Koniec Cyberathlete Professional League

Dostosuj

Koniec Cyberathlete Professional League

Amerykańska organizacja Cyberathlete Professional League ogłosiła zakończenie swojej wieloletniej działalności. Do tej trudnej decyzji popchnęła ją przede wszystkim duża konkurencyjność na płaszczyźnie tworzenia turniejów dla profesjonalnych graczy komputerowych, z którą nie była w stanie dać sobie rady w obecnej sytuacji ekonomicznej. W naturalny sposób obie tegoroczne imprezy spod szyldu CPL-a zostały odwołane.

Problemy grupy Angela Munoza zaczęły się już w 2005 roku, gdy po cyklu zawodów CPL World Tour ze współpracy wycofała się firma Intel. Wówczas lukratywne umowy ze światowym potentatem na rynku procesorów komputerowych zostały zastąpione mniej korzystnymi układami z producentem gier komputerowych, przedsiębiorstwem Sierra. Mimo iż wsparła ona organizację Cyberathlete Professional League sporą kwotą, to w zamian żądała promowania swoich nowych platform. Gwoździem do trumny CPL-a okazał się jednak prawdopodobnie bojkot ich zawodów przez drużyny zrzeszone w grupie G7 Teams. W skutek tego turnieje straciły swój dawny blask i prestiż, co przełożyło się zapewne na zainteresowanie ze strony potencjalnych sponsorów.

Organizacja Cyberathlete Professional League została powołana do życia 26 czerwca 1997 roku. Od tego momentu stworzyła ponad 60 imprez rangi międzynarodowej, w których udział wzięło ponad 300,000 zawodników. Suma nagród pieniężnych wypłaconych przez CPL wyniosła około $3,000,000. Największą popularnością spośród turniejów cieszyły się zmagania w grze Counter-Strike, o zwycięstwie w których marzył każdy zespół. Największym sukcesem Polaków w konkursach promowanych hasłem "Play Hard. Go Pro." może poszczycić się formacja Pentagram G-Shock, obecnie występująca pod nazwą Meet Your Makers, która w zawodach CPL Winter 2006 zajęła 3. miejsce.

CPL

KomentarzeKomentarze

  • EssePL

    #1 | Esse

    2008-03-14 02:21:22

    chyba promowania nowych platform nie platformówek :XD
  • overeq

    #2 | ovyr

    2008-03-14 02:23:59

    no szkoda bo z jednej strony organizacja ktora byla matka esportu z drogiej strony dosc pozytywne jest to ze w dzisiejszych czasach mozliwy jest skuteczny bojkot...
  • kaboom

    #3 | kaboom

    2008-03-14 08:15:44

    kiedys cpl bylo wizytowka esportu, potem opinia lekko poupadla
  • reurion

    #4 | .reru

    2008-03-14 09:34:27

    eh jak dla mnie to oni upadali juz z roku na rok coraz mniej imprez itp itd ale szkoda do to była chyba jedna z najlepszych w przeszłośći imprez
  • MateoMartinezz

    #5 | MateoMartinezz

    2008-03-14 10:30:27

    dobrze że to już koniec tej farsy - czekamy na Dreamhack
  • Fr4gStar

    #6 | Fr4gu~

    2008-03-14 11:14:15

    To musiało się stać prędzej czy później.
  • rml

    #7 | rml

    2008-03-14 11:16:47

    mozecie sie smiac z ostatnich 2 lat, ale Munoz na przestrzeni całej swojej działalnosci zrobił dla e-sportu wiele dobrego

    szkoda w kazdym razie

    i pewnie wszyscy, którym CPL zalega pieniadze, moga sie z nimi pozegnac :/
  • tt

    #8 | th0t

    2008-03-14 14:25:52

    A co z Severity ? Beda dalej nad tym pracowac ?
  • shimazu

    #9 | shimazu

    2008-03-14 16:52:00

    tak skonczyl Angel Munoz czlowiek, ktory nie dotrzymuje slowa :)
  • kaboom

    #10 | kaboom

    2008-03-14 17:02:24

    pewnie nie
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

4601 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie