Quake 4: oficjalny patch 1.1!

Dostosuj

Quake 4: oficjalny patch 1.1!

Tak, tak panowie i panie, to nie żarty. Po miesiącach cierpliwego czekania w końcu światło dziennie ujrzał pierwszy tak ważny, i tym razem już oficjalny, patch do Quake'a 4, oznaczony cyferką 1.1. Ta ważna wieść została potwierdzona na stronie id Software przed dosłownie paroma godzinami. Łatka, w porównaniu do poprzedniczek, wprowadza bardzo istotne zmiany i co najważniejsze - naprawia masę błędów samej gry.

Ważną informacją jest to, że patch niesie ze sobą nie tylko dość znaczące usprawnienia, ale także 4 całkiem nowe mapy. Tym razem, dzięki developerom id, do wyboru będziemy mieli dodatkowe 2 mapy DM'owe (Outpatient [q4dm10], Skeleton Crew [q4dm11]) i 2 mapy do zabawy w CTF'a (Mind the Gap [q4ctf6], Double Edged [q4ctf8]). Prócz tego, łatka zawiera także poprzedni oficjalny mappack (Quakemas) wydany w okolicach grudnia.

hide_dot.gifZmiany


  • Poprawiono stabilność gry
  • Naprawiono liczne bugi związane z głosem w grze
  • Dodano komendę akceleracji myszy (m_accel)
  • Ustabilizowano pracę serwera gry
  • Dodano dodatkową opcję do zooma (pm_zoomedSlow)
  • Dodano brightskins
  • Dodano chat głosowy w multiplayerze
  • Dodano forcemodels
  • Dodano simpleitems
  • Usprawniono strafe jumpy na schodkach
  • Powiększono nieco odgłosy raila/lightning guna trzymanego w ręce
  • Dodano autodownloading (!!!)
...i wiele, wiele innych, nie mniej istotnych, rzeczy.

Pełna lista zmian


Istotne również jest to, iż patch 1.1 w wyklucza pozostałe wersje gry przy zabawie sieciowej. Mówiąc inaczej - jeśli ktoś go po prostu nie zaaplikuje, nie będzie miał możliwości gry z osobą, która go posiada. To samo tyczy się wszelkich serwerów postawionych na Linuxie czy Windowsie oraz wszystkich dem, które nagrane na wcześniejszych wersjach programu, nie będą działać z nową łatką.

hide_dot.gifDownload

Windows (119 MB), mirrory:

Linux (114 MB), mirror:


Można rzec, że to ogromny krok w przód. Wraz z wyjściem nowego i kompatybilnego z aktualnym patchem 1.1 Q4MAX'a 0.73 przychodzi, miejmy nadzieję, nowa era Quake'a 4. Koniec z wiecznym zastojem i narzekaniem na ogrom błędów w grze. Łatka jest bowiem bardzo solidna i w jakiś sposób wynagradza półroczne wyczekiwanie na nią "zgłodniałych" graczy. Tutaj ogromne podziękowania należą się SyncError'owi, który jest osobą odpowiedzialną za public relations w id Software. To właśnie dzięki niemu prawie każda istotna zmiana/szczegół/bug/innowacja została uprzednio omawiana z graczami. Miejmy tylko nadzieję, że intensywność pojawiania się kolejnych usprawnień w niedalekiej przyszłości będzie nieco większa. Teraz pozostaje nic, tylko ściągać, update'ować serwery i cieszyć się w pełni odnowionym Quake'iem 4!

id Software

KomentarzeKomentarze

  • black sunday

    #0 | black sunday

    2006-03-29 01:33:16

    Fajno ;]
  • Sajrus

    #0 | sajrus

    2006-03-29 02:04:59

    co to za odświeżanie newsów? ;o
  • mefikh

    #0 | mefajpe^

    2006-03-29 02:10:05

    Sory, ale bledy mi sie jakies wdaly (w linkach) i musialem dac do drafta, a potem wyciagnac.
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-03-29 04:15:05

    Chyba ich kopnelo z ta wielkoscia.
    Ale tak czy siak blame doom3 engine, blame id.
  • yareq

    #0 | yar

    2006-03-29 06:40:21

    To przez mapy. Zreszta, Ty chyba patchy do Painkillera nie widziales ;). Nie jest taki duzy, to bedzie z 15 minut sciagania na laczu 1 mbit.

    W newsie zapomnieliscie ze XBattle tez jest kompatybilny z 1.1.
  • e2

    #0 | edwa

    2006-03-29 07:43:31

    co najważniejsze - autodownloading ;DDDD
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2006-03-29 07:51:43

    A o q4PL dalej cisza.....
  • e2

    #0 | edwa

    2006-03-29 08:02:20

    przecież był news o nim ostatnio, q4pl ma być na koniec kwietnia
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2006-03-29 08:33:31

    Sądzę, że skoro na stronie dystrybutora nie ma o tym nic napisane, to data na gry-online.pl e-gaming.pl jest wyssana z palca (zrzesztą podobnie jak to było w innych serwisach play.pl).
  • grzEs

    #0 | grzEs

    2006-03-29 08:41:01

    O Duke Nukem Forever pisali w polowie 1998, ze pod koniec tego roku wychodzi :D. I juz nawet mozna była zakupic go w przedsprzedazy w sklepach internetowych :DDD
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2006-03-29 08:55:52

    Czy dlugosc komentarzy zostala skrocona ??

    ZMS dziwnym zbiegiem okolocznosci mialem na przestrzeni komentarza taki tekst shift+przecinek myslnik myslnik (costam) shift+kropka i mi to zinterpretowalo jako kod ;p
  • syerrmiro

    #0 | Goniek

    2006-03-29 08:59:16

    e tam akceleracja myszy ważniejsza :P
  • Lucas

    #0 | Lucas

    2006-03-29 09:24:45

    3 min i po sprawie :)
  • lab

    #0 | lab

    2006-03-29 10:27:12

    wreszcie !
  • freak

    #0 | freak

    2006-03-29 10:35:14

    Całkiem nieźle, jeszcze kilka patchy i nie Q4 będzie się różniłym od Q3 niczym poza silnikiem. Pare komend jest naprawdę przydatnych.
  • sonny

    #0 | sonny

    2006-03-29 11:13:38

    ale co oni zrobili z simpleitems , wygladaja przepaskudnie

    pozatym czuje ze jest inne sensi w 1.1, ciekawe czy zmienili netcode
  • e2

    #0 | edwa

    2006-03-29 12:49:00

    czemu tak sądzisz?
  • Pionier

    #0 | Pionier

    2006-03-29 14:47:26

    a ma ktos cracka do tego patcha ?:]
  • Pajda

    #0 | Pajda

    2006-03-29 14:51:16

    Wiesz pacze do bf2 wymagaja 3gb wolnego na dysku :P
  • xzan

    #0 | xzan

    2006-03-29 14:56:37

    rakieta szybsza i nowy odglos przy ładowaniu rg:P
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2006-03-29 18:29:27

    \"NetDemo playbacks have gotten a little bit easier with \"tab completion\". The playNetDemo command now uses tab complete to show available demos.\"
    + nareszcie cos usprawniajacego ogladanie dem, nie trzeba juz zmieniac nazw dem na demo01 itp zeby sie nie pomylic w 20znakowej nazwie pliku ;p

    \"Player spawn code has been adjusted to mimic the spawn style of Quake III Team Arena.\"
    nowy system spawnowania ?

    \"Spectator players will only see chat messages from other spectators, and will not see team chat.\"
    + jak moglo tego nie byc wczesniej ??

    \"There is a new system by which players may anonymously report their usage statistics to the developers, such as type of video card, amount of system RAM, the presence of a DVD drive.\"
    - kolejny \"anonimowe\" zbieranie informacji

    \"Video option changes can be applied immediately instead of restarting the game.\"
    + to jest juz wypasik

    \"The FOV (g_fov) can now be adjusted higher than 110. We do not recommend values higher than 110.\"
    + ciekawe czy ktos bedzie uzywac >110 (moze pod \"cpm\" np. 120 ?)
  • sting

    #0 | STING

    2006-03-29 18:30:31

    Wszystko fajnie, tylko czy to zawsze musi byc wrzucone w jakies dziwne miejsca. Fajnie by bylo, jakby to ktos wrzucil na esp ;)
  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2006-03-29 18:47:06

    Polecam programik q4replay do dem ;)
  • w0w

    #0 | w0w

    2006-03-29 18:53:03

    jest odglos jak strzaly przelatuja przez tele
  • d00mer

    #0 | d00mer

    2006-03-29 19:24:42

    Już nie będe miał lagów? :D
  • mbronka

    #0 | castor

    2006-03-29 21:50:26

    tylko jesli podłaczysz żelazko do usb ;F
  • cr0c3r

    #0 | cr0c3r

    2006-03-29 23:22:22

    sweet ;D
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-03-30 08:26:02

    a po co? jak u nas ftp częściej nie chodzi niż chodzi :)
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2006-03-30 08:26:30

    a co to za problem z \"lewymi\" cdkeyami? bo słyszałem, że są jakieś kłopoty
  • c-load

    #0 | c-load

    2006-03-30 10:16:17

    Quake4 patch 1.1 wycofany
    id Software wycofał patch 1.1 do Quake 4 z uwagi na problemy z obsługą rozdzielczości widescreen (16:10), która może nawet uszkodzić monitor (dotyczy w szczególności monitorów, które takiej rozdzielczości nie obsługują). Jeśli zdążyłeś już zainstalować tę łatkę, zalecane jest nie uruchamianie trybu widescreen w grze lub zablokowanie go z poziomu sterowników. Wkrótce ma pojawić się nowa wersja patcha.


    http://benchmark.pl/
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3460 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2025

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie