Quake 4: oficjalny patch 1.1!
Tak, tak panowie i panie, to nie żarty. Po miesiącach cierpliwego czekania w końcu światło dziennie ujrzał pierwszy tak ważny, i tym razem już oficjalny, patch do Quake'a 4, oznaczony cyferką 1.1. Ta ważna wieść została potwierdzona na stronie id Software przed dosłownie paroma godzinami. Łatka, w porównaniu do poprzedniczek, wprowadza bardzo istotne zmiany i co najważniejsze - naprawia masę błędów samej gry.
Ważną informacją jest to, że patch niesie ze sobą nie tylko dość znaczące usprawnienia, ale także 4 całkiem nowe mapy. Tym razem, dzięki developerom id, do wyboru będziemy mieli dodatkowe 2 mapy DM'owe (Outpatient [q4dm10], Skeleton Crew [q4dm11]) i 2 mapy do zabawy w CTF'a (Mind the Gap [q4ctf6], Double Edged [q4ctf8]). Prócz tego, łatka zawiera także poprzedni oficjalny mappack (Quakemas) wydany w okolicach grudnia.
Zmiany
- Poprawiono stabilność gry
- Naprawiono liczne bugi związane z głosem w grze
- Dodano komendę akceleracji myszy (m_accel)
- Ustabilizowano pracę serwera gry
- Dodano dodatkową opcję do zooma (pm_zoomedSlow)
- Dodano brightskins
- Dodano chat głosowy w multiplayerze
- Dodano forcemodels
- Dodano simpleitems
- Usprawniono strafe jumpy na schodkach
- Powiększono nieco odgłosy raila/lightning guna trzymanego w ręce
- Dodano autodownloading (!!!)
Pełna lista zmian
Istotne również jest to, iż patch 1.1 w wyklucza pozostałe wersje gry przy zabawie sieciowej. Mówiąc inaczej - jeśli ktoś go po prostu nie zaaplikuje, nie będzie miał możliwości gry z osobą, która go posiada. To samo tyczy się wszelkich serwerów postawionych na Linuxie czy Windowsie oraz wszystkich dem, które nagrane na wcześniejszych wersjach programu, nie będą działać z nową łatką.
Download
Windows (119 MB), mirrory:
Linux (114 MB), mirror:
Można rzec, że to ogromny krok w przód. Wraz z wyjściem nowego i kompatybilnego z aktualnym patchem 1.1 Q4MAX'a 0.73 przychodzi, miejmy nadzieję, nowa era Quake'a 4. Koniec z wiecznym zastojem i narzekaniem na ogrom błędów w grze. Łatka jest bowiem bardzo solidna i w jakiś sposób wynagradza półroczne wyczekiwanie na nią "zgłodniałych" graczy. Tutaj ogromne podziękowania należą się SyncError'owi, który jest osobą odpowiedzialną za public relations w id Software. To właśnie dzięki niemu prawie każda istotna zmiana/szczegół/bug/innowacja została uprzednio omawiana z graczami. Miejmy tylko nadzieję, że intensywność pojawiania się kolejnych usprawnień w niedalekiej przyszłości będzie nieco większa. Teraz pozostaje nic, tylko ściągać, update'ować serwery i cieszyć się w pełni odnowionym Quake'iem 4!
id Software
#0 | black sunday
2006-03-29 01:33:16
#0 | sajrus
2006-03-29 02:04:59
#0 | mefajpe^
2006-03-29 02:10:05
#0 | Pajda
2006-03-29 04:15:05
Ale tak czy siak blame doom3 engine, blame id.
#0 | yar
2006-03-29 06:40:21
W newsie zapomnieliscie ze XBattle tez jest kompatybilny z 1.1.
#0 | edwa
2006-03-29 07:43:31
#0 | wzf | yeltzyn
2006-03-29 07:51:43
#0 | edwa
2006-03-29 08:02:20
#0 | wzf | yeltzyn
2006-03-29 08:33:31
#0 | grzEs
2006-03-29 08:41:01
#0 | wzf | yeltzyn
2006-03-29 08:55:52
ZMS dziwnym zbiegiem okolocznosci mialem na przestrzeni komentarza taki tekst shift+przecinek myslnik myslnik (costam) shift+kropka i mi to zinterpretowalo jako kod ;p
#0 | Goniek
2006-03-29 08:59:16
#0 | Lucas
2006-03-29 09:24:45
#0 | lab
2006-03-29 10:27:12
#0 | freak
2006-03-29 10:35:14
#0 | sonny
2006-03-29 11:13:38
pozatym czuje ze jest inne sensi w 1.1, ciekawe czy zmienili netcode
#0 | edwa
2006-03-29 12:49:00
#0 | Pionier
2006-03-29 14:47:26
#0 | Pajda
2006-03-29 14:51:16
#0 | xzan
2006-03-29 14:56:37
#0 | wzf | yeltzyn
2006-03-29 18:29:27
+ nareszcie cos usprawniajacego ogladanie dem, nie trzeba juz zmieniac nazw dem na demo01 itp zeby sie nie pomylic w 20znakowej nazwie pliku ;p
\"Player spawn code has been adjusted to mimic the spawn style of Quake III Team Arena.\"
nowy system spawnowania ?
\"Spectator players will only see chat messages from other spectators, and will not see team chat.\"
+ jak moglo tego nie byc wczesniej ??
\"There is a new system by which players may anonymously report their usage statistics to the developers, such as type of video card, amount of system RAM, the presence of a DVD drive.\"
- kolejny \"anonimowe\" zbieranie informacji
\"Video option changes can be applied immediately instead of restarting the game.\"
+ to jest juz wypasik
\"The FOV (g_fov) can now be adjusted higher than 110. We do not recommend values higher than 110.\"
+ ciekawe czy ktos bedzie uzywac >110 (moze pod \"cpm\" np. 120 ?)
#0 | STING
2006-03-29 18:30:31
#0 | SweepeR
2006-03-29 18:47:06
#0 | w0w
2006-03-29 18:53:03
#0 | d00mer
2006-03-29 19:24:42
#0 | castor
2006-03-29 21:50:26
#0 | cr0c3r
2006-03-29 23:22:22
#0 | kaboom
2006-03-30 08:26:02
#0 | kaboom
2006-03-30 08:26:30
#0 | c-load
2006-03-30 10:16:17
id Software wycofał patch 1.1 do Quake 4 z uwagi na problemy z obsługą rozdzielczości widescreen (16:10), która może nawet uszkodzić monitor (dotyczy w szczególności monitorów, które takiej rozdzielczości nie obsługują). Jeśli zdążyłeś już zainstalować tę łatkę, zalecane jest nie uruchamianie trybu widescreen w grze lub zablokowanie go z poziomu sterowników. Wkrótce ma pojawić się nowa wersja patcha.
http://benchmark.pl/