Podsumowanie: ESL CS Ladders - marzec
Kojarzycie ten dzień? Tak, tak - to ostatnia sobota miesiąca marca, czyli w wolnym tłumaczeniu marcowe podsumowanie ligi Electronic Sports League. W tym miesiącu chyba najwięcej działo się, jeśli chodzi o Counter Strike: Source, co świadczy o tym, iż admini ESL starają się podnieść rangę i poszerzyć scenę tej właśnie platformy. Jak narazie wychodzi im to znakomicie.
Tradycyjnie już, zacznę od Counter Strike 1.6. Na początku mam dla Was bardzo dobrą, lecz nie zaskakującą informację. Mianowicie taką, iż 15 marca ogłoszono, że pierwszą grą podczas Mistrzostw Europy 2006 hostowanych i organizowanych przez ową ligę będzie właśnie Counter-Strike. Wiadomo oczywiście, iż gra ta pojawia się na każdym wielkim evencie, więc nie trudno było się domyśleć, że właśnie ona pojawi się podczas ME 2006, a w dodatku już od dwóch lat stanowi część tych rozgrywek. Dla zainteresowanych dodam, iż dwoma kolejnymi grami zostały Warcraft III oraz FIFA 2006. Kolejna wiadomość również pochodzi z europejskiej sceny CS'a - 18 i 19 marca odbyły się finały trzeciego sezonu Counter Strike Champions League w niemieckim mieście Oberhausen. Wygrał zdecydowanie
fnatic i to on zgarnął € 7.000. Dalsze miejsca na podium zajęli gospodarze lanowych finałów - Niemcy - kolejno
mousesports (€ 2.000) oraz
mTw.ATi (€ 1.000). A teraz coś z polskiego podwórka - 20 marca w tym newsie pisałem Wam o znaczących zmianach map w Funmap 1on1 Ladder. Tych co oczekują więcej informacji na ten temat odsyłam do tamtego newsa. Na koniec spójrzmy jak przedstawiają się tabele sezonu CS Series:
Tabele CS Series
Counter-Strike: Source - 10 marca admini postanowili ukazać na światło dzienne coś, co jest zgrozą wielu graczy, a co zarazem stanowi przyczynę wielu konfliktów i problemów, czyli taryfikator przewinień. Do tej pory niezbyt jasne było ile i za co się dostaje punkty karne - teraz to jest już wiadome. A oto taryfikator:
![hide_dot.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/layouts/hide_dot.gif)
- Ligi drużynowe
Screeny
Screeny wrzuca drużyna wygrana, jeśli nie zostały wrzucone przez ów team a zostały zuplodowane przez przeciwnika, mecz jest akceptowany jednak zostają przyznane pp, dodatkowo wymagany jest screen z rate'ami, można go uzyskać, wywołując w konsoli komendę "cvarblock_check_all"
Screen statusu
Screen ten winien być zuplodowany przez zwycięzce meczu, jeśli został wrzucony przez przegranego, wtedy mecz jest zatwierdzony jednak zostają przyznane pp, w przypadku braku statusu u obu drużyn mecz jest kasowany.
Dema
Dema zostają zuplodowane w przypadku jeśli prosi o nie drużyna lub administrator danej ligi, w przypadku nie wrzucenia dem z jednej ćwiartki lub więcej przez gracza z drużyny wygranej, wtedy mecz zostaje skasowany i dodane zostają pp.
- brak dema z jednej ćwiartki lub więcej, gracza drużyny wygranej - kasacja meczu - 1 pp dla gracza
Rozpis pp w ligach drużynowych
w przypadku drużyny wygranej;
- brak jednego screena - 0pp,
- brak dwóch screena i więcej - 1pp,
- nieprawidłowe steam id - 3pp dla gracza jak i dla teamu( w przypadku wygranego, natychmiastowa kasacja meczu )
Pozostałe
- opuszczenie serwera - 0PP dla drużyny, karą jest przyznanie reszty rund przeciwnikowi,
- wymagane komendy (za każde inne ustawienie 1pp),
- niestawienie sie na meczu - 3pp (zostają dodane automatycznie przez system,
- złe ustawienie serwera - 2pp dla obu drużyn,
- brak screena z rate'ami - 2 pp dla obu teamów,
- nieprawidłowe rate ( lepiej sprawdzić rate przed meczem, aby moc uprzedzić przeciwnika iż posiada on złe rate i pomoc mu je zmienić ) - 2pp dla gracza,
- obraza(offence) - 1-4PP dla gracza w zależności do stopnia obrazy,
- multikonto - 5pp - półroczna blokada na wszystkie rozgrywki w systemie ESL.
- Ligi 1on1
Screeny
Screeny wrzuca wygrany, jeśli nie zostały wrzucone przez wygranego a zostały zuplodowane przez przeciwnika, mecz jest akceptowany jednak zostają przyznane pp, dodatkowo wymagane jest screen z rate'ami, może go uzyskać każdy gracz na serwerze, wywołujac w konsoli komendę "cvarblock_check_all"
Screen statusu
winien być zuplodowany przez zwycięzce mecze, jeśli został wrzucony przez przegranego, wtedy mecz jest zatwierdzony jednak zostają przyznane pp.
Dema
dema zostają zuplodowane w przypadku jeśli prosi o nie gracz lub administrator danej ligi, w przypadku nie wrzucenia dem, zostają przydzielone pp.
- brak dema z jednej ćwiartki i więcej - 1pp
- brak 50% dem w przypadku wygranego - kasacja meczu - 1 pp dla gracza
Rozpis pp w ligach 1on1
w przypadku osoby wygranej;
- brak screena ze statusem - kasacja meczu,
- brak jednego screena - 0pp,
- brak dwóch screenów i wiecej - 1pp,
- nieprawidłowe steam id - 3pp dla gracza ( w przypadku wygranego, natychmiastowa kasacja meczu ),
- brak mediów[ 2 screenów i dem ] kasacja meczu i 2pp(jeśli przegrany, tylko 2pp)
Fun Map 1on1
w przypadku osoby wygranej;
- brak screena ze statusem - kasacja meczu,
- brak jednego screena - 0pp,
- brak dwóch screenów i więcej - 1pp,
- brak mediów [ 5 screenów ] - 1pp i kasacja meczu (jeśli uploaduje przegrany tylko 1pp)
MR15 1on1
w lidze tej media z meczu wrzuca zarówno wygrany jak i przegrany, nie ma żadnych wyjątków.
Pozostałe
- net_graph - brak net_graph 2,3 - 2pp,
- wymagane komendy (za każde inne ustawienie 1PP),
- niestawienie sie na meczu - 3pp (zostają dodane automatycznie przez system,
- złe ustawienie serwera - 2pp dla obu graczy,
- nieprawidłowe rate ( lepiej sprawdzić rate przed meczem, aby moc uprzedzić przeciwnika iż posiada on złe rate i pomoc mu je zmienić ) - 2pp dla gracza,
- opuszczenie serwera - 0pp dla gracza, karą jest przyznanie reszty rund przeciwnikowi,
- obraza(offence) - 1-4pp dla gracza w zależności do stopnia obrazy,
- multikonto - 5pp - półroczna blokada na wszystkie rozgrywki w systemie ESL,
- złe modele broni/postaci - 1pp,
- modele podchodzące pod cheat - 3pp
W każdej chwili będzie można rzucić okiem na powyższą rozpiskę, bowiem znajduje się ona już w regulaminie gry Counter Strike: Source. Tego samego dnia dowiedzieliśmy się również , że postanowiono wznowić rozgrywki Premiership 1on1 Autumn, czyli rozpocząć fazę play-off'ów. Piszę "wznowić", ponieważ były one wstrzymane na trzy miesiące ze względu na różne czynniki i te zależne, i te nie zależne od administratorów ligi. Między sobą stanie 16 najlepszych, polskich graczy CS:S. Zapytacie dlaczego 16 skoro z rundy grupowej wyszło jedynie 8? Otóż organizatorzy postanowili wybrać 8 najlepszych i najaktywniejszych graczy z 1on1 MR15 Ladder i dodać ich do rozgrywek. A oto wszyscy gracze, którzy 18 marca rozpoczęli fazę play-off, zaś dziś rozgrywają jej kolejną rundę:
![hide_dot.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/layouts/hide_dot.gif)
1.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
2.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
3.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
4.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
5.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
6.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
7.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
8.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
Kandydaci administratorów ESL:
1.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
2.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
3.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
4.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
5.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
6.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
7.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
8.
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
17 marca ruszyły zapisy do 3on3 Spring Cup #1. Jest to turniej, który pomieści 32 trzyosobowe teamy. Zapisy otwarte były do 21 marca, czyli do dnia, w którym ruszyła pierwsza runda. System jaki będzie obowiązywał to double elimination, MR15. A oto mapy na jakich będzie toczyć się rywalizacja oraz lista zapisanych klanów:
![hide_dot.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/layouts/hide_dot.gif)
- de_cbble
- de_nuke
- de_train
- de_dust
- de_aztec
- de_clan_mill_beta
- de_inferno
![hide_dot.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/layouts/hide_dot.gif)
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
-
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
Dwa dni temu, 23 marca poinformowano graczy, iż ze względu na nałożenie się na siebie ESL 3on3 Spring Cup #1 oraz LAN Party Raszyn 2006 organizatorzy postanowili przesunąć kilka spotkań drugiej rundy drabinki wygranych i pierwszej rundy drabinki przegranych oraz wszystkich meczy drugiej rundy drabinki przegranych. Szczegółowych informacji możecie uzyskać w tym newsie. 19 marca ogłoszono, iż opublikowana została najnowsza wersja cvarblock'a i od tego samego dnia plugin ten zaczął obowiązywać w każdej lidze CS:S. Cvarblock 0.4e możecie pobrać tutaj. A oto lista wszystkich poprawek/zmian:
![hide_dot.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/layouts/hide_dot.gif)
- wykrywanie cvarblock bypass hack,
- wykrywanie sv_cheats bypass hack,
- zablokowany overviewhack,
- zablokowany minimaphack,
- nowy cvar "cvarblock_check_server" która wyświetla cvary serwera,
- poprawiono zabezpieczenie które uniemożliwia obejście sv_consistency,
- nowy cvar "cvarblock_interpolate" dodany
- inne usprawnienia,
- "cvarblock_check_all" usprawniony cvar umożliwiający sprawdzenie ustawień netcode każdego gracza.
Counter-Strike: Condition Zero - już jutro, 26 marca odbędzie się długo oczekiwany finał CS:CZ Winter Premiership. Na przeciwko siebie staną
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
![Polska](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/flags/pl.gif)
A teraz, już na sam koniec zaznajomie Was z tabelami poszczególnych ladderów Counter Strike'a w Electronic Sports League.
![hide_dot.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/layouts/hide_dot.gif)
- Counter Strike 1.6:
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
- Counter Strike: Source:
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
- Counter Strike: Condition Zero:
![http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif](http://obrazkowiec.esports.pl/esports/img/arrow.gif)
Jedyne co mogę dodać od siebie to życzyć administratorom ligi tak owocnej pracy jak do tej pory.
ESL Polska
#0 | valkir
2006-03-25 11:04:41
#0 | baha
2006-03-25 11:06:14
#0 | kaboom
2006-03-25 11:59:36
#0 | Krolewicz
2006-03-25 12:29:15
#0 | devix
2006-03-25 12:48:52
#0 | FervenT
2006-03-25 17:32:35
[+]
#0 | ikzzZ
2006-03-25 23:08:42
Sadze, ze Twoje miesieczne podsumowania zasluguja na forme kolumny / artykulu.
#0 | devix
2006-03-25 23:22:55
Wracaj mi pod stół, a nie się udzielasz tutaj... ^^
#0 | ikzzZ
2006-03-25 23:31:28
dodalem Cie do listy znajomycH
#0 | devix
2006-03-25 23:34:41