"Quake 4 - nasz zbawca"

Dostosuj

"Quake 4 - nasz zbawca"

"Chcemy takiej gry, która dałaby możliwość pokazania talentu graczy jednocześnie stając się atrakcyjną rozrywką dla widzów. W ciągu ostatnich 3 lat, na żadnym z większych turniejów nie było tego typu gry 1v1... tylko Quake 3 spełniał tą rolę. Wierzę, że ta gra (Q4) ocali świat."
Quake 4 - ta nazwa zdominowała ostatnio wszystkie strony zajmujące się tematyką esportową. Wyznawcy religii spod znaku wielkiego "Q" przebitego gwoździem buszują nieustannie w odmentach sieci by znaleźć wiadomości o nowym obiekcie swoich westchnień. Pożywką dla nich okaże się na pewno wywiad przeprowadzony przez Carmac'a z djWheat'em, człowiekiem odpowiedzialnym za jedne z najlepszych relacji shoutcasto'owych, z wirtualnych pojedynków, jakie kiedykolwiek powstały. Tekst znajdującego się tutaj traktuje o fizyce gry, broniach i przebiegu rozgrywki. Z kolumny djWheat'a możemy się dowiedzieć między innymi, hide_dot.gifże:
  • Nailgun zadaje obrażenia użytkownikowi i "wall climbing" będzie możliwy.
  • Bazowa ilość HP po respawnie to 120.
  • Railgun nie zabija jednym strzałem.
  • Shotgun ma dużą skuteczność zarówno w bliskim dystansie jak i z daleka (mały rozrzut).
  • Dobule Jump jest możliwy (wykorzystywanie krawędzi obiektów, by po pierwszym skoku dodatkowo nabrać wysokości i pędu - tak jak wskakiwanie po YA na q2dm1).


Jeszcze więcej informacji dostarcza nam relacja, którą napisał Doug "citizen" Suttles. Skorzystał on z zaproszenia przedstwicieli INTEL'a by przetestować Q4 dokładniej niż było to dane zwykłym uczestnikom, QuakeCon 2005, a mianowicie zasmakował gry nie tylko w trybie FFA ale także TDM i CTF oraz miał okazje zobaczyć inne mapy niż, tą którą znamy z dotychczasowych materiałów krążąch po sieci. Z jego relacji możemy sie dowiedzieć hide_dot.gifiż:
  • Maxymalna liczba graczy oddających się wirtualnej rozrywce na serwerze to szesnaście.
  • Strzał z Railguna zabiera nieopancerzonemu przeciwnikowi 75HP.
  • Zbroje działają na tej samej zasadzie co w Q3.

Po całość obfitującą w inne rewelacja zapraszam tutaj.

UPDATE: Dodatkowe dość dokładne info oraz własne wrażenia z testowania gry spisał Substance w tym miejscu. Za tą informację można kliknąć [+] Panu Xsi. Dziękujemy!

ESReality, GGL

KomentarzeKomentarze

  • 1
  • 2
  • ethical

    #0 | ethical

    2005-08-17 02:15:25

    Shotgun ma dużą skuteczność zarówno w bliskim dystansie jak i z daleka (mały rozrzut).

    hmm.. troche to nie tak powinno byc ale pewnie to zmieniom
  • .u4

    #0 | .u4

    2005-08-17 02:16:26

    tak, całkiem śniade info od wheat\'a...

  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2005-08-17 02:27:07

    Tak, tylko to co mowi wheat w paru miejscach wyklucza sie nawzajem z tym co mowi citizen ;) Nie mowiac juz o tym, co mowia inni ;D

    Na dniach podsumowanie tego wszystkiego na eSports.pl! ;)
  • Mav9l1ty

    #0 | Mav_

    2005-08-17 03:18:39

    Skopałeś link do tego drugiego arta. Poprawny, to:

    http://www.gamecloud.com/article.php?article_id=1091
  • Nikon

    #0 | Nikon

    2005-08-17 04:34:41

    dobra co to za rail co nie zabija niech juz robia lepiej do tego szybkie lasery i blyskawiece czesc czwarta ;D bo ocipieje jak bede mial w csa znowu grac ;D
  • twoonesix

    #0 | freak > elies :(

    2005-08-17 06:21:17

    :/ znowu news o Q4? teraz to już jest ewidentna przesada, dajcie już spokój :)
  • wilgotna pela

    #0 | pela

    2005-08-17 08:30:56

    zlinczowac! :D
  • Hakan

    #0 | Hakan

    2005-08-17 08:40:11

    Mnie interesuje przede wszystkim jedno: czy bedzie pelna kontrola lotu jak w QW albo CPMA?
  • twoonesix

    #0 | freak > elies :(

    2005-08-17 08:59:01

    tia.. pełno tego spamu, a nadal nic konkretnego.
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2005-08-17 09:40:54

    Wspinaczka nail gunem jest pokazana na tym filmie. O innych rzeczach (75% damage\'a RG, 120hp po respawnie, double jumpy) wspomina też ninemil, skuteczność shotguna widać na filmach (m.in. na tym z Fatal1tym), podobnie jak system kamizelek - więc chyba wszystko się zgadza.
  • bizzare

    #0 | bizz

    2005-08-17 09:43:38

    ja napewno nie bede znowu tracil czasu na kolejna gre, tak jak bylo w przypadku qw,q2,q3 :PPP
  • kaboom

    #0 | kaboom

    2005-08-17 09:55:51

    ale rg zabierajace 75 hp.......moglo by juz to 100 zostac, i tak nie zabije od razu jak respawn jest z 120 hp
  • JuiCe

    #0 | JuiCe

    2005-08-17 10:20:55

    Dziękuję. Poprawione.
  • Insect

    #0 | iNsEcT

    2005-08-17 10:36:35

    Rail zabiera 75 gdzie na respie jest 120 - ARQON ROB CO MASZ ROBIC !!!!!!!!!!!!
  • JuiCe

    #0 | JuiCe

    2005-08-17 11:21:25

    Tak niestety jest (np. djW 120 HP - Citizien 125 HP). Nie mogę się doczekać tego Twojego artu - ciekawe czy z gąszczu sprzecznych informacji wyciągniesz jakieś konkretne wnioski.
  • Van Helsing

    #0 | 3r!c

    2005-08-17 11:47:17

    To sam co napisz ;/
  • Xsi

    #0 | Xsi

    2005-08-17 12:03:48

    \"This was gay for me, because I\'m a speed fiend when it comes to gaming especially in being a flag runner in CTF. Oh, and the air control is the same as Q3 (sorry qw\'ers/cpma\'ers) \" (c) Substance

    zrodlo: click

    dokladnie opisane jest, ze kontrola lotu jest taka sama jak w vq3 + double jumping
  • Vymiott

    #0 | Vymmiatacz

    2005-08-17 12:24:41

    Mam nadzieję, że to co oni napisali o parametrach broni, zmieni się jednak na lepsze.
  • Hakan

    #0 | Hakan

    2005-08-17 12:29:32

    Chujowo :( a tak nie chcialem zadnych podzialow ani nowego cpma. Jesli wszystko bedzie tak jak jest teraz to Q4 bedzie czyms w rodzaju moda vq3 z lepsza grafika i nowymi broniami :/

    Wg mnie iD za badzo zbliza sie do poprzedniej wersji i nie oferuje nic nowego...
  • Oyabun

    #0 | ptm^

    2005-08-17 12:45:53

    4 words for you - SHUT THE FUCK UP
  • twoonesix

    #0 | freak > elies :(

    2005-08-17 12:53:11

    english is easy with easy english!
  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2005-08-17 13:24:21

    Z tego co pamietam, to w CPMA rail tez ma ~75 ;)
  • Hakan

    #0 | Hakan

    2005-08-17 13:31:47

    W CPMA rail ma 100, w APMA ma 75 (albo 80) :P
  • acci

    #0 | acci

    2005-08-17 13:36:05

    lepiej nie ;o
  • Xsi

    #0 | Xsi

    2005-08-17 13:36:16

    najbardizej to mnei rozpierdala machinegun, niby dlaczego ma miec wieksze obrazenia podczas uzywania zooma ?? zero logiki
  • Insect

    #0 | iNsEcT

    2005-08-17 13:40:52

    Hakan ma racje, ja mowie o CPMA a nie \'zepsutych robotach\'
  • Grmx

    #0 | OFF @ Grumx

    2005-08-17 13:43:20

    :/ jezeli to bedzie vq3 w nowej grafice, to zaczne powoli srac na to q4 :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
  • Shenlong

    #0 | Shc

    2005-08-17 14:38:38

    moglo by sie ukazac jakies demo MP tak jak UT :P
  • revers

    #0 | revers

    2005-08-17 14:49:59

    dysponujesz moze jakims bezposrednim linkiem do pliku ? tak aby wrzucic do Flashgeta ?
  • ICARIUM

    #0 | Icarium

    2005-08-17 14:51:31

    Tak, płaczcie, że rail za słaby. W końcu rozgrywka ograniczona do najeżdżania celowniczkiem i klikania jest niezwykle fascynująca... Nie ma to jak 2d celowanie w trójwymiarowej grze...
    Może jeszcze chcielibyście bawić się nabijanie fragów przy respawnach przeciwnika na prostackich mapkach-pudełeczkach?

    Gdzie można znaleźć ten tekst CarMaca o balansie giwer (po polsku) w grach dm, bo na esports chyba go nie ma? Niektórym tutaj przydałaby się lektura. Will the game be hitscan-whored after a year or two or is the rocket launcher powerful enough (or the hitscans are weaker)? - zastanówcie się nad sensem tego pytania.

    No i oczywiście znowu niektórzy będą błagać o cpma w Q4 (nie ma to jak rozbijanie sceny jeszcze przed jej powstaniem - im bardziej będziemy zacofani, tym lepiej, co?), bo tak ciężko jest nauczyć się czegoś nowego, nowego typu rozgrywki itp. Rozbrajają mnie tacy ludzie, podobnie jak kolesie, którzy życzą sobie aby w Q4 używano map z poprzednich części. Fascynująca sprawa: \'gram 6 lat na 2 mapkach i teraz będę grał na nich przez kolejnych kilka lat! Hurra!\'

    Jak dla mnie, raila mogłoby w ogóle nie być, a najlepiej, żeby strzelanie z tej giwery wymagało czegoś więcej niż najeżdżanie celowniczkiem (strzał mógłby być nieco opóźniony po kliknięciu na przykład).

    Szkoda, że kontrola ruchu w powietrzu jest ponoć równie ograniczona jak w vQ3. Chociaż okaże sie w praktyce, na ile pozwala Q4, jakie sztuczki można wykonywać itp.
  • JuiCe

    #0 | JuiCe

    2005-08-17 15:17:35

    Zastanawiam się nad taką sprawą. Skoro MG zadaja więcej DMG w trybie zoom to czemu nie ustawić cg_zoomfov na 110 i mając takie samo pole widzenia wyrządzać więcej szkód niż w trybie normalnym? Oczywiście problemem pozostałby ten śmiesznie wyglądający hud w momencie zoomowania ale to pewno da się wyłączyć.

    Oczywiście to wszytko gdybanie ale tak mi wpadło do głowy...
  • Mav9l1ty

    #0 | Mav_

    2005-08-17 15:20:06

    bo za to strzela wolniej :P
  • SweepeR

    #0 | SweepeR

    2005-08-17 15:35:41

    Tak, ale arQon raczej zostawilby tego raila 75 tak jak wstawil go do nowego cpma ;)
  • bytek

    #0 | m_D

    2005-08-17 15:37:22

    a czy cg_zoomfov bedzie dostepne w q4?
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2005-08-17 15:46:10

    1. Przedewszystkim oczekuje pozadnej konsoli (skrypty itp.), i plikow cfg bez ograniczenia do 16 kilo (moze byc wiecej).
    2. GTV to podstawa sukcesu
    3. Mam nadzieje ze nie bedzie zadnych comb-shotow, czy alternatywnych trybow broni.
    4. Przy maks. 16 graczach na mapie milym udogodnieniem mogloby byc wykorzystanie technologii voip do rozmow (drużynowe tryby rozgrywki).
    5. Rozbudowane mozliwosci sterowania gameplayem, tj. szeroka mozliwosc ingerencji w ustawienia bazowana na OSP (sterowanie damagem/ammo rozmieszczeniem itemow itp.)
    6. Niewyobrazam sobie tej gry bez klasykow jak dm4/dm6@qw i dm6@q3.
    7. Co daje wieksza predkosc poruszania, jezeli kontrola lotu=0 ?
    8. Wydanie q4testu powinno pomoc w ustaleniu koncowej wersji gry, przecierz to nie Developerzy beda w nia grac, tylko my.
  • Insect

    #0 | iNsEcT

    2005-08-17 15:57:34

    nie zapeszaj :P
  • Lukin

    #0 | Lukin

    2005-08-17 16:13:48

    Niestety, nie mam :(
  • Xsi

    #0 | Xsi

    2005-08-17 16:13:57

    ktora gra miala GTV od razu przy wyjsciu? co do demek to kolesie z raven powiedzieli ze nie bedzie z tym problemu i nie wykluczaja takze mvd,
    nie ma alt. trybów ( z tym mg tylko cos przesadzili), a co do combo to bedziesz dostawal tylko odznaczenia (np za podbicie rakieta i dobicie railem w powietrzu )

    edit: ehh zedytowales swoj komentarz, nie chce mi sie juz zmieniac :P, co do innych punktow, to jesli tworcy nie zrobia tych rzeczy, to skonczy to za nich społeczność ;)
  • Hakan

    #0 | Hakan

    2005-08-17 16:36:14

    Dlaczego wynukowano mojego posta?

    Stwierdzalem tam, ze szkoda ze nie bedzie air control i ze Q4 coraz bardziej przypomina moda vQ3 w nowej grafice i paroma nowymi giwerami...
  • yeltzyn

    #0 | wzf | yeltzyn

    2005-08-17 18:17:46

    ;] Swoj komentarz przerabialem chyba z 4 razy, bo co chwile wpadalo mi na mysl cos nowego.

    jesli tworcy nie zrobia tych rzeczy, to skonczy to za nich społeczność ;)

    Ale gtv to mogliby sami zrobic, w koncu z tego co kojarze to PKtv robi pcf. Wyznacznikiem wielkości gry jest dla mnie też czas, po jakim pojawi sie pierwszy patch. Jeżeli chodzi o bf2, to po prostu brak mi słów.... n/c. Co do dooma3, to rzecz sprowadza się chyba to tego, że nikt w to nie gra, i nie trzeba patchy (sadBUTtruth).

    Wiadomo, że nie unikną błędów (chociażby w prezentowanym na qconie q4mptescie jest bug z hyperblasterem), ale miejmy nadzieje, że testy pozwolą na okazanie nam lepszej gry. Wolałbym poczekać miesiac/dwa dłużej, a mieć możliwość kupienia gry, która po wyjęciu z pudełka da możliwość gry mp na wysokim poziomie (pk po wyjeciu z pudelka nadawala sie jedynie do zwiedzania map, lub ewentualnie do LANgames).
  • Dodawanie komentarzy dostępne jest jedynie dla zalogowanych użytkowników.
    Jeżeli nie jesteś jeszcze użytkownikiem eSports.pl, możesz się zarejestrować tutaj.
  • 1
  • 2
Komentarze pod artykułami są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu eSports.pl oraz serwisów pokrewnych, który nie ponosi odpowiedzialności za treść opublikowanych opinii. Jeżeli którykolwiek z postów łamie zasady, zawiadom o tym redakcję eSports.pl.
Dołącz do redakcji portalu eSports.pl!

Ostatnio publikowane

Napisz do redakcji

W tej chwili żaden z naszych redaktorów nie jest zalogowany.

Ostatnie komentarze

Ostatnio na forum

Statystyki Online

3753 gości

0 użytkowników

0 adminów

Ranking Użytkowników

WynikiAnkieta

Co było dla Ciebie największym zaskoczeniem podczas WCG Polska?

  1. 0%

    Słaba postawa Fear Factory

  2. 0%

    Dobra gra UF Gaming

  3. 14%

    Tłumy widzów na sali kinowej

  4. 14%

    Mało miejsca

  5. 71%

    Nie byłem i nie interesuje mnie to

Nasi partnerzy

  • Shooters.pl
  • Cybersport

Wszelkie prawa zastrzeżone (C) eSports.pl 2003-2024

Publikowanie materiałów tylko za zgodą autorów.

Wybierz kategorie