (with correct versions)
* fixed player corpses warping to spawn locations
* net_clientRepeaterDelay added for Q4TV
* RG starting ammo 5->7, ammo box 10->7, max ammo 25->35
* fixed pixelization of all crosshairs, added 2 new ones
* allow backslash in say text, o/
* spectators can now use teleporters
* unprotected r_displayRefresh
* removed health/armor adjustments from g_handicap; now affects players damage output only
* model specfic sound code to allow unique sound sets be defined for each model
* several OpenAL sound fixes
* assume private networks are LAN servers; net_forceInternet can be used if they aren't
* allow mods to alter engine level cvar flags
* added si_fps 'Tickrate' to server browser hover info
* new lagometer code, increased performance and works with r_useSMP
* force pro skins option added to Game Options GUI
* unlocked g_gunX, g_gunY, g_gunZ cvars
* added g_weaponFovEffect
* gun position option added to Game Options GUI
* fixed some item pickups not being viewable by Q4TV
* new size for megahealth simpleItem
* pure check for Q4TV added
* fixed NextWeap/PrevWeap when scrolling through several weapons at once
* fixed broken firing animation for viewers
* projectile explosions/impacts are always predicted correctly now; gives much better feedback to the player when lagged
* fixed the need to toggle console before entering a password
* shaderParm support added for model renders in GUIs (allows for mods to display brightskins dynamically in GUIs)
* net_challengeLimit increased from 15 to 30 seconds to minimize timeouts during loading of an addonpak
* free gameclient/bot slots for bots removed
* net_clientPrediction archives
* jump / crouch animation added for players crouched in midair
* prevented DeadZone triggers from being called in other gameTypes, which caused memory corruption
* added snaps to GUI sliders
* added chat support for Q4TV
* made use of smaller data types to decrease network traffic
* increased limit of possible viewers for Q4TV
* fixed missing respawn sound with g_simpleItems
* recordNetDemo now works for Q4TV
* fixed stuck hums
* fixed issues with switching to addonpaks via the Admin GUI
* s_useDeferredSettings default changed to 0
* clear new dict and save/restore serverInfo cvars when doing a reloadEngine for spawnServer
Changelog Q4Max 0.78a
* Q4 beta 1.4.1 compatibility - this version of Q4Max does not run on Q4 beta 1.4.0 or lower.
* cg_railstyle 3 adds a new rail effect similar to the SP Gladiator rail.
* You can now preview team/enemymodel colors in the GUIs.
* A few extra cvars saved into profiles : cg_predictmg/sg/rg, g_gunx/y/z, hud_multipovstyle, g_favoriteList
* GUIs for vertexlight/forceambient and other lighting options made clearer.
* Removed the "aligned" crosshairs, 1.4.1 has better crosshairs that do this.
* cg_blood 0 now disables blood, but replaces it with spark effects.
* Some explosions not displayed when directly hitting players if cg_blood 0.
* You can now turn g_feedscorebot back on, Q4 1.4.1 fixes the segfault / access violations that were occuring.
* Changing si_fps on a live server restarts the map at the proper tickrate instead of going crazy.
* Switching povs as a spectator sometimes didn't work, and/or caused projectiles to disappear. Also related, scoreboard would stick open, and various other issues as a spectator.
* Tourney mode client crash on player disconnecting.
Download
QuakeUnity
#0 | kaboom
2007-04-03 22:48:58
btw juz wyczytalem, że znalezli pierwsze bugi tej wersji :P coś z votowaniem map z tego nowego mappacku
#0 | jakub m.
2007-04-04 00:33:48
Najbardziej dziwi mnie ze wprowadzane do nowych wersji modow/patchow sa rozwiazania znane duzo wczesniej i wypuszczone duzo wczesniej (q3)... Jakby nie mogli tego zrobic przy produkcji...
To tak jakby zrobic 5 krokow w tyl zeby zaczac robic w przod... [\']
#0 | SweepeR
2007-04-04 01:05:57
#0 | nergal
2007-04-04 01:29:29
#0 | kaboom
2007-04-04 10:34:37
#0 | edwa
2007-04-04 10:42:31
#0 | kaboom
2007-04-04 10:46:17
#0 | edwa
2007-04-04 11:02:13
#0 | kaboom
2007-04-04 11:05:50
#0 | edwa
2007-04-04 13:12:14
#0 | Vymmiatacz
2007-04-04 21:39:31
#0 | jakub m.
2007-04-04 22:53:24